انواع تبلیغات در گوگل ادسنس | سرویس کامپیوتر
انتشار: 1401/12/20 - بروزرسانی: 1403/03/26 توسط: : ساناز عباسی

گوگل ادسنس چیست؟

هر رسانه یا پلتفرمی که مخاطبان زیادی دارد بستر مناسب و ترغیب کننده ای برای تبلیغات محسوب می شود. گوگل با این میزان از کاربر در سراسر جهان قطعاً برای این گزینه نیز برنامه ای دارد و  سرویس های مختلفی برای درج تبلیغات ارائه کرده است. اگر وبلاگ نویس هستید و یا سایتی راه اندازی کرده اید می توانید با استفاده از گوگل ادسنس درآمد کسب کنید. این قابلیت در سال 2003 معرفی شد و بدون نیاز به ارتباط مستقیم با آگهی دهنده ها می توانید محتوای تبلیغات آن ها را درج کنید و درنتیجه به درآمد برسید. اگه نیاز داری سرعت سایتت بیشتر باشه با مطالعه  مقاله Cloudflare چیست با این سرویس آشنا و امنیت و سرعتت سایتت رو بهبود بده. 

اگر قصد دارید با روش های کسب درآمداز گوگل آشنا شوید می توانید با کارشناسان رایانه کمک تماس بگیرید.

✴️✴️ تماس با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099070192 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

فهرست

گوگل ادسنس چیست؟

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس

ایجاد حساب کاربری در گوگل ادسنس

کسب درآمد از گوگل ادسنس به چه صورت می باشد؟

میزان درآمد از گوگل ادسنس به چه عواملی بستگی دارد؟

چه وب سایت هایی شانس پذیرش در گول ادسنس را ندارند؟

نکات مهم در تبلیغات گوگل ادسنس چیست؟

سخن آخر

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس Google Adsenseپلتفرمی برای ناشران است؛ به این معنی که  افرادی که دارای وب سایت هستند و می خواهند از درج آگهی در وب سایت خود کسب درآمد می توانند از پلتفرم گوگل ادسنس استفاده نمایند. البته توجه داشته باشید گوگل ادسنس تبلیغاتی را در وب‌سایت شما نمایش می دهد که با محتوای آن متناسب باشد و نظر کاربر را جلب کند.

 

 

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس

تبلیغات در گوگل ادسنس دارای انواع مختلفی می باشد که  به تبع درآمد آن ها نیز متفاوت است.

تبلیغات بر اساس محتوا

تبلیغات در این روش بر اساس نوع محتوای تولید شده انجام می شود. برای مثال اگر وب سایتی با موضوع تکنولوژی و اخبار به روز دارید می توانید محصولات و خدمات مربوط به این حوزه را تبلیغ کنید.

تبلیغات بر اساس جست‌وجو

تبلیغات در این روش را بر اساس جست‌وجوی یک کلیدواژه از پیش تعیین شده انجام می شود به‌ عنوان مثال زمانی که کاربر در وب‌سایت شما جست‌وجو می‌کند «خریدکتاب» تبلیغات مربوط را ملاحظه کند. در این نوع از تبلیغات در گوگل ادسنس نرخ کلیک هم بسیار بالا است.

تبلیغات بر اساس ویدئو

اگر ناشری وب سایتی با محوریت پخش ویدئو داشته باشد می تواند در ابتدای و قبل از پخش ویدئو  اصلی به تبلیغ بپردازید(مانند آپارات، یوتیوب و ...)

نکته قابل توجه در این روش این است ناشر صرفاً باید از پخش‌کننده خودش در وب‌سایتش استفاده کند و ویدئو در سایت دیگری مانند یوتیوب آپلود نشده باشد.

تبلیغات Page Level

این دسته از تبلیغات با تمرکز به روی کاربران موبایل توسعه یافته است زمانی نمایش داده می‌شوند که تجربه کاربری خوب باشد که به دو صورت کلی نمایش داده می شود.

تبلیغات به‌صورت یک بنر در تمام وب‌ سایت، البته امکان مخفی کردن آن هم وجود دارد.
تبلیغات پیش از ورود به صفحه بعدی به ‌صورت تمام صفحه

 

ثبت نام در گوگل ادسنس به چه صورت می باشد؟

ثبت نام و ساخت حساب گوگل ادسنس در ایران به ‌دلیل تحریم  ها مقدور نیست؛ برای ساخت اکانت گوگل ادسنس باید از روش های تغییر ای پی استفاده کنید.

ایجاد حساب کاربری در گوگل ادسنس

در گام نخست مانند هر پلتفرم دیگری نیاز است یک حساب کاربری ایجاد کنید برای این کار به آدرس http://www.google.com/adsense  وارد شوید.

در ادامه نیاز است که آدرس جیمیل وارد کنید اگر در ایران زندگی می کنید، برای ساخت حساب کاربری در ادسنس پیشنهاد می کنیم یک جیمیل جدید بسازید و برای درست کردن حساب کاربری در گوگل این مطلب را بخوانید.

 

اضافه کردن کد ادسنس به وب‌سایت

در گام بعدی ضرورت دارد کد مخصوص ادسنس را به وب سایت خود اضافه کنید تا امکان دسترسی ربات گوگل به وب سایت شما فراهم شود این کار با هدف بررسی مطابقت داشتن محتوای وب سایت با قوانین  گوگل انجام می شود.

تنظیم اطلاعات پرداخت

مشکل شایعی که برای بیشتر کسب و کارهای آنلاین وجود دارد احراز هویت در مرحله تنظیم اطلاعات پرداخت می باشد. در این مرحله درج شماره تماس و آدرس واقعی ضروری است چرا که گوگل یک کد در قالب نامه به محل معرفی شده ارسال می‌کند تا احراز هویت انجام شود. علاوه بر این اطلاعات حساب بانکی را نیز باید درج کنید. به علت وجود تحریم  حساب های ایرانی قابل قبول نمی باشد.

 

کسب درآمد از گوگل ادسنس به چه صورت می باشد؟

توجه داشته باشید بخش عمده‌ای از درآمد گوگل از این پلتفرم به دست می‌آید در نتیجه قوانین و ساختار منظمی نیز در آن پیش بینی شده است.

در حال حاضر سهم گوگل 32 درصد است و سهم ناشران آگهی در گوگل ادسنس از درآمد تبلیغات 68 درصد می باشد. تسویه حساب به صورت دوره های ماهانه انجام می شود.

در گوگل ادسنس دو روش CTR و CPM  برای کسب درآمد وجود دارد؛ در روش CTR کسب درآمد از نمایش تبلیغات به ازای کلیک محسوب می‌شود؛ و با هر کلیکی که کاربر روی تبلیغات انجام میدهد درآمد شما افزایش میابد.

در روش CPM به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از گوگل ادسنس درآمد کسب می‌کنید. در این روش نیازی به کلیک کاربر روی تبلیغات  نیست .

میزان درآمد از گوگل ادسنس به چه عواملی بستگی دارد؟

به طبع تعداد آگهی دهنده ارتباط مستقیمی با کسب درآمد بیشتر خواهد داشت.

میزان ترافیکی که وب سایت شما دریافت می کند.

کمیت و کیفیت محتوایی که در وب سایت منتشر می کنید.

محل قرار گیری تبلیغات بر روی وب سایت

چه وب سایت هایی شانس پذیرش در گول ادسنس را ندارند؟

وب سایت هایی که دامنه آن ها به تازگی ثبت شده است.( اگر کمتر از 3 ماه می باشد بهتر است برای این کار درخواست ندهید )

وب سایت هایی که محتوای تولید شده آن ها کپی می باشد. و محتوای مختص به خود را منتشر نمی کنند

محتوای کمی را منتشر کرده اند. و یا سایت از نظر محتوایی هنوز غنی نمی باشد.

وب سایت هایی که محتوای جدیدی ندارند و زمان زیادی از انتشار اخرین مطلب سایت می گذرد.

نکات مهم در تبلیغات گوگل ادسنس چیست؟

تبلیغات را در قسمتی از صفحه درج کنید که مورد توجه قرار گیرند اصطلاحاً به چشم بیایند. بهترین انتخاب قسمت فوقانی صفحه است.

از خرید ترافیک و کلیک بپرهیزید.

تبلیغات افراطی بدون منتشر کردن محتوای مناسب انجام ندهید.

مناسب ترین اندازه و نوع تبلیغات را در نظر بگیرید.

محتوای با کیفیت تولید کنید.

سرعت وب سایت را افزایش دهید.

منابع ترافیک گوگل ادسنس را شناسایی کنید. و سایت خود را در این جهت بهینه کنید.

 

 

سخن آخر

در این مقاله سعی داشتیم موضوع گوگل ادسنس چیست را شرح دهیم. اگر سوالی در این خصوص داشتید میتوانید با مجموعه رایانه کمک تماس بگیرید. رایانه کمک سالهاست در زمینه حل مشکلات اینترنتی و کامپیوتری در کنار شماست. از طریق  شماره هوشمند9099070192 با تلفن های ثابت و همچنین شماره اعتباری0217129 از طریق موبایل یا تلفن ثابت با ما در ارتباط باشید.

قابل توجه شما کاربر گرامی: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.                                  .