دایرکت ادمین چیست | رایانه کمک | آموزش کامپیوتر
انتشار: 1399/06/12 - بروزرسانی: 1401/04/15 توسط: : امیرحسین سالمی

دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین چیست؟ سوال بسیاری از کاربرانی است که میخواهند شروع به یادگیری طراحی وب سایت کنند برخی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس شروع میکنند و برخی دیگر با سیستم مدیریت محتوای جوملا و یا حتی برخی از دانشجویان کامپیوتر شروع به یادگیری برنامه نویسی تحت وب میکنند قبل از هر کاری این افراد میبایستی  یک دامین و یک هاست تهیه کنند سپس شروع به یادگیری و یا طراحی وب سایت خود میکنند و این مورد که دایرکت ادمین چیست و یا سی پنل چیست جزو اولین سوالاتی است که برای این دسته از افراد پیش می آید.

برای تماس با رایانه کمک میتوانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 تماس حاصل فرمایید.

 

بنایراین در این مقاله از آموزش های شرکت خدمات کامپیوتری تلفنی رایانه کمک  قصد داریم شما همراهان عزیز را با این تعاریف آشنا کنیم در صورتی که میخواهید با اصطلاح سی پنل آشنا شوید میتوانید از مطلب سی پنل  چیست کمک بگیرید.

در صورتی که از کاربران تازه وارد به بخش طراحی وب سایت هستید و میخواهید با سیستم مدیریت محتوای وردپرس شروع به کار کنید به شما توصیه کنم حتما از پکیج آموزش کامپیوتر ده مهارت استفاده کنید چون در این پکیج آموزشی علاوه بر این که شما با تمامی اصطلاحات کامپوتری آشنا می شوید در بخش وردپرس ما شما را به صورت کامل با این سیستم مدیریت محتوا آشنا کردیم و آموزش نصب سایت وردپرس بر روی هاست های مختلف را به صورت کامل برای شما عزیزان بیان کرده ایم

 

تعریف دایرکت ادمین DirectAdmin

دایرکت ادمین با نام انگلیسی  DirectAdmin یک پنل کنترل است یکی از پلتفرم های هاستینگ به شمار میرود که مبتنی بر وب است ، کار دایرکت ادمین این است که مدیریت وب سایت ها رو بروی هاست را برای کاربران بسیار آسان میکند.

این کنترل پنل مانند سی پنل cpanel مبتنی بر سیستم عامل لینوکس است که بزرگترین مزیت آن دور بودن از تحریم ها میباشد که این مزیت دایرکت ادمین را به جایگزین مناسبی برای cpanel تبدیل کرده است

حال زمانی که شما از یک شرکت هاستینگ هاستی را خریداری میکنید شرکت هاستینگ مورد نظر با نصب این کنترل پنل گرافیکی اقدام به ارائه این پنل در سطوح دسترسی متفاوت به شما میکند. و شما میتوانید سایت خود را بر روی این فضا نصب کنید.

شاید شما هم با کلمه هاست ، هاستینگ و یا دامنه آشنایی کافی نداشته باشید و تازه وارد این حوزه کاری شده باشید در صورت نیاز میتوانید مطالب  هاست چیست  و دامنه چیست را برای درک بیشتر این مفاهیم مطالعه کنید 

کابرانی که از پنل های دایرکت ادمین استفاده میکنند میتوانند سطوح دسترسی متفاوتی مانند نماینده reseller و یا کاربر معمولی admin را تهیه کنند و وب سایت خود را با استفاده از این پنل مدیریت کنند.

مزیت های هاست دایرکت ادمین چیست ؟

یکی از مزیت های کنترل پنل دایرکت ادمین این است که علاوه بر سادگی در استفاده دارای قابلیت ضد کرش crash میباشید این قابلیت باعث شده است پایداری بیشتری در سرویس های ارائه شده با این کنترل پنل مشاهده شود. و سرعت این کنترل پنل را بسیار بالا ببرد چرا که هم ساده و کاربری و حرفه ای است هم ضد crash است.

از دیگر مزایای DirectAdmin  این است که بر روی سیستم عامل لینوکس به ویژه فقط ورژن های RedHat، CentOs، FreeBSD و Debian  نصب میشود ، این بدین معنی است که زمانی که شما این سرویس را فراهم میکنید به طیف وسیعی از گزینه های کنترلی در کنترل پنل وب سایت خود دسترسی خواهید داشت. همچنین دایرکت ادمین به شما اجازه خرید Lifetime License را میدهد که با خرید این لایسنس شما میتوانید از تمامی امکانات و قابلیت های مادام العمر دایرکت ادمین استفاده کنید

معايب دايركت ادمين چيست؟

دايركت ادمين در كنار مزايايي كه دارد معايبي را نيز دارد

1. ناسازگاري باهاست ويندوز : متاسفانه دايركت ادمين با هاست ويندوز سازگار ي ندارد.

2. نداشتن افزونه‌های Third-Party : كنترل پنل ادمين افزونه خاصي ندارد و براي توسعه ان لازم است هزينه كنيد تا ويزگي مدنظر به كنترل پنل اضافه شود.

3.  راهنمایی کاربر : سي پنل تعداد زيادي كاربر در سطح دنيا دارد ولي متاسفانه دايركت ادمين كاربران زيادي ندارد. این یعنی برای پیدا کردن جواب سوال‌هایتان، شاید نیاز باشد که زمان بیشتری صرف کنید.

ویژگی های کنترل پنل دایرکت ادمین

زمانی که شما وارد ناحیه کاربری سایت خود میشوید اگر شرکت هاستینگ مورد نظر پنل دایرکت ادمین را در اختیار شما قرار داده باشد شما با چنین صفحه ای مواجه میشوید، در اینجا قصد داریم تمامی این تنظیمات مختلف پنل دایرکت ادمین را به شما عزیزان رایانه کمکی معرفی کنیم.

 

 

همانطور که مشاهده میکنید صفحه به سه قسمت your account ، E-mail management و Advance feature تقسیم شده است که هر کدام از این سه قسمت دسترسی های مختلفی را برای ما فراهم میکند

در قسمت your account ما میتوانیم به تنظیمات مربوط به پسورد ، آمار سایت ، دامنه ، مدریت Dns ها ومدیریت فایل ها ، مدیریت پایگاه داده یا همان SQl و مدیریت بک آپگیری و ریستور بکاپ سایت دایرکت ادمین ، و همچنین تنظیمات اتصال FTP دسترسی داشته باشیم

در قسمت E-mail management ما میتوانیم به اکانت های ایمیلی که بر روی سایت خود میخواهیم ایجاد کنیم درسترسی داشته باشیم و یا به تنظیماتی از قبیل فورواردها ، لیست های ایمیل ها، رکودهای MX، میل های دایرکت ادمین، پاسخگویی خودکار به ایمیل ها و ... دسترسی پیدا کنیم.

در قسمت Advance feature ما به تنظیمات پیشرفته در پنل مدیریتی دایرکت ادمین دسترسی داریم مانن کرون جاب ها، صفحات خطا ، phpMyAdmin ، انتقال صفحات بو، گواهی های امنیت مانند ssl دسترسی داشته باشید

 

 این مطلب را مطالعه کنید:  تفاوت SSL و TLS  چیست؟

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه دایرکت ادمین چیست؟ 

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه بادایرکت ادمین چیست؟ پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره  9099071540و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید

 

کنترل پنل Directadmin چیست؟

- اين پنل يكي از كنترل پنل هاي ميزباني وب مي باشد و وظايف مربوط به مديريت امور مديريتي وب سايت، ايميل وپايگاه هاي داده را به صورت خودكار انجام مي دهد. و براي دارندگان وب سايت راهي براي راه اندازي  و مديريت سريع وب سايت ها انجام مي دهد.

آيا دايركت ادمين رايگان است؟

- خير. براينصب كنترل پنل دايركت  ادمين روي سرور مجازي با روي هاست اشتراكي و يا سرورهاي اختصاصي نياز به تهيه لاينسس مربوط مي باشد.

كنترل پنل ادمين از نظر امنيت به چه صورته؟

- لينوكس امن ترين سيستم عامل است زيرا منبع باز مي باشد. سیستم عامل‌های مبتنی بر لینوکس و یونیکس دارای بهترین سیستم امنیتی شناخته شده در دنیای امنیت اطلاعات هستند.

 

 

سخن آخر مقاله دایرکت ادمین چیست

در این مقاله صرفا ما به شما پنل مدیریت هاست دایرکت ادمین را معرفی کردیم و آموزش دایرکت ادمین را  شرح داديم.  اگر از کابرانی هستید که این پنل را خریداری کرده اید و میخواهید با کارکردن با تمام ویژگی های این پنل آشنا شوید میتوانید از مقاله آموزش کامل دایرکت ادمین استفاده کنید و با تمامی امکانات این پنل مدیریت وب سایت آشنا شوید.

امیدواریم این آموزش هم برای شما مفید بوده باشد در صورتی که با مشکلات کامپیوتری و ارورهای تلفن همراه رو به رو شدید میتوانید به صورت تلفنی با کارشناسان رایانه کمک مشکل خود را مطرح کنید شرکت خدمات کامپیوتری رایانه کمک به صورت تلفنی به حل مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه میپردازد.

 

 

همچنین ما با آموزشهایی که در وبلاگ سایت قرار میدهیم یا پیج اینستاگرام رایانه کمک برای شما عزیزان قرار میدهیم سعی بر افزایش آگاهی شما عزیزان در حوزه کامپیوتر داریم بنابراین برای یادگیری کامپیوتر میتوانید از طریق اینستاگرام و یا حتی آپارات رایانه کمک به صفحات آموزش کامپیوتر رایانه کمک ملحق شوید. 

برای تماس با رایانه کمک میتوانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129تماس حاصل فرمایید.