( معرفی اکستنشن های کاربردی فایرفاکس| کمک کامپیوتر تلفنی)
انتشار: 1400/09/10 - بروزرسانی: 1402/10/30 توسط: : سمانه مومنی

معرفی اکستنشن های کاربردی مرورگر فایرفاکس

بهترین افزونه های فایرفاکس کدام موارد هستند؟  

مرورگر فايرفاكس بعد از گوگل كروم يكي از محبوب ترين مرورگرهاي موجود مي باشد كه از محبوبيت زيادي در ميان كاربران برخوردار است.  فاير فاكس بخاطر ويژگي هاي مخصوصي كه دارد طرفداران بسياري در بين كاربران دارد. اكستنشن ها يا همان افزونه ابزار هايي هستندكه با نصب آن ها بر روي مرورگر فايرفاكس به آن جذابيت بيشتري بخشیده است.

چرا كه اكستنشن ها برنامه هاي بسيار مفيد وكاربردي مي باشند كه به ما در زمينه هاي بسياري كمك مي كنند. افزونه هاي بسيار زيادي وجود دارند كه براي مرورگر فاير فاكس كاربردي و مفيد هستند. ما در اين مقاله تصميم داريم لیست کامل بهترین افزونه های firefoxرا به شما  معرفي كنيم. پس تا انتهاي مقاله با ما همراه باشيد.

در این مقاله مطالعه میکنید:

معرفي انواع افزودنی‌ها یا Add-ons در فایرفاکس

نحوه نصب اکستنشن فایر فاکس

معرفي بهترين افزونه های پیشنهادی برای مرورگر فایر فاکس

حذف و غیر فعال کردن افزونه ها

پرسش و پاسخ فعال کردن افزونه های کاربردی روی مرورگر فایرفاکس

سخن پاياني

 

 

 

بهترین افزونه های فایرفاکس

افزونه ‌ها یا اکستنشن فایر فاکسافزونه ها ابزار هايي هستند كه ویژگی‌ های جدیدی به فایرفاکس اضافه می‌کنند یا قابلیت ‌های فایرفاکس را مدیریت کرده و تغییر می‌دهند. افزونه‌ های مختلفی وجود دارند که بعضی از آن‌ها به ما اين امكان را مي دهند ویدئو های موجود در وب‌ سایت ‌های مختلف را دانلود کنيم یا تبلیغات اضافي سایت‌ ها را مسدود کنیم و بسیاری امکانات دیگر.

تم ‌ها یا Themes : تم‌ ها باسفارشی کردن منو بار یا تب‌ ها، محیط مرورگر ما را جلوه اي ديگر مي بخشند. موزیلا فایرفاکس تم‌ های داخلی یا پیش ‌ساخته ای دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

پلاگین ‌ها یا Plugins :مرورگر فایرفاکس برخی پلاگين ها مانند،  Google Widevine CDM را برای مشاهده محتوای کنترل‌شده DRM و یک پلاگین OpenH264 را نیز برای تماس‌ های تصویری و تماشای ویدیو آنلاین به صورت خودكار بر روي مرورگر دانلود و نصب می‌کند. بسیاری پلاگین های دیگر نیز در فروشگاه  ابزار های فایرفاکس برای دانلود قرار داده شدهاند.


واژه ‌نامه‌ ها یا  Dictionries :یکی از بهترین افزونه های فایر فاکس است  می‌تواند نگارش املايي کلمات ما را بررسی کند؛ اما این‌مورد براي همه زبان ‌ها، در دسترس نمي باشد. ما می‌توانیم در این صفحه واژه ‌نامه نظر خود را از جمله فارسی پیدا و دانلود کنیم.

موتور های جست ‌وجو یا Search Engines: مرورگر فايرفاکس با تعدادی از موتور های جست ‌وجو ارائه می‌شود.ما می‌توانیم توسط سرچ ‌بار (اگر فعال شده باشد) یا به صورت مستقیم از آدرس ‌بار،به موتور هاي جستجو دست يابيم. اگر به Search Engine دیگری نیاز داریم،می‌توانیم آن ‌ها را مستقیم از وب‌ سایت ‌ها یاaddons.mozilla.org نصب کنیم.

 

 

تا اینجای مقاله درباره ابزار های جانبی فایرفاکس که به صورت پیش فرض بر روی برنامه ارائه می شوند توضیح دادیم. در ادامه به معرفی و نحوه نصب افزونه های پرکاربرد دیگر می پردازیم. پس با خدمات کامپیوتری آنلاین رایانه کمک همراه باشید.

مرورگر کروم یکی از بهترین مرورگرهایی هست که اغلب کاربران دوستش دارند  دانلود مرورگر کروم رو از دست ندید. 

نحوه نصب اکستنشن فایرفاکس

قبل از آن كه به معرفي اکستنشن برای فایرفاکس بپردازيم؛ بهتر است نحوه نصب آن ها را در مرورگر مازيلا فايرفاكس بدانيم. براي نصب افزونه ها كافيست مراحل زير را انجام دهيم.

1. مرورگر فایر فاکس ممکن است توصیه ‌هایی شخصی‌ سازی ‌شده برای‌ ما داشته باشد. برای دسترسی به این صفحه، روی دکمه منو کلیک مي كنيم، سپس Add-ons  را انتخاب و در نهایت روی  Extensions کلیک مي كنيم.

2. با کلیک بر روي گزينه  Recommendations   انواع مختلف افزودنی ‌ها ديده مي شوند.

3.  سپس برای نصب یک افزودنی، روی دکمه آبی رنگ + Install Theme یا + Add to Firefox کلیک مي كنيم.

4. این دکمه ‌ها بر اساس نوع افزودنی مشخص می‌شوند. افزونه ‌ها دارای دکمه‌ای آبی رنگ با عنوان + Add to Firefox مي باشند.

 5. در انتهاي ليست افزودني هايي كه نمايش داده شده اند؛ یک دکمه دیگر با نام Find moreadd-ons  وجود دارد که با کلیک بر روی آن می‌توانیم وارد addons.mozilla.org  شويم و به جست ‌وجو برای یک افزودنی خاص بپردازيم.

6. همچنين مي توانيم برای راحتی کار از کلید میانبر استفاده کنیم ، مرورگر خود را باز می کنیم و کلید های میانبر ctrl + shift + A  را فشار می دهیم.

 

 

معرفي بهترين افزونه های پیشنهادی برای مرورگر فایر فاکس

همانطور كه تا اين قسمت مقاله گفتيم؛ افزونه يا اكستنشن بهبرنامه های کوچکی گفته مي شود که بر روی مرورگر فایرفاکس نصب می شوند و قابلیت های بسیار جذابی را به این مرورگر اضافه می کنند. در ادامه بهترين افزونه هاي كاربردي همراه با كاربرد شان براي مرورگر فاير فاكس را معرفي مي كنيم تا از نصب آن بر روي مرورگر خود لذت ببريد.

 

دوست داری بدونی چطور میشه رمز وای فای ذخیره شده داخل دستگاهت رو ببینی؟ آموزش مشاهده رمز وای فای ذخیره شده در گوشی و آیفون

 

 

لیست کامل بهترین افزونه های فایرفاکس کامپیوتر و لپ تاپ

در ادامه به بهترین افزونه های فایرفاکس میپردازیم پس با ما همراه باشید.

1. افزونه Iranian Calendar 

اين افزونه تقویم شمسی را  به مرورگر فایرفاکس اضافه می کند.

2. افزونه مرورگر فايرفاكس Location bar

براي اينكه كاربر هنگام استفاده از مرورگر فايرفاكس بدانداين صفحه را از كدام دامين مرور مي كند؛ این افزونه آدرس دامین اصلی رو جدا وکاملا مشخص در آدرس بار نشون می‌ دهد.

3. افزونه مرورگر فاير فاكس IE Tab

این اکستنشن یك دکمه دایره ای به فایرفاکس اضافه می کند که كاربرد آن بازکردن سایت ها با موتور IE  مي باشد. در برخي موارد كه بعضی از اسکریپت سایتها ممکن است در فایرفاکس به خوبي کار نکند مي توان از اين روش استفاده كرد.

4. افزونه مرورگر فايرفاكس Fast video download

اين افزونه امکان دانلود ویدئو از سایت های youtube ,googleVideo , metaCafe و مانند آن را ممكن مي سازد.

5.  افزونه مرورگرفاير فاكس gproxy

اگر از سرعت كم مرورگر خود خسته شده باشيم؛ اين افزونه كمك مي كند تا سرعت آن را افزایش دهد.

6. افزونه مرورگر فاير فاكس  ColorZilla

اين افزونه براي تغيير رنگ ظاهر مرورگر كاربردي است؛ افزونهColorZilla ابزار colorpicker  فتوشاپ رابرای درآوردن شماره رنگ یک نقطه از هرجای صفحات وب به فایرفاکس اضافه می کند.

7. افزونه مرورگر فايرفاكس (Febe) FirefoxExtension Backup Extension

اين افزونه براي راحتي نصب افزونه هاي ما طراحي شده است. کافیاست تمام افزونه ها را اضافه کنیم، سپس با این برنامه همه آن ها را تبدیل به یک فایل بکنیم و از این به بعد با نصب آن فایل کل افزونه ها نیز نصب می شود .

8. افزونه مرورگر فاير فاكس Tab scope

افزونه  Tab scope با بردن موس روی هر Tab محتویات آن را در یک پنجره کوچک نمایش می دهد.

9. افزونه مرورگر فاير فاكس Sxipper

این افزونه تمام یوزر و  پسورد هایی که ما در سایت های مختلف وارد می کنیمرا ذخیره می کند و کار ما را برای ورود و حفظ کردن اطلاعات آسان مي كند. همچنیناين افزونه فایرفاکس از یوزر پسورد های ما  فایل پشتيبان مي گيرد. و نيازي به وارد کردن مجدد آن ها در فایرفاکس بعد از نصب مجدد این مرورگر نداريم.

10. افزونه مرورگر فايرفاكس ArchView

اين افزونه براي دانلود فايل فشرده كاربردي مي باشد. وقتی میخواهيم یک فایل فشرده را دانلود کنیم این افزونه را فعال مي كنيم و با کلیک بر روی فایل فشرده مورد نظر محتویات درون فایل نمایش داده خواهد شد.

11. افزونه مرورگر فايرفاكس Scrap Book

افزونه Scrap Book به ما کمک می کندتا به آساني صفحات وب رو ذخیره کنيم و دسترسي به آن ها را مدیریت کنيم. كافي است پس از نصب اكستنشن Scarp Book  از منوی Scrap Book  گزینه Capture را انتخاب کنیم.

12. افزونه مرورگر فاير فاكس CoolPreviews

اين افزونه محتويات لينك را به ما نشان مي دهد. كافي است پس از نصب آن، مكان نما ماوس را بر روي لينك مورد نظر ببريم و چند ثانيه نگه داريم، پنجره كوچكي باز خواهد شد كه محتويات لينك را نشان خواهد داد. ممكن است لينك براي يك سايت ديگر باشد يا حاوي يك فايل براي دانلود باشد با فعال شدن اين افزونه ميتوانيم در پنجره محتويات آن را ببينيم.

13. افزونه مرورگر فاير فاكس PDF Download

اين افزونه توسط شركت PDf Nitro ارائه شده است و بهترين افزونه براي كار با فايل هاي PDF  در مرورگر فايرفاكس ميباشد. در نسخه جديد آن امكان تبديل سايت به PDF تنها با يك كليك اضافه شده است.

14. افزونه مرورگر فاير فاكس View source with

به کمک این افزونه می توانیم سورس کد صفحات وب را با هربرنامه ای که دوست داريم باز کنیم. مثلا front page یا notepad ++ و یا

15. افزونه مرورگر فاير فاكس yahoo! Mail notifier

اگر بخواهيم از ايميل هاي دريافتي یاهو مطلع باشيم، اين افزونه بسيار كاربردي است.

تماس با پشتیبان رایانه کمک برای عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتر و لپ تاپ: ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

16. افزونه مرورگر فاير فاكس link checker

اين افزونه لینک های سایت را بررسي مي كند.  و مخرب بودن يا سالم بودن آن ها را با رنگ مشخص مي كند.

17. افزونه مرورگر فاير فاكس Fireftp

با این افزونه به راحتی مي توانيم به وب سایت خود متصل شویم و در آن فایل مدنظر را آپلود کنیم.

18. افزونه مروگر فاير فاكس Gmail Mail notifier

یکی  از بهترین افزونه ها براي اينكه از ايميل هاي دريافتي در جيميل مطلع شويم اين افزونه ميباشد.

19. افزونه مرورگر فاير فاكس IDM_cc

اين  افزونه مرورگرفاير فاكس لينك هاي دانلود برنامه Internet download Manager را به برنامه idm ارسال می کند. با نصب آن می توانیم لینک های دانلود را با نرم افزارIDM   دانلود کنیم.

20. افزونه مرورگر فاير فاكس Dr.web anti virus linkchecker

اين افزونه براي امنيت طراحي شده است. با این افزونه میتوانیم هر لینک را قبل از دانلود از لحاظ بدافزار ها و ویروسی بودن برررسي كنيم.

21. افزونه مرورگر فاير فاكس Domain Details

اين افزونه تمامی مشخصات یک سایت را در اختيار ما قرار ميدهد. از جمله سیستم عامل سرور و IP و کشوری که سروردر آنجا قرار دارد.

22. افزونه مروگر فايرفاكس live ip address

اين افزونه آی پی آدرس ما را نشان می دهد.

22.افزونه فیلترشکن فایر فاکس cyberghost vpn free proxy

اگر شما هم به دنبال دانلود فیلترش شکن واتساپ هستید میتوانید با افزودن cyberghost vpn free proxy به فایر فاکس خود از یک vpn رایگان داخلی در مرورگر خود استفاده کنید 

 

23. افزونه مرورگر فاير فاكس Live pagerank

اين افزونهPagerank سایت را نشان مي دهد.

24. افزونه مرورگر فاير فاكس all-in-one_sidebar

اين افزونه، همه افزونه ها را داخل یک منوی کشویی به سمت راست مرورگر اضافه می کند که از این طریق راحت تر می توانيم  به آن ها دسترسی پیدا کنيم.

25. افزونه مرورگر فاير فاكس download_statusbar

این افزونه هنگام دانلود فایل آن را به صورت درصد و گرافیکی در status مرورگر نشان میدهد.

26. افزونه مرورگر فاير فاكس Fission

اين اكستنشن يا افزونه درصد load شدن سایت را به صورت گرافیکی در address bar به ما در مرورگر نشان می دهد.

27. افزونه مرورگر فايرفاكس Gspace

به کمک این افزونه می توانیم در فضایی که گوگل از طریق gamil در اختیار ما قرار مي دهد فایل مدنظر خود را آپلود کنیم.

28. افزونه مرورگر فايرفاكس Reminderfox

اين افزونه براي اطلاع رساني برنامه ها طراحي شده است.كافيه همه برنامه ها را به این افزونه بسپاريم تا به موقع ما را مطلع سازد.

29. افزونه مرورگر فايرفاكس Hyperwords

به کمک این افزونه مي توانيم متن مد نظر را select کنیم، سپس از طریق منویی که باز می شود امکاناتي را كه دارداستفاده كنيم. مثل جستجوی آن کلمه در سایت های سرچ یا پیدا کردن معنی آن و ….

30. افزونه مرورگر فايرفاكس auto shutdown

با كمك اين افزونه مي توانيم زمان بندي دهيم تا در زمان مشخصی سیستم خاموش شود.

31. افزونه مرورگر فايرفاكس Stealthier

اگر هنگامي كه در حال جستجو در وب هستيم اين افزونه را فعال و اجرا كنيم. هیچ اثري از جستجوي ما در وب در قسمت هاي  temp و cash و cookie و addressbar و باقی نمي ماند.

32. افزونه مرورگر فايرفاكس undo closed tabs

با كمك اين افزونه اگر یك tabرا ببندیم با این افزونه دوباره می توانیم آن را برگردانیم و مطالب آن را مشاهده کنیم .

 

یکی از سوالات رایانه کمکی ها این است که گاهی اوقات ممکن است به دلیل نصب یک سری از برنامه ها تنظیمات در گوشی موجب تغییر مرورگر پیش فرض شویم و اگر بخواهیم که این تغییرات به حالت اول باز گردد باید چیکار کنیم ؟ که پیشنهاد من خواندن مقاله چگونه مرور گر خود را تغییر دهیم  می باشد.

 

 

حذف و غیر فعال کردن افزونه از روی مرورگر firefox

تا اين قسمت از مقاله در مورد چگونگي نصب اکستنش برای  فاير فاكس و معرفي تعدادي از بهترين و كاربردي ترين افزونه ها صحبت كرديم.اما نكاتي كه بايد بدانيم اين است كه نصب بیش از 50 افزونه روی فایرفاکس سرعت فایرفاکس را كاهش مي دهد. بنابراین اکستنشن هایی را که استفاده نمی کنیم بهتر است غیرفعال کنيم. یا اينكه اگر اصلا به آن نياز نداريم؛ به طور كلي از فایر فاکس حذف کنیم.برای این کار کافی است به منوی tools  فایرفاکس برويد و روی گزینه Add-ons کلیک کنیم. لیست اکستنشن هایی که نصب کرده ایم نمایش داده میشود .اکستنشن هایی که در حال حاضر  لازم نداریم را Disable يا غير فعال کنیم و آن هایی را که اصلا نياز نداريمUninstall کنیم.

 

بعضی وقتا لازمه آنتی ویروس ویندوزت رو غیر فعال کنی اما میدونی چطور میشه فرایند غیر فعال کردن آنتی ویروس ویندوز رو بدون دردسر انجام داد؟ 

 

دانلود افزونه idm برای فایرفاکس | ذخیره تب های فایرفاکس

اکستنشن فایر فاکس ای دی ام یکی از افزونه های کاربردی در فایرفاکس است که با استفاده از آن میتوانید لینک های دانلود هر فایلی که در مرورگر مشاهده کردید را به جای دانلود با خود مرورگر مستقیما به IDM منتقل کنید. این افزونه به تنهایی کاربرد کاملی ندارد و بهتر است نرم افزار IDM را دانلود کرده و روی کامپیوتر خود نصب کنید. با این کار خیلی ساده و راحت هر ویدیو، موزیک، تصویر، فایل و... که در اینترنت مشاهده کردید را با برنامه دانلود منیجر دریافت خواهید کرد. همچنین با این افزونه امکان دانلود صفحات مرورگر فایرفاکس وجود دارد بنابارین برای ذخیره تب های فایرفاکس این کار می‌توانید هر تب را به صورت آفلاین مطالعه کنید.

دانلود نرم افزار IDM از سایت رایانه کمک

دریافت افزونه IDM برای مرورگر فایرفاکس

 

پرسش و پاسخ فعال کردن افزونه های کاربردی روی مرورگر فایرفاکس

به طور کلی افزونه های کاربردی بسیاری در فایرفاکس وجود دارد که در مقاله بهترین افزونه های فایرفاکس قصد داشتید بهترین افزونه های firefox را به شما معرفی کنیم اما در این بخش قصد داریم به برخی از سوالات شما کاربران اشاره کنیم پس با ما همراه باشید. در صورتی که با سوال یا مشکل خاص در مورد extention فایر فاکس روبرو شده اید از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

✴️✴️ تماس با پشتیبان رایانه کمک برای عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتر و لپ تاپ: ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

آیا با افزونه فایرفاکس سرعت مرورگر کم میشود؟

بله. با اینکه سرعت کار کردن مرورگر فایرفاکس بیشتر به سخت افزار دستگاه شما و اینترنت شما مرتبط میشود اما با اضافه کردن افزونه های زیاد سرعت مرورگر شما کاهش میابد به همین دلیل حتما توجه داشته باشید فقط از افزونه های مهم استفاده کنید و در صورتی که از افزونه خاصی استفاده نمیکنید آن را حذف کنید. روش پاک کردن افزونه فایرفاکس در بخش بالا به صورت کامل اشاره کردیم ک میتوانید از راهنما آن استفاده کنید.

 

آیا امکان اضافه کردن افزونه در فایرفاکس اندروید و آیفون وجود دارد؟

خیر. با اینکه مرورگر فایرفاکس برای گوشی بروز شده است اما همچنان امکان فعال کردن افزونه روی گوشی های هوشمند وجود ندارد به همین دلیل در صورتی که قصد دارید از افزونه های مرورگر روی گوشی های اندرویدی و آیفون استفاده کنید لازم است مرورگر های کیوی را نصب کنید.

 

بهترین افزوه های VPN  برای فایرفاکس کدام است؟

یکی از امکانات مرورگر فایر فاکس این است که به شما امکان میدهد تا فیلتر شکن روی مرورگر خود نصب داشته باشید.

در ادامه به بهترین افزونه های فیلتر شکن  فایرفاکس میپردازیم که امکان دور زدن تحریم ها را به شما میدهند.

  • بهترین افزونه  فیلتر شکن فایرفاکس: NordVPN
  • قویترین فیلتر شکن فایر فاکس: Surfshark
  • نسخه رایگان تحریم شکن firefox : CyberGhost

 

بهترین افزونه ترجمه فایرفاکس کدام است؟

برخی افراد از افزونه های ترنسلیت استفاده میکنند تا متن سایت های خارجی را به زبان فارسی ترجمه کند.

یکی از بهترین افزونه های مترجم در فایرفاکس Translate Web Pages است که امکان فارسی سازی هر سایتی را به شما میدهد. این افزونه توسط کارشناسان رایانه کمک به کاربران پیشنهاد میشود.

در ادامه به برخی دیگر از افزونه های فایرفاکس در این زمینه میپردازیم

  • . Instant Translate
  • . Translate This
  • . Gesture Translate
  • . ImTranslator- online Translator ,Dictionary.TTS
  • Wictionary and Google Translate

 

سخن پاياني

مرورگر فاير فاكس در حال حاضر يكي از بهترين مرورگر هاي موجود در بين مرورگر هاي اينترنت مي باشد به دليل خصوصياتي كه دارد مانند حريم خصوصي، امنيت و آساني در استفاده آن هميشه پرطرفدار بوده است. افزونه يا اكستنشن ها در مرورگر فايرفاكس از مفيدترين ابزار هايي هستند كه به مرورگر نظم مي بخشند و استفاده از آن  را لذت بخش تر مي كنند

بنابراین در این مقاله بهترین افزونه های فایرفاکس اشاره کردیم و هر کدام را توضیح دادیم، البته اين را  بايد بدانيم همه افزونه ها براي ما كاربردي و مفيد نيستند و بهتر است از نصب اضافي آن ها  بر روي مرورگر خودداري كنيم تا  سرعت مرورگر كم نشود. در اين مقاله ما  بهترين اكستنشن هاي موجود مرورگر فايرفاكس را  شرح داديم. اميدواريم اين مقاله براي شما مفيد بوده  باشد و بهره كافي رابرده  باشيد. شما مي توانيد در صورت داشته هرگونه  سوال در رابطه با اكستنشن هاي كاربردي مرورگر فاير فاكس با كارشناسان ما در رايانه كمك تماس حاصل فرماييد