چگونه مد تعمیر وردپرس را فعال کنیم؟
انتشار: 1402/01/30 - بروزرسانی: 1402/08/17 توسط: : سید جلال حسینی

چگونه مد تعمیر وردپرس را فعال کنیم؟

حتماً در حین بررسی سایت های مختلف با پیغامی نظیر در "حال بروزرسانی هستیم " یا سایت در حال تعمیر است" مواجه شده اید، این اعلان زمانی رویت می شود که سایت بنا به دلایلی مانند به روزرسانی، ایجاد قالب جدید و یا پیکربندی پلاگین جدید ممکن است برای مدتی عملکرد مناسبی نداشته باشد و صاحب سایت ترجیح می دهد.

در این مدت اعلانی برای مخاطب نمایش داده شود تا در زمانی دیگر مجدد به سایت مراجعه کند و از تجربه بد کاربری و مشاهده ارور و خطاها جلوگیری نمایید. در ادامه به آموزش نحوه فعالسازی حالت تعمیر و نگهداری سایت در وردپرس می پردازیم.

 

 آنچه در این مقاله مطالعه میکنید:

چگونه مد تعمیر وردپرس را فعال کنیم؟

مزایای استفاده از حالت تعمیر و نگهداری

ایجاد حالت تعمیر و نگهداری با استفاده از افزونه WP Maintenance Mode

ایجاد حالت تعمیر و نگهداری با استفاده از افزونه Maintenance

قرار دادن وردپرس روی حالت تعمیر با افزونه speedprod

سخن آخر

 

چگونه مد تعمیر وردپرس را فعال کنیم؟

قرار دادن سایت وردپرسی در حالت تعمیر و نگهداری در مواقعی مانند اعمال تغییرات و به روزرسانی سایت که ممکن است نیازمند زمان طولانی باشند پیشنهاد می شود . در حین انجام این کار ممکن است محتوای سایت به درستی بارگذاری نشود و از دید کاربر سایت خراب به نظر برسد در این شرایط بهتر است یک اعلان کاربرپسند را برای مدت زمانی که سایت در حال توسعه است آماده نمایید و محتوای سایت را ازدسترس خارج کنید و صرفاً متن مورد نظرتان  برای کاربر نمایش داده شود.

برای انجام اینکار می توانید به صورت موقت مخاطبین خود را به لینک های دیگر ارجاع دهید و یا یک قاب زمانی تعریف کنید و به مخاطبین اطمینان دهید که در زمان مشخصی سایت دردسترس خواهد بود. این کار سبب حفظ مخاطبین و مراجعه مجدد آن ها می شود و از تجربه بدکاربری و مشاهده خطاها به کاربر جلوگیری می کند.

 

مزایای استفاده از حالت تعمیر و نگهداری

به طور کلی یک صفحه تعمیر و نگهداری به شما امکان می دهد سایت خود را به صورت موقت از دسترس خارج کنید و در عین حال فوایدی به شرح زیر خواهد داشت:

  • مخفی کردن صفحات نامناسب
  • هدایت بازدیدکنندگان به صفحات دیگر مانند شبکه های اجتماعی و افزایش دنبال کنندگان از این طریق
  • جلوگیری از منفی شدن رتبه سایت
  • جمع آوری ایمیل مخاطبین برای اطلاع رسانی و ...

 پیشنهاد مطلب: تو قرن 21 همه لازم مهارت های اولیه کامپیوتر و بلد باشند آموزش کامپیوتر در منزل رو از دست نده.

 

چگونگی قرار دادن سایت وردپرس در حالت تعمیر و نگهداری

در ادامه روش  فعال کردن مد تعمیر وردپرس را بررسی می نماییم:

 

ایجاد حالت تعمیر و نگهداری با استفاده از افزونه WP Maintenance Mode

برای استفاده از افزونه تعمیر و نگهداری در ورد پرس ابتدا  وارد وبسایت wordpress.org شوید و از بخش plugins عبارت maintenance را جستجو می کنیم.

از لیست نتایج افزونه wp maintenance mode  را انتخاب کنید.

 

 

به بخش افزودن از منوی سمت راست وارد شوید و نام افزونه یعنی wp maintenance mode را وارد نمایید.

در ادامه روی دکمه "هم اکنون نصب کن" کلیک کنید.

 

 

بعد از نصب این افزونه در بخش تنظیمات منویی با عنوان تعمیر و نگهداری را مشاهده خواهید کرد و کافی است از تب "عمومی" گزینه" فعال" را انتخاب کنید تا به راحتی سایت در حالت تعمیر و نگهداری به کاربر نمایش داده شود. اگر قصد دارید موتورهای جستجو در مدت زمانی که سایت روی حالت تعمیر و نگهداری می باشد قادر به دیدن وب سایت باشند گزینه ی  “دور زدن ربات های جستجو را به بله تغییر دهید

 

همانطور که مشاهده می کنید منوهای طراحی، ماژول ها، مدیریت ربات، و ... را نیز در اختیار دارید که به وسیله آن ها می توانید اعلان بهتری را به مخاطب نمایش دهید. برای مثال از قسمت طراحی می توانید به راحتی متن مورد نظر را درج نمایید.

  

 از قسمت ماژول نیز تنظیماتی مانند قراردادن شمارش معکوس را انجام دهید به این معنی که میتوانید یک تاریخ شروع را انتخاب کنید و زمان باقیمانده تا دسترسی مجدد کاربران به سایت را  را وارد کنید.

نکته قابل توجه اینکه بعد از اعمال تغییرات فراموش نکنید روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید و مورد بعدی که در استفاده از افزونه WP Maintenance Mode برای فعال کردن حالت تعمیر و نگهداری ورد پرس لازم است توجه کنید که  ادمین سایت دسترسی کامل به وب سایت را مانند گذشته خواهد داشت و پیغامی که تعریف می کنید  و عدم دسترسی ایجاد شده برای سایرین قابل رویت خواهد بود.

 

ایجاد حالت تعمیر و نگهداری با استفاده از افزونه Maintenance

افزونه بعدی که برای ایجاد حالت تعمیر و نگهداری وردپرس می توانید از آن استفاده کنید Maintenance می باشد.

مانند مراحل ذکر شده این افزونه را نیز به راحتی می توانید نصب کنید.

با کلیک روی نام افزونه Maintenanceوارد محیط مربوط به آن شوید و تغییرات مد نظر خودتان را اعمال نمایید.

با قرار دادن روی حالت on به راحتی این حالت برای سایت شما فعال می شود.

متنی که برای نمایش دادن به کاربر در نظر دارید را از در قسمت Headline و Description درج کنید.

در نهایت نیز توجه داشته باشید گزینه save change  را برای ذخیره تغییرات انتخاب کنید.

  

قرار دادن وردپرس روی حالت تعمیر با افزونه speedprod

افزونه بعدی که برای ساخت صفحه به زودی و یا در حال تعمیر می توانید از آن استفاده کنید افزونه speedprod می باشد. از ویژگی های  افزونه SeedProd  می توان به وجود کتابخانه ای عظیم از انواع قالب ها برای ایجاد صفحه حالت نگهداری اشاره کرده این افزونه بیش از 200 قالب قابل تنظیم از پیش ساخته شده را در اختیار شما قرار می دهد.

علاوه بر این تعداد زیادی بلوک صفحه آماده در آن وجود دارد که به کمک آن ها می توانید مواردی مانند آیکون های شبکه های اجتماعی، تایمرهای شمارش معکوس، دکمه ها،  ایمیل، فرم های تماس و ... را با کشیدن و رها کردن به سادگی به صفحه تعمیر و نگهداری اضافه نمایید.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی داشتیم پاسخ مناسبی برای سوال چگونه مد تعمیر وردپرس را فعال کنیم؟

پیدا کنیم.  اگر سوالی در این خصوص داشتید میتوانید با مجموعه رایانه کمک تماس بگیرید. رایانه کمک سالهاست در زمینه حل مشکلات اینترنتی و کامپیوتری درراه های تماس با ما شماره هوشمند 9099071540 که از طریق تلفن های ثابت و همچنین شماره اعتباری 0217129 از طریق موبایل یا تلفن ثابت با ما در ارتباط باشید.

قابل توجه شما کاربر گرامی: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.