انتشار: 1402/04/27 - بروزرسانی: 1403/03/26 توسط: : امیرحسین سالمی
نحوه ساخت یک محتوای مناسب برای email marketing
با ظهور جریان اصلی پلتفرمهای بازاریابی رسانههای اجتماعی، email marketing همچنان به عنوان یک ابزار کاربری و کمک کننده در دست افراد کسب و کار می باشد. صاحبان کسب و کار اینترنتی این موضوع رو بخوبی می دانند که در email marketing همه چیز به نحوه اعمال استراتژی و ایجاد محتوای مناسب برای بازاریابی ایمیلی بستگی داره. همچنین مخاطبان و مشتریان مشتاق یک ارتباط شخصی و صمیمی با یک برند هستند. لذا مطمئنا شما با رعایت برخی نکات ساده در تولید محتوا براحتی خواهید توانست یک محتوای ایمیلی مناسب و پرفکت برای بازاریابی خود ایجاد نمایید و کسب و کارتون رو رونق، مخاطبان بیشتری رو جذب و فروش بهتری رو برای خود داشته باشید. از این رو در این مقاله میخوام که نحوه ساخت یک محتوای مناسب برای email marketing رو به شما آموزش بدم تا بهره بهتری از این ابزار ببرید.

🔴شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره 0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.
آنچه که در این مقاله می خوانید
چرا باید به فکر ایجاد محتوای مناسب برای email marketing خود باشیم؟
بهترین راه های پیشنهادی برای ساخت یک محتوای پرفکت برای email marketing
سخن پایانی
چرا باید به فکر ایجاد محتوای مناسب برای email marketing خود باشیم؟
شاید هنوز از خود می پرسید که چه کسی آخه هنوز از ایمیل برای تبلیغ و فروش محصولات خودش استفاده می کنه؟ اگه یک دقیقه در مورد اون فکر کنید و فقط ایمیل خودتون رو بررسی نمایید زنجیره های ایمیل متعددی از شرکت هایی مانند گوگل و یاهو رو هنوز میبینید. این یعنی چی؟ این بدین معنیه که email marketing برای چنین شرکت های مشهوری بازدهی ایجاد میکنه که به طور مداوم از اون استفاده می کنند.
بنابراین میخوام بگم که در اینجا دلایلی وجود داره که کسب و کار یا استارتاپ شما باید محتوای email marketing خود رو بهینه و از تمام مزایای بازاریابی ایمیلی استفاده کنه.

📌 دلایل استفاده از محتوای email marketing:
✅ نیمی از جمعیت جهان ، حدود 4 میلیارد نفر ، دارای یک حساب ایمیل فعال هستند و تعداد اونها همچنان در حال افزایش است. بنابراین شما میتونید این تعداد مشتریان بالقوه رو با محتوای خود به دست آورید.
✅ کانالهای ایمیل نسبت به پلتفرمهای رسانههای اجتماعی آزادی بیشتری در تولید محتوا دارند. شما نمی تونید مشتریان تون رو به دلیل الگوریتم هایی که هیچ کنترلی روی اونها ندارید، از دست بدید.
✅ اگه email marketing به درستی انجام بشه، میتونه به شما در ایجاد روابط شخصی با مشتریان تون کمک کنه.
✅ می تونید از ایمیل برای تبلیغ محصولات و محتوای جدید استفاده کنید.
✅ email marketing یک رسانه موثر برای تولید پیشرو است.
🚩خب حالا که متوجه مزایای بازاریابی ایمیلی و تاثیر مثبت اون بر روی کسب و کارتون شدید، بریم ببینیم که چه اصولی رو بایستی رعایت کنیم تا به ساخت یک محتوای مناسب برای email marketing کمک کنیم.
پیشنهاد مطالعه : ١٠ متاتگ كه بايد در صفحات وب از آنها استفاده كنيد
بهترین راه های پیشنهادی برای ساخت یک محتوای پرفکت برای email marketing
در ادامه مقاله میخوام که بهترین راه های ایجاد یک محتوای مناسب برای email marketing رو که از طریق مدتها تحقیق و تجربه بهش رسیدم رو بصورت مطالب زیر با شما به اشتراک بگذارم😍.
📌 اهداف بازاریابی تون رو مشخص کنید

هنگامی که صحبت از بازاریابی ایمیلی میشه، اهداف شما میتونند در دسته های زیر قرار بگیرند:
🔹ایجاد مشترکین بیشتر
🔹ترویج محصولات و خدمات جدید
🔹دستیابی به مخاطبان جدید
🔹افزایش فروش
🔹افزایش ترافیک سایت
در واقع بسته به هدف خاص تون، باید محتوای بازاریابی ایمیلی تون رو طوری تنظیم کنید که به مخاطبان کامل دسترسی داشته باشید.
📌 از خطوط موضوع ایمیل جذاب استفاده نمایید
برای اینکه ایمیل شما در پوشه اسپم قرار نگیره، باید روی یک موضوع جذاب کار کنید. توجه نمایید که کاربران اینترنتی مدت زمان کوتاهی در دسترس دارند و در تمام روز هم با اعلانها بمباران میشوند پس اونها رو خسته نکنید. انتخاب عنوان مناسب رو هم فراموش نکنید برای این بخش میتونید مطلب ٨ نكته مهم براي انتخاب عنوان مطلب رو مطالعه کنید.

مخاطبان یک پنجره محدود برای ارزیابی فرستنده و اهداف اونها دارند. بنابراین با خط موضوع جذاب و قرار دادن کل اصل ایمیل بصورت کوتاه در خط اول محتوا، تأثیر اولیهای ماندگار داشته باشید.
📌 ایمیل تون رو شخصی سازی کنید
اکنون وقتی نوبت به خود محتوای ایمیل میرسه ، باید پیام رو برای هر فردی شخصی سازی کنید. این به این معنی نیست که باید یک ایمیل جداگانه برای هر مشترک ایجاد کنید. فقط باید لحن رو برای یک مشتری خیالی درست کنید.لازمه اش اینه که شخصیت مشتریان تون رو بشناسید.
پرسونای مشتری حاوی مجموعه ای از اطلاعات در مورد جمعیت و علایق مخاطبان شماست.
شما می تونید اطلاعاتی رو برای توسعه شخصیت مشتری تون از طریق نظرسنجی، تعامل مستقیم و پرسشنامه جمع آوری کنید. با اطلاعات این نظرسنجی، می تونید پیام رو شخصی سازی نمایید که هر مشتری بالقوه رو مورد خطاب قرار بدید و از همه مهمتر در ایمیل های خود از نفر دوم استفاده کنید یعنی به جای نوشتن در مورد «شرکت» فقط روی «من و شما» تمرکز کنید. این لحن مکالمه باعث ایجاد حس آشنایی با مشتریان میشه و شانس باز کردن ایمیل شما رو افزایش میده.
📌 با یک مسابقه شروع نکنید
ما همیشه از زمانی که افراد به طور فعال و مستقیم سعی می کنند چیزهایی رو به ما بفروشند متنفریم، فروشندگان سرسخت باعث می شوند نسبت به محصول مشکوک بشیم.
یا خودمون کلنجار میریم که چرا این شخص سعی می کنه من رو به خرید این محصول سوق بده؟ نیت اونها چیه؟ آیا این محصول معامله واقعی است یا خیر؟
بنابراین یک استراتژی پستی ایجاد کنید تا خیال مشتریان بالقوه رو قبل از اینکه محصول تون رو بفروشید، راحت کنید. این رویکرد همچنین به مشتری نشون میده که شما قابل اعتماد و با ملاحظه هستید.
📌 پیشنهادی بدید که نمی تونند رد کنند
به پیشنهادی فکر کنید که مخاطب شما اون رو دوست داشته باشه. در واقع با تعیین علایق اونها، می تونید محتوای ایمیل مارکتینگ تون رو متناسب با اونها تنظیم کنید. شما باید لیست پستی تون رو بر اساس مسیرهای انتخاب و سلائق اونها تقسیم بندی کنید.

مهمتر از همه، همیشه در هر ایمیلی که ارسال می کنید، ارزش نهایی رو ارائه بدید. اگر بازدیدکننده یا مشترک سایت بالقوه ایمیل شما رو باز کنه، باید یک محصول سودمند یا یک کتاب الکترونیکی رایگان، کد تبلیغاتی، یا پیشنهادهای تخفیف دریافت کنه.
📌 یک داستان بگویید
احتمالاً از خودتون می پرسید که چرا باید داستان در ایمیل خودتون بگید؟
نویسندگان معروف از این شیوه جذاب استفاده کرده اند.
شما مجبور نیستید روایتهای طولانی بسازید تا هدف تون رو هدایت کنید. فقط داستان رو کوتاه و مرتبط با پیام نگه دارید.
📌 هشدارها رو اضافه کنید
مردم همیشه یک سند رو اسکن می کنند تا به انتها برسند و همیشه نکات پایانی و خطوط PS رو در پایان می خوانند.
بنابراین، اضافه کردن این خط به عنوان یک هشدار یا واقعیت اضافی، حس آشنایی رو به کل ایمیل اضافه می کنه. علاوه بر این، می تونید از خط هشدار برای تعیین مهلتی برای تبلیغات یا در دسترس بودن محصول استفاده کنید.
📌 از FOMO و Urgency در کپی خود استفاده کنید
از شمارش معکوس و فوریت ها در ایمیل مارکتینگ خود استفاده نمایید.
در اینجا روش هایی برای استفاده از FOMO در نوشتن آورده شده است:
◼پیشنهاد ادامه دارد/ اعتبار تا…
◼تا زمانی که پیشنهاد ادامه دارد عجله کنید!
◼موجودی محدود…
◼فقط رایگان به مدت 48 ساعت...
📌 بازخورد رو تشویق کنید
محتوای email marketing شما باید به جای ارتباط یک طرفه، بر ادامه گفتگو با مشتری تمرکز کنه. بنابراین، سعی کنید یک لینک پاسخ مستقیم در زنجیره ایمیل اضافه کنید و بهتر از اون، خواننده رو تشویق کنید تا در صورت داشتن هر گونه نگرانی یا سوال، با اونها تماس بگیره. این یک چیز ساده است که نشان میده شما به مشتری اهمیت میدید و باعث افزایش تعامل میشه.
📌 UI رو زیبا کنید
از نظر فنی، ارسال متن ساده به عنوان محتوای ایمیل شما مشکلی نداره. اما نکته اینجاست که انسان ها موجودات بصری هستند. ما محتوای بصری رو سریعتر و بهتر از محتوای نوشتاری هضم می کنیم.
اجازه دهید با اون روبرو بشیم، ایمیلهای فقط متنی برای خواندن ساده نیستند و در نتیجه، CTR و نرخ اشتراک رو کاهش میدهند.
به همین دلیله که باید رابط کاربری و بدنه ایمیل رو زیبا کنید. از تصاویر و رنگ های جذاب برای طراحی رابط استفاده نمایید و سعی کنید از تصاویر مرتبط برای محصولات و تبلیغات استفاده کنید.همچنین باید با قرار دادن پیوندهایی به پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود در محتوای فوتر، اثبات اجتماعی رو اضافه نمایید.
📌 از پوشه اسپم اجتناب کنید
پوشه هرزنامه جاییه که همه ایمیل ها قبل از تحقق هدف خود در اون قرار می گیرند.تصور کنید که زمان، پول و تلاش خود رو برای ایجاد یک کمپین بازاریابی محتوای ایمیلی صرف می کنید و همه چیز در پوشه اسپم ختم میشه.شما قطعاً این رو نمی خواهید😕

اما میتونید با رعایت این قوانین، نامه هاتون رو خارج از پوشه اسپم نگه دارید:
✅ از عبارات مبهم مانند «محتوای رایگان» و «کسب درآمد» در ایمیل خود زیاده روی نکنید.
✅ از خطوط موضوعی گمراه کننده خودداری کنید زیرا زمانی که مردم از ایمیل های شما ناامید شوند، شهرت شما کاهش می یابد.
✅ هنگام جمع آوری لیست پستی خود به قوانین CAN-SPAM توجه داشته باشید.
✅ پیوندهای شخص ثالث مشکوک رو به محتوای ایمیل خود اضافه نکنید.
✅ از گفتن مطالبی مانند "قطعاً هرزنامه نیست" خودداری کنید زیرا این همان چیزی است که ارسال کنندگان هرزنامه می گویند.
📌 انعطاف پذیر بمانید
یافتن استراتژی بازاریابی محتوای کامل مستلزم برنامه ریزی و تحقیق دقیق است. هنگامی که فرمول کامل رو پیدا کردید، به اهداف بازاریابی خود خواهید رسید.
اما مشکل اینجاست که email marketing یک حوزه دائما در حال تغییر است.
چندی پیش، تمام ارتباطات ایمیل رسمی بود. اما امروزه شرکت ها از پیام های محاوره ای و غیررسمی برای محتوای خود استفاده می کنند و یقینا این روند در سال های آینده تغییر خواهد کرد.
شما باید استراتژی بازاریابی محتوای ایمیل تون رو طوری تنظیم کنید که با استانداردهای جدید مطابقت داشته باشه و سرنخ و فروش بیشتری ایجاد کنه.

سخن پایانی
در مجموع، در صورتی که تجربه و مهارت لازم رو نداشته باشید، یافتن فرمول محتوای مناسب برای استراتژی email marketing شما میتونه چالش برانگیز باشه. اما باید در هر مرحله از قیف email marketing بر روی نیازهای مشتری نهایی تمرکز کنید.
با ایجاد شخصیت مشتری و رشد لیست پستی خود شروع کنید. تمام ارتباطات تون رو شخصی و مرتبط با موضوعی که به خوبی طراحی شده است حفظ کنید. طراحی و CTA رو فراموش نکنید.مراحل این مقاله رو دنبال کنید تا ایمیل تون رو از پوشه های هرزنامه دور نگه دارید و به صندوق ورودی مشتریانی که منتظر هر ایمیلی از طرف شما هستند، نگه دارید😊💟
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. ضمن تشکر از شما ، در صورتی که سوالی در این خصوص داشتید با كارشناسان مجموعه رايانه كمك از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره 0217129 تماس بگیرید تا در کمترین زمان به جواب مناسب برسید ❤