ابزار WordPress Playground چیست؟ | رایانه کمک
انتشار: 1402/09/01 - بروزرسانی: 1403/03/26 توسط: : ساناز عباسی

ابزار WordPress Playground چیست؟

اگه عادت به دنبال کردن اخبار وردپرسی نداشته باشی احتمالا از ابزار زمین بازی وردپرس (WordPress Playground) بی خبر موندی! عیبی نداره اصلا نگران نباش چون میخوام در این مقاله ی آموزشی رایانه کمک بهت بگم ابزارWordPress Playground چیست؟ و چه کاربردی داره؟ پس اگه دوست داری از قافله ی وردپرسیها عقب نیوفتی تا آخر این مقاله با من همراه باش، مطمئنم پشیمون نمیشی... 😊

📌 قبل از اینکه برم سر وقت معرفی این ابزار جدید و بسیاااار جذاب، میخوام یک سایت آموزشی کامل و جامع رو بهت معرفی کنم، سایت آموزش کامپیوتر و موبایل رایانه کمک که برای رسیدن بهش کافیه روی لینک بالا کلیک کنی؛ همین!

فهرست

معرفی ابزار WordPress Playground

 کاربرد های وردپرس پلی گراند

نحوه ی استفاده از   WordPress Playground 

نصب افزونه ها در پلی گراند وردپرس

معرفی ابزار WordPress Playground

دیگه خوب میدونی که واسه راه اندازی یک سایت وردپرسی باید هاست بخری و بعدش وردپرس و نصب و سفارشی سازی کنی درسته؟؟ این ابزار جدید راه اندازی شده تا بتونی در عرض چند دقیقه بدون نیاز به سرور PHP، MySQL یا Apache بصورت مستقیم یک سیستم مدیریت محتوای وردپرسی رو روی مرورگرت اجرا کنی.( اگر هنوز در رابطه با host اطلاعات کافی نداره مقاله " هاست سی پنل چیست" رو بخون که اونجا کلی اطلاعات مفید بهت دادم 💪 WordPress Playground که بهش میگن زمین بازی وردپرس یک ابزار منبع باز بوده که همه ی کاربران میتونند ازش استفاده کرده و یک سایت آزمایشی واسه خودشون بسازند.

با این ابزار جدید فقط در عرض چند دقیقه میتونی یک سایت کامل با وردپرس و پنل مدیرتیش داشته باشی که امکان ایجاد نوشته، برگه و نصب افزونه ها رو هم بهت میده، برای دسترسی به این ابزار جدید باید از آدرس playground.wordpress.net  استفاده کنی، علاوه بر این، زمین بازی وردپرس یکسری ابزار هم داره که بهت اجازه میده داده ها رو روی مرورگر ذخیره کنی.

کاربرد های وردپرس پلی گراند

از جمله مهمترین کاربردهای پلی گراند وردپرس عبارت است از:

تست و عیب یابی نسخه های مختلف وردپرس و پی اچ پی

بهترین ابزار تست و یادگیری با نمونه های اصلی وردپرس

محیطی ایمن برای بررسی و توسعه ی PHP

عیب یابی و تست کدهای مختلف

جاسازی در سایت های زنده

نمایش دموی پروژه

بررسی کدها

خُب، حالا که با کاربردهای این ابزار آشنا شدی باید بدونی اصلیترین کاربرد این ابزار جدید امتحان و آزمایش یک افزونه، تم یا بلوک وردپرسی است که میتونی با این ابزار به راحتی تست کرده و دیگه نیازی به نصب سایت وردپرسی بصورت کامل نداری در واقع Playground وردپرس یک ابزار تست کامله.یادت باشه نصب این افزونه ها ما رو از آپدیت نگه داشتن نسخه وردپرسمون بی نیاز نمیکنه قبلا دلایل انجام اینکارو بهت گفتم حتما این مقاله رو هم بخون تا یه وب مستر فوق العاده باشی : چرا باید وردپرس رو آودیت نگه داریم 

نحوه ی استفاده از  WordPress Playground 

همونطور که بهت گفتم این ابزار یک نمونه ی واقعی از ورپرس با دسترسی ادمین است، حالا دوست داری بدونی چطوری باید از این ابزار جذاب استفاده کنی، بیا تا در ادامه بهت بگم...

برای ساخت و تست یک سایت وردپرسی باید از لینکی که در بالا بهت گفتم استفاده کنی، فقط باید اینو بدونی که پلی گراند وردپرس داده ای رو به اینترنت ارسال نمیکنه پس به جای نصب تم در دایرکتوری باید آن را در Playground آپلود کنی؛ واسه اینکار هم باید اول روی نماد وردپرس کلیک کرده و بعد از دسترسی به مدیریت گزینه ی Appearance و بعد از آن Themes رو انتخاب و بر روی گزینه ی Add New کلیک کنی در آخر میتونی با انتخاب گزینه ی Upload Theme فایل زیپ تم رو آپلود کنی و دیگه کار تمومه.

حالا میتونی با قالب دلخواهت سایت وردپرسی رو آزمایش کنی فقط حواست باشه که اجازه داری از قالبهای پشتیبانی شده ی وردپرس مثل Twenty-Twenty-Three استفاده کنیاااا.

 

نصب افزونه ها در پلی گراند وردپرس

نصب افزونه ها در این ابزار خیلی ساده است و میتونی از 2 طریق پلاگین مورد نظرت رو نصب کنی.

1.    اگر میخوای در پلی گراند وردپرس افزونه آپلود کنی کافیه از بخش plugins ، گزینه ی installed plugin  رو انتخاب کرده و بعد از آن افزونه ی دلخواهت رو جستجو و بعد نصبش کنی به همین سادگی!

2.    در این روش میتونی فایل ZIP افزونه رو دانلود و بعد در پلی گراند آپلودش کنی برای اینکار باید از طریق plugins  گزینه ی Add New plugin و بعد از آن upload plugin رو انتخاب و بعد فایل زیپ مورد نظر رو بارگذاری کنی.

 

راستی میدونی با این ابزار میتونی نسخه های مختلف پی اچ پی و وردپرس رو هم تست کنی برای اینکار باید از دکمه ی سفارشی سازی که در سمت راست بالای صفحه قرار داره استفاده کنی.

 

انواع ذخیره سازی در ابزار Playground 

ذخیره سازی در این ابزار شامل چند گزینه به شرح زیر است:

موقت: با انتخاب این گزینه بعد از بازخوانی صفحه، تمامی اطلاعات سایت را از دست خواهی داد.

مداوم: استفاده از کوکیها برای ذخیره ی سایت روی مرورگر.

دایرکتوری زنده از رایانه: از طریق این گزینه ی ذخیره سازی میتونی تغییرات  Playground رو با فهرست لوکال همگام سازی کنی.

بهت پیشنهاد میکنم حتما بعد از پایان کار از طریق دکمه ی پیکان که در بالای صفحه است پروژه ی خودت رو اکسپورت یا ایمپورت کنی، نکته ی جالب اینه که میتونی فایلهای دانلود شده رو در هر سروری که از SQLite و PHP پشتیبانی میکنه نمایش بدی.

 

 

جاسازی WordPress Playground در سایت وردپرسی

این ابزار به توسعه دهندگان سایت کمک میکنه تا بتونند با استفاده از تگ <iframe> که کدش رو در زیر آوردم از پلی گراند برای جاسازی نسخه ی نمایشی زنده از تم در یک وب سایت اختصاصی استفاده کنند. در واقع این کد با در اختیار گذاشتن یک نمونه رایگان وردپرسی بهت کمک میکنه تا با استفاده از API های مختلف، اون رو سفارشی کنی، منظورم از API همون رابط های برنامه نویسی نرم افزاری وردپرسه مثل JSON هستش.

<span class="enlighter-g1"><</span><span class="enlighter-text">iframe src=</span><span class="enlighter-s0">"https://playground.wordpress.net/"</span><span class="enlighter-g1">><</span><span class="enlighter-text">/iframe</span><span class="enlighter-g1">></span>

 

wordpress playground چگونه کار می کند؟

حال که با این ابزار جذاب و کاربردی آشنا شدی شاید برات جالب باشه که بدونی playground وردپرس اصلا چطوری کار میکنه؟ این ابزار قدرتمند برای کسانی که میخوان یک سایت وردپرسی رو تست و آزمایش کنند خیلی کاربردیه، به خصوص که از برنامه ی Node یا wp-now پشتیبانی کرده و به کاربران امکان میده تا بتونند وردپرس رو در یک محیط لوکال نصب و راه اندازی کرده و سایت رو به شکل لوکال با پسوند Visual Studio Code ایجاد و تغییر دهند.

راستی همونطور که میدونی نصب وردپرس نیاز به پایگاهی برای ذخیره ی داده ها داشته که در وردپرس این امر به عهده ی MySQL می باشد اما در این ابزار جدید از افزونه ی wp-sqlite-db به جهت ادغام با SQLite استفاده شده است.

 

معایب Playground وردپرس چیست؟

با وجود تمامی مزیتها و کاربردهایی که این ابزار جدید داره اما همچنان موقع استفاده از آن محدودیتهایی رو میبینی که البته اینم بگم که شاید در آینده این پروژه توسعه پیدا کنه و دیگه این محدودیتها رو نداشته باشه.

این ابزار در مرورگر از WebAssembly PHP (وب اسمبلی پی اچ پی) استفاده میکنه و به خاطر عدم پشتیبانی از pthread یا همان ریسه های پازیکس مانع استفاده از توابع pcntl نخواهد شد.

این ابزار در یک iFrame نمایش داده شده و برای همین امکان نمایش پنجره های بازشو جاوا اسکریپت با منشا iFrame وجود نداره.

با هر بار بروز رسانی صفحه تغییرات پایگاه داده از دست رفته و تنها میتونی فایل ها را از طریق گرفتن خروجی ذخیره کنی.

با این ابراز امکان دسترسی به فهرست افزونه ها یا قالبهای رسمی وردپرس در مرورگر وجود نخواهد داشت.

و اما سخن آخر...

در آخر از  میخوام ازت تشکر کنم که همراه مقاله ی " ابزار WordPress Playground چیست؟" بودی، امیدوارم مطالب این بخش برات مفید بوده باشه و الان دیگه با Playground وردپرس بطور کامل آشنا شده باشی، راستی یادت باشه هر سوال یا مشکلی که داشته باشی میتونی روی کارشناسان رایانه کمک حساب کنی، متخصصین این مجموعه میتونن به تمام سوالات و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری پاسخ داده و راهنماییت کنند فقط کافیه از طریق شماره های 9099070192  و  0217129  باهاشون در تماس باشی.

راستی اگه دنبال مرجع کامل و رایگانی واسه دانلود نرم افزارهای مختلف هستی بهت سایت دانلود رایانه کمک رو پیشنهاد میکنم اگه یه سر بهش بزنی دست خالی برنمیگردی 😊.