معرفی مهارتهای هفتگانه icdl
انتشار: 1402/11/10 - بروزرسانی: 1402/11/10 توسط: : امیرحسین سالمی

معرفی مهارتهای هفتگانه icdl

امروز تقریباً تو همه شرکت‌ها و موسسات برای انجام کارهای اداری از کامپیوتر استفاده می‌شه. به همین خاطر کسایی که می‌خوان به عنوان کارمند توی این شرکت‌ها و موسسات مشغول به کار بشن حتماً باید با علوم رایانه آشنا شن و مهارت‌های لازم در حوزه شغلی خودشون رو کسب کنند. به همین خاطر بهتره حتماً مهارت‌های هفتگانه آی سی دی ال رو یاد بگیری تا بتونی توی بازار کار راحت‌تر برای خودت کار پیدا کنی. icdl مخفف عبارت International Computer Driving Licence به معنی گواهینامه بین‌المللی کامپیوتره و کسی که این مدرک را اخذ می‌کنه یعنی توی مهارت‌های هفتگانه کامپیوتر توانایی لازم برای انجام امور رو داره.

 

پیشنهاد میکنیم مطلب " ترفند تغییر جهت نمودار در اکسل" رو هم مطالعه کنید.

خیلیا ممکنه ندونن که مهارت‌های هفتگانه icdl چیه و شامل چه مواردی میشه. به همین خاطر من تو این مقاله لازم دونستم که اقدام به معرفی مهارت‌های هفتگانه icdl بهت کنم تا اگه تو هم با این مهارت‌ها آشنا نیستی و نمی‌دونی که دقیقاً icdl شامل چه مواردی میشه، با خوندن این مقاله بتونی در این خصوص اطلاعات کسب کنی. پس اگه تو هم دوست داری با این مهارت‌های هفتگانه بهتر و بیشتر آشنا شی، با من در ادامه مقاله همراه باش.

فهرست مطالب:

icdl چیست؟ چرا نیاز به داشتن مدرک icdl داریم؟

مهارت‌های هفتگانه icdl شامل چه مواردی می‌شود؟

در دوره‌های آموزشی icdl چه اهدافی دنبال می‌شود؟

جمع‌ بندی

icdl چیست؟ چرا نیاز به داشتن مدرک icdl داریم؟

کسی که می‌خواد توی یه شرکت یا موسسه مشغول به کار بشه در صورتی که گواهینامه و مدرک icdl داشته باشه می‌تونه اون شرکت و موسسه رو قانع کنه که تا حد قابل قبولی با کامپیوتر آشنایی داره و می‌تونه کارهای مختلفی رو براشون انجام بده. از اونجایی هم که اغلب شرکت‌ها کارهاشون رو به صورت کامپیوتری انجام میدن، از کسایی که این مهارت‌های هفتگانه رو بلدن استقبال می‌کنند. پس اگه می‌خوای به راحتی توانایی‌های خودت در حوزه علوم کامپیوتری رو به سایر افراد ثابت کنی، حتماً باید مدرک icdl ات رو دریافت کرده باشی. یکی از اصلی‌ترین ملاک‌هایی که امروز اغلب کارفرمایان در حین استخدام افراد جدید اون رو لحاظ می‌کنند، داشتن همین مدرکه.

جالبه بدونی که از سال ۱۹۹۷ آموزش مهارت‌های هفتگانه icdl شروع شده و تا الان هم ادامه پیدا کرده. در کل icdl به مهارت‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به کار گرفته میشه میگن و هم شرکت‌های و موسسات کوچک و هم ارگان‌های دولتی و موسسات بزرگ داشتن این مدرک رو دلیلی بر تسلط فرد بر روی کامپیوتر می‌دوننو اگه یه سر به آگهی های استخدامی بزنی متوجه میشی که تو اغلب این آگهی‌ها نوشته شده که فرد باید مدرک icdl داشته باشه و داشتن این مدرک جزو شرایط اصلی استخدام محسوب میشه. مدرک icdl یه مدرک استاندارد جهانیه و تو کشورهای مختلف دنیا به افراد مختلف آموزش داده می‌شه. معمولاً بعد از اینکه شخص حدود ۱۳۰ ساعت دوره آموزشی کار با رایانه طی کرد، یه آزمون ازش می‌گیرند و در صورتی که توی این آزمون نمره قبولی رو کسب کنه بهش مدرک icdl تعلق می‌گیره.

1.	معرفی مهارتهای هفتگانه icdl- رایانه کمک

برای دریافت راهنمایی بیشتر درباره نحوه دریافت مدرک icdl میتونی با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیری تا به جواب سوالاتت برسی.

مهارت‌های هفتگانه icdl شامل چه مواردی می‌شود؟

مهارت‌های هفتگانه icdl شامل دو دوره تئوری و عملی می‌شه و در کل یاد گرفتن این مهارت‌ها کار چندان سختی نیست. در ادامه این مهارت‌های هفتگانه رو به اختصار بهت توضیح میدم:

icdl چیست؟ چرا نیاز به داشتن مدرک icdl داریم؟ - مشاوره کامپیوتری تلفنی

1.آی تی (IT): اولین مهارت از مهارت های هفتگانه icdl به آشنایی با مفاهیم پایه و اساسی فناوری اطلاعات برمی‌گرده. تو این مهارت شخص با کلیه مفاهیم اولیه فناوری ارتباطات، شبکه‌های اطلاعاتی و رایانه، سخت افزار و نرم‌افزار آشنا میشه.

2.ویندوز (Windows): مهارت دومی که تو دوره‌های icdl به کاربرا آموزش داده می‌شه اینه که نحوه استفاده از کامپیوتر و مدیریت درست فایل‌ها به کاربر آموزش داده میشه. سیستم عامل ویندوز جزو پرکاربردترین سیستم عامل‌ها در سراسر دنیاست و یادگیری این سیستم عامل برای همه افراد ضروریه تا بتونن با استفاده از اون فایل‌ها، فولدرها و اطلاعاتشون رو در سیستم مدیریت کنند.

3.ورد (Word): مهارت سوم icdl به یادگیری نرم‌افزار واژه پردرداز ورد اختصاص داره. همونطور که می‌دونی نرم‌افزار ورد یکی از زیر مجموعه‌های آفیس محسوب می‌شه و از کاربرد بسیار زیادی برخورداره. در طول این آموزش به کاربران نحوه استفاده از بخش‌های مختلف برنامه ورد، نحوه تایپ کردن، حاشیه سازی، درج اشکال مختلف در متن و غیره آموزش داده می‌شه.

4.اکسل (Excel): مهارت چهارمی که در طول دوره icdl به کاربر آموزش داده می‌شه، نحوه کار با نرم‌افزار صفحه گسترده اکسل هست. این نرم‌افزار هم زیر مجموعه آفیسه و معمولاً از اون برای انجام محاسبات عددی، حسابرسی و ساخت نمودارهای مختلف استفاده می‌شه. در طول این دوره آموزشی به کاربرا نحوه انجام این موارد و به همراه مواردی مثل فرمول نویسی و ... در اکسل آموزش داده می‌شه.

5.اکسس (Access): مهارت پنجم دوره‌های آموزشی icdl به آموزش نرم‌افزار پایگاه داده اکسس اختصاص داده شده. این نرم‌افزار هم جزو زیر مجموعه‌های آفیس هست که از اون برای مدیریت پایگاه داده بهره گرفته می‌شه. در طول این دوره آموزشی کاربرا انجام کارهایی مثل ورود اطلاعات به پایگاه داده، ساخت کوئری و پرسشنامه و مدیریت همه جانبه پایگاه داده رو آموزش می‌بینند.

6.پاورپوینت (Powerpoint): مهارت ششم دوره‌های آموزشی icdl به آموزش نحوه کار با نرم‌افزار ارائه مطلب پاورپوینت اختصاص داده شده. این نرم‌افزار هم جزو زیر مجموعه‌های آفیسه و معمولاً از اون برای ارائه مطلب در کنفرانس‌ها استفاده می‌شه. به همین خاطر دانش‌آموزان و دانشجویان از این نرم‌افزار استفاده زیادی می‌کنند. در طول این دوره آموزشی به کاربران نحوه ساخت اسلاید و اعمال تنظیمات مختلف در اون آموزش داده می‌شه.

7.اینترنت (Internet): مهارت آخر از مهارت‌های هفتگانه icdl به آموزش اینترنت به کاربرا اختصاص داده شده. در طول این دوره آموزشی کاربرا به طور کامل نحوه جستجو در اینترنت و اعمال تنظیمات مختلف بر روی مرورگرهای مختلف و ترفندهای اینترنت رو یاد می‌گیرند.

در دوره‌های آموزشی icdl چه اهدافی دنبال می‌شود؟

به طور کلی اهداف اصلی دوره‌های آموزشی icdl رو می‌تونیم در قالب موارد زیر عنوان کنیم:

مهارت‌های هفتگانه icdl شامل چه مواردی می‌شود؟ - خدمات کامپیوتری تلفنی

1.اولین و اصلی‌ترین هدفی که در دوره‌های آموزشی icdl دنبال میشه اینه که سواد کامپیوتری بین تعداد بیشتری از افراد جامعه ترویج پیدا کنه و افراد بیشتری علوم کامپیوتری رو یاد بگیرند.

2.در طول دوره‌های آموزشی icdl میزان سطح صلاحیت فنی استفاده از کامپیوترها شخصی و لپ‌تاپ‌ها برای کاربر افزایش پیدا می‌کنه و تعداد کسایی که می‌تونن از این سیستم‌های شخصی برای انجام کارهای عمومی استفاده کنن بالاتر میره. پس کسی که دوره آموزشی icdl رو به صورت کامل طی کرده باشه، مهارت لازم برای استفاده از کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ رو پیدا می‌کنه.

3.اون دسته از اشخاص که در حوزه شغلیشون نیاز به یادگیری کامپیوتر برای افزایش بهره‌وری موسسه و شرکتشون رو دارند، با دریافت مدرک icdl می‌تونن به این هدفشون برسند.

4.یه سری از شرکت‌ها به صورت خودجوش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی icdl برای کارمندان و کارکنانشون می‌کنه و هزینه این دوره رو هم خود شرکت و موسسه پرداخت می‌کنهو اما وقتی کارمندان اون شرکت به این مهارت‌ها تسلط پیدا کنند سرمایه‌ای که اون شرکت بابت یادگیری این مهارت‌ها به کارمندان کرده بود به شرکت برمیگرده.

5.یادگیری مهارت‌های هفتگانه icdl حتی می‌تونه توانایی کارفرمایان را هم افزایش بده تا در نهایت با سرمایه‌گذاری‌های موثرتر، شرکت و موسسه رو توسعه و بهبود بیشتری ببخشند.

رایانه کمک

جمع‌ بندی

تو این مقاله سعی کردم به طور کامل اقدام به معرفی مهارت‌های هفتگانه icdl بهت کنم و یه توضیح مختصر در رابطه با این مهارت‌ها و کاربرد اون‌ها در شرکت‌ها موسسات برای پیشبرد امور بهت ارائه بدم. در کل توصیه من بهت اینه که در اولین فرصت ممکن نسبت به یادگیری مهارت‌های هفتگانه آی ‌سی ‌دی ‌ال اقدام کنی تا بتونی سطح دانش و توانایی‌های کامپیوتری خودت را افزایش بدی. کسایی که این مدرک را دریافت کردن راحت‌تر می‌تونن توی بازار کار برای خودشون کار پیدا کنند و یکی از شروط استخدامی اغلب شرکت‌ها و موسسات، داشتن مدرک icdl هست.

آیا تو هم مدرک icdl ات رو دریافت کردی؟ داشتن این مدرک چقدر بهت تو زمینه شغلیت برای راحت‌تر انجام دادن کارها کمک کرده؟ ممنون میشم نظرات و تجربیات مفیدت در این زمینه رو در بخش کامنت با من و بقیه کاربرا در میون بذاری. در آخر می‌خوام ازت تشکر کنم که تا آخر این مقاله با من همراه بودی و امیدوارم تونسته باشم بهت کمک کنم تا با مهارت‌های هفتگانه icdl هرچه بهتر و بیشتر آشنا شی.

اگر سوالی درباره نحوه یادگیری مهارت های هفت گانه icdl داشتی، به راحتی می‌تونی با خدمات کامپیوتری رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیری تا به جواب سوالاتت برسی و کارشناسان ما سوالاتت را در کمترین زمان پاسخ می دهند و ابهاماتت را برطرف می کنند.