سئو محصولات ووکامرس
انتشار: 1401/12/06 - بروزرسانی: 1402/01/19 توسط: : مهسا بهشتی

سئو محصولات ووکامرس

 افزونه ووکامرس یکی از روش‌های بهینه فروش محصولات و ساخت فروشگاه آنلاین است. این افزونه که با گسترش اینترنت توانسته است گسترش بسیار زیادی پیدا کند، امکانات بسیار زیادی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از چالش‌هایی که اغلب افرادی که می‌خواهند با این افزونه کار کنند با آن مواجه می‌شوند سئو محصولات ووکامرس است.

این روز‌ها تقریباً اسم سئو و اهمیت آن را در همه مشاغل و به خصوص آن‌هایی که قصد توسعه و گسترش کسب و کار خود را در فضای آنلاین جستجو می‌کنند می‌دانیم. تسلط به سئو و بهینه‌سازی آن یکی از مهمترین ملزومات دنیای تجارت آنلاین است. اما مدیریت سئو محصولات ووکامرس با روش‌ های معمول سئو متفاوت است. در مطلب امروز می‌ خواهیم شیوه بهینه‌سازی سئو محصولات ووکامرس را بررسی کنیم.

اگر قصد دارید تا با افزونه ووکامرس کار کنید و محصولات آنلاین خود را اینگونه ارائه دهید مطلب امروز را دنبال کنید. تمام نکات سئو محصولات ووکامرس را در این مطلب آموزش می دهیم تا بتوانید با آگاهی از شیوه کار سئو محصولات ووکامرس نتیجه بهتری بگیرید.

✴️✴️ تماس با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

چرا سئو محصولات ووکامرس مهم است؟

سئو محصولات ووکامرس شامل چه مواردی می‌شود؟

سخن آخر

 

چرا سئو محصولات ووکامرس مهم است؟

سئو ابزاری است که از طریق آن می‌ توانید بازدیدکنندگان بسیاری را به سایت خود جذب کنید. سئو دقیق و بهینه‌سازی شده بر اساس، باعث می‌شود تعداد کلیک سایت شما افزایش پیدا کنند و در نتیجه تعداد کاربرانی که از خدمات و کسب و کار شما آگاه می‌شوند.

همچنین سایت فروشگاه ووکارمرس نیز به شدت به بازدید بالای کاربران نیاز دارد و باید بتواند از طریق سئو محصولات ووکامرس نظر آن‌ها را جلب کند. بسیاری از کسانی که به صورت اتفاقی وارد سایت‌های ووکامرس می‌شوند، اقدام به خرید محصولات سایت می‌کنند. حتی اگر کاربران در همان لحظه از شما خریدی انجام ندهند، به مشتریات بالقوه شما تبدیل خواهند شد.

بنابراین نباید تنها به تولید و طراحی محصول با کیفیت اتکا کنید بلکه باید بتوانید محصول و سایت خود را به شکل مؤثری معرفی و پروموت کنید. بدون شک یکی از کار‌هایی که باید در این مسیر انجام دهید یادگیری نحوه سئو محصولات ووکامرس است. در ادامه نکات حیاتی و تأثیرگذار سئو محصولات ووکامرس را بررسی می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با سی پنل  و آموزش مدیریت سی پنل حتما روی لینک کلیک کن و مقاله رو بخون.

 

سئو محصولات ووکامرس شامل چه مواردی می‌شود؟

در این قسمت از مقاله به  بخش های مختلف ووکامرس می پردازیم.

نوشتن توضیح محصول

یکی از مواردی که اغلب سایت‌های ووکامرس در آن سهل انگاری می‌کنند، توضیحات دقیق و سئو شده محصولات است. شما نه تنها باید محصول خود را به خوبی شرح دهید بلکه باید به سئو توضیحات محصول نیز توجه کنید.

سعی کنید توضیح محصول شما نه خیلی طولانی نه خیلی کوتاه باشد. همینطور کلمات کلیدی مربوط به محصول را نیز در توضیحات خود شرح دهید. بهتر است از توضیحات محصول آماده استفاده نکنید و خودتان توضیحات را بنویسید. موتور جستجوی گوگل متنهای تکراری و کپی شده را به راحتی تشخصی می‌دهد.

همچنین کپی نکردن مطالب باعث می‌شود تا شما بتوانید مطلبی جذاب، خلاقانه و مطابق با محصول خود تولید کنید. گوگل توضیحات محصول را نیز مانند دیگر مطالب سایت شما بررسی می‌کند. بنابراین مطمئن شوید که حتماً در توضیحات محصول از کلمات کلیدی به اندازه استفاده کرده باشید. بهینه کردن توضیحات محصول، یکی از مهمترین اصول سئو محصولات ووکامرس است.

 

 

فعال کردن پیوند  Breadcrumbs

 

 

فعال کردن پیوند‌های Breadcrumbs یکی دیگر از راه‌حل‌های مؤثر در سئو محصولات ووکامرس است. پیوند‌های Breadcrumbs در واقع به UX سایت شما کمک می‌کنند. این پیوند‌ها تجربه کاربری بهتر و سریع‌تری را برای کاربران فراهم می‌کنند.

این پیوند‌ها با دسته‌بندی دقیق و مشخص صفحات محصول را منظم می‌کنند و اینگونه کاربران می‌توانند بفهمند از چه صفحه‌ای وارد بخش محصولات شدند و کمتر دچار سردرگمی می‌شوند. همچنین افزودن پیوند Breadcrumbs رتبه و رنکینگ سایت شما را نیز بالا می‌برد. این نکته را در نظر داشته باشید که شما تنها با ارائه محصولات با کیفیت و درجه ۱ نمی‌توانید مخاطب بالا جذب کنید. بلکه باید ابزار کار فروش آنلاین از جمله سئو محصولات ووکامرس را نیز بدانید.

 

اضافه کردن توضیحات متا

 

 

شاید توضیحات متا را نتوانیم به صورت مستقیم به سئو محصولات ووکامرس ربط دهیم اما خالی نذاشتن این بخش به دیده شدن صفحه شما کمک شایانی می‌کند. توضیحات متا شما باید حدود ۱۶۰ کاراکتر باشد زیرا این مقدار از توضیحات در جستجوی گوگل نشان داده می‌شود. دقت کنید که حتماً کلمه کلیدی شما در توضیحات متا باشد.

می‌توانید برای توضیحات متا از افزونه Yoast نیز استفاده کنید. گوگل علاوه بر مطالب مطلب شما از جمله توضیحات محصول از متا برای جستجوی کلمه کلیدی استفاده می‌کند. به همین دلیل گوگل همواره توصیه می‌کند بخش متا را خالی نگذارید. اضافه کردن توضیحات متا به سئو محصولات ووکامرس کمک می‌کند و سایت شما بیشتر دیده می‌شود.

 

عدم انتشار مطالب تکراری

بسیاری از افراد فکر می‌کنند تنها با عوض کردن چند کلمه از مطالب می‌توانند موتور جستجوی گوگل را دور بزنند. اما انتشار مطالب تکراری یا کپی شده یکی از عوامل آسیب‌زا برای سایت شماست و برای سئو محصولات ووکامرس نیز بسیار مضر است.

اگر شما چند سایت با مطالب مشابه دارید بهتر است مطالب رو عوض کنید تا شبیه هم نباشند. در غیر این صورت به سایت خود ضربه می‌زنید. همینطور اگر بسیاری از مطالب سایت شما کپی است و بدون تغییر از سایت‌های دیگر برداشته‌اید بهتر است آن‌ها حذف یا اصلاح کنید تا جریمه نشوید.

 

همانطور که پیشتر گفتیم، گوگل به راحتی مطالب تکراری را تشخیص می‌دهد. در صورت داشتن مطالب تکراری مطلب شما از رتبه‌بندی گوگل خارج می‌کند. همینطور در سئو محصولات نیز دچار مشکل می‌شوید. همچنین نکته دیگر این است در چند صفحه از سایت نباید از یک محتوا استفاده کنید.

اگر چند صفحه با محتوا و URL یکسان دارید، بهتر است صفحه که لینک‌های داخلی بیشتری دارد را نگهدارید و صفحه دیگر را حذف کنید. اینگونه صفحه مورد نظر شما حذف نمی‌شود و می‌توانید صفحات دیگر را نیز به همین صفحه لینک کنید. همچنین می‌توانید از افزونه Yoast نیز برای اینکار استفاده کنید. افزونه Yoast مطالب تکراری و لینک‌های تکراری را تشخیص می‌دهد.

 

تگ alt تصاویر

 

 

اگر از افزونه‌های سئو مانند Yoast استفاده کنید یکی از ایرادات یه مشکلاتی که برای سئو صفحات نشان می‌دهد نداشتن عکس است. اما تنها کاری به سئو محصولات ووکامرس شما گذاشتن عکس شاخص یا عکس داخل متن نیست. بلکه شما باید تگ Alt تصاویر را نیز مشخص کنید.

تگ Alt در واقع همان نوشته‌ای است که هنگامی که تصویر شما نشان داده هنوز لود نشده است نمایش داده می‌شود و توضیح روشنی درباره عکس شما ارائه می‌دهد. دقت داشته باشید تا کلمه کلیدی شما حتما داخل تگ Alt شما باشد. کلمه کلیدی در تگ Alt تصاویر استفاده می‌کنید باید کاملا مرتبط به تصویر نیز باشد و به صورت طبیعی استفاده شده باشد.

 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی سئو محصولات ووکامرس پرداختیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد، همانطور که می دانید شرکت رایانه کمک یک شرکت حل مشکلات کامپیوتری و نرم افزارهای موبایل است که می‌توانید با تماس با شماره 9099071540 با کارسناسان ما در ارتباط باشید و سوالات کامپیوتری خود را بپرسید همچچنین در صورتی که قصد تماس با ما از طریق موبایل را داشته باشید بهتر است شماره 0217129 را شماره گیری کنید.

در صورتی که در رابطه با این مطلب سوالی داشته باشید می توانید در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید در کمترین زمان کارشناسان ما پاسخ شما را خواهند داد.