معرفی گزارش Segment overlap در ga4
انتشار: 1403/02/27 - بروزرسانی: 1403/03/24 توسط: : امیرحسین سالمی

معرفی گزارش Segment overlap در ga4

یکی دیگه از گزارش‌ های کاربردی گوگل آنالیتیکس ۴ گزارش Segment overlap هست که با استفاده از این گزارش می ‌تونی میزان همپوشانی گروه‌ های مختلف کاربران رو روی نمودار ببینی. علاوه بر این امکان استفاده از این همپوشانی‌ ها واسه ساخت سگمنت‌ های جدید در GA  هم وجود داره. در واقع از گزارش‌ های Segment overlap برای ساخت کمپین‌ های بازاریابی برای بهبود تجربه سفر مشتری استفاده می ‌شه. من تو این مقاله قصد معرفی گزارش Segment overlap در ga4 رو به صورت کامل بهت دارم و می خوام بهت یاد بدم که چطور یه گزارش Segment overlap رو ایجاد کنی. پس اگر تو هم تمایل به دونستن اطلاعات بیشتر در این خصوص داری، پیشنهاد می ‌کنم خوندن ادامه این مقاله را از دست ندی.

فهرست مطالب

کمی بیشتر درباره گزارش Segment overlap بدانیم

نحوه دسترسی به گزارش Segment overlap در آنالیتیکس ۴ به چه صورت است؟

نحوه ساخت گزارش Segment overlap در آنالیتیکس ۴ به چه صورت است؟

جمع ‌بندی

کمی بیشتر درباره گزارش Segment overlap بدانیم

اگه کاربران  X، Y و Z به یه گروه خاص از سگمنت AKA  تعلق داشته باشند، برای تقسیم بندی اون‌ ها می ‌تونیم از نوع دستگاهی که کاربرا واسه بازدید از سایت استفاده کردن کمک بگیریم. پس وقتی که یه کاربر از بیش از یه دستگاه برای ورود به سایت استفاده کنه، طبق تعریف همپوشانی اون فرد به دو بخش مختلف متعلق خواهد بود. تو نسخه قبلی گوگل آنالیتیکس یعنی Google Analytics Universal پیدا کردن قسمت‌ های همپوشانی خیلی سخت بود و برای اینکه این بخش‌ ها رو پیدا کنیم باید از نسخه آنالیتیکس ۳۶۰ استفاده می ‌کردیم. اما خوشبختانه در گوگل آنالیتیکس ۴ خیلی راحت می ‌تونیم میزان همپوشانی کاربرا رو طبق فاکتور ها و معیار های مختلف پیدا کنیم.

پیشنهاد مطلب : معرفی گزارش User lifetime در ga4

نحوه دسترسی به گزارش Segment overlap در آنالیتیکس ۴ به چه صورت است؟

اگه می ‌خوای به گزارش Segment overlap در گوگل آنالیتیکس ۴ دسترسی پیدا کنی، باید از طریق زیر اقدام کنی:

1.    از منوی سمت چپ روی گزینه explore  کلیک کن.

معرفی گزارش Segment overlap در ga4 – ارتباط با کارشناسان کامپیوتری

2.    حالا از قسمت بالای صفحه گزارش segment overlap  رو انتخاب کن.

نحوه دسترسی به گزارش Segment overlap در آنالیتیکس  پشتیبانی کامپیوتری به صورت تلفنی

3.    اگه قبلاً با گزارش‌ های explore  آنالیتیکس ۴ کار کرده باشی، کار کردن با گزارش segment overlap  برات خیلی راحت تر خواهد بود. تو تصویر بالا یه سری دایمنشن و متریک رو می ‌بینی که به صورت پیش فرض انتخاب شدن. مثلا توی این گزارش سگمنتی از کسایی که سنشون بین ۲۵ تا ۵۰ سال هست دیده می ‌شه.

راستی اگه می خوای اقدام به نصب و فعال سازی google analytics روی سایت کنی روی همین لینک کلیک کن و روش انجام این کار رو به صورت گام به گام آموزش ببین.

نحوه ساخت گزارش Segment overlap در آنالیتیکس ۴ به چه صورت است؟

اگه قصد ساخت گزارش Segment overlap در آنالیتیکس ۴ را داری، مثل روشی که تو قسمت قبلی بهت توضیح دادم وارد تمپلیت گزارش segment overlap شو. تو این قسمت یه سری دایمنشن و متریک رو می ‌بینی که می ‌تونی هر کدوم از اون‌ ها رو که خواستی حذف یا اضافه کنی.

یه روش دیگه هم واسه ساخت گزارش segment overlap وجود داره که تو این روش باید بعد از ورود به بخش explore بر روی گزینه blank  کلیک کنی. حالا درست مثل عکس زیر وارد منوی segment opverlap  شو و گزینه Technique رو انتخاب کن. تفاوتی که بین این دو روش برای ساخت گزارش segment overlap وجود داره اینه که تو روش اول دیتای پیش فرض توی گزارش داریم ولی تو روش دوم هیچ دیتای پیش فرضی توی گزارش وجود نداره و صفر تا صد ساخت گزارش از اول تا آخر توسط خود کاربر انجام می ‌شه.

 

پیشنهاد مطلب: معرفی گزارش Free form در ga4

نحوه ساخت گزارش Segment overlap در آنالیتیکس ۴ - کمک کامپیوتری آنلاین

نکته مهمی که این وسط وجود داره اینه که تو گزارش‌ هایی که از طریق روش دوم ساخته می شن همه داده‌ های متریک و دایمنشن طبق سگمنت‌ هایی که خودت تعریف کردی تغییر می ‌کنند. اگه خواستی اطلاعات گزارش segment overlap رو تفکیک کنی می ‌تونی از دایمنشن‌ ها برای انجام این کار استفاده کنی. برای دریافت راهنمایی درباره کامپیوتر و موبایل می تونی با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیری تا به جواب سوالاتت برسی.

رایانه کمک

جمع ‌بندی

در توی مقاله در رابطه با گزارش Segment overlap در ga4 صحبت کردم و گفتم که توی این گزارش می ‌تونی ارتباط بین سگمنت‌های مختلف مشتریا رو مورد تحلیل و بررسی قرار بگیری و طبق رفتارشون اقدام به ایجاد کمپین‌ های مختلف برای جذب کاربران جدید یا تعامل با کاربران فعلی و برگشت کاربران به اپلیکیشن کنی. در کل پیشنهاد می ‌کنم که از این گزارش کاربردی برای چک کردن میزان همپوشانی گروه‌ های مختلف کاربران استفاده کنی و از اطلاعاتی که به دست میاری برای بازاریابی و جذب مشتریان جدید استفاده کنی.

نظر تو در رابطه با گزارش Segment overlap چیه؟ آیا تجربه استفاده از این گزارش‌ ها رو داشتی؟ عملکرد اون رو چطور توصیف می ‌کنی؟ ممنون می شم اطلاعات مفید در رابطه با گزارش Segment overlap در ga4 رو در بخش کامنت با من و بقیه کاربران در میون بذاری. در آخر می ‌خوام ازت تشکر کنم که تا آخر این مقاله با من همراه بودی و امیدوارم تونسته باشم اطلاعات خوبی در رابطه با گزارش Segment overlap در اختیارت قرار بدم.