اختلال در واتساپ | عدم ارسال فایل در واتساپ | رایانه کمک تلفنی
انتشار: 1399/06/30 - بروزرسانی: 1402/08/11 توسط: : سمانه مومنی

عدم ارسال فایل در واتساپ

اختلال واتساپ بسیاری از کاربران ایرانی را نگران کرده است. همانطور که میدانید در حال حاضر یکی از بهترین نرم افزارهای پیام رسان که کاربر های ایرانی در حال استفاده هستند پیام رسان WhatsApp است. برخی از کاربران مشکل را به این صورت بیان کرده‌اند که این اختلال در روند باز شدن باز و بسته شدن نرم‌ افزار تاثیری نداشته نرم افزار باز می‌شود اما واتساپ در حالت اتصال باقی می ماند بنابراین پیام ها نه ارسال و نه دریافت می شوند. 

اختلال در ارسال فایل با واتساپ وب و ویندوز تنها مربوط به کاربرانی که در ایران در حال استفاده از واتساپ هستند نمی‌شود و مشکل این نرم‌ افزار به صورت جهانی ممکن است پیش آید. اما ممکن است این مشکل مربوط به تنظیمات گوشی همراه و دیگر موارد جزیی در گوشی کاربر باشد. اگه به هر دلیلی برای مشکل ارسال و دریافت فایل مدیا در نسخه اندرویدی واتس اپ نیاز به راهنمایی دارید. در این مقاله به شرح راه حل های این مشکل می پردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

چنانچه قادر به ارسال فایل در واتساپ نمیباشید میتوانید با مطلب عدم ارسال فایل در واتساپ مشکل خود را برطرف کنید

 

✴️✴️ رفع مشکلات نرم افزاری موبایل با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

اختلال سراسری: اصلی ترین دلیل عدم ارسال فایل در واتس اپ

مشکل باز نشدن واتس اپ در نسخه دسکتاپ برطرف شد

دلایل مختلف مشکل ارسال و دریافت فایل مدیا در واتساپ

رفع علت ارسال نشدن فایل در واتس اپ با بررسی اینترنت

آزاد سازی حافظه گوشی برای رفع علت باز نشدن فایل ها در واتس اپ

نحوه رفع مشکل ارسال و دریافت فایل مدیا در واتساپ اندروید با آپدیت کردن آن

مشکل ارسال و دانلود فایل در واتس اپ با حذف و نصب آن

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با عدم ارسال فایل در واتساپ

سخن پایانی

 

 

مقدمه ای  برای مشکل ارسال و دریافت فایل مدیا در واتساپ اندروید

رفع محدودیت ارسال فایل در واتساپ یکی از سوالات پرتکرار روزمره کاربران واتس اپ است. پیام رسان واتساپ در حال حاضر از محبوبترین برنامه های شبکه های مجازی است. همانطور که میدانید پیام رسان واتساپ که در حال حاضر در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، متعلق به شرکت فیس بوک که به ندرت قطعی های این چنینی را در این نرم‌ افزار ما مشاهده کردیم.

واتساپ  از پیام رسان های محبوب جهان به شمار می‌رود و شرکت فیس بوک در اوایل سال2020 اعلام  کرده است که تعداد کاربران در حال استفاده از نرم افزار واتساپ از سال 2016 که 1 میلیارد بوده است به 2 میلیارد درسال 2020 رسیده است .

این نرم‌افزار در کشورهای اروپایی و کشورهایی مانند هند و برزیل بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است و پس از فیلتر شدن تلگرام  بسیاری ازکاربران ایرانی هم به این نرم‌افزار روی آوردند.

.میدونستی برنامه پیام رسان اسکایپ نیازی به فیلتر شکن نداره برای دانلود اسکایپ از سایت رسمی رایانه کمک روی همین عنوان کلیک کنید.  

دلایل مختلف مشکل ارسال و دریافت فایل مدیا در واتساپ

به طور کلی دلایل مختلفی میتواند باعث ایجاد مشکل عدم ارسال فایل در واتس اپ شود که در این بخش به صورت خلاصه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • اینترنت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی بابت نوع اتصال به شبکه نداشته باشید.
  • تاریخ و ساعت دیوایس را بررسی کنید که به صورت دقیق مشخص شده باشد.
  • مطمئن شوید که فضای خالی به اندازه بر روی گوشی یا رم گوشی خود داشته باشید تا مشکل دریافت فایل از واتس اپ حل شود.
  • یک باز از برنامه خارج شده و دوباره وارد آن شوید زیرا امکان دارد برنامه هنگ کرده باشد.
  • نسخه بروز واتساپ را روی کامپیوتر یا گوشی خود نصب کنید.
  • واتس اپ را به صورت کامل از روی دستگاه خود پاک کرده و دوباره آن را نصب کنید.

 

دوست داری صدای پیام و زنگخور واتس اپ رو رفع کنی؟ تغییر صدای زنگ و پیام واتساپ در اندروید و آیفون

 

1 . رفع علت ارسال نشدن فایل در واتس اپ با بررسی اینترنت

مشکلات برقراری کانکشن و اینترنت از دلایل اصلی اسن اختلال در واتس اپ هستند. در قدم اول حتما بررسی کنید اینترنت دستگاه شما پایدار است. گاهی مواقع ممکن است آیکن وای فای یا داده در بالا صفحه گوشی به شما نمایش داده شود اما به شبکه متصل نباشید برای مطمئن شدن از این موضوع وارد مرورگر خود شوید و یک موضوعی را جستجو کنید اگر صفحه مرورگر به جستجو شما پاسخ نداد به این معنا است که اینترنت دستگاه شما قطع است.

برای رفع این مشکل بهترین کار این است که یک بار دیتا یا وای فای گوشی خود را خاموش و روشن کنید تا مشکل عدم دانلود فایل در واتس اپ رفع شود برطرف شود.

 

2 . آزاد سازی حافظه گوشی برای رفع علت باز نشدن فایل ها در واتس اپ

گاهی ممکن است حافظه گوشی شما پر شده باشد و همین موضوع باعث عدم ارسال فایل در واتس اپ شده است مخصوصا اگر قصد ارسال یا دانلود فایل حجم بالا در واتس اپ را داشته باشید. به طور مثال برای ارسال یک فیلم، با مشکل ارسال فیلم مواجه شوید و هرکار می کنید فیلم  ارسال نمی شود. در واتس راهکار این مشکل بسیار ساده است تنها کافی است وارد برنامه مدیریت فایل گوشی خود شده و بررسی کنید که چقدر حافظه آزاد دارید. به طور پیشفرض تمام برنامه های مدیریت حافظه در همان صفحه اول با میزان درصد به شما نشان میدهند که چقدر از حافظه گوشی شما پر شده است.

به همین دلیل در صورتی که حافظه گوشی شما بیش از حد پر شده است حتما مقداری از حافظه گوشی خود را خالی کنید. برای اینکار پیشنهاد میکنم مطلب آموزش پاک کردن حافظه کش اندروید و آیفون را مطالعه کنید در این مقاله به صورت کامل به این موضوع اشاره شده است.

 

تا به حال شده بخوای مثل اینستاگرام یه لینک داخل استوری واتس اپ قرار بدی و همه ببینن؟ نحوه اشتراک و گذاشتن لینک در استاتوس واتساپ کامل به این موضوع اشاره کردیم که میتونی رایگان یاد بگیری

 

3 . نحوه رفع مشکل ارسال و دریافت فایل مدیا در واتساپ اندروید با آپدیت کردن آن

یکی دیگر از دلایلی که میتواند باعث ایجاد مشکل در دانلود فایل از واتس اپ شود بروز نبود واتس اپ است. بنابراین در صورتی که از نسخه قدیمی واتساپ استفاده میکنید بهتر است حتما آخرین نسخه آن را متناسب با سخت افزار گوشی خود دانلود کرده و بر روی تلفن خود نصب کنید.

با این روش به احتمال زیاد مشکل عدم ارسال فایل حجم بالا و پایین در واتساپ رفع میشود و مانند روز اول میتوانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

 

4 . مشکل ارسال و دانلود فایل در واتس اپ با حذف و نصب آن

در آخر اگر با تمام روش های گفته شده همچنان مشکل در درست نشد بهترین روش آن است که یک بار به صورت کامل از روی کامل واتس اپ را از روی گوشی خود حذف کنید و دوباره آن را نصب کنید با این کار میتوانید مطمئن شوید که اگر ایرادی در واتس اپ وجود داشته باشد با نصب دوباره آن به صورت کامل رفع میشود.

اگر پس از این کار مشکل ارسال فایل در واتس اپ حل شود به این معنا است ایراد از واتس اپ بوده و اکنون میتوانید از برنامه استفاده کنید اما اگر همچنان مشکل در ارسال و دریافت فایل در واتساپ دارید بهتر است یک کارشناس متخصص دستگاه شما را بررسی کند. برای اینکار پیشنهاد میشود با متخصص های فنی رایانه کمک در ارتباط باشید تا گوشی شما را بررسی کرده و مشکل آن را برطرف کنند. برای اینکار تنها کافی است با شماره 9099071540 و 0217129 تماس حاصل فرمایید. پس از آن کارشناسان رایانه کمک دیوایس شما را بررسی کرده و مشکل ارسال و دانلود فایل در واتس اپ را رفع میکنند تا بتوانید مانند روز اول از این برنامه استفاده کنید.

حافظه SD در حالت Read Only را بررسی کنید

در مواردی اگر حافظه  گوشی شما  بر روی حالت Read Only  باشد کارت حافظه اجازه انتقال فایل نمی دهد و تنها دسترسی به خواندن  فایل را می دهد. برای همین هنگام ارسال فایل به واتس اپ  به مشکل بر خواهید خورد. لازم است برای رفع مشکل ارسال و دریافت فایل مدیا در واتساپ، تنظیمات کارت حافظه را تغییر داده تا کارت حافظه sd اجازه انتقال فایل را بدهد.

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با عدم ارسال فایل در واتساپ 

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با عدم ارسال فایل در واتساپ پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری رایانه کمک  از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید

مبدونی چطور میشه صدای زنگ واتس اپ رو تغییر بدیم؟ راهنمای تغییر صدای زنگ واتساپ

 

برای دانلود و ارسال فایل ها در واتساپ مشکل دارم چکار کنم؟

- مشکل در دانلود و ارسال فایل ها در واتس اپ دلایل زیادی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برقراری گوشی در اتصال به اینترنت
  • تنظیم نبودن تاریخ و ساعت گوشی 
  • پر بودن حافظه گوشی یا خراب بودن کارت حافظه نیز می تواند از دلایل مشکلات ارسال فایل در واتس اپ باشد.

کارت حافظه اجازه انتقال فایل در واتس اپ نمی دهد چکار  کنم؟

- اگر کارت حافظه  شما در حالت Read only باشد تنها می توانید فایل های کارت حافظه را  بخوانید و نمی توانید آن ها را انتقال دهید. و لازم است این تنظیمات را تغییر دهید.

با پاک کردن دیتای نرم افزار واتس اپ در کارت حافظه همه فایل های قبلی از دست می رود؟

-  بله . با پاک کردن دیتای واتساپ، تمام اطلاعات و چت ها شما در پیام رسان واتساپ نیز پاک می‌شود. پیش از اینکه دیتای پیام رسان واتساپ را از کارت حافظه خود پاک کنید، یک بک‌آپ از اطلاعات واتساپ بگیرید و از کارت حافظه به کامپیوتر خود انتقال دهید.

اگر پوشه دیتای پیام رسان واتساپ را از کارت حافظه تلفن همراه خود پاک کنید، با این کار تمام اطلاعات مربوط به پیام رسان واتساپ از کارت حافظه و از تلفن همراه شما پاک خواهد شد.

سخن پایانی 

 در این مقاله ضمن شرح دلایل ایجاد مشکل ارسال نشدن فایل در واتس اپ به ارائه راه حل برای رفع مشکل عدم ارسال فایل در واتس اپ پرداختیم. امیدواریم با انجام این روش ها مشکل شما برطرف شود.

شرکت خدمات کامپیوتری رایانه کمک همیشه همراه شما عزیزان است، چنانچه میخواهید با حل مشکلات کامپیوتری و ترفند های گوشی آشنا شوید میتوانید اینستاگرام رایانه کمک را دنبال کنید و اگر قصد ذخیره کردن فیلم های آموزش کامپیوتر را بر روی گوشی و کامپیوتر خود به صورت کامل دارید میتوانید آپارات رایانه کمک را نیز دنبال کنید. چنانچه با مشکلات کامپیوتری و موبایلی روبرو شدید میتوانید  با شماره های 909071540 یا 0217129 تماس گرفته و از کارشناسان مجرب در زمینه مشاوره تلفنی و اینترنت دریافت کنید.

✴️✴️ رفع مشکلات نرم افزاری موبایل با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129