بهترین افزونه های طراحی سایت چند زبانه در وردپرس | کمک کامپیوتر تلفنی
انتشار: 1402/07/25 - بروزرسانی: 1402/09/01 توسط: : ساناز عباسی

بهترین افزونه های طراحی سایت چند زبانه در وردپرس

آیا شما نیز به دنبال بهترین افزونه های طراحی سایت چندزبانه در وردپرس هستید؟ می دونستید که وردپرس، توسط میلیون ها وب سایت غیر انگلیسی در سراسر جهان استفاده میشه؟

جالبه که شما می تونید از وردپرس برای طراحی سایت چند زبانه ( به هر زبانی که می خواهید) استفاده نمایید. اما وردپرس خود، توانایی داخلی برای ایجاد وب سایت های چند زبانه رو نداره ولی در مقابل خوشبختانه، برخی از افزونه های ترجمه قدرتمند وردپرس به شما این امکان رو میده که به راحتی محتوای چند زبانه رو به سایت خود اضافه نمایید.

در این مقاله، ما برخی از بهترین افزونه های ترجمه وردپرس رو که می تونید برای طراحی سایت چند زبانه استفاده کنید، به اشتراک می گذاریم. ما ویژگی ها، مزایا و معایب اونها رو بررسی خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم بهترین گزینه رو برای وب سایت خود انتخاب کنید.

🔴شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

آنچه که در این مقاله می خوانید

چگونه یک وب سایت چند زبانه در وردپرس طراحی کنیم؟

بهترین افزونه های چند زبانه وردپرس (بصورت دستی)

بهترین افزونه های ترجمه خودکار وردپرس

سخن پایانی

چگونه یک وب سایت چند زبانه در وردپرس طراحی کنیم؟

احتمال میره که اکثر مخاطبان نمی دونند که میتونند وردپرس رو به زبان خود نصب و از اون برای ساخت وب سایت به هر زبانی استفاده نمایند.

اما نکته اینجاست که شما با کمک افزونه ها قادر به طراحی سایت دو زبانه برای وردپرس و یا چند زبانه هستید و حتی می تونید به کاربران خود اجازه بدید که با استفاده از Google Translate محتوا رو ترجمه کنند.

حال از اونجایی که بسیاری از افزونه های ترجمه برای وردپرس در دسترس هستند، می توان اونها رو به دو دسته اصلی بصورت زیر تقسیم بندی نمود:

  •  افزونه های چند زبانه وردپرس( بصورت دستی )
  •  افزونه های ترجمه خودکار وردپرس

دسته اول افزونه های چند زبانه وردپرس به شما این امکان رو میده که به صورت دستی محتوای چند زبانه رو به وب سایت خود اضافه کنید. مزیت اصلی این افزونه ها اینه که کیفیت ترجمه های شما به طور قابل توجهی بهتر از هر ابزار ترجمه آنلاین ماشینی خواهد بود.

دسته دوم افزونه های ترجمه خودکار وردپرس از خدمات ترجمه آنلاین مانند Google Translateبرای ترجمه محتوای شما استفاده می کنند اما کیفیت ترجمه‌ها آنطور که مد نظر شماست، نخواهند بود.

حالا در ادامه مطلب بریم که به بهترین افزونه های چند زبانه وردپرس و افزونه های ترجمه خودکار نگاهی بندازیم.

بهترین افزونه های چند زبانه وردپرس (بصورت دستی)

برخلاف افزونه‌های ترجمه خودکار وردپرس، افزونه‌های چند زبانه وردپرس به شما این امکان رو می‌دهند که به صورت دستی تمام جنبه‌های وب‌سایت وردپرس خود، از جمله محتوا، موضوع، افزونه‌ها و موارد دیگر رو ترجمه کنید. از این رو می خوام که بهترین افزونه های طراحی سایت چند زبانه در وردپرس رو بصورت زیر مدنظر داشته باشید تا با انتخاب هر کدوم از اونها به سلیقه خودتون به راحتی کل وب سایت تون رو ترجمه نمایید.

  •  افزونه طراحی سایت چند زبانه TranslatePress
  • پلاگین چند زبانه WPML
  • افزونه چند زبانه کردن سایت Weglot
  •  افزونه چند زبانه Polylang

در ادامه ویژگی هر کدوم از پلاگین ها رو مطالعه و با هم مقایسه نمایید:

افزونه طراحی سایت چند زبانه TranslatePress

TranslatePress یک افزونه چند زبانه وردپرس کامل برای ترجمه هر جنبه از وب سایت شما است و یکی از ویژگی های اصلی TranslatePress ترجمه به شکل front end می باشد.

شما قادر هستید که به راحتی زبان رو در حین ترجمه تغییر بدید و پیش نمایش زنده فوراً تغییر بکند. یکی دیگه از مزایای این روش اینه که می تونید محتوا، تم، افزونه ها و حتی متا دیتا ها رو بدون تغییر رابط ترجمه نمایید.

TranslatePress برای ترجمه های دستی عالی ست، چرا که شما خودتون میتونید ترجمه متون رو انجام بدین یا نقش کاربر مترجم سفارشی رو به هر کاربری در سایت خود اختصاص بدید. این کاربران می تونند بدون دسترسی به قسمت مدیریت، محتوا رو ترجمه نمایند. همچنین این افزونه URL های مناسب SEO رو برای همه زبان ها ایجاد و به شما در نتایج سئوی محلی کمک می کنه.

از طرف دیگه، توجه نمایید که اگر فکر می کنید ترجمه‌های دستی، کار سختی به نظر می‌رسند، شما می‌تونید از Google Translate برای ترجمه‌های ماشینی استفاده نمایید چرا که این رویکرد به شما این امکان رو میده که از ترجمه های مبتنی بر هوش مصنوعی با اصلاحات دستی استفاده کنید.

 

پلاگین چند زبانه WPML

پلاگین WPML، یکی از محبوب ترین افزونه های چند زبانه وردپرس که دارای یک سیستم مدیریت ترجمه قدرتمند است که به شما این امکان رو میده که محتوا، تم ها، افزونه ها و موارد دیگر رو ترجمه کنید.

افزونه WPML، یک رابط کاربری آسان برای اضافه کردن ترجمه و مدیریت محتوای چند زبانه در وب سایت شما داره و همچنین WPML از انواع پست ها، طبقه بندی ها، فیلدهای سفارشی و رشته های تولید شده توسط مضامین و افزونه های وردپرس شما پشتیبانی می کنه.

بعلاوه شما رو قادر میسازه که وب سایت تون رو به ارائه دهندگان خدمات ترجمه شخص ثالث متصل کنید. شما می تونید انتخاب کنید که کدام محتوا باید ترجمه بشه و اون رو مستقیماً به وب سایت خود ارسال کنید.

 

افزونه چند زبانه کردن سایت Weglot

افزونه چند زبانه کردن سایت Weglot، یک پلتفرم ترجمه وب سایت مبتنی بر فضای ابری است. این افزونه با WordPress، Shopify، BigCommerce و موارد دیگه نیز کار می کنه.

شما برای اتصال سایت وردپرس خود به این پلتفرم در طول راه اندازی، باید Weglot API رو به سایت خود وارد نمایید. پس از اون، زبان مورد نظر خود، زبان سایت و زبان هایی رو که می خواهید اضافه کنید، انتخاب نمایید.

این امکان در اختیار کاربران قرار می گیره که از وب سایت Weglot برای ترجمه تمام محتوای خود، مدیریت ترجمه ها و هدایت اونها به وب سایت زنده خود استفاده نمایند. همچنین از دیگر ویژگی های قابل توجه که میتونیم به اونها اشاره کنیم عبارتند از پشتیبانی از URL مناسب SEO، پشتیبانی WooCommerce، دکمه تعویض زبان، خدمات ترجمه شخص ثالث و موارد دیگه.

توجه کنید که افزونه Weglot از ساختار قیمت گذاری ماهانه بر اساس تعداد زبان ها و کلمات ترجمه شده استفاده می کنه و این ممکنه که برای شما گران‌تر از سایر افزونه‌های چند زبانه وردپرس با مجوز سالانه ثابت باشه.

 

افزونه چند زبانه Polylang

افزونه چند زبانه Polylang، یکی دیگه از افزونه های قدرتمند برای طراحی آسان سایت وردپرس چند زبانه یا دو زبانه است. این پلاگین دارای یک رابط کاربری ساده است تا شما قادر باشید به راحتی برای پست ها، صفحات، انواع پست های سفارشی، ابزارک ها و موارد دیگه ترجمه ها رو اضافه کنید.

این پلاگین با افزونه های محبوب سئو وردپرس به خوبی کار می کنه و به شما این امکان رو میده که URL های سئو شده رو برای هر زبان تنظیم کنید. شما برای انتخاب زبان، می تونید با استفاده از ویجت نوار کناری، تغییر زبان رو به وب سایت خود اضافه نمایید.

 

بهترین افزونه های ترجمه خودکار وردپرس

برخی از بهترین افزونه های ترجمه خودکار وردپرس بصورت زیر به شما مخاطبان عزیز که طرفدار ترجمه های آنلاین و یا ماشینی هستید، معرفی می گردد. دقت کنید که عملکرد این دسته از پلاگین ها این گونه است که هر پیجی که روی وب سایت شما طراحی میشه بصورت اتومات توسط برنامه google translate یا سایر برنامه های خودکار مترجم، ترجمه می گردد.  در واقع شما با ضربه زدن روی دکمه ای که بالای سایت شما نمایش داده میشه، سایت تون رو به هر زبانی که می خواهید ترجمه می کنید.

  • Google Website Translator
  • Translate WordPress With GTranslate
  • Tranposh WordPress Translation

تا اینجای کار برخی از افزونه های چند زبانه وردپرس بصورت دستی و ماشینی رو به شما معرفی کردیم ، اما حالا شاید بخواهید بدونید که پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین افزونه چند زبانه وردپرس چیست؟

بریم که در ادامه مطلب کمی بیشتر، شما کاربران رو  راهنمایی کنیم ...

بهترین افزونه چند زبانه وردپرس چیست؟

اگر به دنبال یک افزونه چند زبانه وردپرس برای ترجمه دستی مطالب در وب سایت خود هستید، توصیه می کنیم از TranslatePress استفاده کنید. چرا که این پلاگین، برای مبتدیان بسیار مناسب و استفاده از اون بسیار آسونه، حتی برای کاربرانی که تجربه اجرای وب سایت های چند زبانه رو ندارند.

برای ترجمه خودکار وردپرس نیز، توصیه می کنیم که از Translate WordPress با افزونه GTranslate استفاده کنید زیرا که استفاده از اون بسیار راحته و حتی نسخه رایگان اون برای ترجمه خودکار بسیار خوب است.

سخن پایانی

بطور کلی، طراحی سایت چند زبانه در ورد پرس، این قابلیت ها رو برای کسب و کار شما فراهم می کنه که اگه مشتریان غیر فارسی زبان دارید براحتی اونها بتونند با سایت شما ارتباط بگیرند، اگه وب سایت تون فعالیت بین المللی داره و در جاهای مختلف جهان مشغول به فعالیت هستید چند زبانه کردن اون ضروری و لازم هست و مواردی از این قبیل شما رو مشتاق میسازه که از افزونه های چند زبانه که در این مقاله بصورت دستی و خودکار به اونها اشاره و معرفی گردید بهره بگیرید و در ترجمه محتوای وب سایت تون استفاده نمایید. امیدوارم که این آموزش برای شما مفید بوده باشه و اون رو با دوستان تون نیز به اشتراک بگذارید. ممنونم که ما رو همراهی کردید. در صورتی که سوالی در این خصوص داشتید با كارشناسان مجموعه رايانه كمك از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129  تماس بگیرید تا در کمترین زمان به جواب مناسب برسید .