چگونه پشت زمینه عکس های گوشی آیفون خود را تار کنیم؟ | رایانه کمک
انتشار: 1400/09/25 - بروزرسانی: 1401/12/22 توسط: : امیرحسین سالمی

چگونه پشت زمینه عکس های گوشی آیفون خود را تار کنیم؟

چگونه پشت زمینه عکس های گوشی آیفون خود را تار کنیم؟

تار كردن پشت تصوير در ايفون یکی از سوالات متداول بسیاری از کاربران رایانه کمک است. تار کردن  یا مات کردن پس زمینه عکس ها یکی از افکت هایی است که مدت  هاست در عکسبرداری استفاده می شود. اینکه چگونه با دوربین ایفون پشت عکس را تار کنیم شاید در نگاه اول تار کردن پشت زمینه عکس دشوار به نظر برسد. ولی با قابلیت پورتریت مد در آیفون ها و برنامه تار کننده عکس براي آيفون همچنین دیگر روش ها می توان عکس های جذاب تری رو داشت. ما تصمیم داریم در مقاله ی پیش روی به این سوال پاسخ دهیم.

می توانید برای یادگیری آموزش های بیش تر در زمینه ی سیستم های کامپیوتری و گوشی های هوشمند به سایت آموزشی کامپیوتر و موبایل رایانه کمک مراجعه نمایید.

 ✴️✴️ رفع مشکلات نرم افزاری موبایل با کارشناسان فنی رایانه کمک: ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

آنچه در این مقاله می خوانیم:

تار کردن پس زمینه عکس ها در آیفون

✅تار کردن پس زمینه عکس ها در آیفون با Portrait Mode

✅تار کردن پس زمینه عکس ها در آیفون با حرکت گوشی

تار کردن پس زمینه عکس ها در آیفون با نرم افزار

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با تار کردن پشت زمینه عکس های آیفون

سخن پایانی

 

تار کردن پس زمینه عکس ها در آیفون چگونه است؟

چگونه در ایفون عکس را تار کنیم؟ در ادامه این مقاله می خواهیم به شرح این چگونگی بپردازیم.  یکی از تکنیک های جذاب عکاسی که باعث می شود عکس شما جذاب تر شده استفاده از تکنیک مات کردن عکس در آیفون است تا بتوانید تصاویر زیبایی خلق کنید.

 این روش که پیش تر تنها با دوربین های عکاسی امکان پذیر بود در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است و امروزه می توان توسط بسیاری از گوشی های هوشمند، عکس هایی با پشت زمینه تار ثبت کرد.

 علاوه بر این بسیاری از اپلیکیشن ها به کمک کاربران آمده که می توان با آن ها بخشی از عکس یا پشت زمینه را تار کرد، این روش سبب می شود عکس جلوه ی بیش تری پیدا کرده و سوژه ی مورد نظر برجسته تر شود. 

بیشتر بدانیم: مزایا و معایب گوشی های آیفون چیست؟

 

 

چگونه با ایفون عکس تار بگیریم؟

همان طور که میدانید روش های مختلفی برای گرفتن عکس تار در آیفون وجود دارد و تنها کافی است کمی کنجکاو باشید تا آنها را بیابید.

خوشبختانه در تنظیمات خود گوشی آیفون حالتی وجود دارد که میتوانید با استفاده از آن تصاویر خود را کمی مات کنید. از طرف دیگر برنامه مات کردن تصاویر برای آیفون وجود دارد که در ادامه توسط کارشناسان رایانه کمک دستچین شده و به شما معرفی میشود. بنابراین با توجه به نیاز خود میتوانید پس زمینه عکس ها یا تار كردن قسمتی از عکس در آیفون  انجام دهید.

 

 

دوست داری علت باد کردن باتری گوشی و تبلت و بدونی؟ پیشنهاد می کنم مطلب علت باد کردن باتری گوشی و تبلت چیست و چطور می توان از آن جلوگیری کرد؟ را مطالعه کن.

 

1 . مات کردن پس زمینه عکس ها در آیفون با Portrait Mode

اینکه چگونه پشت عکس را تار کنیم در ایفون بسیارح ساده است. یکی از بهترین روش هایی که می توانید تصاویر زیبا با پشت زمینه تار توسط گوشی آیفون خلق کنید استفاده از حالت پرتره می باشد، پرتره حالتی از عکس برداری بوده که به کمک آن می توان پشت زمینه را تار و سوژه را در کانون توجه قرار داد برای استفاده از این روش کافی است به طریق ذیل عمل کنید.

  •  به برنامه ی عکاسی در گوشی آیفون خود وارد شوید.
  •  از منوی پایین، حالت پورتریت (Portrait) را انتخاب نمایید.
  •  در فاصله ی مناسبی از سوژه ی مورد نظر بایستید و نور دهی را تنظیم کنید.
  •   صبر کنید تا کلمات (Natural Light) یا (depth effect) به رنگ زرد برای شما ظاهر شوند.
  •  در آخر با فشردن شاتر می توانید عکسی با پس زمینه ی تار ثبت نمایید.

 

 

گاهی اوقات ممکن است بخواهید تغییراتی هنگام گرفتن عکس تار با ایفون ایجاد کنید این کار به سادگی امکان پذیر می باشد تنها کافی است مراحل ذیل را سپری کنید.

  •  عکس مورد نظر را در برنامه (Photos) باز کنید.
  •  حال بر روی گزینه ی (Edit) ضربه بزنید.
  •   در این مرحله می توانید حالت نوردهی را تغییر داده یا با کمک نوار لغزنده (Depth) میزان تاری را کم یا زیاد کنید.

نکته: برای استفاده از حالت های مختلف portrait mode باید سیستم عامل گوشی به روز باشد.

 

 

در حالت پرتره گزینه های نوردهی متنوعی وجود دارد که می توانید به دلخواه خود آن ها را انتخاب نمایید در ادامه به معرفی این گزینه ها پرداخته ایم.

1.      Natural Light (نور طبیعی): در این سبک نوردهی، پس زمینه کاملا تار شده و سوژه ی عکس برجسته خواهد شد.

2.    Studio Light  (نور استودیویی): سوژه ی عکس کاملا روشن و درخشان بوده و به طور کلی تصویر روشن و صاف خواهد بود.

3.   Contour Light  (نور کانتور): این سبک نوردهی به گونه ای است که چهره یا سوژه ی عکس دارای سایه های تیره و روشن می شود.

4.    Stage Light  (نور صحنه): در این حالت سوژه، کانون اصلی توجه قرار داشته و پس زمینه ی عکس به رنگ مشکی می باشد.

5.    Stage Light Mono (نور صحنه مونو): این سبک نوردهی همانند حالت قبل بوده و تنها تفاوت در این است که تصویر مربوطه سیاه و سفید می شود.

6.    High-Key Mono: در این حالت نیز پس زمینه کاملا سفید و سوژه ی عکس خاکستری خواهد شد.

لازم به ذکر است حالت پرتره (Portrait Mode) در گوشی های آیفون ایکس، 8 پلاس و مدل های بالاتر در اختیار کاربران قرار گرفته است و افرادی که از دیگر مدل های آیفون استفاده می کنند باید از سایر روش ها به جهت تار کردن زمینه ی عکس استفاده نمایند.

 

2 . روش تار کردن پس زمینه عکس ها در آیفون با حرکت گوشی

روش دیگری برای تار كردن پس زمينه در آيفون  وجود دارد که در تمامی گوشی ها می توان از آن استفاده کرد. البته دقت آن از روش اول کمتر می باشد، برای تار کردن عکس به این روش بعد از اجرای برنامه ی دوربین باید به آرامی به سوژه ی مورد نظر نزدیک شوید هرچه به سوژه ی مورد نظر نزدیک تر شوید پشت زمینه تاری بیش تری پیدا خواهد کرد. با ضربه زدن بر روی تصویر می توانید قاب عکس را که به شکل مربع زرد رنگی پدیدار می شود مشخص نمایید، با فشردن دکمه شاتر تصویر مورد نظر ثبت خواهد شد.

توجه داشته باشید که به آرامی به سوژه ی مورد نظر نزدیک شوید در این صورت پس زمینه شفاف تر و پشت زمینه تار خواهد شد. با مات كردن پشت تصوير شما می توانید جلوه ای ویژه ای به سوزه مدنظر ببخشید.

 

 

 

3 . آموزش تار کردن پس زمینه عکس ها در آیفون با نرم افزار جانبی

از دیگر روش هایی که می توانید برای تار کردن پشت زمینه ی عکس ها در آیفون استفاده کنید اپلیکیشن ها می باشند، برنامه مات کننده عکس برای ایفون یکی از سریع ترین و بهترین روش تارکردن  پس زمینه عکس ها و یا مات کردن تصاویر است که جلوه  ویژه  به تصاویر شما می بخشد. به طور کلی این نرم افزارها شبیه ساز حالت پورتریت برای گوشی های آیفونی که از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند بوده و استفاده از آن ها نیز بسیار ساده می باشد در ادامه به معرفی محبوب ترین اپلیکیشن ها برای تار کردن پس زمینه در سیستم عامل ios خواهیم پرداخت.

 

برای داشتن عکس های حرفه ای تر: درج واترمارک خودکار روی عکسهای سایت وردپرس

 

اپلیکیشن Blur Photo Background

با کمک این اپلیکیشن می توانید به صورت کاملا رایگان بخش های مختلفی از تصویر را به شکل دستی تار کنید، این برنامه امکان افزودن افکت های مختلف را به تصویر فراهم کرده است و دارای ابزارهای متنوعی میباشد که برای گرفتن عکس با پس زمینه تار با ايفون انتخاب عالی است.

 

 ✴️✴️ رفع مشکلات نرم افزاری موبایل با کارشناسان فنی رایانه کمک: ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

اپلیکیشن Portrait: Depth Mode

این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها به جهت تار کردن پس زمینه به حساب می آید. اپلیکیشن Portrait: Depth Mode دارای قابلیت های متنوعی از جمله افزودن افکت های مختلف به تصویر می باشد.

 

اپلیکیشن تار کننده تصویر AfterFocus

برای مشخص کردن محل فوکوس و تار کردن دیگر بخش های عکس می توانید بعد از ثبت تصویر مورد نظر از برنامه ی AfterFocus استفاده کنید. این اپلیکیشن در گروه محبوب ترین و بهترین برنامه ها بوده که علاوه بر حالت دستی به صورت خودکار قادر به تشخیص محل فوکوس عکس می باشد.

 

اپلیکیشن FabFocus 

با استفاده از این اپلیکیشن کاربران آیفون می توانند به تار کردن بخش های مختلف عکس از جمله پشت زمینه بپردازند، این برنامه کیفیت بالایی داشته و دارای امکانات متعددی می باشد. البته استفاده از آن رایگان نیست.

از دیگر اپلیکیشن هایی که می توانید در سیستم عامل ios به جهت تار کردن بخش های مختلف تصویر استفاده کنید عبارت است از:

  • Big Lens
  • Portrait Blur
  • Blur Backgroun
  • Blur Bokeh Background

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با تار کردن پشت زمینه عکس های آیفون

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با تارکردن پشت زمینه عکس های آیفون در سیستم پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

 

حالت پرتره چیست؟

حالت پرتره یک حالت عکس برداری در برنامه دوربین داخلی گوشی آیفون است. این نرم افزار با استفاده از نرم افزار depth effect برای ایجاد زمینه های نرم و مبهم است. در حالی که سوژه شما در کانون و مرکز عکس به صورت واضح قرار دارد.

 

من آیفون ورژن 7 دارم چرا نمیتونم از حالت پرتره استفاده کنم؟

متأسفانه، حالت پرتره در آیفون ۸، آیفون ۷ یا مدل آیفون های پایین تر موجود نیست.

 

آیا میشه بدون استفاده از حالت پرتره، با گوشی آیفون  عکسی با پس زمینه ای تار گرفت؟

- بله. کافیست به  سوژه نزدیک شوید تا جایی که پشت زمینه محو و تار شود.

 

چگونه در ایفون عکس را تار کنیم ؟ 

تار کردن عکس در ایفون با تکنیک های مختلفی امکانذیر است مثلا در صورتی که آیفون جدید دارید میتوایند حالت پورتره را فعال کرده و به تصویر برداری اقدام کنید. روش دیگر این است که از افکت تار کردن عکس در آیفون استفاده کنید تا زمان تصویر برداری خودکار تصویر شما مات شود. . روش سوم استفاده از نرم افزار های جانبی است که امکان ادیت عکس را به شما میدهند و بعد از ذخیره عکس میتوانید پس زمینه تصویر را مات کنید در آیفون. همه این تکنیک ها به صورت کامل در بخش بالا توصیح داده شده است که میتوانید آن را مطالعه کنید.

 

 

 

سخن پایانی

تار یا مات کردن پس زمینه ی عکس ها یکی از افکت هایی است که از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و سبب جذابیت بیش تر تصاویر ثبت شده می شود، ما در این مقاله ابتدا به معرفی قابلیت پورتریت مد و سپس روش های مختلفی که می توانید در انواع گوشی های آیفون به تار کردن پشت زمینه بپردازید برای جواب به سوال چگونه با ایفون عکس تار بگیریم پرداختیم.

 امیدواریم مطالب ارائه شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر با سوال یا مشکلی در خصوص نرم افزارهای معرفی شده یا دیگر بخش های این مقاله رو به رو شده اید می توانید از طریق شماره های 9099071540 یا 0217129  با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.