انتقال فایل از گوگل داکس به ورد – پشتیبانی کامپیوتری به صورت تلفنی
انتشار: 1403/02/17 - بروزرسانی: 1403/03/24 توسط: : امیرحسین سالمی

انتقال فایل از گوگل داکس به ورد

با وجود اینکه گوگل داکس از دسترسی بسیار راحتی برخورداره و اسناد موجود در گوگل داکس به راحتی می‌تونن امضا بشن یا به اشتراک گذاشته بشن، اما یه سری وقتا کاربر نیاز داره تا فایل‌های گوگل داکس رو به فرمت ورد تبدیل کنه و نسخه ورد اون‌ها رو در اختیار داشته باشه. خوشبختانه روش انتقال فایل از گوگل داکس به ورد خیلی آسون و راحته و من توی این مقاله می‌خوام بهت نحوه انجام این کار رو یاد بدم. البته یه نکته مهم این وسط وجود داره و اون هم اینه که با وجود راحت بودن پروسه انتقال فایل از گوگل داکس به ورد، اما هیچ تضمینی در خصوص حفظ فرمت اسناد در طول این پروسه وجود نداره و ممکنه فرمت اون‌ها دچار تغییر بشه. اگه تو هم دوست داری نحوه انتقال فایل از گوگل داکس به ورد رو یاد بگیری، با من در ادامه مقاله همراه باش.

پیشنهاد مطلب: روش انتقال اطلاعات از گوگل شیتس به اکسل

کمی بیشتر درباره گوگل داکس و مایکروسافت ورد بدانیم

Google Docs و Microsoft Word هر دو از جمله بهترین ابزارهای پردازش کلمه هستن که ابزارهای مختلفی را برای ویرایش فایل‌های متنی در اختیار کاربرها قرار میدن. وجود ویژگی‌های متنوع در این دو ابزار باعث افزایش بهره‌وری و تعامل راحت‌تر کاربران برای ویرایش اسناد با استفاده از این ابزارها شده. Google Docs رو می‌تونیم بخشی از Google Suite  معرفی کنیم که یه پلتفرم مبتنی بر ابر داره که به کاربرا این اجازه رو میده تا بتونن اسناد خودشون رو به صورت آنلاین ایجاد کنن، اون‌ها رو تغییر بدن و بعد از اتمام این پروسه این اسناد رو با سایرین به اشتراک بذارن.

اما مایکروسافت ورد جزو برنامه‌های دسکتاپ محسوب میشه که گزینه‌های قالب‌بندی پیشرفته‌ای رو در اختیار کاربرا قرار میده و در کل از توانایی‌های ویرایش پیشرفته‌تری برخورداره. یکی از ویژگی‌های خوب گوگل داکس اینه که به کاربرا اجازه میده تا به صورت همزمان چندین کاربر روی یه سند کار کنن که این ویژگی به درد پروژه‌های گروهی از راه دور می‌خوره. علاوه بر این تغییراتی که توی فایل‌های موجود در گوگل داکس اعمال میشه به صورت اتوماتیک توی فضای ابری ذخیره می‌شه و این موضوع به این معنیه که امکان از بین رفتن داده‌ها وجود نداره. در کل مایکروسافت ورد نسبت به گوگل داکس از قالب بندی جامع تری برخورداره و در صورتی که می‌خوای یه سند با قالب طراحی سفارشی سازی شده و ویژه ایجاد کنی بهتره از از ورد برای انجام این کار کمک بگیری.

برای دریافت راهنمایی بیشتر درباره نحوه استفاده از Google Docs و Microsoft Word برای ویرایش و ادیت فایل های متنی میتونی با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099070192 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیری تا به جواب سوالاتت برسی. برای آموزش نحوه اجرای امضای دیجیتالی در ورد روی همین لینک کلیک کن.

نحوه انتقال فایل از گوگل داکس به ورد به چه صورت است؟

به خاطر اینکه اسناد گوگل داکس دارای فرمت آنلاین هستن امکان وارد کردن اونها به ورد وجود نداره. در نتیجه اگه می‌خوای اون‌ها را در مایکروسافت ورد مورد استفاده قرار بدی باید اون فایل گوگل داکس رو به فرمت DOCX در بیاری و بعد اون رو دانلود کنی. حالا اگه می‌خوای به فرمت DOC  برگردی باید فایل DOCX که تبدیل شده رو توی ورد باز کنی و اونو توی قالب DOC  سیو کنی. در ادامه می‌خوام بهت نحوه تبدیل فایل‌های گوگل داکس به ورد رو به صورت مرحله به مرحله و قدم به قدم یاد بدم:

نحوه انتقال فایل از گوگل داکس به ورد به چه صورت است؟ - ارتباط با کارشناسان کامپیوتری

1.در اولین قدم فایل گوگل داکست رو باز کن.

2.حالا از گوشه سمت چپ بالای صفحه روی گزینه File  کلیک کن.

3.حالا گزینه Download رو از منوی کشویی که برات به نمایش در اومده انتخاب کن.

4.حالا باید از منوی فرعی روی گزینه Microsoft Word (.docx) کلیک کنی.

5.در انتها فایل رو با زدن دکمه Save  ذخیره کن.

همونطور که دیدی به راحتی آب خوردن تونستیم فایل گوگل داکسمون رو به فرمت فایل ورد در بیاریم.

رایانه کمک

جمع ‌بندی

تو این مقاله سعی کردم روش انتقال فایل از گوگل داکس به ورد رو بهت یاد بدم تا تو هم بتونی فایل‌های آنلاین موجود در گوگل داکست رو به فرمت ورد تبدیل کنی و بتونی از این ابزار ویرایشگر برای ویرایش فایل‌های متنی خودت استفاده کنی. همونطور که دیدی روند انجام این کار خیلی آسون و راحته و تنها با طی کردن مراحل خیلی ساده می‌تونی این کار رو به راحتی انجام بدی. اگه تو هم روش دیگه‌ای رو برای انتقال فایل از گوگل داکس به ورد می‌شناسی که نسبت به روش آموزش داده شده توی این مقاله راحت‌تره، ممنون میشم اون رو در بخش کامنت به من و بقیه کاربران آموزش بدی. در آخر می‌خوام ازت تشکر کنم که تا آخر این مقاله با من همراه بودی و امیدوارم تونسته باشم بهت نحوه انتقال فایل از گوگل داکس به ورد رو آموزش بدم.

اگر سوالی درباره نحوه انتقال فایل از گوگل داکس به ورد داشتی، به راحتی می‌تونی با خدمات کامپیوتری رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099070192 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیری تا به جواب سوالاتت برسی و کارشناسان ما سوالاتت را در کمترین زمان پاسخ می دهند و ابهاماتت را برطرف می کنند.