آموزش جستجو در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام | رایانه کمک
انتشار: 1400/02/11 - بروزرسانی: 1402/10/28 توسط: : سمانه مومنی

دیدن پیام های یک نفر در گروه تلگرام

تلگرام یکی از بهترین پلتفرم های شبکه اجتماعی است. و هر بار با اپدیت خود بر قابلیت های ان اضافه می کند. هر بار نسخه جدید تلگرام معرفی می‌شود پس از دانلود و نصب آن به دنبال ویژگی جدیدی در آن هستیم که به تازگی معرفی شده است. کاربران روزانه با سرچ در تلگرام به دنبال گروه مدنظر یا جمله یا متن خاص خود هستند. شاید برای خود ما هم این اتفاق پیش امده باشد که  جمله یا صحبت خاصی را در کانال و گروه های تلگرامی خود از قبل دیده باشیم و اکنون بخواهیم پیدایش کنیم. تلگرام در آپدیت های اخیر قابلیت جستجوی در پیام های یک کاربر در گروه تلگرام را اضافه کرده است  با استفاده از این قابلیت telegram شما می‌ توانید در بین انبوهی از پیام های که در طول روز در یک گروه رد و بدل می‌شود، فقط پیام های ارسال شده از طرف یک فرد را رصد کنید.

در مقالات قبلی به موضوعات"چگونه در تلگرام ایمیل وارد کنیم" "چگونه متوجه شویم که آیا در تلگرام هک شدیم" و "جلوگیری از اضافه شدن خودکار به کانال تلگرام" اشاره کردیم اما در این مطلب قصد داریم به آموزش نحوه جستجو در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام بپردازیم. پس با کارشناسان فنی رایانه کمک همراه باشید.

✴️✴️شما کاربر گرامی در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با قابلیت های تلگرام و تنظیمات آن  با کارشناسان ما در رایانه کمک تماس حاصل فرمایید. برای تماس با رایانه کمک میتوانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره 0217129 تماس حاصل فرمایید.

 

 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

آموزش سرچ در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام

چگونه پیام های خود را در گروه تلگرام پیدا کنیم؟

آموزش سرچ در پیام های یک کاربر خاص در گروه تلگرام اندروید

آموزش قابلیت جستجو در تلگرام برای پیام های یک فرد خاص در آیفون و اندروید

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با  آموزش جستجو در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام

سخن پایانی

 

آموزش سرچ در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام

آیا جستجو بر اساس متن، عکس یا فیلم های ارسال شده از طرف یک فرد خاص در گروه تلگرامی امکان پذیر است؟

همان طور که در بالا به آن پرداختیم در آپدیت جدید تلگرام 7 قابلیت جدیدی به تلگرام اضافه شده که در مواقع سرچ در تلگرام بسیار کاربردی است. شما می‌توانید دایره جستجو محتویات درون یک گروه را در وهله اول به فرد خاصی محدود کرده و پس از آن به دنبال اطلاعاتی باشید که آن فرد در گروه ارسال کرده.

این اطلاعات می‌ تواند همه موضوعات مانند ( پیام، عکس؛ ویدیو، ویس، موزیک، فایل و... ) که فرد مورد نظر ارسال کرده است را مشاهده کنید، اما اگر قصد داشته باشید که دایره سرچ را از این هم محدودتر کنید فقط می توانید جستجو را بر مبنای یک عبارت در میان پیام های ارسال شده کاربر خاص محدود کنید و برای دیگر اطلاعات نظیر تصاویر، فیلم، صدا و... راهی وجود ندارد که میان آنها هم جستجو داشته باشید.

چگونه پیام های خود را در گروه تلگرام پیدا کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده است که لازم  بوده  بین حجمی از گروه های تلگرام و کانال های مختلف یک متن خاص را پیدا کنید یا در گروه های دوستانه  بخواهید به یک  جمله و صحبتی از مخاطبین خود برسی اما از انجایی که  سرچ در تلگرام و جستجوی یک پیام بسیار وقت گیر است و درست مثل این است که سوزنی را در کاهی پیدا کنیم! تلگرام ویژگی جدید را معرفی کرده است که کار را راحت کرده است. آن هم سرچ در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام است

جالب است بدانید که این امکانات برای یافتن پیام های ارسال شده در گروه تلگرام حتی می‌تواند برای خود شما هم باشد و به دنبال فقط به دنبال یک عبارت از میان چت های خود در گروه telegram باشید. با این اتفاق خوب دیگر لازم نیست زمان زیادی را  صرف کنید به راحتی با چند حرکت می توانید  به جستجوی پیام های یک کاربر در گروه تلگرام بپردازید

 

🎯با استفاده از این قابلیت telegram شما می‌توانید در بین انبوهی از پیام های که در طول روز در یک گروه رد و بدل می‌شود، فقط پیام های ارسال شده از طرف یک فرد را رصد کنید.

 

به منظور جستجو در پیام های یک کاربر خاص تلگرام:

به عنوان مثال فرض کنید که در یک گروه درسی یا کاری عضو هستید که روزانه هزاران پیام در مورد های مختلف در آن ارسال می‌شود، اکنون قصد دارید ببنید که استاد یا دوست شما چه موضوعاتی را در گروه گفته است، این قابلیت که در ادامه به آن می‌پردازیم به همین راحتی اجازه می‌دهد که فقط پیام های یک فرد خاص را از زمانی که در گروه عضو شده است، رصد کنید.

حتی می‌ توانید از میان پیام های که فرد مورد نظر ارسال کرده فقط به دنبال پیام هایی بگردید که یک عبارت خاص در آن وجود دارد، مثلا تمام Pm های فردی را ببنید که در آن عبارت "سلام" وجود دارد.

نکته: اگر در هر بخش با سوال یا مشکل خاصی روبرو شدید میتوانید از بخش نظرات با خدمات کامپیوتری آلاین رایانه کمک در ارتباط باشید.

 

🟡بیشتر بخوانیم: میدونستی در آپدیت های جدید تلگرام قابلیت تغییر عکس پروفایل دیگران در تلگرام وجود دارد؟

 

آموزش سرچ در پیام های یک کاربر خاص در گروه تلگرام اندروید

برای جستجوی در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام:

  • وارد برنامه تلگرام شوید.
  • سپس وارد گفتگو یا همان گروه مدنظر شوید.
  • و در ادامه مسیر گزینه Search را انتخاب کنید.
  • در انتهای صفحه  یک شکلک آدمک مشاهده می کنید. آن  را انتخاب کنید.
  • از لیست نشان داده شده اعضای گروه نام مخاطب مدنظر را انتخاب کنید.

  

خب اکنون که به صورت کامل با این قابلیت جدید آشنا شدید وقت آن است که به آموزش جستجو در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام در گوشی های اندرویدی بپردازیم. در ادامه برای آموزش سرچ در تلگرام همراه باشید.

  • در قدم اول وارد تلگرام شده و داخل گروه یا سوپر گروه تلگرام خود شوید.
  • آیکون سه نقطه در بالای صفحه سمت راست را انتخاب کرده و عبارت search را انتخاب کنید.

📌نکته: توجه داشته باشید که اگر از زبان فارسی یا از نسخه های غیر رسمی تلگرام استفاده می‌کنید ممکن است این سه نقطه در سمت چپ بالای صفحه وحود داشته باشد.

  • پس از این کار صفحه کلید شما برای جستجو یک عبارت خاص در کل گروه باز می‌شود، اما این تنظیمات مد نظر ما نیست و ما قصد داریم جستجو خود را در پیام های یک کاربر در گروه تلگرام محدود کنیم.
  • برای این کار کافیست بر روی آیکون شبیه آدمک نمایش داده شده در بالای صفحه کلیک کوشی خود را انتخاب کنید.
  • با این کار یک عبارت “@” در نوار جستجو نوشته می‌شود و پس از آن در یک لیست کشویی در بالای صفحه لیستی از اعضای گروه نمایش داده می‌شود. در این قسمت فقط کافی است کاربر مد نظر خود را انتخاب کنید تا بتوانید جستجو خود را از میان پیام های آن فرد محدود کنید.

 

🔴حتما بخون شاید لازمت بشه: چگونه متوجه شویم که آیا در تلگرام هک شدیم

 

 

  • پس از انتخاب فرد مورد نظر، کافی است عبارت خود را در کادر بالای گوشی تایپ کرده و آیکن ذره بین لمس کنید.
  • پس از آن تلگرام به صورت خودکار به دنبال تمام عبارتی های می‌گردد که آن فرد تا کنون در گروه ارسال کرده است.

 

🟢پیشنهاد مطلب: آموزش صحیح حذف اکانت تلگرام

 

آموزش قابلیت جستجو در تلگرام برای پیام های یک فرد خاص در آیفون و اندروید 

روش پیدا کردن پیام های ارسال شده از یک کاربر خاص در گروه های تلگرام در تمام نسخه های این برنامه تقریبا به یک شکل است اما ممکن است در برخی سیستم عامل ها متفاوت باشد. پس اگر جزو کاربران سیستم عامل IOS هستید، برای سرچ در تلگرام روند زیر را دنبال کنید.

  • برای این کار ابتدا وارد گروه تلگرام شده و پس از آن بر روی نام گروه ضربه بزنید.
  • پس از آن از منوی کشویی باز شده بر روی آیکون search کلیک کنید.

 

 

  • حال از قسمت بالایی کیبورد گوشی خود بر روی آیکون آدمک ضربه بزنید.

 

 

  • در آخر از لیست آبشاری باز شده از بالای صفحه فرد مورد نظر را انتخاب کنید.
  • در اخرین مرحله کافیست عبارت که دنبال آن هستید را تایپ کرده و بر روی آیکون ذره بین کلیک کنید.

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با آموزش جستجو در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با آموزش سرچ در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره 0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

 چگونه پیام های گروه را حذف کنیم؟

- اگر تصمیم دارید پیام های یک گروه خاص در تلگرام را حذف کنید لازم است ابتدا وارد آن گروه تلگرامی شوید سپس:

از قسمت آیکون سه نقطه بالای صفحه  سمت راست گزینه clear history را انتخاب کنید. سپس در پنجره  نشان داده شده گزینه ok را می زنیم. به همین طریق همه پیام های آن گروه حذف می شود.

.میدونستی برنامه پیام رسان اسکایپ نیازی به فیلتر شکن نداره برای دانلود اسکایپ از سایت رسمی رایانه کمک روی همین عنوان کلیک کنید.  

پیام های تلگرام کجا ذخیره می شود؟

- به  طور کلی پلتفرم تلگرام همه پیام های شما را ذخیره نگه می دارد. در قسمت save messages پیام هایی که شما انتخاب می کنید نگه داشته می شود. اما در همه موارد اگر پیام شما حاوی فایل باشد پس از دانلود فایل  و ذخیره آن در یک پوشه به نام telegram ذخیره می شود. به  طور معمول این فایل در برنامه My files یا برنامه شخص ثالث مدیریت فایل قرار دارد.

 

چگونه پیام های کانال تلگرام را حذف کنم؟

- برای حذف تمامی پیام های کانال تلگرام کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برنامه تلگرام را  باز کنید
  • به آیکون سه خط موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه بروید 
  • در این قسمت وارد آدرس Data & Storage>Storage Usage>Local Database شوید.
  • در نهایت در پنجره نشان داده شده گزینه ok را انتخاب کنید. با انجام این مراحل همه پیام های چت های اکانت  تلگرام حذف می شوند.

 

چگونه در تلگرام ایفون کانال سرچ کنیم؟

-  اگر تصمیم به جستجوی یک کانال و عضویت در آن را دارید برای جستجو یا عضویت در کانال تلگرام کافیست در گوشی خود خود، برنامه تلگرام را باز کنید و روی دکمه جستجو از گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید . اکنون نام کانال تلگرامی که می خواهید به آن بپیوندید یا به دنبالش هستید را تایپ کرده و آن را از نتایج جستجو انتخاب کنید. با این کار کانال تلگرام باز می شود.

اگر میخواهید در کانال تلگرامی خود سرچ کنید مراحل این کار به شرح زیر است:

  • تلگرام را باز کنید و روی کانال ضربه بزنید.
  •  روی نام کانال ضربه بزنید.
  • سپس روی تصویر ذره بین که برای سرچ در تلگرام و کانال است ضربه بزنید. 
  • عبارت مورد نظر را برای جستجو  وارد کنید و گزینه جستجو Search را فشار دهید.
  • اکنون می توانید  روی علامت های فلش بالا و یا پایین ضربه بزنید و نتایج را مرور کنید.

 

 

 

 

سخن پایانی

و در آخر امیدوارم با استفاده از مطلب "آموزش جستجو در پیام های یک کاربر خاص گروه تلگرام" توانسته باشید هر متن و نوشته ای که دنبال آن هستید را در تلگرام بیابید، شما کاربر گرامی اگر باز هم با مشکل یا سوال سخت افزاری یا نرم افزاری روبرو شدید، می‌ توانید با شماره گیری 9099071540 یا 0217129 با بخش کارشناسان حل مشکلات کامپیوتری و موبایلی خدمات کامپیوتری آنلاین و غیر حضوری رایانه کمک در ارتباط باشید و از آنها مشاوره تلفنی و اینترنتی ارزان دریافت کنید.

📌 رفع مسئولیت: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است و در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.