چرا گوشی های اپل گران هستند | رایانه کمک مرکز حل مشکل کامپیوتر
انتشار: 1400/06/21 - بروزرسانی: 1402/08/02 توسط: : سید جلال حسینی

مزایا و معایب گوشی های آیفون چیست ؟

مزایا و معایب گوشی های آیفون چیست ؟

امروزه آپل و محصولات آیفون به عنوان محصصولات پر امکانات و با کیفیت شناخته میشوند.

اما با وجود مزیت های زیادی که آیفون برای کابران خود قرار داده است این محصولات بی عیب و نقص نیستند.

 در این مطلب از رایانه کمک قصد داریم تا به بررسی مزایا و معایب گوشی های آیفون بپردازیم تا شما نیز در ضمن کارکرد ها و امکانات منحصر به فرد آن از بعضیاز کمبود های این محصولات که کاربران گوشی های آیفون در کشورمان با آن مواجه هستند آشنا شوید.

 

مزایا و معایب گوشی های آیفون

در ابتدا به بررسی مزایای بیشماری که گوشی های آیفون برای کاربران خود به ارمغان می آورد اشاره خواهیم کرد و سپس برخی معایب این محصولات را نیز برایتان مختصرا بارگو میکنیم.

 

پیشنهاد میکنم مطلب "ارور Unable to verify app در آیفون" مطالعه کنید

 

کیفیت بالا

کیفیت بالایی که در ساخت این مدل گوشی ها به کار رفته اولین برتری گوشی های مدل ایفون است که میخواهیم به آن اشاره کنیم.

کیفیت بالای گوشی های آیفون سبب شده تا قیمت نسبتا بالایی نسبت به سایر برند های گوشی مانند سامسونگ داشته باشند.

به عبارت دیگر کمپانی اپل به هیچ عنوان بر خلاف سایر رقبای خود دست به تولید محصولات پایین رده نمی زند از این رو اگر توانایی مالی خرید گوشی با کیفیت بالا را دارید آیفون بهترین گزینه برای شما است.

برتری دیگر این مدل گوشی بخاطر منحصر بودن سیستم عامل آن یعنی IOS می باشد.

عمل کرد سریع

مدل های جدید آیفون این قابلیت را دارند که در تست سریعتر کد ویدیو را رمزگذاری کنند. در حالی که برای آیفون XS 39ثانیه زمان می برد این عمل برای Galaxy S10 تقریباً 2.5 دقیقه میباشد.

همچنین در کنار این تفاوت سرعت، لذت بردن از برنامه های با کاربرد واقیعت افزوده یکی دیگر از مزیت های گوشی های آیفون است.

یکپارچگی سخت افزاری و نرم افزاری بهتر امکانات، از ویژگیی های بارز این نوع گوشی ها است که البته فقط گوشی های ایفون از آن بهره مند هستند آخرین نمونه Face ID است که با استفاده از اسکن سه بعدی صورت از طریق سنسور TrueDepth شما را به طور ایمن وارد آیفون می‌کند.

 

مطلب بیشتر: میدونی برای فعال کردن فیس تایم در گوشیت باید چکار کنی؟

 


 

 پیشنهاد مطلب: نحوه اشتراک‌گذاری فایل‌ها و پوشه‌ها در آی کلود iCloud Drive

 

در نظر گرفتن حقوق کاربری

در همه گوشی ها هوشمند امروزی اپلیکیشن هایی به صورت پیش فرض قرار گرفته اند،که کاربران نمی‌توانند آنها را حذف کنند و این مورد در گوشی های آیفون نیز به خوبی رعایت شده است.

تمامی برنامه های نصب شده روی دستگاه میتوانند جنبه های کاربردی و حتی اتصال به دیگر دستگاه ها را مثل اپل واچ را داشته باشند.

بر همین اساس میتوان نتیجه گرفت که اپل احترام بیشتری برای کاربران خود  نسبت به رقبایش دارد و رعایت حقوق کاربری را بر روی تلفن های هوشمند خود در نظر گرفته است.

 

 پیشنهاد می کنیم بخوانید: چگونه پشت زمینه عکس های گوشی آیفون خود را تار کنیم؟

 

مزایا و معایب گوشی های آیفون چیه؟

با این که کارایی و کیفیت محصولات اپل برای هیچ کس پوشیده نیست اما در این میان معایب کوچکی نیز به چشم میخورد که در این بخش از مقاله قصد داریم تا با شما به برسی آنها بپردازیم.

 پیشنهاد مطلب: شما هم وقتی گوشیتون زنگ میخوره تردید دارید شماره های ناشناس رو جواب بدید؟اگر به دنبال برنامه ای که شماره میدی اسم میده رایگان این مقاله رو از دست نده.               

 

بلوتوث

قبل از اینکه برنامه های انتقال فایلی همچون shareit ، زاپیا و ...در میان کاربران رونق بیگیرد از بلوتوث به عنوان برنامه ای برای نقل و انتقال فایل ها ، عکس ها ، فیلم ها و ... استفاده میشد.

البته هنوز هم اگر کاربران از این نرم افزار ها بهره مند نباشند و یا اینکه به هر دلیلی در استفاده از این برنامه ها دچار مشکل شده باشند، از بلوتوث کمک میگیرند. اما متاسفانه این قابلیت در آیفون وجود ندارد و شما نمی‌توانید با بلوتوث فایلی را ارسال و یا دریافت کنید.

 

پیشنهاد مطلب: ناپدید شدن ایموجی در صفحه کیبورد گوشی های اندروید و آیفون

 

فلش

یکی دیگر از معایب گوشی های آیفون عدم پشتیبانی از فلش است و اجازه نمی‌دهد که مرورگرها فایل های فلش را باز کنند به همین دلیل سایت های زیادی در این گوشی ها باز نمی‌شوند. در اصل شما در وب گردی و بازدید از سایت های مختلف ناکام خواهید ماند.

 

 

گیم لوپ  یک شبیه  ساز اندروید برای اجرای بازی های اندرویدی بر روی سیستم هستش که کاربران را با مشکلاتی روبرو  کرده و یکی از این مشکلات ارورهایی هست که نشان داده می شود. برای رفع ارور game downloading failed گیم لوپ این مقاله را از دست نده.

نقل انتقال فایل ها

برخلاف کاربران اندروید که به راحتی میتوانند تلفن همراهشان را به کامپیوتر متصل کنند و با استفاده از USB  فایل ها را روی کامپیوتر یا از کامپیوتر به گوشی منتقل کنند. این کار در آیفون امکان پذیر نیست.

کاربران آیفون باید نقل انتقالات خود را از طریق آیتونز آیونز انجام دهند.

علاوه بر مواردی که در بخش های بالا به آن اشاره کردیم تعدادی از آنها جزوه محدودیت های آیفون در ایران به حساب می‌آیند که در ادامه برایتان مختصرا توضیح خواهیم داد.

 

تایید دو مرحله ای

یکی از راهکار های افزایش امنیت تایید دو مرحله ای است که البته به یک شماره تلفن معتبر نیاز دارد ولی از انجایی که کشورمان در تحریم قرار دارد از این رو در دسترس داشتن یک شماره تلفن خارجی معتبرغیر ممکن است.

 

 

محدودیت در دانلود اپلیکیشن

به دلیل تحریم های موجود بسیاری از کاربران با مشکلاتی در هنگام دانلود اپلیکیشن روبه رو میشوند و برای رهایی از این مشکلات به استفاده از نرم افزار های تغییر IP روی می‌آورند.

 

 حتما بخوانید: اگر احساس میکنید باتری گوشی و تبلت خود باد کرده حتما مطلب علت باد کردن باتری گوشی و تبلت چیست و چطور می توان از آن جلوگیری کرد؟ را مطالعه کنید.

 

 

عدم ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی در ایران  

یکی دیگر از معایب گوشی های آیفون این است که خدمات پس از فروش به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهد.

اگر با هرگونه مشکلی در گوشی آیفونتان روبه رو شدید باید دستگاه را به شرکت های ارائه دهنده خدمات گارانتی در ایران بدهید و یا اینکه برای تعمیر، آن را به کشور دیگری ارسال کنید تا از خدمات کارانتی اپل بتوانید بهره مند شوید.

نکته : تنها کشور امارات در کل خاورمیانه ارائه دهنده خدمات گارانتی اپل است.

 

سخن پایانی

کیفیت بالای محصولات اپل برای هیچکس پوشیده نیست و این مطلب صرفا برای آشنایی بهتر شما با این محصولات ارائه شده است.

در این مطلب از کارشناسان فنی رایانه کمک به بررسی مزایا و معایب گوشی های آیفون پرداختیم و ویژگی های مثبت و منفی گوشی آیفون را برایتان بازگو کردیم.

در نتیجه امیدواریم این مطلب برای شما کاربران گرامی مفید و موثر واقع شود.

اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید یا به مشکلی برخوردید با کارشناسان مجرب مجموعه ما تماس حاصل نمایید تا آنها شما را در حل مشکلتان راهنمایی کنند.

 

برای تماس مستقیم با خدمات کامپیوتری تلفنی با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۵۴۰ تماس حاصل نمایید.