بهترین افزونه های لینک سازی وردپرس | رایانه کمک
انتشار: 1403/03/07 - بروزرسانی: 1403/03/24 توسط: : ساناز عباسی

بهترین افزونه های لینک سازی وردپرس

اگه با سئو سر و کار داشته باشی قطعا میدونی که یکی از فاکتورهای مهم واسه بهبود رتبه ی سایت لینک سازی داخلیه 🔗، در واقع با اتصال یک صفحه از وب سایت به صفحه ی دیگه هم میتونی سئوی On-Page رو بهبود بدی و هم ناوبری واسه ی کاربران ساده تر میشه حالا این لینکسازی داخلی که اینقدر مهمهههه به صورت دستی انجام میشه امااااا وقتی صحبت از یک سایت با صدها یا هزاران صفحه است دیگه کار به همین سادگی نیست و اونوقته که باید بری سراغ Plug-in های لینک سازی خودکار در وردپرس که میخوام در این مقاله از رایانه کمک بهترین افزونه های لینک سازی وردپرس رو بهت معرفی کنم تا بتونی خیلی راحت یکیشون رو انتخاب کرده و سئوی سایتت رو بهبود بدی؛ پس اگه آماده ای بریم سراغ معرفی پلاگینها... 😉

📍 راستی اگه دوست داری در جریان جدیدترین اخبار تکنولوژی قرار بگیری بهت پیشنهاد میکنم اینستاگرام رایانه کمک رو دنبال کنی.

فهرست

چرا باید از افزونه لینک سازی وردپرس استفاده کنم؟

معرفی افزونه های لینکسازی خودکار وردپرس

معرفی افزونه Interlinks Manager

پیوندسازی دلخواه با پلاگین Internal Link Building وردپرس

ویژگیهای افزونه لینک سازی  Link Whisper

بهبود سئوی داخلی با افزونه Rank Math و  Yoast

Autolinks Manager Proپلاگین لینکسازی داخلی

لینکسازی داخلی با Inline Related Posts

سخن پایانی 

 

چرا باید از افزونه لینک سازی وردپرس استفاده کنم؟

اصلیترین دلیل استفاده از افزونه ی لینک سازی خودکار صرفه جویی در زمانه، در ضمن اگه به دلیل حجم بالای کاری لینکسازی برخی از صفحات رو از قلم بندازی افزونه ی لینک سازی حواسش هست و نمیذاره این اتفاق بیفته. تازه این افزونه ها بهت کمک میکنند تا طبق یک استراتژی و برنامه دقیق واسه لینک سازی داخلی سایتت پیش بری. بطور کلی در بین انواع افزونه های وردپرس افزونه ی لینک سازی داخلی یکی از افزونه های ضروری وردپرس به حساب می آید.

همانطور که میدونی واسه ی سایتهای وردپرس کلی افزونه یا پلاگین (plugin) داریم که یکسریشون افزونه های زیبا سازی سایت وردپرس هستند مثل (Elementor، WPBakery، Divi،  Builder Beaverو Themify) و یک تعداد دیگه از پلاگینها تاثیر زیادی در سئو و بهبود رتبه دارند یادت باشه که همه ی این پلاگینها چه آنها که واسه ظاهر سایت استفاده میشوند و چه آنهایی که در بهبود رتبه ی سایت موثرند جزء افزونه های لازم برای سایت فروشگاهی، خدماتی، آموزشی و... هستند.

 

معرفی افزونه های لینکسازی خودکار وردپرس

خُب حالا که با اهمیت نصب افزونه های لینک سازی WordPress آشنا شدی بریم سراغ معرفی چند تا از بهتریناش...  😊

 

 

معرفی افزونه Interlinks Manager

یکی از افزونه های پیوند داخلی وردپرس Interlinks Manager نام داره که بهت در تجزیه و تحلیل لینکهای داخلی کمک میکنه، در واقع علاوه بر افزودن لینک به صورت خودکار میتونی با این افزونه تعداد لینک های داخلی رو تجزیه و تحلیل کنی و علاوه بر این ردیابی کلیکها و بازدید لینکها هم با این افزونه امکانپذیره؛ از ویژگیهای دیگه ی این پلاگین عبارت است از:

🔻 بهینه سازی لینکها

🔻 نمایش آمار هر لینک

🔻 محاسبه لینک  Juice

🔻 پیشنهاد لینک داخلی

🔻 سازگار با آخرین نسخه وردپرس

🔻 استخراج اطلاعات به صورت CSV

🔻 ارائه ی پیشنهاد برای لینکهای داخلی

🔻 جلوگیری از تداخل در لینکسازی اتوماتیک

🔻 انتخاب پستها برای اعمال لینک سازی داخلی

پیوندسازی دلخواه با پلاگین Internal Link Building وردپرس

با این افزونه میتونی واسه مقالات جدید و قدیمی لینکسازی کنی و با این کار رتبه ی وب سایتت رو بالا ببری، این پلاگین دو نسخه ی رایگان و پولی داره و البته نسخه ی رایگانش هم کلیییی به دردت میخوره و کار راه اندازه؛ مهمترین ویژگیهای افزونه ی Internal Link Building عبارت است از:

🔰 مشخص کردن تعداد لینکها به کلمات کلیدی مربوطه

🔰 ارائه ی لینکهای فالو و نوفالو

🔰 بارگذاری کلمات کلیدی انبوه

🔰 پیشنهاد لینک داخلی

🔰 مدیریت لینکها

🔰 ردیابی کلیکها

 

پیشنهاد مطلب: می خوای سایت ورد پرسی درست کنی؟ مقاله پیش نیازهای وردپرس برای راه اندازی سایت حتما به دردت می خوره.  

ویژگیهای افزونه لینک سازی  Link Whisper

یکی دیگه از بهترین افزونه های مدیریت لینک های داخلی وردپرس، Link Whisper نام داره، این پلاگین از هوش مصنوعی هم پشتیبانی میکنه و با شروع نگارش مقاله، لینکهای داخلی رو بهت پیشهاد میده علاوه بر لینک سازی اتوماتیک میتونی با این افزونه به صورت دستی هم لینکسازی کنی و سئوی محتوایی سایتت رو بهبود ببخشی. مهمترین ویژگیهای این پلاگین عبارت است از:

🔹 ارائه ی پیوندهای اتوماتیک مناسب با کلمات کلیدی

🔹 ایجاد لینکهای داخلی واسه مطالب قدیمی

🔹 نادیده گرفتن عبارات یا کلمات خاص

🔹 تجزیه و تحلیل لینکهای داخلی

🔹 رابط کاربری ساده

🔹 پنل تنظیمات قوی

 

بهبود سئوی داخلی با افزونه Rank Math و  Yoast

یکی دیگه از محبوبترین افزونه های لینک سازی خودکار رنک مث نام داره، در واقع این برنامه واسه بهبود سئو و رتبه ی سایت خیلی مهمه و موقع نوشتن مقاله لینکهای داخلی مناسبی بهت پیشنهاد میده؛ در ادامه یکسری از مهمترین ویژگیهای این افزونه رو آوردم:

🟣 ارائه ی لینک داخلی موقع نوشتن مقاله

🟣 بهینه سازی خودکار تصاویر

🟣 ردیابی رتبه کلمات کلیدی

حتما افزونه ی یواست رو خیلی خوب میشناسی، این برنامه هم مثل رنک مث میتونه در زمان نگارش مقاله پیوندهای داخلی مناسبی رو بهت پیشنهاد بده البته واسه اینکه بتونی از ویژگی لینکسازی خودکارش استفاده کنی باید بری سراغ نسخه ی پرمیوم برنامه.

 

پیشنهاد مطلب: یکی از اصلی ترین موارد برای سایت های فروشگاهی درگاه پرداخت.بهترین افزونه های درگاه پرداخت وردپرس رو در این مقاله بخون.  

Autolinks Manager Pro پلاگین لینکسازی داخلی

یکی دیگه از افزونه های کاربردی واسه اضافه کردن لینکهای داخلی پستهای وبلاگ به صورت خودکار Autolinks Manager Pro نام داره، مشاهده ی آمار لینکها، ایجاد لینک خودکار از لیست تعریف شده ی کلمات کلیدی، پیدا کردن لینکهای شکسته، سازگاری با افزونه های برگ ساز و به روز رسانیهای رایگان مهمترین ویژگیهای این برنامه ی کاربردیه تازه علاوه بر اینکه Autolinks Manager Pro افزونه ی محبوبی واسه لینکسازی داخلیه برخلاف افزونه های دیگه میشه ازش واسه لینکسازی خارجی و بهبود سئوی خارجی هم استفاده کرد.

علاوه بر این افزونه هایی که بهت معرفی کردم کلیییی پلاگین دیگه، واسه لینکسازی خودکار وردپرس وجود داره که در ادامه اسماشون رو آوردم:

⭕  افزونه  AIOSEO

افزونه SmartCrawl Pro

افزونه Internal Link Juicer

افزونه Keywords To Links Converter

 

لینکسازی داخلی با Inline Related Posts

این افزونه بهت در لینکسازی خودکار کمک میکنه و رابط کاربری ساده ای داره؛ Inline Related Posts یکی  از بهترین افزونه های وردپرس رایگان واسه لینکسازی داخلیه؛ شاید واست جالب باشه اما این افزونه یک الگوریتم خیلی قدرتمندی داره و میتونه با تشخیص محتوای مقالات، پست و برچسبها مطالب و لینکهای مشابه رو بین نوشته های مطلب نمایش بده. سفارشی سازی باکس نوشته، افزایش سئو سایت، دارا بودن بیش از 5 استایل مختلف و قرار دادن لینک در فاصله های دلخواه از جمله مهمترین ویژگیهای این افزونه است.

با وجود اینکه یکسری از این افزونه ها نسخه ی پیشرفته و پولی هم دارند و میتونی با خرید افزونه های وردپرس از امکانات بیشترشون استفاده کنی اما نسخه ی رایگان این پلاگینهایی که بهت معرفی کردم هم بهت در لینک سازی داخلی و بهبود رتبه ی سایتت کمک میکنه.

 

سخن پایانی

از اینکه با من همراه بودی ممنونم و امیدواریم الان با بهترین افزونه های لینک سازی وردپرس آشنا شده و بتونی واسه سایت وردپرسی خودت ازشون استفاده کنی، راستی اگه در مراحل نصب این افزونه ها با مشکل مواجه شدی میتونی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071540  و  از طریق موبایل با شماره 0217129  با کارشناسان رایانه کمک تماس گرفته و مشکلت رو حل کنی.