فایل azw چیست و تبدیل azw به pdf | تعمیر کامپیوتر
انتشار: 1400/10/07 - بروزرسانی: 1401/10/12 توسط: : سید جلال حسینی

فایل azw چیست و تبدیل azw به pdf

 فایل azw چیست و تبدیل azw به pdf در گوشی و کامپیوتر به چه صورت است؟

فایل azw چیست? فایل azw پسوند azw که احتمالا با شروع فصل آموزش باهاش رو به رو شدین یکی از پسوند های بحث بر انگیز شده فایل‌هایی که با پسوند azw هستند در حقیقت فایل‌های برای کتاب الکترونیکی به شمار میروند. این فرمت کتابهای الکترونیک یا eBook  در تبلت‌ها و کتابخوان‌های الکترونیکی  Amazon باز میشود در واقع سری Kindle  این کتاب خوان ها و البته  با نرم افزاری به نام Kindle  نیز میتوانید این فایل ها را باز کنید، فرمت azw قابلیت هایی هم خاص خودش داره به عنوا مثال در فایل‌های AZW شما قادر هستید بوک‌مارک، علایم و یادداشت و آخرین صفحه‌ی مطالعه شده ی خود را ذخیره کنید. یک نکته بسیار مهم این است که اگر میخواهید کتاب های الکترونیکی شما ز قفل DRM استفاده کند باید بدانید به طور معمولا کتاب‌هایی با این فرمت از قفل دیجیتالی یا DRM استفاده میکنند و کپی‌رایت دارند.

در ادامه با فرمت AZW و نحوه‌ی باز کردن یا تبدیل فرمت AZW بیشتر آشنا می‌شویم. گروه پشتیبان کامپیوتر رایانه کمک همراه باشید تا سطح آگاهی کامپیوتری خود را در این زمینه هم بالا ببرید.

فهرست

فایل azw چیست و تبدیل azw به pdf در گوشی و کامپیوتر به چه صورت است؟

فایل با فرمت  AZW چیست؟

باز کردن فایل AZW

چطور فایل‌ AZW را باز کنیم؟

استفاده از فرمت AZW در لینوکس امکان پذیر است؟

مشاهده فایل های AZW با نرم افزار Calibre

چطور فرمت azw را تبدیل کنیم به ebook قابل خوندن در ویندوز کنیم ؟

تبدیل فرمت azw به pdf

سوالات متداول✅

سخن آخر

 

فایل با فرمت  AZW چیست؟

اولین بار فایل  AZW بار در سال ۲۰۰۷ برای محصولات آمازون که سری Kindle بودن معرفی شد. این فرمت که مبتنی بر فرمت MOBI  بوده است و کمپانی آمازون در سال ۲۰۰۵ حق استفاده از این فرمت  مبتنی بر فرمت MOBI را خریداری کرده است پس از آن کمپانی آمازون تغییرات بسیار مفیدی  را در فرمت قدیمی MOBI به وجود آورده است. برای مثال میزان فشرده‌سازی این فرمت را بهبود بخشیده است و از محتوای متنوع‌تری میتواند پشتیبانی کند.

 

 

باز کردن فایل AZW

چطور میتونیم فایل ZAW را باز کنیم ؟ این سوالی که خیلی از کاربران شرکت پشتبیبان کامپیوتر رایانه کمک این روزها از ما میپرسند هرچند باز کردن فرمت AZW با استفاده از محصولاتی مانند تبلت‌های Kindle آمازون قابل انجام شدن است میشود اما همچنین شما میتوانید از  کتابخوان‌های الکترونیکی این کمپانی استفاده کنید.البته باید بگویم که راه حل نرم افزاری هم دارد که در ادامه با آن آشنا میشویم.

 

در نظر داشته باشید که هر چه محصولات به روز رسانی میشوند فرمت ها پیشرفت هایی میکنند در راسته بهبود کار کاربری بنابراین در محصولات جدید نسل چهارم و یا محصولات جدیدتر خانواده‌ی Kindle، فرمت جدیدتری  را مشاهده میکنیم به نام AZW3  که از قابلیت های و ویژگی ها بیشتری بهره مند شده است .این فرمت با نام  KF8 نیز شناخته می‌شود.همچنین در محصولات نسل ۷ و حتی محصولات جدیدتر می‌توانید از فرمت مدرن‌تری با نام KFX  استفاده کنید.

 

چطور فایل‌ AZW را باز کنیم؟

با توضیحاتی که در رابطه با فرمت کتاب الکترونیکی AZW ارائه دادیم ، متوجه شدین که این فرمت برای محصولات Kindle آمازون معرفی شده است و در این محصولات میتوانید از این فرمت استفاده کنید اما اگر  میخواهید این فایل را بر روی ویندوز یا دیگر دستگاه ها اجرا کنید یا میتوانید این فایل را به فرمت pdf تبدیل کنید و یا اپلیکیشن Kindle‌ را روی ویندوز، مک‌او‌اس، اندروید و یا iOS نصب کنید، می‌توانید ای‌بوک‌هایی با این فرمت را به راحتی باز و استفاده کنید.

ممکن است در حینسرچ کتاب الکترونیک مورد نظر با مشکلاتی مواجه شوید در این خصوص خواندن مقاله عدم نمایش سایت در سرچ گوگل را پیشنهاد می کنیم

استفاده از فرمت AZW در لینوکس امکان پذیر است؟

در رابطه با سیستم عامل لینوکس لازم است از اپلیکیشن‌های جانبی استفاده کنیم که از فرمت‌های متنوع کتاب‌های الکترونیکی  میتوانند پشتیبانی ‌کنند.

برای سیسم هایی مانند لینوکس شما میتوانید از نرم‌افزار معروف و متن باز  مانند Calibre  استفاده کنید و  فایل‌های AZW را با این اپلیکیشن باز کند. البته باید بگوییم این نرم‌افزار صرفاً مختص لینوکس نیست بلکه می‌توانید در macOS‌ و ویندوز هم آن را نصب کنید و فرمت ای زد دابلو را با این نرم افزار بر روی دستگاه خود باز کنید . علی الخصوص که این نرم افزاز یک نرم‌افزار همه‌فن‌حریف برای مدیریت فایل‌ها و کار با فرمت‌های مختلف eBook به شمار میرود.

 


 

مشاهده فایل های AZW با نرم افزار Calibre

بعد از اینکه نرم افزار کالیبره را  نصب و اجرا کردین

برای مشاهده فایل های AZW کافیه بر روی Add Books  کلیک کنید و یکی از فایل های خود را انتخاب کنید. البته با چندین گزینه مختلف مواجه میشوید که این گزینه ها برای انتخاب یک جا فایل ها و یا فایل ها به صورت تکی کاربرد دارد برای مثال گزینه‌ی Add books from a single directory تمام فایل‌های eBook موجود در یک فولدر دلخواه را به کتابخانه‌ی الکترونیکی ما اضافه میکند و گزینه‌های بعدی برای پیدا کردن تمام فایل‌ها در فولدر انتخاب شده است و تمام فولدرهای زیرمجموعه‌ی آن را میتواند برای ما بیابد،  با این روش می‌توانید تمام ای‌بوک‌های موجود در یک پارتیشن را اسکن کنید و به کتابخانه نرم افزار خود اضافه کنید.

البته باید در نظر داشته باشیم که اگر میخواهید این فایل را با ویندوز باز نکنید روش‌های دیگری نیز برای باز کردن فایل‌های AZW وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از کابل USB  تبلت یا کتابخوان خود را به سیستم متصل کنید و یا از طریق ایمیل، فایل‌هایی از این نوع را به نرم افزار Kindle ارسال کنید و در این نرم فزار این فایل ها را مشاهد هکنید و همچنین ما میتوانیم از روش تبدیل فرمت AZW به فرمت های مختلف مانند pdf استفاده کنیم و به اصطلاح فایل را Convert  کنیم و از فایل تغییر فرمت داده استفاده کنیم  که در ادامه به روش کانورت کردن فایل های AZW به فایل های دیگر می‌پردازیم.

 

یکی دیگه ار تبدیل فرمت های که امروزه خیلی استفاده میشه تبدیل فایل ورد به پی دی اف هستش، اما میدونی چطوری میشه با چند تا کلیک ساده فایل PDF به WORD و برعکس تبدیل کنی؟ تبدیل فایل pdf به word

 

چندین روش کانورت کردن فرمت  AZW

این فرمت هم مثل بیشتر فرمت‌ها قابلیت تبدیل کردن به فرمت های دیگر را دارد اما طبق معمول یا باید از یک  نرم‌افزار خاصی که توانایی تغییر  فرمت AZW را  به دیگر فرمت‌های رایج داشته باشد استفاده کنید یا به صورت آنلاین این فرمت را به فرمت های ویندوزی تبدیل کنید.

در اصل با تغییر دادن پسوند فایل مورد نظر از azw‌ به پسوندی دیگر مانند  epub، فایل خراب می‌شود و دیگر در اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان باز نمیشود اما در پلتفرم های مورد نظر شما قابل استفاده است.

حتما یادتون هست که در بالا ما نرم افزار کالیبره رو برای مشاهد فایل های AZW معرفی کردیم حالا باید بگوییم خوشبختانه این نرم‌افزار قدرتمند توانایی تبدیل فایل‌های AZW را به سادگی دارد و به راحتی میتوانید با استفاده از این نرم افزار فایل خود را به فرمت های قابل پشتیبان تبدیل کنید البته راه دیگر هم هست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

 

تبدیل فرمت کتاب های  الکترونیکی با Calibre

این نرم‌افزار این توانایی را دارد که هر فایل eBook موجود در کتابخانه را به ۱۶ فرمت متفاوت برای شما تبدیل کند اما توجه داشته باشید که برای فراهم شدن قابلیت تبدیل، می‌بایست فایل AZW شما بدون قفل دیجیتالی یا اصطلاحاً DRM-free  باشد یعنی حق کپی رایت نداشته باشد وگرنه گزینه تبدیل در نرم افزار باز نخواهد شد.  

چطور فرمت azw را تبدیل کنیم به ebook قابل خوندن در ویندوز کنیم ؟

و اما مراحل تبدیل فرمت این فایل به شرح زیر است:

ابتدا نرم‌افزار Calibre را باز  کنید.

سپس کتابی را که قصد دارید فرمت awz آن را تغییر دهید انتخاب کنید.

 


 

حال کافیه بر روی دکمه‌ی Convert Books  در بالای صفحه کلیک کنید مانند عکس زیر

 

 

در پنجره‌ی تبدیل فرمت فایل کتاب قبل از هر چیز فرمت خروجی را انتخاب کنید.

 


 

فرمتی مثل EPUB در اغلب وسایل و اپ‌ها پشتیبانی می‌شود و همین‌طور فرمت PDF. یکی از این موارد را توصیه می‌کنیم.

پس از آن بر روی دکمه OK کلیک کنید تا فایل شما به فرمت دلخواه تبدیل شود.

 

اگر وبکم نداری نیازی نیست با این هزینه گرون بری یدونه بخری چون راحت میتونی دوربین گوشیت رو به وبکم تبدیل کنی؟ تبدیل دوربین گوشی به وبکم کامپیوتر

 

فایلی که تبدیل کردیم حال در کتابخانه‌ی Calibre اضافه خواهد شد و همچنین بر روی حافظه‌ی کامپیوتر ما ذخیره می‌شود. حالا اگر بر روی کتاب اصلی که قبلا در نرم افزار اضافه کرده بودین کلیک کنید، در پنل کنار صفحه روبروی گزینه‌ی Formats، علاوه بر AZW فرمت تبدیل‌شده را نیز مشاهده خواهید کرد.

 

 

 

برای باز کردن محلی که کتاب در آن ذخیره شده، روی لینک Click to open  در پنل کنار صفحه کلیک کنید مسیر فایل مورد نظر را مشاهده میکنید و  از این قسمت میتوانید فایل را برای کسی ارسال کنید و یا بر روی گوشی یا دستگاه های دیگری انتقال دهید

   اگر علاوه بر pdf  و فایل های awz از برنامه پرکاربرد Excel نیز استفاد می کنید مقاله حل مشکل سنگین شدن اکسل را مشاهده کنید.

تبدیل فرمت azw به pdf

همانطور که قبلا گفتیم شما میتوانید این فایل ها را به پی دی اف هم تبدیل کنید برای انجام اینکار میتوانید از ابزار های آنلاین تبدیل azw به pdf استفاده کنید در این قسمت روش انجام اینکار را به شما عزیزان آموزش خواهیم دارد

در مرحله اول کافیه داخل صفحه گوگل عبارت convert azw to pdf online را سرچ کنید

 

اگه به دنبال نرم افزار خوب برای ویرایش فایل های پی دی اف میگردی مقاله معرفی و دانلود بهترین نرم افزار های ویرایش pdf فارسی رو بخون

 

 

 

 

زمانی که اینترنت میزنید همانطور که در عکس بالا هم مشاهده میکنید سایت هایی را به شما پیشنهاد میدهد

 

 

تنها نکته ای که در این قسمت لازم است به آن توجه کنید این است که این فایل ها هم نباید حق کپی رایت داشته باشند اگر قفل باشند در ابزار های آنلاین هم صفحات برای شما سفید تبدیل میشود و امکان تبدیل این کتاب های الکترونیکی با فرمت ای زد دابلو به پی دی اف را نخواهید داشت

حال همانطور که در عکس زیر مشاهده میکنید سایت مورد نظر را باز کنید

 

 

 

حال کافیه در قسمت choose file فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید

 

 

پس از آن برای تبدیل فایل فرمت azw به pdf کافیه دکمه استارت پایین صفحه را انتخاب کنید

 

 

 

سوالات متدوال

در ادامه به سوالات متداول  در زمینه فایل AZW پاسخ می دهیم.

فایل AWZ چیست؟

به طور خلاصه فایل هایی با پسوند AZW شامل کتاب ها الکترونیکی می باشند.

ویژگی فایل های AWZ چیست؟

در فایل های  azw  می توان بوک مارک و یادداشت اضافه کرد برای مثال می توانید آخرین صفحه مطالعه را نشانه گذاری نمایید.

علت استفاده از فایل های با پسوند AWZ در کتاب های الکترونیک چیست؟

معمولاً کتاب هایی با پسوند AWZ دارای قفل دیجیتالی هستند و این موضوع در محفوظ ماندن حق کپی و رایت به گردآورنده کمک می کند.

kindle چیست؟

Amazon Kindel یک سخت افزار الکترونیکی است که به وسیله آن خوانندگان کتاب های الکترونیک می توانند یک کتابخانه شخصی همراه داشته باشند و فایل هایی با پسوند awz را باز کنند.

 

 

 

سخن آخر

همانطور که متوجه شدین فرمت azw یک فرمت برای کتاب های الکترونیکی کمپانی آمازون است که در دستگاه ها و نرم افزار های مرتبط با این شرکت میتوانید این فایل ها را مطالعه کنید اما در این آموزش چندین روش استفاده از این فرمت در ویندوز و دستگاه های دیگر را به شما آموزش دادیم همچین شما دو روش تبدیل azw به فرمت های مختلف را یاد گرفتید مطمئن هستیم که به راحتی میتوانید از این فایلها در ویندوز خود استفاده کنید.

همانطور که میدونید شرکت رایانه کمک یک شرکت خدمات مشاوره کامپیوتر و تعمیر کامپیوتر به صورت آنلاین و در محل است بنابراین در این زمینه یا هر زمینه مشکل کامپیوتری دیگر اگر با هر مشکل کامیپوری رو به رو شدین میتوانید با شماره 9099071540 از طریق تلفن ثابت و با شماره 0217129 از طریق موبایل با مشاورین کامپیوتری ما در ارتباط باشید همچینین با فالو داشتن صفحه اینستاگرام پشتیبان کامپیوتر رایانه کمک  میتوانید رزوانه آموزش های کامپیوتری مفید و ترفند های کامپیوتری پر کاربرد را یاد بگیرید.