برنامه authenticator چگونه کار میکند | تعمیر لپ تاپ
انتشار: 1402/02/18 - بروزرسانی: 1402/07/27 توسط: : ساناز عباسی

فعالسازی ورود دو مرحله ای در وردپرس

احراز هویت و تأیید دو مرحله ای در ورد پرس  با هدف بالا بردن امنیت استفاده می شود و مانع از دسترسی ربات‌های اسپمر و مخرب و هکرها به وب سایت می شود.   با این روش اگر به صورت پیش فرض نام کاربری و رمز عبور توسط فرد دیگری وارد شود باز هم قادر به دسترسی به محتوای سایت ورد پرس نخواهد بود چرا که با هر بار ورود یک رمز 6 رقمی پویا برای شماره موبایل تعریف شده در زمان فعالسازی ورود دو مرحله ای ورد پرس ارسال می شود و لازم است به درستی این رمز واردشود بدیهی است با استفاده از این روش دسترسی به سایت محدود می شود و امنیت آن بالا میرود. علاوه بر وارد کردن شماره موبایل می توانید از روش احراز هویت دو مرحله ای وردپرس با کلید امنیتی نیز استفاده نمایید. در ادامه به آموزش تایید دو مرحله ای در وردپرس میپردازیم با ما همراه باشید.

اگر سوالی در زمینه وردپرس داشتید می توانید با مجموعه رایانه کمک تماس بگیرید تا در حداقل زمان به پاسخ مناسب برسید.

✴️✴️ تماس با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

فهرست 

احراز هویت دو مرحله ای وردپرس چیست؟

روش های فعاسازی ورود دو مرحله ای در وردپرس

افزونه ورود دو مرحله ای Google Authenticator

برنامه authenticator چگونه کار میکند؟

نحوه ایجاد تایید دو مرحله‌ای هنگام ورود به وردپرس با سامانه پیام کوتاه

احراز هویت دو مرحله ای وردپرس با کلید امنیتی

 

احراز هویت دو مرحله ای وردپرس چیست؟

  با ایجاد تأیید هویت دو مرحله ای وردپرس احتمال نفوذ به سایت به حداقل می رسد و تبعاً امنیت سایت در مقابل حمله هکرها و ربات‌های اسپمر و مخرب بالا می رود.  می توانید برای دسترسی علاوه بر درج نام کاربری و رمز عبور در پنل وب سایت خود گزینه ی دیگری را تعریف کنید که نیاز است در هنگام وارد کردن نام کاربری گوشی همراه و یا کلید فیزیکی در دسترستان باشد تا کد پویایی برایتان ارسال شود و لازمه ورود به سایت وارد کردن این کد می باشد.

 

پیشنهاد مطلب: آموزش کراپ تصاویر در ورد

روش های فعاسازی ورود دو مرحله ای در وردپرس

  •     نصب و فعالسازی افزونه ورود دو مرحله ای Google Authenticator
  •      ایجاد تایید رمز دو مرحله‌ای هنگام ورود به وردپرس با سامانه پیام کوتاه   
  •       احراز هویت دو مرحله ای وردپرس با کلید امنیتی 

افزونه ورود دو مرحله ای Google Authenticator

Google Authenticator از افزونه های محبوب برای ورود به بخش مدیریت وردپرس و بسیاری از سرویس های اینترنتی دیگر محسوب می شود و تاکنون بیش از 30 هزار بار توسط کاربران نصب شده است این آمار تأییدی بر صحت عملکرد و محبوبیت این افزونه می باشد.

برای نصب Google Authenticator در وردپرس به قسمت افزونه‌ها  وارد شوید و بعد روی گزینه  افزودن کلیک کنید و در کادر سرچ نام افزونه یعنی Google Authenticator را وارد کنید.

 

 

بعد از نصب گوگل آتنتیکیتور در قسمت تنظیمات بخشی را با همین نام مشاهده می کنید و می توانید شخصی سازی را در آن انجام دهید به این معنی که مشخص نمایید تأیید دو مرحله ای وردپرس برای چه قسمت هایی  از سایت لحاظ شود.

 

بعد از تعیین قسمت هایی که قصد دارید پس از احراز هویت دو مرحله ای اجازه دسترسی صادر شود روی گزینه " ذخیره تنظیمات " کلیک کنید.

در ادامه به قسمت شناسنامه وارد شوید. در این قسمت خواهید دید گزینه گوگل آتنتیکیتور اضافه شده است

با استفاده از گزینه Active می توانید آن را فعال کنید.

Relaxed mode )  حالت راحتی ) 4 دقیقه به کاربر فرصت دهید تا کد احراز هویت دو مرحله‌ ای خود را درج نماید.

در قسمت Description )توضیح( نیز پیشنهاد می شود آدرس دامنه خود را وارد نمایید.

و در قسمت Secret(راز) لازم است کدی که در کادر روبه روی آن قرار دارد را در اپلیکیشن Google Authenticator که بر روی تلفن همراهتان نصب خواهد شد، وارد نمایید. البته می‌توانید ازQR”  نیز استفاده نمایید  تا یک QR کد به شما داده شود و به کمک آن کد احراز هویت را در اپلیکشین ایجاد نمایید.

در ادامه نصب اپلیکشن Google Authenticator روی اندروید و یا نصب اپلیکشن Google Authenticator برای IOS  را با توجه به پلتفرم تلفن همراه خود انجام دهید.

برنامه authenticator چگونه کار میکند؟

بعد از نصب و فعالسازی اپلیکیشن Google Authenticator  روی علامت مثبت ضربه بزنید تا کدی برایتان ایجاد شود.

 

در نهایت دسترسی وب سایت خود را ببندید و بعد کد وارد شده را در قسمت کد احراز هویت گوگل درج کنید تا از صحت عملکرد افزونه تأیید دو مرحله ای ورد پرس مطمئن شوید.

نحوه ایجاد تایید دو مرحله‌ای هنگام ورود به وردپرس با سامانه پیام کوتاه  

احراز هویت دو مرحله ای را می توانید بدون نصب برنامه و با استفاده از دریافت sms تنظیم کنید.

از افزونه های ارسال SMS در وردپرس می توان افزونه Duo Two Factor Authentication را نام برد.

برای نصب این افزونه  آن را در مخزن وردپرس جستجو و نصب کنید. بعد از نصب و فعال‌سازی به قسمت تنظیمات بروید و گزینه Duo Two Factor Authentication را انتخاب کنید که با انتخاب این گزینه کار تنظیم ورود دو مرحله‌ای در وردپرس به وسیله SMS را برای سایت خود انجام دهید.

 

احراز هویت دو مرحله ای وردپرس با کلید امنیتی

احراز هویت دو مرحله ای وردپرس با کلیدهای امنیتی فیزیکی نیز امکان پذیر است.

به جای تایپ کردن کدی که از طریق برنامه Authenticator Google   و یا پیامک دریافت کردید می توانید یک کلید فیزیکی را به سیستم وصل کنید و بعد برای فعال کردن ورود دو مرحله ای در وردپرس

،  دکمه روی آن کلید را فشار داده و وارد سیستم می شوید. بدون وجود این کلید فیزیکی، دسترسی  به حساب شما غیرممکن است، حتی اگر رمز عبور را وارد نمایید.

سخن آخر

ضمن قدردانی از همراهی شما تا سطر پایانی، در این مقاله تلاش کردیم فعالسازی ورود دو مرحله ای در وردپرس را بررسی نماییم و روش های این کار مانند استفاده افزونه احراز هویت وردپرس و ایجاد تأیید رمز دو مرحله‌ای هنگام ورود به وردپرس با سامانه پیام کوتاه را مطرح نمودیم. در صورتی که در حین انجام مراحل با سوال یا مشکلی مواجه شدید روی کمک کارشناسان مجموعه رایانه کمک حساب کنید.   رایانه کمک سالهاست در زمینه حل مشکلات اینترنتی و کامپیوتری درراه های تماس با ما شماره هوشمند9099071540 که از طریق تلفن های ثابت و همچنین شماره اعتباری0217129 از طریق موبایل یا تلفن ثابت با ما در ارتباط باشید.

قابل توجه شما کاربر گرامی: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید