عدم نمایش سایت در سرچ گوگل
انتشار: 1401/06/19 - بروزرسانی: 1402/10/25 توسط: : امیرحسین سالمی

عدم نمایش سایت در سرچ گوگل

نمایش ندادن سایت در نتایج سرچ گوگل معمولا برای برخی از صفحات سایت برای اکثر وب مستر ها پیش می آید، در چنین مواقعی شما صفحه ای را به سایت خود اضافه میکنید برای مثال ممکن است یک مقاله به سایت خود اضافه کنید اما بعد از مدتی سرچ متوجه میشوید که در سرچ گوگل این لینک به هیچ عنوان نمایش داده نمیشود! سوال شما این است که چرا سایت من در نتایج گوگل نیست! باید بگویم ممکن است سایت شما در نتایج گوگل باشد اما این صفحه فقط جزو صفحاتی باشد که نمیتوانید آن را در سرچ گوگل مشاهده کنید و یا اینکه ممکن است کل سایت شما بنا به دلایلی در نتایج سرچ گوگل نمایش داده نمیشود، در هر حال در این مقاله که از طرف کارشناسان سئو سایت رایانه کمک نوشته شده است ، قصد داریم صفر تا صد این مشکل را با هم بررسی کنیم پس همراه ما باشید

چرا سایت در نتایج سرچ گوگل نمایش داده نمیشود؟

قبل از اینکه به سراغ راه حل برویم بهتر است ابتدا به دلایل این امر نگاهی بیاندازیم مطمئن هستم مثل همیشه اگر دلایل را مطالعه کنید کلی راه حل به ذهن خودتان میرسد که میتوانید در جهت حل مشکل از آنها استفاده کنید.

1-اگر سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید معمولا یکی دو ماه زمان میبرد تا گوگل صفحات سایت شما را ایندکس کند

2-ممکن است سایت خود را در سرچ کنسول گوگل ثبت نکرده باشید اگر چنین است در اولین فرصت مراحل ثبت سایت در سرچ کنسول و ورود به آن را انجام دهید تا به زودی صفحات سایت خود را در سرچ گوگل ببینید

3-کلمات کلیدی خود را اشتباه انتخاب کرده اید!!! یادتان باشد یکی از راه هایی که ما میتوانیم کاری کنیم که سایتمان در نتایج گوگل سریع تر نمایش دهد این است که در سرچ های طولانی یعنی long tail ها سایت خود را سئو کنیم زمانی که ctr بر روی این عبارت ها میگیریم میتوانیم به مرور بر روی عبارت های کوتاه تر نیز کار کنیم چرا که ابتدا نیاز به ورودی و در نتیجه قدرت گرفتن سایت داریم.

4-صفحات سایت خود را بررسی کنید اگز از تگ no index استفاده کرده اید آن را حذف کنید نیازی نیست تمامی صفحات شما no index باشد.

5-دلیل دیگری که ممکن است سایت شما در گوگل نمایش داده نشود این است که سایت به دلایل مختلف توسط گوگل جریمه شده است اگر شما بک لینک های نامعتبر گرفته باشید و یا کاری کرده باشید که به دلیلی سایت شما پنالتی گرفته باشد سایت از نتایج گوگل حذف میشود تا زمانی که مشکلات را برطرف کنید.

بررسی تمامی این موارد به کمک سرچ کنسول گوگل امکانپذیر می باشد. برای ورود به سرچ کنسول گوگل باید ابتدا سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید

 

سئو سایت در گوگل | رایانه کمک

مهمترین دلایل عدم نمایش سایت در گوگل

در ادامه به برخی دلایل عدم نمایش سایت در گوگل اشاره می کنیم.  می توانید با مطالعه مقاله معرفی و ثبت نام در گوگل آنالیتیکس در ایتدا مطمئن شوید مراحل ثبت نام را درست طی کرده اید.

سایت تازه ثبت شده است

اولین دلیلی که به این دلیل سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده نمیشود این است که سایت شما تازه ثبت شده است ، لازم است کاری کنید که سایت ایندکس شود هر چه سریع تر ربات های گوگل به سایت شما سربزنند سریع تر سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده میشود ، بهترین کار این است که از سیگنال های شبکه های اجتماعی استفاده کنید و یا در سایت های قدیمی تبلیغاتی مانند ریپورتاژ قرار دهید ، و حتما مطالب روی سایت خود را در تاریخ های منظم  انتشار دهید

تولید محتوای سایت کم است

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم شما نیاز به تولید محتوای منظم دارید و در روزهای اولی که یک سایت را راه اندازی میکنید بهتر است هر روز و یا حداقل چهار روز در هفته در ساعاتی مشخص بر روی سایت خود مقاله انتشار دهید و از کلید واژه های مناسب در مقالات خود استفاده کنید اگر سایت شما در سرچ کنسول ثبت باشد و شما یک رویه مناسبی برای تولید محتوای خود داشته باشید به زودی گوگل سایت شما را میبیند.

 

 

تولید محتوای سایت | حل مشکلات سایت

عدم نمایش سایت در گوگل به دلیل سابقه کم دامنه سایت است

یکی دیگر از دلایلی که باعث نمایش ندادن سایت شما در گوگل میشود این است که دامنه ثبت شده برای سایت کم سن است ، سن کم دامنه یکی از دلایلی است که اصلا گوگل url سایت شما را شناسایی نکرده باشد ، به طور کلی ایندکس شدن مطالب به سن دامنه رابطه مستقیم دارد هر چه سن بیشتری داشته باشد سرعت ایندکس مطالب بیشتر است، و یکی از نکاتی که در خرید دامنه لازم است توجه کنید این است که دامنه خود را حداقل پنج ساله خریداری کنید چرا که گوگل به اعتبار مانده دامنه سایت نیز توجه میکند ، دامنه هایی که یکساله تمدید میشوند از نظر گوگل اعتبار لازم را ندارند چرا که مطمئن نیست سایت شما ماندگار باشد که آن را در لیست نمایش وب سایت های معتبر برای کاربران خود قرار دهد.

امنیت کم دامنه سایت دلیلی بر عدم نمایش سایت در گوگل

یکی دیگر از دلایلی که برخی از سایت ها شناسایی نمیشوند این است که شما امنیت کافی را برای وب سایت خود ایجاد نکرده اید ، همانطور که میدانید استفاده از گواهی های ssl یکی از نشانه هایی است که شما امنیت سایت را افزایش داده اید، با اینکار شما گوگل را متوجه این موضوع میکنید که شما برای امنیت اطلاعات کاربرانی که به سایت شما سر میزنند اهمیت قائل هستید و هزینه ای اضافه پرداخت کرده اید تا کاربران با آرامش از سایت شما خرید کنند و یا اطلاعاتی را در سایت وارد کنند ، این مورد از نظر گوگل بسیار پر اهمیت است و با اینکار احتمال نمایش سایت خود را در گوگل افزایش میدهید.

شناسایی سایت از طریق گوکل با نقشه سایت

یکی از راه هایی که ما میتوانیم ربات های گوگل را راهنمایی کنیم این است که یک site map و یا نقشه سایت داشته باشیم ، معمولا با داشتن نقشه سایت سرعت ایندکس صفحات سایت شما افزایش پیدا میکند اما بهتر است این نقشه دائما آپدیت شود و یا زمانی که سایت شما به سرعت ایندکس میشود دیگر نیازی به این نقشه نیست!

 برای انجام اینکار شما میتوانید وارد سرچ کنسول سایت خود شوید و در بخش site map یک فایل sitemap.xml به گوگل ارائه دهید، با اینکار شما از رباط های گوگل میخواهید که صفحاتی که در نقشه سایت قرار گرفته است را بازرسی کند اینکار باعث میشود سرعت ایندکس این مطالب افزایش پیدا کند ، البته همانطور که گفته شد بهتر است این سایت مپ برای مدتی استفاده شود که تازه سایت را راه اندازی کردین و در ادامه با تقویم محتوا گذاری مناسب کاری کنید که گوگل برای شما زمان منظمی را مشخص کند برای بازدید از سایت شما، اگر شما یک تقویم محتوا گذاری مناسب و آپدیت مطالب سایت خود را داشته باشید گوگل زود به زود به سایت شما سر میزند

 

ساخت سایت مپ | پشتیبانی سایت رایانه کمک

ممکن است بر روی سایت تگ no index استفاده کرده باشید

تگ no index به معنی این است که این صفحه و این سایت و یا این قسمت را در نتایج گوگل نمایش نده ! ما معمولا صفحاتی مثل صفحات لاگین ( البته اگر نخواهیم کسی وارد سایت ما شود) و برخی صفحاتی که نیاز نیست کاربران ببیند و ممکن است با دیدن و ایندکس شدن باعث شود که صفحات داپلیکیت کانتت شود را نو ایندکس میکنیم یعنی به گوگل میگویم این صفحه را در نتایج سرچ نمایش نده ! حالا ممکن است در زمان طراحی سایت به اشتباه از این تگ در صفحه و یا صفحاتی از سایت شما استفاده شده باشد این مورد را لازم است از طراح سایت بخواهید بررسی کند اگر از وردپرس استفاده میکنید در مسیر مدیریت سایت خود، از منو تنظیمات خواندن و سپس قسمت نمایش به موتورهای جستجو، گزینه عدم نمایش به موتورهای جستجو را غیر فعال کنید تا این تگ از صفحات سایت شما برداشته شود.

کلمات کلیدی که روی آن کار میکنید رقابتی است

گوگل با توجه به کلماتی که کاربران معمولا جستجو میکنند، بهترین نتیجه را برای آنها به نمایش میگذارد. گاهی کلمه کلیدی محتوای شما آنقدر پر رقابت است که به سختی می توان با آن کلمه رتبه گرفت و در نتایج دیده شد برای اینکه راحت تر بتوانید در نتایج گوگل خود را بالا بیآوردید برنامه ای داشته باشید که اول بر روی عبارت های طولانی تر کار کنید و کم کم روی کلمات کوچکتر زمانی کار کنید که سایت شما از اعتبار کافی برخوردار شده است.

قوانین گوگل را رعایت کنید و از گوگل حذف نشوید

یکی از موارد مهم در رابطه با حذف نشدن از گوگل این است که قوانین گوگل را رعایت کنید زمانی که شما به اندازه کافی نمیتوانید نیاز مخاطب را برآورده کنید ، و یا به نوعی تبلیغاتی مانند پاپ آپ در سایت خود دارید که گوگل شما را به عنوان اسپمر شناسایی میکند، ممکن است به صورت موقت و یا حتی دائم ! آدرس وب سایت از نتایج گوگل حذف شود، بنابراین در این مورد دقت کافی را داشته باشید تا حذف کامل و دائم برای وب سایت شما اتفاق نیوفتد.

قوانین گوگل | حل مشکلات موبایل

عدم تولید محتوای کافی

 محتوا پادشاه است این جمله را فراموش نکنید، شما نمیتوانید یک وب سایت را در گوگل بالا بیآورید آن هم بدون محتوا مگر با استفاده از سئو کلاه سیاه و در برخی موارد در رقابت های ساده با سئو کلاه خاکستری که نتیجه آن ها هم اسپرم شناخته شدن سایت است! نیاز است که در وب سایت خود نیاز مشتری از اطلاعات مورد نظرش را برآورده کنید، مقالات شما نباید کمتر از 300 کلمه باشد سعی کنید مقالات بین 700 تا 1000 کلمه داشته باشد و هر مقاله حداقل سه عکس کاملا مرتبط با alt تصاویر مناسب داشته باشد ممکن است صفحه شما از طریق ایمیج های گوگل شناسایی و ایندکس شود و وارد نتایج گوگل شوید بنابراین در تولید محتوا به هیچ عنوان کوتاهی نکنید! حتما تقویم محتوا داشته باشید و به صورت منظم محتواهای با کیفیت تولید کنید و بر روی وب سایت خود قرار دهید.

تماس با رایانه کمک

  از وب سایت های معتبر بک لینک بگیرید

یکی از مهمترین کارهایی که برای معرفی وب سایت خود در گوگل لازم است انجام دهید این است که کلید واژه های مهم سایت خود را مشخص کنید حالا نیاز است خودتان را در این کلید واژه ها به گوگل معرفی کنید یک راه ساده این است که از سایت های خوب و سایت هایی که اعتبار بالاتر از سایت شما دارند و همچنین اسپم اسکور پایینی دارند بک لینک بگیرید این سایت ها معمولا مطالبشان زود به زود ایندکس میشود زمانی که خزنده گوگل از اون سایت به سایت شما وارد میشود هم اعتبار سایت شما را افزایش میدهد و هم مطالب شما را هم ایندکس میکند.

یکی از کاربردی ترین روش ها برای لینک سازی رپورتاژ آگهی می باشد برای انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی باید به نکات مختلفی از جمله کیفیت سایت ،اسپم اسکور سایت ،دامین اتوریتی و مرتبط بودن موضوع سایت توجه کنید.

شبکه لینک داخلی بسازید

همانطور که در گزینه بالا گفتیم از سایت های دیگر بک لینک گرفتن یکی از مهمترین کارهایی است که پس از راه اندازی سایت لازم است انجام دهید پس از آن فرض کنید یک خزنده گوگل به سایت شما وارد شده است حالا چطور لازم است صفحات دیگر شما را ایندکس کند اگر میخواهید خیلی زود تعداد بیشتری از صفحات سایت شما ایندکس شود لازم است شبکه سازی و لینک سازی داخلی خوبی داشته باشید تا با یک ورود از خزنده های گوگل تعداد بیشتری از صفحات داخلی سایت شما بازدید و بررسی شود.

سایت شما برای نمایس در گوگل سئو نشده است!

وقتی یکی از خزندگان گوگل به سراغ سایت شما میآید ، محتوای سایت شما را بررسی میکند، آیا کلمات کلیدی متناسب و درست برای هر صفحه انتخاب شده است ، این صفحه کاربر پسند است، تصاویر درست انتخاب و استفاده شده است و بسیاری از نکات دیگری که در سئو محتوا لازم است استفاده کنید، اگر این چنین باشد صفحه مورد نظر رتبه خوبی از آن خود میکند.

موبایل فرند بودن صفحات وب سایت باعث حذف سایت از نتایج گوگل میشود

نکته مهم و خیلی مهم دیگر این است که صفحات سایت شما ریسپانسیو نیست! در یک سال گذشته یکی از مهمترین نکاتی که گوگل بسیاری از صفحات را از نتایج گوگل حذف کرد این مورد بود که صفحات سایت استاندارد درست برای نمایش در موبایل نداشت و از آنجا که تعداد بسیار زیادی از کاربران در حال حاضر وب گردی های خود را با موبایل انجام میدهند بنابراین سایت شما لازم است کاملا در حالت موبایل رسپانسیو باشد وگرنه خیلی راحت از نتایج گوگل حذف خواهید شد.

 

گوگل موبایل فرندلی | حل مشکلات تلفن همراه

میخوای اکانت جیمیل بسازی و بلد نیستی؟آموزش ساخت حساب کاربری

سایت پنالتی گرفته است

پنالتی به معنی جریمه شدن سایت شماست ! اگر گوگل به دلیلی فکر کند شما خلاف قوانین گوگل رفتار کرده اید مثلا سئو کلاه سیاه انجام داده اید و یا مزرعه لینک ایجاد کرده اید و یا کاربر را به صفحه اشتباه هدایت میکنید شما را پنالتی میکند و حذف دائم و یا موقت از عواقب پنالتی شدن سایت است

 

فرض کنید من سرچ میکنم مشاور کامپیوتری و وراد سایت رایانه کمک میشود حالا فرض کنید رایانه کمک به جای اینکه شما را به سمت تماس با مشاور کامپیوتر راهنمایی کند اطلاعات اشتباه به شما بدهد! و صفحه فروش مثلا فرش را به شما نشان دهد ! چه احساسی خواهید داشت؟ صفحه را میبندید و به سراغ سایت دیگری میروید ! این یک امتیاز منفی برای ما است و باعث میشود نرج پرش صفحه افزایش پیدا کند و همین امر باعث میشود که سایت از گوگل پنالتی بگیرد.

پنالتی گوگل شامل چه مواردی میشود؟

1-سند باکس شدن سایت : در چنین حالتی متوجه میشود که ترافیک سایت شما به شدت اوفت کرده است اما هنوز دامنه شما از لیست ایندکس خارج نشده است اگر در تحلیل های خود چنین موردی را مشاهده کردین به این معنی است که شما پنالتی سند باکس گوگل را دریافت کرده اید.

پنالتی سایت :

ممکن است پنالتی به حالتی باشد که اگرچه دامنه وجود دارد اما با سرچ نمیتوانید صفحات سایت را مشاهده کنید در چنین شرایطی هم احتمال پنالتی است هم اینکه گوگل در حال به روز رسانی الگوریتم خود است بنابراین کمی هم صبر کنید.

 

پنالتی سایت گوگل | حل مشکلات سئو سایت

اگر چنین اتفاقی برای شما افتاد گوگل وب مستر سایت را بررسی کنید خطاهای موجود را بررسی کنید و آنها را برطرف کنید و صفحات رو مجدد برای بازبینی ارسال کنید.

سرعت کم سایت دلیل عدم نمایش سایت در گوگل

سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید ، لازم است فایل هایی که در لود اولیه باز میشوند را بررسی کنید ، تصاویر را بهینه سازی کنید ، نباید سرعت لود سایت شما زیاد باشد اگر چنین باشد حتما با مشکل رو به رو میشوید ، استاندارد های گوگل در رابطه با سرعت سایت را میتوانید از پنل وب مستر ( بررسی سرعت سایت از طریق ابزار گوگل ) خود مشاهده کنید همچنین میتوانید از جی تی متریکس استفاده کنید و سرعت سایت خود را چک کنید

بررسی فایل htaccess

یکی از اصلی ترین فایلهایی که دسترسی های گوگل به سایت شما را مشخص میکند فایل htaccess است، این فایل مربوط میشود به پیکربندی سرور سایت شما، اگر شما از طریق robot.txt دسترسی کراول های گوگل به صفحات سایت خود را نبسته باشید و جلوی index شدن صفحات خود را نگرفته باشید امکان اینکه جلوی ربات های گوگل را در فایل htaccess گرفته باشید زیاد است این فایل را کامل بررسی کنید اگر چنین هست خط های مرتب با حذف شدن صفحات سایت از ایندکس گوگل را حذف کنید.

رایانه کمک

افزایش سرعت ایندکس سایت با فعالیت مداوم

بالا تر متوجه شدین که لازم است تولید محتوای مناسب داشته باشید در کنار این موضوع لازم است شما فعالیت مداول داشته باشید همانطور که گفتیم شما باید تقویم محتوا گذاری سایت را تهیه کنید و هر روز یا یک روز در میان صفحات سایت خود را به روز رسانی کنید و یا مقاله جدید انتشار دهید اینکار باعث افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات میشوید، گوگل سریع تر به صفحات سایت شما سر میزند و سرعت ایندکس مطالب را افزایش میدهید، این مورد را در قدم اول کار خود قرار دهید.

دامنه سایت منقضی شده است

اول سایت خود را بررسی کنید آیا دامنه سایت باز میشود؟ یا منقضی شده ؟ به این نکته توجه کنید دامنه هایی که منقضی میشوند و دوباره گرفته میشود نمره منفی از نظر گوگل دارند، شما نباید اجازه دهید دامنه سایت شما منقضی شود ! همیشه دامنه سایت خود را با اعتبار بالای پنج سال تهیه کنید و از منقضی شدن دامنه سایت جدا خودداری کنید.

 عدم دسترسی گوگل از robots.txt

فایل  robots.txt یک فایل متنی است میتوانید آن را در هاست سایت خود قرار دهید ، شما میتوانید در سایت خود با اضافه کردن کد Disallow:/  که به فایل robo.txt اضافه میکنید ، کار کنید که موتور های جستجوی مختلف سایت شما را ایندکس نکنند ، در حالت عادی معمولا اینکار را انجام نمیدهیم اما سیاید خود را بررسی کنید اگر چنین است آن را حذف کنید

 

ربات گوگل | مشاوره سئو رایانه کمک

سرعت پاسخ دهی سایت پایین است

اگر سرعت هاست شما پایین باشد یک نمره منفی برای سئو و ایندکس شدن سایت شما محسوب میشود سعی کنید از هاست های پر سرعت استفاده کنید ، مدت زمانی که از سمت سرور لازم است پاسخی به کاربر ارسال شود زیر 300 میلی ثانیه است ، البته در ایران این عدد بین 400 تا 500 نیز به دلیل کندی اینترنت قابل قبول محسوب میشود ولی سایت خود رابررسی کنید اگر کمتر از این است لازم است سورس سایت را برای بالا بردن سرعت بهینه کنید

 صفحات سایت مشکل  duplicate content دارند!

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که شما را با چنین مشکلی رو به رو میکند و نمیتوانید صفحات سایت خود را در نتایج سرچ گوگل پیدا کنید این است که با مشکل duplicate content رو به رو شده اید به این معنی که شما صفحاتی بر روی سایت دارید که محتوای کپی شده دارد! از جرائم به شدت بزرگ محسوب میشود! تنها زمانی گوگل یک صفحه با محتوای تکراری را از شما قبول میکند که به درستی از تگ کنونیکال استفاده کرده باشید.

 

محتوای داپلیکت سایت | مشاوره تولید محتوای رایانه کمک

 صفحات سایت با عبارت جستجو ارتباط ندارد!

برخی مواقع ما میخواهیم از عبارت هایی که سختی کمتری دارند استفاده کنیم تا صفحات سایت خود را زودتر در نتایج گوگل نشان دهیم اما به این مورد دقت نمیکنیم که اگر محتوای سرچ شده کاربر با محتوایی که داخل صفحه است مرتبط نباشد کاربر صفحه ما را بک میزند و این باعث میشود نرخ پرش صفحات سایت بالا برود این اتفاق شاید برای چندبار مشکلی نداشته باشد اما به مرور گوگل متوجه میشود که این صفحه با خواست مشتری یکی نیست بنابراین صفحه شما را از نتایج گوگل حذف میکند

سخن اخر

در این مقاله به صورت کامل تمام مواردی که منجر به حذف صفحه شما از نتایج گوگل میشود را بررسی کردیم مطمئن باشید با رعایت کردن این موارد شما به راحتی میتوانید مشکل عدم نمایش سایت خود را در صفحات گوگل حل کنید ، اگر در زمینه مشاوره برای وب سایت و سئو با مشکلی رو به رو شدین کافیه با کارشناسان رایانه کمک تماس بگیرد ، ما در کوتاه ترین زمان مشکل شما را برطرف میکنیم ، برای تماس با ما کافیه شماره 9099071540 را از طریق تلفن ثابت شماره گیری کنید و یا اگر تمایل به تماس با رایانه کمک از طریق موبایل را دارید میتوانید شماره 0217129 را شماره گیری کنید، رایانه کمک در حل مشکلات کامپیوتری و سایت و همچنین موبایل و شبکه همیشه کنار شما بوده است و خواهد بود.