بدست آوردن آی پی سیستم | رایانه کمک تلفنی
انتشار: 1399/07/22 - بروزرسانی: 1402/02/27 توسط: : سمانه مومنی

بدست آوردن آی پی سیستم

چگونه از آدرس آی پی IP خود مطلع شویم؟

 

بدست آوردن آی پی و یا تغییر آی پی سیستم در کامپیوتر بسیار مهم بوده و در هر شبکه  محلی که در آن عضو هستید و یا در شبکه اینترنت که روزانه بارها به آن متصل می شوید سیستم شما آدرسی دارد که با توجه به آن قابل ردیابی و پیگیری است که به آن آدرس آی پی می گویند. آموزش روش به دست آوردن آدرس آی پی یکی از مواردی است که کاربران سوال می پرسند. در این مقاله  آی پی را بررسی کرده و نکات مهم در این زمینه را بیان می کنیم قبل از هر چیز به سوالات و مشکلات کاربران در این زمینه دقت کنید شاید پاسخ سوال هایی که در ذهن شماست با بررسی این سوال ها پیدا شود.

✴️✴️ رفع مشکلات شبکه با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

  •  ip چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
  • روش های مشاهده آیپی در کامپیوتر چیست ؟
  • جلوگیری از نفوذ هکر ها با ip چگونه است ؟
  • چگونه می توان در اندروید آی پی گوشی را پیدا کرد؟
  •  پیدا کردن آدرس آی پی در مک چگونه است؟

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 باکارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

 

آنچه در این مقاله می خوانیم: 

آی پی چیست؟

چه مواردی از IP آدرس قابل رد گیری است؟

تفاوت آدرس IP محلی با اینترنتی

آدرس آی پی من چیست؟

چطوری آی پی شبکه کامپیوتر رو مشاهده کنیم؟ 

به دست آوردن آی پی سیستم به کمک دستورات cmd

پیدا کردن آدرس آی پی با سایت های موجود در اینترنت

بدست آوردن آدرس IP به کمک اینترنت

پیدا کردن آدرس آی پی در مک

آشنایی با ip عمومی و راه نفوذ هکر ها

جلوگیری از نفوذ هکر ها با ip

پیدا کردنIP پرینتر

پیدا کردن ای پی موبایل

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با به دست آوردن آی پی سیستم

سخن پایانی

 

 

آی پی چیست؟

What is IP?

آدرس IP یا Internet Protocol Address که به طور مختصرIP  نامیده می‌شود.  برچسب شناسایی عددی است که برای هر چیزی که به شبکه از طریق پروتکل اینترنت (Internet Protocol یا IP) یا به خود اینترنت متصل شود که توسط اغلب توسط سرویس دهنده اینترنتی اختصاص داده می‌شود. هر کامپیوتر و یا دستگاهی که به یک شبکه محلی و یا شبکه اینترنت متصل می شود آدرسی دارد، آن آدرس بر اساس  قانونی مشترک از چند عدد تشکیل شده که با نقطه از یکدیگر جدا می شوند که به یک سیستم یا گوشی اختصاص دارد به عبارتی ساده تر آدرسی برای شناسایی دستگاه ها در شبکه است.

قبل از اینکه به نحوه بدست آوردن آدرس IP بپردازیم لازم است بدانیم ارسال و دریافت بسته های اطلاعات در شبکه های محلی و یا اینترنت بدون داشتن آدرس منحصر به فرد در سیستم امکان پذیر نیست و ip نشانه یا آدرس سیستم شما را مشخص می کند. آی پی در اینترنت با آی پی در شبکه های محلی تفاوت چندانی ندارند اما IP یک دستگاه در شبکه های کامپیوتری (LAN) و اینترنت یکسان نیستند، هر کدام از این شبکه ها برای خود آدرسی منحصر به فرد دارند در ادامه راه های شناساییip در اینترنت را بررسی خواهیم کرد همراه رایانه کمک باشید.

چه مواردی از IP آدرس قابل رد گیری است؟

چگونه آی پی یک نفر را پیدا کنیم؟ از آدرس ip در رد گیری افراد استفاده میشود. یکی از مهم ترین اطلاعاتی که از آدرس ip به دست می آید سرویس دهنده اینترنتی isp آن است. از طریق این اطلاعات، سازمان‌های دارای مجوز می‌ توانند به سادگی با بررسی اطلاعات و زمان فعالیت آن IP، فرد را ردگیری کرده و به محل دقیق فرد برسند. بنابراین جلوگیری از دسترسی افراد غیر معتبر به اشتراک اینترنتی شما یکی از مهمترین کارهایی است که باید بکنید. به دلیل مشخص بودن سرویس دهنده، مکان فیزیکی IP نیز قابل حدس زدن خواهد بود؛ چه IP داینامیک و چه استاتیک ( به اصطلاح، معتبر و غیر معتبر). کامپیوترها و کاربران زیادی به اینترنت متصل می شوند. هر کدام از سیستم ها اگر آدرس مشخص نداشته باشند در واقع استفاده از انها غیر ممکن است. بنابراین با استفاده از آدرس ip اینترنت می تواند کاربران  را تشخیص دهد و امکان ارسال و دریافت داده ها  فراهم شود.

 

تفاوت آدرس IP محلی با اینترنتی

برای آموزش پیدا کردن آی پی اینترنت  لازم است بدانید آدرس IP محلی با آدرس آی پی اینترنتی متفاوت است. آدرس آی پی محلی در واقع آدرسی است که برای هرکامپیوتر در یک شبکه محلی LAN در نظر گرفته می شود. مثل شبکه  گیم نت ها، شبکه های خانیگی، شبکه داخلی یک مودم روتر. و این آدرس آی پی محلی با آدرس IP که اینترنت جهانی برای شما در نظر میگیرد فرق دارد. آدرس IP محلی در اینترنت کاربردی ندارد  و IP اینترنتی در یک  شبکه محلی بسته استفاده نمی شود. و در یک جمع بندی هر کامپیوتر در شبکه خود یک آدرس آی پی و اگر به اینترنت وصل شده باشد، یک آدرس آی پی اینترنتی یا عمومی (Public) خواهد داشت.

 

آدرس آی پی من چیست؟

اکنون  سوال این است که ip کامپیوتر کجاست و چگونه ip خود را بفهمیم؟ برای یافتن IP اینترنت، راه‌های متفاوتی وجود دارد که می‌ توانید به‌ راحتی، آی پی خود را بدست آورید. اما یکی از آسان‌ ترین راه‌ها برای یافتن آی پی اینترنت، استفاده از مرورگر کامپیوتر و پیدا کردن ip از طریق گوگل است. و همچنین بدست آوردن آی پی سیستم با cmd می باشد. در ادامه  به نحوه پیدا کردن ای پی کامپیوتر  می پردازیم.

 

چطوری آی پی شبکه کامپیوتر رو مشاهده کنیم؟ 

حالا که به ای پی کامپیوتر آشنا شدیم وقت اونه که بدونیم چطوری میتونیم ای پی شبکه کامپیوتر رو مشاهده کنیم.

 

به دست آوردن آی پی سیستم به کمک دستورات cmd

Obtain system IP using cmd commands

برای بدست آوردن آی پی سایت با cmd لازم است یک مسیر را در سیستم بروید تا آی پی برای شما نمایان  شود.

برای نحوه گرفتن آی پی کامپیوتر، run را با زدن کلید های ترکیبی windows +R  باز کنید ،

 

 

در پنجره باز شده cmd  را تایپ کرده و آن را باز کنید، در آخر در این محیط سیاه رنگ دستور ipconfig/all را وارد کرده و اینتر را بزنید.

 

 

مشخصاتی مانند آیپی ، DHCP و .... را در سیستم خود مشاهده میکنید.

 

پیدا کردن آدرس آی پی با سایت های موجود در اینترنت

Find IP addresses with sites on the Internet

سایت ها و موتورهای جستجوی زیادی در اینترنت هستند که IP سیستم شما را نمایش میدهند به طور مثال اگر در گوگل عبارت what is my ip address را وارد کنید آی پی شما نمایش داده میشود اما این عدد، عددی در مبنای شانزده می باشد و تشخیص این عدد ممکن است برای شما دشوار باشد، برای دریافت ای پی , حل این مشکل میتوانید از سایت https://itroz.com استفاده کنید.

در سایت https://whatismyipaddress.com به غیر از دیدن آی پی کامپیوتر  محل تقریبی آیپی را نمایش می دهد پیدا کردن ip  های مختلف در اینترنت به کمک سایت برای گوشی ها و سایر دستگاه های نیز مناسب می باشد.

 

بدست آوردن آدرس IP به کمک اینترنت

روش دیگر آدرس و چگونگی دریافت آی پی کامپیوتر از طریق  اینترنت می باشد. لذا اگر به اینترنت دسترسی دارید و می خواهید فورا آدرس آی پی خود را بدست بیاورید، ابتدا وارد مرورگر گوشی، کامپیوتر، لپ تاپ و یا تبلت شوید و سپس عبارت "what is my ip address" را در مرورگر جستجو کنید. بعد از کسری از زمان آدرس آی پی شما بصورت کامل و دقیق نشان داده خواهد شد.

پیدا کردن آدرس آی پی در مک

Find IP address on Mac

بدست آوردن آی پی سیستم مک نیز کار دشواری نیست. برای یافتن آدرس آی پی در مک بر روی سیب گاز زده و معروف اپل کلیک کنید

 

 

منوی تنظیماتی برای شما باز خواهد شد .

 


گزینه ی network را انتخاب کنید.

در سمت چپ گزینه ی اترنت را باز کرده و آیپی یا مشخصات مربوط به آیپی را در مک خود مشاهده کنید.

 

 

آشنایی با ip عمومی و راه نفوذ هکر ها

Familiarity with the public ip and the way hackers infiltrate

همانطور که بیان کردیم هر سیستم در اینترنت IP داشته و بعد از متصل شدن شما به اینترنت به طور مداوم اطلاعاتی را ارسال و جواب هایی از سمت سرور به سیستم یا تلفن همراه شما و دقیقا به آدرس آیپی شما ارسال میشود مهمترین خطرات که آیپی های عمومی را در جهان تهدید می کند ، دسترسی مستقیم به سیستم  و آیپی شما است اگر کمی دقت کرده باشید کاربرد آیپی با خطر آن یکسان می باشد. چون هکرها و نفوذ گران به سیستم شما دقیقا با همین آدرس آیپی و از این مسیر، وارد سیستم شما می شوند .

 


این بخش مطلب دلخراش بوده و  خواندن این جملات به افراد زیر بیست سال توصیه ، توصیه میشود ، در اینترنت باید با راه ها نفوذ هکر ها آشنا شده و راه نفوذ آن ها را مسدود کنیم ، در این زمینه مطلب راه های مقابله با کلاه برداران اینترنتی را مطالعه بفرمایید.

 

جلوگیری از نفوذ هکر ها با ip

Prevent hackers from infiltrating with ip

نرم افزار های تغییر آیپی ممکن است با تغییر این آدرس از ورودهای غیر مجاز به سیستم شما جلوگیری کند اما این راه را توصیه نمیکنیم ، استفاده از فایروال ویندوز به همراه یک آنتی ویروس فعال و پرقدرت ، خطرات و مشکلاتی را که ممکناست سیستم شما را تهدید کنند شناسایی کرده و به شما اطلاع می دهد پس بهتر است شما با آنتی ویروس قوی برای کامپیوتر آشنا شده و از مزیای فایروال در ویندوز و مک آگاه باشید.

راه حل مهم بعدی برای مقابله با نفوذ هکر ها از طریق ip ، استفاده از جدیدترین نسخه یا آپدیت ویندوز و استفاده از جدیدترین نسخه مروگر در اینترنت است چون همیشه در آپدیت های جدید و نسخه های جدید نرم افزار مشکلات و ایراد های گذشته ی ویندوز و یا نرم افزار ها برطرف شده یا بهبود می یابد.

جالب است بدانید شناسایی و یافتن  افراد متخلف در اینترنت به کمک آی پی امکان پذیر است و یا حتی به کمک نرم افزارهای می توان پیدا کردن محل دقیق آی پی مورد نظر را با دقتی بالا انجام داد .

پیدا کردنIP پرینتر

برای اینکه بتوانید پرینتر خود را در شبکه به اشتراک بگذارید، لازم است از آدرس آی پی  پرینتر مطلع باشید. برای پیدا کردن آی پی پرینتر باید به روش زیر عمل کنید:

در ویندوز کامپیوتر، وارد قسمت Control Panel شوید و گزینه Devices and Printers را انتخاب کرده و روی پرینتر موردنظر راست کلیک کنید. سپس با زدن گزینه Peroperties، پنجره جدیدی برایتان باز می‌ شود که در تب General، فیلد Location را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت قادر هستید آدرس IP پرینتر خود را مشاهده کنید.

برای کامپیوترهایی با سیستم عامل مک هم می‌ توانید با همین روش، آدرس IP پرینتر را مشاهده کنید.

 

✴️✴️ رفع مشکلات شبکه با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

پیدا کردن ای پی موبایل

برای پیدا کردن آدرس آی پی در گوشی‌ های اندروید، نیز لازم است مراحل زیر ر ا انجام دهید.

 از مسیر تنظیمات، گزینه WiFi را انتخاب کنید. با زدن WiFi، گزینه Network Setting را انتخاب کنید تا آی پی موبایل خود را مشاهده کنید.

پیدا کردن آدرس آی پی در آیفون هم شباهت زیادی به گوشی‌ های اندروید دارد. در این روش هم وارد تنظیمات گوشی می شوید و با لمس طولانی روی گزینه WiFi، آدرس آی پی گوشی خود را مشاهده خواهید کرد.

 

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با به دست آوردن آی پی سیستم

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با بدست آوردن ip سیستم در سیستم پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. برای تماس با رایانه کمک میتوانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 تماس حاصل فرمایید.

 

آدرس IP گوشی اندرویدی را چطوری پیدا کنم؟

-برای پیدا کردن آدرس آی پی در گوشی‌ های اندروید، لازم است از مسیر تنظیمات، گزینه WiFi را انتخاب کنید. با زدن WiFi، گزینه Network Setting را انتخاب کنید تا آی پی موبایل خود را مشاهده کنید.

آیا آدرس ip از امنیت کافی برخوردار است؟

-آدرس IP عمومی است و دیگران به  راحتی می توانند ان را پیدا کنند. بهترین راه برای جدا کردن آدرس IP عمومی از مکان شما استفاده از VPN (شبکه خصوصی مجازی) است. ابزاری مانند Avast SecureLine VPN ترافیک اینترنت شما را از طریق شبکه دیگری با آدرس IP متفاوت هدایت می کند

برای پیدان کردن آی پی  از طریق اتصالات شبکه چه مسیری را  باید برم؟

-برای پیدان کردن آی پی  از طریق اتصالات شبکه مسیر زیر را دنبال کنید:

Start > Settings > Network & Internet > Ethernet

آیا نرم افزاری برای پیدا کردن IP سیستم وجود دارد؟

- بله. راه‌های زیادی برای بدست آوردن آدرس آی پی وجود دارد که یکی از آنها، پیدا کردن آدرس آی پی از طریق نرم افزار است. نرم افزاری که به شما معرفی می‌کنیم، برنامه IPNetInfo است.

 

سخن پایانی

در این مقاله ما به شرح اینکه IP چیست و نحوه بدست آوردن آدرس IP کامپیوتر پرداختیم. امیدواریم شما کاربر گرامی بهره کافی را  برده باشید. شماره های 9099071540 و 0217129 به شما برای حل مشکلات کامپیوتری و پاسخگویی به مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری کمک می کنند . شرکت رایانه کمک با داشتن بیشتر از ۱۰ سال تجربه در زمینه ی حل مشکل کامپیوتر و تلفن همراه ، همیشه و در هرنقطه از کشور در کنار شماست.

همچنین برای دیدن فیلم های آموزشی و آشنایی با جدیدترین تکنولوژی های روز از اینستاگرام و آپارات رایانه کمک دیدن فرمایید.