انواع لینک سازی خارجی | تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ در محل
انتشار: 1401/10/12 - بروزرسانی: 1402/01/14 توسط: : ساناز عباسی

لینک سازی خارجی چیست و راه کارهایی برای لینک سازی خارجی

استفاده از بک لینک های خارجی به رشد سایت شما کمک میکند.  برای داشتن یک صفحه با کیفیت و پر بازدید رعایت نکات سئو حائز اهمیت است یکی از موارد مهم در خصوص معرفی بیشتر وب سایت و در نتیجه تغییر رتبه بازدید استفاده از بک لینک های خارجی می باشد .

برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه کنید ممکن است به دنبال آدرس داروخانه باشید و در طول مسیر از یک کتابفروشی مستقر مقصد را جویا شوید و با راهنمایی یک واسط بتوانید به داروخانه برسید در این مثال به زبان سئو کتابفروشی یک بک لینک خارجی می باشد اگر در محل داروخانه به دنبال صندوق و یا محل تحویل دارو باشید و از اعضای داروخانه محل هریک را سوال کنید از بک لینک داخلی استفاده کرده اید در نتیجه بک لینک داخلی به معنی ارجاع کاربر به صفحات مختلف یک وب سایت مشخص می باشد. با توجه به این مثال در ادامه مقاله به مفهوم و آشنایی لینک سازی برای سایت می پردازیم. شما کاربران گرامی می توانید در صورت داشتن هرگونه  سوال در رابطه با  بک لینک خارجی و داخلی با کارشناسان ما در تماس باشید.

✴️✴️ تماس با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

فهرست

لینک سازی خارجی چیست؟

انواع لینک سازی خارجی

لینک سازی مصنوعی

استفاده از رپورتاژ آگهی

زمان مناسب برای ایجاد بک لینک سازی خارجی

کجا می توانیم لینک سازی خارجی انجام دهیم؟

چه تعداد لینک سازی خارجی برای صفحه باید انجام دهید؟

اصول لینک سازی خارجی چیست؟

استفاده از IP های مختلف

استفاده از TLD های متنوع

استفاده از انکرتکست و کلمات کلیدی مناسب

استفاده از DA و PA به صورت همزمان

قراردادن بک لینک رقباء در سایت های خود

بک لینک از سایت رقباء

تنوع در مکان لینک ها

بک لینک از سایت های مرتبط

استفاده از لینک های فالو و نوفالو به صورت همزمان

✅پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با  لینک سازی خارجی چیست 

سخن آخر

 

لینک سازی خارجی چیست؟

لینک سازی خارجی به معنی قرار دادن لینک شما در سایر سایت ها می باشد و ارجاع بازدیدکنندگان از یک صفحه دیگر به وب سایت شما انجام می شود.  لینک سازی خارجی در تولید محتوا و رتبه سایت تأثیر مثبتی دارد و با رعایت استاندارهای آن می توانید صفحه خود را ارتقاء دهید.

 

 

انواع لینک سازی خارجی

اولین نوع از لینک سازی خارجی لینک سازی تالیفی می باشد که بدون تلاش و درخواست شما سایر صفحات با استفاده از بک لینک،  کاربران را به سوی صفحه شما هدایت میکنند برای تحقق این کار و نحوه لینک سازی خارجی بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • تولید محتوا با قابلیت اشتراک گذاری
  • تولید محتوای سبز و با کیفییت
  • تقویت بازاریابی محتوایی

در کنار ارائه مطالب مفید و کارآمد به برند سازی نیز بپردازید.

 

لینک سازی مصنوعی

در این نوع از لینک سازی می توانید از بازار تجاری بک بیلدینگ استفاده کنید و بک لینک را با توجه به قرار داد خود به صورت ماهیانه، شش ماهه و سالیانه خریداری نمایید البته این روش کمی ریسک دارد در صورتی که فعالیتتان متوقف گردد گوگل متوجه مصنوعی بودن لینک سازی خارجی خواهد شد و امتیاز منفی برایتان به همراه دارد.

 

استفاده از رپورتاژ آگهی

استفاده از رپورتاژ آگهی یک روش فوق العاده عالی برای لینک سازی خارجی محسوب می شود برای درک بهتر موضوع به این مثال توجه کنید ، در یک برنامه تلویزیونی میهمان برنامه در خصوص ضرورت رعایت بهداشت فردی مبحثی را مطرح می کند و به صورت نامحسوس وسایل مرتبط با بهداشت روی میز قرار دارد و اشاره مستقیمی با آن ها نمی شود و در قالب ارائه اطلاعات مفید نظر مخاطب به برند یا محصول خاصی جذب می شود .

در لینک سازی خارجی با استفاده از رپورتاژ آگهی در قالب ارائه اطلاعات مفید و کار آمد درج لینک نیز صورت می گیرد.

 

 

زمان مناسب برای ایجاد بک لینک سازی خارجی

در ابتدای تأسیس یک وبسایت هرگز اقدام به بک لینک سازی خارجی نکنید لازم است ابتدا محتوا را ایجاد کنید دسته بندی سرویس ها و محصولات را به طور کامل بارگذاری نمایید و از بک لینک های داخلی و کیفیت محتوای آن ها مطمئن شوید حداقل  10عنوان و محتوای مناسب تولید نمایید. بعد از آموزش بک لینک سازی خارجی و رعایت سایر استانداردها می توانید لینک سازی خارجی را انجام دهید.

کجا می توانیم لینک سازی خارجی انجام دهیم؟

در قسمت کامنت ها، در پست های مهمان و یا اگر نویسنده موفقی در ویکی پدیا باشید می توانید لینک های خود را در آنجا قرار دهید تا ترافیک بیشتری از کاربران را به سمت صفحه خود هدایت کنید.

چه تعداد لینک سازی خارجی برای صفحه باید انجام دهید؟

لازم است یک استراتژی مشخص داشته باشید و روند محتوای تولید شده و لینک سازی سایت هم زمان پیش برود و به طور کلی روند کار باید آهسته و پیوسته باشد.

 

اصول لینک سازی خارجی چیست؟

 با رعایت استاندارهای سئو در خصوص لینک سازی خارجی دیگر نگران جنبه های منفی نخواهید بود و لینک سازی خارجی موجب بالا رفتن رتبه سایت شما می شود. در ادامه به اصول اصلی  لینک سازی خارجی می پردازیم.

 

استفاده از IP های مختلف

بهتر است از ip های مختلف بک لینک تهیه کنید برای مثال زمانی که از وب سایت های خودتان که روی یک سرور قرار دارد لینک خارجی ایجاد می کنید به مرور زمان گوگل متوجه ترفند شما خواهد شد.

 

استفاده از TLD های متنوع

TLD   همان پسوند URL می باشد که با عنوانی مانند .COM  و ir. در انتهای لینک ها دیده می شوند استفاده از TLD های متنوع باعث تاثیرات مثبت خواهد شد برای مثال زمانی که از یک سایت دولتی با پسوند .GOV.IR لینک خارجی دریافت می کنید روی پیشرفت سایت شما بسیار تاثیرگزار خواهد بود.

 

استفاده از انکرتکست و کلمات کلیدی مناسب

حتماً در زمان بازدید از سایت ها متوجه کلماتی شده اید که به صورت بولد شده به نمایش در آمده اند این ها کلمات کلیدی می باشند که در بازدید متنی که تولید می کنید نقش اساسی دارند زمانی که تصمیم دارید از  لینک سازی خارجی استفاده کنید بهتر است روی کلمات کلیدی لینک قرار دهید و از قراردادن لینک روی عنوانی مانند اینجا کلیک کنید بپرهیزید.

 


استفاده از DA و PA به صورت همزمان

در لینک سازی خارجی همه تلاشمان این است که گوگل از مصنوعی سازی بک لینک های خارجی مطلع نشود پیرو این موضوع همه لینک ها را نباید از سایت های با کیفیت و DA بالا انتخاب کنید بلکه لازم است از سایت های با سطح پایین تر نیز استفاده کنید و لینک سازی خارجی را با استفاده از DA و PA به صورت همزمان پیش ببرید.

 

قراردادن بک لینک رقباء در سایت های خود

تصور عموم این است که لینک سازی برای رقباء ممکن است تاثیرات منفی به همراه داشته باشد ولی این موضوع صحت ندارد و اینکار موجب بالابردن سطح صفحه شما نیز خواهد شد. برای مثال سایت ویکی پدیا رتبه سیزدهم سایت های پربازدید جهان را به خود اختصاص داده است و اگر گشتی در صفحات آن بزنید لینک های خروجی زیادی را مشاهده خواهید کرد.

 

بک لینک از سایت رقباء

 لینک سازی خارجی اگر در صفحه رقبا انجام شود باعث رشد وبسایت شما خواهد شد و تاثیرات مطلوبی را به همراه دارد. با این کار می‌توانید ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت کنید.

 

بک لینک از سایت های مرتبط

در ادامه موضوع  نحوه لینک سازی خارجی به اهمیت قرار دادن بک لینک در  سایت های مرتبط اشاره می کنیم برای مثال اگر مطالب صفحه شما در خصوص محیط زیست می باشد بک لینک خارجی از صفحات موسیقی کار مفیدی محسوب نمیشود و باید به زمینه فعالیت و تولید محتوا خود دقت کنید.

 

استفاده از لینک های فالو و نوفالو به صورت همزمان

همه لینک ها را از فالو تهیه نکنید و وجود لینک های نوفالو نیز ضروری می باشد چرا که ربات گوگل الگوریتم مشخصی دارد و باید سعی کنیم مصنوعی بودن روند لینک سازی پنهان باشد.

 

تنوع در مکان لینک ها

تنوع در مکان لینک ها بسیار مفید می باشد و بهتر است همیشه لینک ها در محتوا و متن قرار نگیرد در منو، سایت بارها و حتی در فوتر نیز می توانید از بک لینک استفاده کنید.

اهمیت تعداد لینک های خروجی یک صفحه برای انتشار رپورتاژ آگهی

هرچه تعداد لینک های خروجی کمتر باشد بهتر است چرا که اعتبار صفحه بین لینک های خروجی تقسیم می شود.

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با  لینک سازی خارجی چیست 

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با  نحوه لینک سازی خارجی  پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

لینک سازی خارجی چیست؟

- لینک‌سازی خارجی یا بک لینک،  شامل لینک‌ هایی هستند که از سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما داده می‌ شوند. 

ویژگی لینک  سازی خارجی با کیفیت چیست؟

- اگر می خواهید یک لینک  سازی خارجی خوب داشته باشید بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

۱. لینک سازی خارجی از وب‌سایت‌های معتبر و با نفوذ

۲. انکرتکست لینک باید حاوی کلمه‌ی کلیدی مناسب باشد

۳. لینک سازی خارجی از سایتی در حوزه‌ی فعالیتی مشابه

۴. ساخت لینک خارجی

Do Follow ۵. لینک‌ سازی خارجی با‌کیفیت از یک منبع ن باشد.

لینک خروجی در سئو چیست؟

- به طور کلی لینک‌های خروجی (Outbound Links) به لینک‌های وب‌سایت‌ های دیگر در وب‌سایت شما گفته می‌شود که انواع مختلفی دارد:

  • لینک داخلی (Internal Link)
  • لینک خارجی (External Link)
  • لینک ورودی (Inbound Link)
  • لینک خروجی (Outbound Link)

 

 

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم نحوه استفاده از  لینک سازی خارجی چیست و راه کارهایی برای لینک سازی خارجی را بررسی کنیم. ضمن تشکر از همراهی شما اگر سوالی در این زمینه داشتید و یا به دنبال راه حل مناسبی برای  حل مشکلات کامپیوتری هستید میتوانید با مجموعه رایانه کمک تماس بگیرید. رایانه کمک سالهاست در زمینه حل مشکلات اینترنتی و کامپیوتری در کنار شما است، راه های تماس با ما از طریق ثبت سرویس های حضوری در سایت به آدرسrayanehkomak.com و همچنین شماره هوشمند9099071540 که از طریق تلفن های ثابت و همچنین شماره اعتباری0217129 میتوانید از طریق موبایل یا تلفن ثابت با ما در ارتباط باشید.

📌 رفع مسئولیت: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است و در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.