آموزش ساخت تایم لاین برای ویدیو در برنامه کاین مستر | تعمیرات کامپیوتر و لپتاپ در محل
انتشار: 1400/02/08 - بروزرسانی: 1402/06/26 توسط: : امیرحسین سالمی

آموزش ساخت تایم لاین ویدیو در برنامه کاین مستر

امروزه بیشتر تدوین گران ویدیو سعی می‌کنند بعد از اتمام ادیت ویدیو خود حتما برای آن یک نوار گذر زمان هم قرار دهند، مخصوصاً اگر قصد انتشار آن را در شبکه های اجتماعی داشته باشند.

نوار پیمایش زمان در ویدیو ها به کاربر کمک میکند تا درک بهتر از این موضوع داشته باشند که چقدر از زمان ویدیو گذشته و تا چند دقیقه دیگر به اتمام می‌رسد.

 ولی یک مزیت دیگر آن در بخش پست های اسلایدری اینستاگرام کاربرد دارد تا کاربر بداند پس از گذشت چند ثانیه لازم است صفحه را تغییر دهند.

چندین روش برای این فرایند وجود دارد که ساده ترین آنها، اضافه کردن نوار پیمایش زمان به ویدیو و کلیپ ها با استفاده از گوشی است که به راحتی انجام می‌شود.

در مطالب قبلی درباره موضوعات "آموزش کار با نرم افزار Kine Master" و "بهترین برنامه های ساخت و ادیت ویدیو در گوشی اندروید" صحبت کردیم اما در این مقاله قصد داریم به آموزش ساخت تایم لاین برای ویدیو در برنامه کاین مستر بپردازیم. پس با تیم فنی رایانه کمک همراه باشید.

 

آموزش ساخت تایم لاین برای ویدیو با اپلیکیشن kine master

خب اولین کاری که نیاز است در مرحله اول انجام دهید، دانلود و نصب اپلیکیشن کاین مستر است، خوشبختانه این برنامه برای هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون وجود دارد.

نکته: پیشنهاد میکنم که اگر از کاربران گوشی های اندرویدی هستید، از وبسایت هایی که نسخه کامل kine master را به صورت رایگان قرار داده اند دانلود و نصب کنید.

 

 

پس از ان وارد برنامه شده و متناسب با کار خود ساخت پروژه جدید را انتخاب کیند.در مرحله بعدی از شما می‌خواهد تا نسبت طول و عرض فایل تصویری خود را مشخص کنید.

 

 

در مرحله بعدی کافی است ویدیوی خود را انتخاب کنید تا به برنامه اضافه شود.

پیشنهاد مطلب: می خوای از یوتیوب استفاده کنی ولی برات سوال که علت باز نشدن یوتیوب با فیلتر شکن ها چیه؟ تو این مقاله راهکارهای مطمئن حل مشکل رو مطرح کردیم.

به چه صورت باید برای فیلم های خود در اینستاگرام نوار پیمایش زمان بسازیم؟

بعد از آنکه فیلم شما در برنامه آپلود شد همه چیز برای ساخت تایم لاین برای ویدیو در برنامه کاین مستر آماده شده است.

حال به بخش layer در برنامه کاین مستر رفته و گزینه text را انتخاب کنید.

 

 

پس از آن مانند تصویر زیر چند خط تیره تایپ کنید. ( _______ )

 

 

پس از آن این خط چینی که ایجاد کرده اید را به اندازه کافی بزرگ و کوچک کرده و در بالا یا پایین ویدیو خود قرار دهید. مانند تصویر زیر که در پایین صفحه آن را قرار داده ایم

نکته: اگر در هر بخش با مشکل یا سوال خاصی روبرو شدید، می‌توانید از قسمت نظرات با خدمات کامپیوتری آنلاین و شبانه روزی رایانه کمک در ارتباط باشید.

 

 

پس از قرار دادن خط در مکان مناسب، فایل text ایجاد شده را از اول تا انتهای ویدیوی خود قرار دهید به طوری که کل ویدیو را پوشش دهد.

سپس دوباره فایل text را انتخاب کرده و از منوی کشویی سمت راست گزینه outline را برای زخمی تر کردن کادر کشیده شده انتخاب کنید.

 

پیشنهاد میکنم مطلبافزایش کیفیت فیلم در اندرویدمطالعه کنید.

 

پس از تنظیم لایه در قسمت مناسب لازم است یک کپی از روی آن تهیه کنید، برای این کار کافی است مانند روش زیر عمل کنید.

لایه متن را انتخاب کرده و از سمت چپ 3 نقطه بالا را زده و گزینه Duplicate را انتخاب کنید، این کار باعث می‌شود تا لایه متنی دیگر مانند همان قبلی ایجاد شود.

 

 

حالا لایه دومی که جدید آن را ایجاد کردیم را انتخاب کرده و رنگ آن را تغییر دهید، در این قسمت ما آن را به رنگ قرمز در میآوریم و بر روی کادر که از قبل کشیده بودیم (رنگ آبی) قرار میدهیم.

 

 

سپس از منوی سمت چپ روی نماد کلید ضربه زده و دو Key Frame اول و آخر ویدیو ایجاد کنید.

 

 

در کی فریم اول متن را خارج تصویر قرار دهید و در کی فریم دوم در حالت کامل بر روی ویدیو قرار دهید. به طوری که Key Frame اول قبل از کی فریم دوم قرار گرفته باشد و پس از اجرای ویدیو در گذر زمان فایل نقطه چین اولی که ایجاد کردیم، آرام آرام بر روی فایل text دوم حرکت کرده و بر روی آن قرار می گیرد.

 

 

در نهایت برای خروجی گرفتن ویدیویی خود کافی است بر روی گزینه export بالای صفحه ضربه بزنید.

 

 

در آخر منتظر بمانید و ویدیویی که برای آن نوار پیمایش زمان در برنامه کاین مستر ایجاد کرده اید را مشاهده کنید.

 

پرسش و پاسخ کاربران با کارشناسان رایانه کمک در این زمینه

در این بخش سعی می‌کنیم به برخی از سوالات شما کاربران عزیز نسبت به موضوع ساخت تایم لاین پاسخ دهیم.

 

آیا با این روش می‌توان یک نوار گذر زمان برای ویدیو های یوتیوب هم ایجاد کرد؟

بله با روش گفته شده شما میتوانید برای هر ویدیوی یک نوار گذشتن زمان ایجاد کنید  که با زمان گذشته شده از ویدیو خود را نشنان دهد، اما این روظ بیشتر برای شبک ههای احتماعی که امکان مشاهده زمان مانده شده از ویدیو (مانند اینستاگرام) بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

با چه نرم افزاری میتوان تایم لاین timeline برای ویدیو خود ایجاد کرد؟

علاوه بر نرم افزار kine master می‌توانید از اپلیکیشن Inshot در تلفن همراه استفاده کنید، البته استفاده از این برنامه برای ساخت نوار گذر زمان در تلفن همراه کمی پیچیده تر است.

از طرف دیگر می‌توانید از این نرم افزار دیگر مانند aftereffect و premier برای ساخت تایم لاین در ویدیو استفاده کنید.

 

سخن پایانی

در آخر باید گفت نرم افزار kine master پر از ترفند های جالب است که اگر بتوانید آنها را با یکدیگر تلفیق کنید، قطعا ویدیویی زیبایی را تدوین می‌کنید، همچنین به خاطر داشته باشید که شرکت رایانه کمک به شما کاربران عزیزی که دچار مشکلات کامپیوتری یا موبایلی شده اید، میتواند خدمات رسانی کند.

 

برای این کار کافی است از طریق شماره تلفن های 9099071504 یا 0217129 با واحد اورژانس کامپیوتری رایانه کمک در ارتباط بوده و برای حل مشکل پیش آمده مشاوره تلفنی و خدمات کامپیوتری آنلاین دریافت کنید.