کلود فلر چیست؟  | خدمات طراحی سایت
انتشار: 1399/08/05 - بروزرسانی: 1402/04/12 توسط: : سمانه مومنی

کلودفلر Cloudflare چیست و چگونه کار میکند؟

سرویس cloudflare چیست؟ و چه کاربردی در دنیای فناوری دارد؟ در جواب این سوال ها تصمیم داریم کلود فلر را بررسی کنیم و توضیحاتی را درباره این سرویس شرح دهیم.

کلود فلر در واقع یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های CDN در دنیا محسوب می‌شود.در حال حاضر می توانیم بگوییم بیش از  از ۸ میلیون وب سایت از سرور Cloudflare  در حال استفاده هستند. کاری که وب سایت کلودفلر انجام میدهد برقراری امنیت و افزایش سرعت بارگذاری وب‌ سایت‌ها است. در واقع زمانی كه شما براي راه اندازی كسب و كارتان در فضای آنلاين اقدام می كنيد سه نكته را لازم است در نظر بگیريد. نكته اول داشتن يك سايت سريع است. نكته دوم در امان بودن از مهاجمان و نكته سوم افزايش بازديد سايت است كه كلود فلر كمك مي كند به همه اين موارد دست يابيد. اکنون برای آشنایی بیشتر با این سرویس مقاله ای اماده کردیم  که تصمیم داریم اطلاعات مفیدی را درباره این سرویس پرکاربرد در اختیار شما  بگذاریم. با ما همراه باشید.

 ✴️✴️شما کاربر گرامی در صورت داشتن هرگونه  سوال در رابطه با پیکربندی کلود فلر و یا سرویس های cloudflare، می توانید با کارشناسان ما در رایانه کمک در تماس باشید. برای تماس با رایانه کمک میتوانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 تماس حاصل فرمایید.

 

 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

کلود فلر چیست؟

Cloudflare  چگونه کار می‌کند؟

وب سرور یا هاست چیست ؟

افزایش سرعت بارگذاری سایت با استفاده از سرویس کلودفلر

کاربرد کلودفلر چیست؟

راه اندازی سرویس کلود فلر

استفاده از سرویس کلودفلر مختص چه سایت هایی است؟

چرا امنیت وب سایت مهم است؟

مزایای استفاده از کلود فلر چیست؟

نحوه استفاده از کلود فلر

ساخت حساب کاربری کلودفلر و افزودن وبسایت به سرویس کلودفلر

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با کلودفلر Cloudflare  چیست و چگونه کار میکند؟

سخن پایانی

 

 

✍️کلود فلر چیست؟

سرویس Cloudflare یک شبکه بزرگ از سرورها است که می تواند امنیت، سرعت عملکرد و قابلیت اطمینان هرآنچه که به اینترنت متصل است را بهبود بخشد . Cloudflare این کار را به کمک سرور های cdn قدرمتمند خود انجام می دهد.

Cloudflare يك  شبكه تحويل محتوا يا CDN است. اين شبكه از صدها مركز داده در بيش از 100 كشور مختلف تشكيل شده است. همانطور که میدانید هر وب سایت از مجموعه ای از تصاویر و ویدیو ها، متن های مختلف و اسناد مختلف تشکیل شده است، هر کاربری بسته به نیاز خود زمانی که وارد سایت شما  شده مطلب مورد نظر خود را سرچ میکند و اسناد مربوطه را به دست می آورد. همه این اطلاعاتی که در سایت شما است بر روی فضایی با نام وب سرور نگه داری می شود. 

 این فضای web server  توسط ابر کامپیوتر هایی که به صورت دائمی روشن هستند و در حال پردازش اطلاعات هستند تهیه می شود.  اگر آموزش ها و مطالب قبلی سایت آموزش کامپیوتر رایانه کمک را مطالعه کرده باشید به چنین فضایی اصطلاحاً هاست گفته می شود

 زمانی که شما به عنوان یک کاربر سایتی را فراخوانی می کنید و بر روی آدرس سایت کلیک می کنید درخواست شما به سمت همین فضای وب سرور ارسال میشود  و تمامی اطلاعات در آنجا برای شما بارگذاری می شود.  در واقع CloudFlare سرویسی است که شما با در اختیار گذاشتن دامین یا آدرس اینترنتی سایت خود هنگام بازدید محتوای سایت، هر اطلاعی که کاربران درخواست میکنند از سرورهای کلود می گذرد. کلود فلر وظیفه شناسایی بازدیدکنندگان و  ایجاد تغییرات لازم بر روی محتوای سایت را  برعهده دارد.

 

🚦خلاصه مطلب: سرویس cloudflare به کاهش بار روی سرورهای داخلی کمک می کند و اطلاعات درخواستی کاربران هنگام بازدید از سایت را بررسی میکند.

 

 

☑️اما کلود فلر کارهای دیگر هم میکند!

 

 

✍️Cloudflare چگونه کار می‌کند؟

 Cloudflare به اين صورت است كه از فرآيندی به نام caching استفاده می كند. اين فرآيند مشابه همان فرآيند حافظه كش در سيستم هاي معمولي است.اين فرآيند Coudflare هر چند وقت یک‌بار اطلاعات موجود در وب‌سایت را بررسی کرده و در صورت نیاز اطلاعات موجود در حافظه پنهان را به‌ روز می‌کند. پس از آن اطلاعات به جای آن‌که از منبع اصلی سرور وب‌سایت بارگیری شوند، از حافظه پنهان Cloudflare CDN بارگذاری می‌ شوند.

مهم‌ترین كار و مزيت استفاده از کلودفلر این است که بازدیدکنندگان در سراسر جهان وب‌سایت شما را از مکانی نزدیک‌تر بارگیری می‌ کنند و این امر باعث افزایش سرعت باز شدن صفحات سایت شما می‌شود. در واقع این امر به این معنا است که برخی از درخواست‌ ها به‌طور کامل توسط CDN بررسی شده و به سرور ارسال نمی‌ شوند؛ بنابراین بار سرور نیز کمتر شده و بازدیدکنندگان بیشتری می‌ توانند به‌طور هم‌ زمان از سایت شما بازدید کنند.

کار دیگری هم که کلود فلر می کند امنیت دادن به سایت و جلوگیری از حملات احتمالی است.

 

⁉️حالا سوال این است چگونه از این سرویس استفاده کنم؟

برای استفاده از این سرویس کاربردی کافی است در سایت CloudFlare عضو شوید و در چند مرحله تنظیمات DNS دامین سایت را تغییر دهید.

 

✍️وب سرور یا هاست چیست؟

 وب سرورها در واقع کامپیوتر هایی شبیه به همین کامپیوترهای خانگی و یا اداری هستند.  که مانند کامپیوتر هایی که در حال استفاده هستیم با توجه به سیستم مورد نیازشان فضای ذخیره سازی خاصی دارند و سیستم عامل خاصی بر روی آنها نصب می باشد

 شما می توانید یک وب سایت را بر روی کامپیوتر خانگی خود نصب کنید و بدون اینکه نیاز به وب سرور خاصی داشته باشید از این وب سایت استفاده کنید اما لازمه که کامپیوتر شما دائما روشن باشد و  به اندازه کافی فضای ذخیره سازی و  قدرت پردازش داشته باشد.

از آنجایی که امنیت در وب سایت بسیار حائز اهمیت است بنابراین خرید فضای هاست یا وب سرور از شرکت‌های ارائه دهنده هم از نظر اقتصادی به صرفه است هم از نظر امنیت با خیال آسوده می توانیم به دنیای تجارت الکترونیک وارد شویم. معمولاً افراد قبل از طراحی سایت تا زمانی که سایت طراحی کامل شود سایت مورد نظر را بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب و اجرا می‌کنند 

زمانی که کاربری وارد سایت ما می شود سرویس هاستینگ یا وب سرور ما موظف است در کوتاهترین زمان محتوایی که ما از قبل آپلود کرده ایم را برای کاربر نمایش دهد و یا بارگذاری کند هر چه قدر این فرایند سریعتر انجام شود به اصطلاح می گویند سرعت بارگذاری یک سایت بالاتر است

خیلی از مواقع زمانی که با سایت های بسیار کند روبرو می شویم قبل از اینکه محتوای سایت به نمایش در بیاید تصمیم می گیریم از سایت خارج شویم. این مورد یکی از مواردی  است که می تواند از نظر سئو برای یک مدیر سایت پوئن منفی در نظر گرفته شود بنابراین به مزاج هیچ مدیر سایتی خوش نیست که شما از سایت آن ها به سرعت و قبل از بارگذاری محتوا خارج شوید!

 این عدم بارگذاری سایت در  دو حالت اتفاق می‌ افتد و گاهی به دلیل بهینه نبودن سایت در طراحی و گاهی این تاخیر به دلیل عدم انتخاب مناسب هاستینگ یا وب سرور است که در نهایت منجر به نتیجه منفی و کاهش رتبه سایت شما می شود. 

خب ببینیم سرویس cloudflare چه کمکی در این  زمینه می کند؟

 

☑️کلود فلر در واقع یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های CDN در دنیا محسوب می‌شود. که در حال حاضر می توانیم بگوییم بیش از  از ۸ میلیون وب سایت از این سرور Cloudflare  در حال استفاده هستند.کاری که وب سایت کلودفلر انجام می دهد برقراری امنیت و افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ ها است.

 

✍️افزایش سرعت بارگذاری سایت با استفاده از سرویس کلودفلر

 یکی از راه هایی که بسیاری از افراد در تجارت الکترونیک برای افزایش سرعت وب سایت خود می توانند انتخاب کنند.  استفاده از سرویس cloudflare است. کلودفلر در واقع فرایند بارگذاری یک وب سایت را افزایش می دهد و می تواند درخواست های  کاربران را در کوتاه ترین زمان پاسخ دهد.

 

 ✍️کاربرد کلودفلر چیست؟

 شعار سرویس کلود فلر ساخت اینترنتی بهینه تر و امن تر است. همانطور که ذکر شد سرویس های کلود فلر با بهینه سازی سایت باعث می شوند کاربران با کیفیت و امنیت بالاتری به شبکه جهانی اینترنت دسترسی پیدا کنند.

شبکه تحویل محتوا یا CDN که مختصر شده «Content Delivery Network» است. می‌توانیم بگوییم مجموعه‌ای از سرورها در چند نقطه از جهان است زمانی که اطلاعات سایت شما در این شبکه تحویل محتوای جهانی ذخیره سازی می شود و بهینه سازی می شود در صورتی که کاربری درخواستی به سمت سایت شما ارسال کند به جای اینکه مستقیماً توسط وب سرور سایت این درخواست  انجام شود این درخواست به نزدیکترین سرور cdn  ارسال می شود و در سریعترین زمان ممکن محتوای سایت به کاربر نمایش داده می شود

 این سرویس کلود فلر در افزایش سرعت سایت یا به عبارتی تحویل محتوا به کاربر بسیار تاثیرگذار است چرا که لازم است بدانیم مورد مهمی که موتورهای جستجوی گوگل برای رتبه بندی سایت شما در نظر میگیرند سرعت بارگذاری آن سایت است که اگر این سرعت بالا باشد می‌ تواند برای شما رتبه خوب یا بدی را در نظر بگیرد.

🚦پس سرویس کلود فلر می تواند به  بهینه شدن  سایت  شما و افزایش رتبه در گوگل کمک کند.

 

✍️راه اندازی سرویس کلود فلر

 

شاید سوال شما تا اینجای مقاله این باشد با راه اندازی سایت های ایرانی روی کلودفلر امنیت آن چه می شود؟

زمانی که سرویس کلودفلر را راه اندازی می کنید هر درخواستی که به سمت سایت شما ارسال می شود حتماً باید از فیلتر این سرویس عبور کند بنابراین امنیت سایت شما افزایش پیدا می کند چرا که اگر هکر و یا رباتی قصد خرابکاری داخل سایت شما را داشته باشد توسط فایروال های قدرتمندی که بر روی سرویس کلودفلر قرار داده شده‌اند شناسایی می‌شوند و مسدود می‌شوند بنابراین تقریباً از هر نوع سوء استفاده و حمله سایبری سایت شما در امان خواهد ماند

🔴نکته : زمانی که از سرویس کلودفلر استفاده می کنیم دخل و تصرف در ساختار کلی سایت ما صورت نمی گیرد تنها چیزی که از فیلتر این سرویس عبور میکند ترافیک سایت ماست

 

 

 ✍️استفاده از سرویس کلودفلر مختص چه سایت هایی است؟

همانطور که بالاتر ذکر شد سرویس کلودفلر یک سرویس رایگان است. بنابراین همه وب سایت ها می توانند از این سرویس استفاده کنند. سرویس رایگان کلود فلر تظیمات راحتی دارد و هر کاربری می‌تواند در کوتاه ترین زمان تنظیمات این سرویس را انجام دهد.

برای راه اندازی سرویس کلود فلر تنها راه کاری که لازم است انجام دهیم این است که dns های  این سرویس را بر روی دامنه سایت خود تنظیم کنیم و به این ترتیب تمامی درخواست هایی که از سوی کاربران و یا حتی هکرها و ربات ها به سمت سایت ما ارسال می شود  روی سرورهای کلود فلر ذخیره سازی می شود اگر حتی بر حسب اتفاق هم سرور اصلی سایت شما از دسترس خارج شود باز هم بدون هیچ مشکلی سایت شما برای کاربران  نمایش داده خواهد شد

برای تشخیص موقعیت جغرافیایی کاربران در سرویس کلودفلر از تکنولوژی با نام Anycast  استفاده شده است که این کار نیز باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت میشود

 🟡تکنولوژی Anycast: تشخیص موقعیت جغرافیایی کاربران در سرویس کلودفر

اگر شما یک طراح و برنامه نویس سایت هم باشید باز هم سرویس کلودفلر می تواند بسیار برای شما کاربردی باشد چرا که اجازه می دهد کدهای جاوا اسکریپت در این شبکه اجرا شود و تاخیر بارگذاری سایت را کاهش دهد

یکی از موارد امنیت کلودفلر این است که اجازه تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت شما را به افراد و سازمان های دیگر نمی دهد همانطور که می دانید بسیاری از ارائه دهندگان اینترنت، مرورگرها و افراد دیگر می‌توانند به هدف تبلیغات شما را شناسایی و رصد کنند حتی اگر از رمزگذاری های بسیار پیچیده استفاده کنید باز هم داده‌های کاربران ممکن است مورد سوء استفاده افراد قرار بگیرد اما سرویس کلودفلر از یک سرویس رایگان dns 1.1.1.1.   استفاده می کند که باعث جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات کاربران وبسایت شما می شود.

 

 

 

✍️چرا امنیت وب سایت مهم است؟

 امنیت وب سایت شما یکی از اجزای بسیار ضروری بخصوص در کسب و کار اینترنتی محسوب می‌شود امنیت وب در واقع به امنیت وب سایت،  برنامه های کاربردی،  خدمات وب مثل API ها مرتبط است.

به طور مثال حمله به برنامه های کاربردی وب سایت می تواند از یک تماس با پایگاه داده شروع شود تا نفوذ به یک شبکه بسیار پیچیده. اطلاعات کاربران که در سایت شما ثبت نام می کنند یا خرید از فروشگاه اینترنتی شما انجام می دهند همگی حائز اهمیت است و باید محفوظ بماند. بنابراین یکی از دلایل اصلی توجه به امنیت وب سایت است.

همه ما می‌دانیم که روزانه چندین نفر از دسترسی هکرها به این اطلاعات آسیب می بینند و یا ضرر های مالی بسیار بزرگی را متحمل می شوند.یکی از مواردی که می‌تواند در امنیت سایت شما بسیار مهم باشد استفاده از روش‌های رمزگذاری مانند ssl است.

🚦برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله SSL چیست را مطالعه کنید. 

 

 ✍️مزایای استفاده از کلود فلر چیست؟

تا به اینجا با سرویس کلود فلر آشنا شدیم و متوجه شدیم که چقدر امنیت اطلاعات بر روی وب سایت ما مهم است و همان طور که متوجه شدید که  کلودفلر علاوه بر افزایش سرعت بارگذاری سایت شما امنیت بالایی را برای سایت برقرار می کند به طور مثال سایت شما را در برابر تهدیدات آنلاین مانند DDoS محافظت می کند.

 

 

1- فشرده سازی و کم حجم کردن اطلاعات در زمان استفاده از کلودفلر

 همانطورکه می دانید در زبان طراحی سایت کاراکتر های بسیاری در وب سایت وجود دارد که هر کدام از این کاراکترها حجمی را به خود اختصاص می‌دهند فونت هایی که در سایت استفاده می شود کد هایی که در سایت استفاده می شود و حتی عکس هایی که شما برای زیبایی بخشیدن به سایت خود از آنها استفاده می کنید Cloudflare تمامی این اطلاعات را فشرده سازی و کم حجم می کند تا سرعت بارگذاری سایت شما را افزایش دهد

 

2- پشتیبانی از پروتکل HTTP / 2 در سرویس کلود فلر

 همانطور که می دانید این پروتکل  دو برابر سریعتر از پروتکل HTTP / 1.1 است که سرویس کلود فلر برای افزایش عملکرد سایت از این پروتکل استفاده می کند

 

3- استفاده از SSL رایگان با سرویس کلودفلر

فناوری رمز گذاری SSL فقط برای وب سایت های تجاری الکترونیک یا وب سایت های فروشگاهی نیست همه وب سایت ها نیاز دارند که ارتباط کاربران شان را از طریق  https  امنیت بخشند

 

4-  افزایش امنیت dns با استفاده از کلر

 نه تنها استفاده از dns اختصاصی کلودفلر باعث می شود که سرعت سایت شما افزایش یابد بلکه امکان تقلب را نیز بسیار کاهش می دهد.

 

5- استفاده از فناوری waf برای کنترل کاربران

فناوری WAF به شما برای حفظ امنیت سایت ها کمک می کند تا از حملات هکرها و ورود افراد غیر مجاز جلوگیری کنید.

 

6- بهینه سازی عکس ها در کلود فلر

 یکی از مزایای بسیار مهمی که پس از استفاده از کلود فلر دریافت می کنید، بهینه‌سازی تصاویر داخل سایت است. سرویس Cloudflare  بیش از ۶۰ درصد از حجم هر صفحه را که از تصاویر بسیاری تشکیل شده است کاهش می دهد

 

7- ارتباط دو طرفه بین کلاینت و سرور  در قالب یک اتصال TCP

 با استفاده از ترافیک WebSockets  می تواند بدون هیچ گونه تنظیم دستی ترافیک ورودی به سمت سایت شما را به سرور اصلی هدایت کند

8- دسترسی دائمی به سایت پس از راه اندازی کلود فلر

 همانطور که در بالا بیان شد  از آن جایی که اطلاعات و داده‌های سایت شما بر روی  کلودفلر ذخیره می‌شود بنابراین اگر به هر دلیلی سایت شما و هاستینگ سایت شما از دسترس خارج شود به راحتی شما با استفاده از اطلاعات ذخیره شده بر روی کلودفلر می توانید به سایت خود دسترسی داشته باشید و سایت از دسترس کاربران خارج نمیشود 

 

9-استفاده از فایروال پس از اتصال سایت به کلودفلر

 یکی از دلایلی که ما از امنیت  کلود فلر بسیار صحبت می کنیم استفاده از فایروال های بسیار قدرتمند برای این سرویس ها است همانطور که میدانید روزانه بسیاری از هکرها و افراد سعی می‌کنند با ورود رمز های پی در پی به سایت شما نفوذ کنند اما اجازه دسترسی به چنین آی پی هایی به سایت شما از طریق فایروال کلودفلر گرفته می شود.

10- استفاده از ابزار آنالیز سایت

 همچنین می توانید شما مدیریت سایت و  بهینه سازی سایت خود را از طریق ابزارهای آنالیز کلودفلر انجام دهید

 

11-  تازه سازی کفش های ذخیره شده

 زمانی که از این سرور استفاده می کنیم با استفاده از قابلیت Purge Cache می توانیم کش های ذخیره سازی شده را تازه سازی کنیم.

 

12- تاثیرات بسیار زیادی در سئو سایت

 زمانی که به سایت خود اهمیت می دهید و سرعت سایت برای شما بسیار و مهم است به راحتی می توانید از سرویس کلودفلر استفاده کنید چرا که یکی از نکات بسیار مهم در کسب رتبه‌های گوگل افزایش سرعت بارگذاری سایت شما است بنابراین اگر شما امنیت سایت خود را با استفاده از  Cloudflare افزایش دهید و سرعت بارگذاری سایت سایت خود را افزایش دهید به راحتی می توانید رتبه های بسیار خوبی را برای سایت خود دریافت کنید

 

✍️نحوه استفاده از کلود فلر

 همانطور که به شما گفتیم هر سایتی صرف نظر از نوع سیستم مدیریت محتوای که استفاده می‌کند امکان اتصال به شبکه جهانی کلودفلر را دارد این سیستم روزانه در حال رشد است و با تکنولوژی های روز و قدرتمند مانند فناوری های امنیتی بسیار قوی خود را همگام سازی می کند تا علاوه بر افزایش سرعت بارگذاری محتوای یک سایت جلوی حملات سایبری را نیز بگیرد.

 

نکته ای که اینجا باید در نظر بگیریم این است که سرویس کلودفلر برخی از امکاناتش را برای دامنه‌های ir ارائه نمی‌دهد.

 

همانطور که ذکر شد تنظیمات کلودفلر بسیار ساده است و برای هر وب سایت شاید کمتر از ۵ دقیقه زمان ببرد که شما بتوانید سایت خود را بر روی کلودفلر راه اندازی کنید با یک تغییر ساده dns بر روی دامنه سایت خود به راحتی از این سرویس استفاده کنید. بنابراین در نظر داشته باشید که برای راه اندازی این سرویس نیازی به سخت افزار و یا نرم افزار خاصی ندارید و هر زمان که احساس کردید نیازی به این سرویس ندارید می توانید آن را خاموش کنید و با روال سابق به نگهداری از سایت خود ادامه دهید.

 

 ✍️ساخت حساب کاربری کلودفلر و افزودن وبسایت به سرویس کلودفلر

 

 برای ساخت یک حساب کاربری در  این سرویس کافی است:

  • به آدرس سایتwww.cloudflare.com  مراجعه کنید
  • و دکمهSign up  را برای ساخت حساب کاربری خود کلیک کنید
  •  پس از وارد کردن اطلاعات و قبول کردن قوانین می توانید بر روی گزینه  Create Accountکلیک کنید تا اکانت کلودفلر شما ایجاد شود.

 

 

  •  پس از ایجاد یک نام کاربری در سرویس کلودفلر شما می توانید از قسمت Add a WebSite نام دامنه خود را وارد کنید.
  • و بر روی گزینه Scan DNS Records کلیک کنید تا شروع به اسکن آدرس سایت شما کند. تنها نکته ای که در این قسمت باید توجه کنید این است که آدرس سایت خود را بدونwww  وارد کنید.
  • حال کافی است دکمه next را را فشار دهید تا در حدود ۶۰ ثانیه آدرس مورد نظر را اسکن کند.

 

 

  •  پس از آنکه اطلاعات از سایت شما بررسی شد تمامی رکوردهایdns  سایت شما در این قسمت به صورت لیست وار نمایش داده می شود در این قسمت می‌ توانید تصمیم بگیرید برای کدام دامنه یا ساب دامنه می خواهید سرویس کلود فلر را فعال کنید.

 

🟡نکته : در این قسمت باید توجه داشته باشید اگر هیچ رکوردی به شما نمایش داده نشد به این معنی است که شما می بایستی  

dnsسایت خود را به صورت دستی وارد کنید

 

  •  پس از اتمام کار بر روی گزینهContinue   کلیک کن تا به مرحله بعد بروید

 

 

  • مرحله بعد لازم است تعیین کنید از کدام یک از پلن های سرویس می خواهید استفاده کنید در این سرویس انواع متفاوتی از خدمات ارائه شده است که به  صورت رایگان یا پولی می باشد.  این سرویس رایگان هم می تواند امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهد و تا حد بسیار زیادی نیاز های شما را برای نگهداری از وب سایت و بهینه سازی وب سایت برآورد کند اما اگر امکانات بیشتری را می خواهید استفاده کنید می بایست از سرویس های تجاری و یا بیزینسی کلودفلر استفاده کنید.
  • در این قسمت name server های Cloudflare  به شما دی ان اس های حذف شده اند را نشان می دهد. که شما باید در سایت خود به پنل مدیریت دامنه  مراجعه کنید و دی ان اس های خود را به روز رسانی کنید.
  •  تا به اینجا شما با موفقیت سایت خود را به کلود فلر متصل کردید و برای اعمال تغییرات نهایی می بایستی ۷۲ ساعت صبر کنید.
  • اکنون باید به برگه Crypto حساب کاربری Cloudflare خود بروید، تا مطمئن شوید که سوابق Universal SSL Cloudflare برای دامنه شما ارائه شده است. آنها باید در بخش گواهینامه های Edge ظاهر شوند. اگر این اطلاعات را مشاهده نکردید، نگران نباشید، در 24 ساعت آینده ارائه خواهند شد.
  •  پس از طی زمان یاد شده و اعمال تغییرات، باید وضعیت سایت شما در حساب کلود فلر، روی Active قرار بگیرد.

 

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با کلودفلر Cloudflare  چیست و چگونه کار میکند؟ 

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با کلودفلر Cloudflare  چیست و چگونه کار میکند؟ پاسخ خواهیم داد.  کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری  از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین  آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت باشماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید

حالت Under Attack چه مواقعي استفاده مي شود؟

- اين حالت يكي از كاربردی ترين ويژگی هاي كلودفلر Cloudflare است كه می توانيد از طريق كنترل پنل فعال كنيد. تنها زمانی استفاده می‌شود که سایت شما در معرض حمله DDoS فعال قرار گرفته باشد.

آيا قابليت Cloudflare محدوديت هم داره؟

-بله. اين نيز ممكن است دارای محدوديت هايي باشد از جمله:

ممکن است برخی داده‌ها به کاربران نشان داده نشوند چرا که ویژگی ذخيره داده هاي وب سايت شما در حافظه نهان است كه اين امر باعث مي شود بارگيري وب سايت سريع انجام شود. اگر اطلاعات درون حافظه نهان به روز رساني نشوند تغييراتي را در كه سايت ايجاد مي كنيدممكن است بلافاصله نشان ندهد.

چطوری می توانم  كار با كلودفلر را شروع كنم؟

-  راه اندازي حساب Cloudflare كار آساني است كافيست بتوانيد نام سرورهايي  را كه در ثبت دامنه تنظيم  شده اند تغيير دهيد تا كاربر به جاي مراجعه مستقيم به سرور از شبكه كلودفلر براي اينكار استفاده كند. و به صورت كاملا رايگان انجام مي شود.

 

Cloudflare برای چه مواردی استفاده می شود؟

به طور کلی می توان مزیت ها وکاربردهای این سرویس را  به  شرح ذیل نام برد:

  • افزایش امنیت
  • SSL رایگان
  • UPTIME بالا
  • جلوگیری از حملات  DDOS
  • تاثیر بر سئو سایت
  • امنیت  DNS

هزینه ی کلودفلر چقدر است؟

 - سرویس کلود فلر به دو صورت رایگان و پولی ارائه شده است که برای استفاده از خدمات بیشتر و بهتر آن می توانید با پرداخت هزینه ماهیانه از سرویس پولی استفاده کنید.

 

سخن پایانی

 در این مقاله در رابطه با کاربرد و چیستی کلودفلر Cloudflare  صحبت کردیم. همانطور که می دانید امنیت و سرعت نکته بسیار ماه در تجارت الکترونیک محسوب می‌شود زمانی که شما یک وب سایت را راه اندازی می کنید بسیاری از کارها را انجام می دهید تا وب سایت شما به بهترین شکل ممکن بهینه سازی شود. 

یکی از مواردی که بسیار مهم است مدت زمان بارگذاری سایت است که می بایست این مدت زمان را به حداقل برسانید. شما با اتصال سایت خود به سرویس های  کلود فلر می توانید سرویس ها را به کاربران خود بسیار نزدیک تر کنید بنابراین سرعت بارگذاری سایت شما افزایش پیدا می کند. 

در صورت داشتن هرگونه  سوال در رابطه با سرویس کلود فلر می توانید از خدمات مشاوره کارشناسان ما در رایانه کمک  بهره مند باشید. برای تماس با رایانه کمک میتوانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 تماس حاصل فرمایید.

 امیدواریم از این آموزش هم لذت برده باشید شرکت خدمات کامپیوتری رایانه کمک همیشه سعی بر افزایش آگاهی هم وطنان عزیز در حوزه اینترنت و آموزش های کامپیوتری دارد در صورتی که تمایل به مشاهده فیلم های آموزشی کامپیوتر دارید می‌توانید اینستاگرام رایانه کمک و یا آپارات رایانه کمک را دنبال کنید.

📌 رفع مسئولیت: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است و در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.