نحوه گرفتن عکس با پس زمینه تار | پشتیبانی کامپیوتر
انتشار: 1401/09/26 - بروزرسانی: 1401/09/26 توسط: : سید جلال حسینی

نحوه گرفتن عکس با پس زمینه تار

ممکن است در حین اسکرول کردن در فضای مجازی عکس هایی از دوستان خود ببینید که پس زمینه مات و جلوه سوژه اصلی، نظرتان را جلب کند.  در این تصاویر تار شدن محیط اطراف سبب می شود سوژه اصلی در کانون قرار گیرد و وضوح بیشتری داشته باشد. تکنیک تار کردن پس زمینه عکس بسیار پرطرفدار است و در عکسبرداری تبلیغاتی و هنری شاهد استفاده از آن هستیم.

خلق چنین عکس هایی با دوربین های عکاسی DSLR   امکان پذیر است و  امروزه با اولویت گوشی های موبایل برای عکاسی، این قابلیت به دوربین تلفن همراه اضافه شده است و ممکن است شما با سوال  چگونه عکس با پس زمینه مات بگیریم مواجه شوید.  

البته تنها دوربین مجهز به ویژگی DSLR برای گرفتن عکس با پس زمینه تار کافی نمی باشد و صرفاً تار شدن زمینه عکس، سبب ایجاد یک تصویر عالی نیست.  تارکردن پس زمینه باید مکمل سوژه اصلی باشد در نتیجه علاوه بر سخت افزار رعایت استانداردها و تکنیک ها در حین عکاسی ضروری می باشد. در ادامه این مقاله به اصلی ترین عوامل تاثیرگذار گرفتن عکس پرتره با زمینه تار خواهیم پرداخت .

 

 آنچه در این مطالب مطالعه میکنید:

فاصله مناسب برای گرفتن عکس با پس زمینه تار

منابع نور در گرفتن عکس با پس زمینه تار

تنظیمات دیافراگم برای گرفتن عکس با پس زمینه مات

فاصله کانونی برای تار کردن پس زمینه عکس

نحوه تار کردن پس زمینه در گوشی های آیفون

نحوه گرفتن عکس با پس زمینه تار با گوشی سامسونگ

روش گرفتن عکس portrait  در گوشی شیائومی

آموزش گرفتن عکس پس زمینه تار با گوشی هواوی

کلام آخر

 

فاصله مناسب برای گرفتن عکس با پس زمینه تار

رعایت فاصله مناسب در ایجاد یک تصویر پرتره دراماتیک بسیار مهم می باشد پیرو این موضوع به دو عامل اصلی باید توجه کرد1- فاصله دوربین تا سوژه اصلی: هرچه فاصله سوژه اصلی نسبت به دوربین کمتر باشد سبب می شود پس زمینه تارتر و قسمت های مورد نظر با برجستگی بیشتر ظاهر شوند البته در حین عکاسی باید توجه کرد که اغراق در تار کردن پس زمینه  صورت نگیرد. 2- فاصله سوژه اصلی با پس زمینه: هر چه فاصله سوژه اصلی با پس زمینه بیشتر باشد عمق دید مناسب تر و عکس بهتری ثبت می شود. به طور کلی رعایت فاصله مناسب با توجه به محیط و سوژه اصلی و تناسبات پرسپکتیو برای ایجاد تصویر با پس زمینه تار ضروری می باشد.

به طور خلاصه بهتر است فاصله دوربین تا سوژه اصلی کم و فاصله پس زمینه نسبت به سوژه زیاد باشد . هرچند در دوربین های حرفه ای تنظیمات سنسور و دیافراگم و سایر قابلیت ها کمک ویژه ای در گرفتن عکس پس زمینه محو می کند ولی رعایت فاصله مناسب در عکاسی با انواع دوربین ها سبب ایجاد یک تصویر مطلوب می گردد.

 

منابع نور در گرفتن عکس با پس زمینه تار

منابع نور با جلوه ی تار، پس زمینه جالبی را به وجود می آورند بهتر است منابع نور را در ترکیب بندی عکس ها جا دهیم. پس زمینه با وجود نور بخصوص در شب و محیط های تاریک در عکاسی پرتره با پس زمینه محو جلوه جالبی را ایجاد میکنند. منابع نور نقطه ای که با ریتم تکرار شده اند مانند ریسه های نور انتخاب مناسبی هستند و بعد از تار شدن پس زمینه زیبایی را درست میکنند.

پیشنهاد میکنم مطلب 10 روش تار کردن عکس با نرم افزار رایگان رو از دست ندی!!!

 

تنظیمات دیافراگم برای گرفتن عکس با پس زمینه مات

ممکن است در زمان استفاده از برنامه پرتره گوشی آیفون و یا برنامه های جانبی گزینه f را مشاهده کرده باشید این حرف مشخصه مقدار دیافراگم می باشد.

دیافراگم یکی از اصلی ترین تنظیمات دوربین برای پس زمینه تار به شمار می رود و گزینه های کنترل عمق میدان دید و برجسته کردن سوژه در این قسمت قرار دارد.  عملکرد کلی دیافراگم به این صورت است که میزان نور وارد شده به لنز را کنترل می کند، موردی که در تنظیمات دیافراگم باید توجه کنیم مقدار عددی است،  عدد بزرگتر دیافراگم بسته تری را ایجاد می کند برای مثال f/1.7  تاری و ماتی بیشتری نسبت به f/5.6  در عکس به وجود می آورد در نتیجه هرچه دیافراگم بازتر باشد پس زمینه تار تر می شود.

 

فاصله کانونی برای تار کردن پس زمینه عکس  

فاصله کانونی به فاصله لنز دوربین تا سنسور گفته می شود و مقیاس اندازه گیری آن بر حسب میلی متر است. هرچه فاصله کانونی بیشتر باشد زمینه عکس تار تر به نظر می رسد و هر چه فاصله کانونی کوتاه تر باشد جزئیات در سوژه اصلی و همینطور پس زمینه به صورت محو نمایان می شوند.

امروزه در دسترس ترین وسیله برای عکاسی و اشتراک گذاری تصویر گوشی همراه می باشد در ادامه مقاله پاسخ مناسبی برای سوال چگونه با گوشی عکس با پس زمینه مات بگیریم ؟ پیدا می کنیم.

 حالا که روش تار کردن عکس رو یاد گرفتی دوست داری با آموزش تار کردن پس زمینه عکس در آیفون هم آشنا بشی؟  آموزش تار کردن پس زمینه عکس در آیفون

 

نحوه تار کردن پس زمینه در گوشی های آیفون

امکان تار کردن زمینه عکس در گوشی های آیفون پیش بینی شده است  در گوشی های آیفون 7 پلاس به بالاتر ویژگی Portrait Mode به منوی دوربین اضافه شده کافی است پس از باز کردن دوربین روی گزینه Portrait ضربه بزنید کمی صبر کنید تا Natural Light و یا depth effect ( در آیفون 7) به رنگ زرد نمایان  شود  سپس دکمه گرفتن عکس را بفشارید تا عکسی با جلوه متفاوت ثبت نمایید.

همانطور که اشاره شد رعایت فاصله در این نوع از عکاسی حائز اهمیت است و این فاصله در گوشی های آیفون حداقل 60 سانتی متر و حداکثر 2.5 متر می باشد و پیشنهاد می شود برای نتیجه بهتر این شرط رعایت شود.

در برخی از مواقع نیاز دارید تا گرفتن عکس تار را با تسلط بیشتری انجام دهید برای مثال زمینه کمی تارتر یا واضح تر باشد. در گوشی های  ایفون 8 پلاس به بالاتر این کار قابل انجام است کافی است قبل از گرفتن عکس گزینه   Portrait انتخاب کنید و بعد از قسمت بالا سمت راست عنوان f را لمس و تنظیمات مورد نظر را با نوار ابزاری که ظاهر می شود اعمال نمایید و در نهایت دکمه شاتر دوربین را بفشارید .

تغییرات تار کردن زمینه عکس در حین و بعد از عکاسی امکان پذیر است. اگر بعد از ثبت عکس نیاز دارید زمینه را محو کنید ابتدا  تصویر را از گالری گوشی باز کنید و بعد روی گزینه Edit   ضربه بزنید و در نهایت گزینه f  در بالا سمت چپ را انتخاب کنید و در ادامه مانند مراحل فوق تارکردن پشت تصویر در گوشی آیفون را مطابق میل خود انجام دهید.

از قابلیت های جالب مود پرتره آیفون می توان به حالت های نورپردازی پرتره اشاره کرد. البته این قابلیت در آیفون 7 وجود ندارد.

Natural Light (نور طبیعی) و تغییری در نور ایجاد نمی شود. Studio Light  (نور استودیویی): سوژه ی اصلی روشن تر و درخشان تر می شود.

Contour Light  (نور کانتور): سوژه عکس دارای سایه های تیره و روشن می شود Stage Light  (نور صحنه): موجب می شود عکس سیاه و سفید شود High-Key Light Mono عکسی سیاه و سفیدی با زمینه سفید ایجاد می کند.

 

البته قابلیت مات کردن پس زمینه عکس از ابتدا در تمام گوشی های آیفون پیش بینی شده بود ، در نتیجه بدون توجه به مدل گوشی می توانید به آرامی به سوژه اصلی نزدیک شوید و بعد عکس مورد نظر را ثبت کنید با این روش ملاحظه می کنید که عکس پیش زمینه وضوح بیشتری نسبت به محیط اطراف دارد.

پلتفرم اندروید نیز کاربران وفاداری دارد در ادامه به نحوه گرفتن عکس با پس زمینه تار در گوشی های اندورید می پردازیم:

 

نحوه گرفتن عکس با پس زمینه تار با گوشی سامسونگ

کمپانی سامسونگ سعی دارد از بازار رقابت و توسعه روزافزون تکنولوژی جا نماند پیرو این موضوع در گوشی های هوشمند گلکسی   (Galaxy)گزینه Selective Focus در منوی دوربین دیده می شود که امکان گرفتن عکس با پس زمینه مات را فراهم می کند.

کافی است دوربین گوشی را باز کنید و از منوی دوربین گزینه Selective Focus را لمس کنید و بعد در فاصه مناسبی از سوژه عکس بگیرید. می توانید این عکس را از گالری خود بیابید و از گزینه Edit  میزان تاری پس زمینه را در آن تغییر دهید و در نهایت دکمه save  را بفشارید.

 

روش گرفتن عکسportrait  در گوشی شیائومی

حالت پرتره در گوشی های شیائومی نیز وجود دارد و سنسور تشخیص عمق در دوربین تعبیه شده است. برای استفاده از این قابلیت بعد از بازکردن دوربین در کنار دکمه شاتر عکس، دکمه portrait  (پرتره ) مشاهده می شود روی آن ضربه بزنید و با رعایت موارد فوق عکاسی کنید.

هر عکسی رو که داخل اینترنت به اشتراک میگذارید تمام اطلاعات شما هم به صورت عمومی منتشر میشه! حالا میدونی این فرا داده تصاویر رو چطوری پاک کنی؟ چطوری ویرایش یا حذف کنی؟ با من تا انتهای فرا داده عکس چیست همراه باش تا کامل بهت بگم.

 

آموزش گرفتن عکس پس زمینه تار با گوشی هواوی

گرفتن عکس با پس زمینه تار در گوشی های هواوی  نیز کار پیچیده ای نیست بعد از اجرای دوربین روی پرتره یا portrait ضربه بزنید سوژه خود را در منظره یاب قاب کنید و اگر تمایل داشته باشید می توانید از سایر افکت ها مانند افکت زیبایی استفاده کنید و در نهایت دکمه شاتر را لمس کنید.

 

کلام اخر

امیدواریم نحوه گرفتن عکس با پس زمینه تار مورد توجه شما قرار گرفته باشد در این مقاله سعی داشتیم نحوه گرفتن عکس با پس زمینه مات و را بررسی کنیم اگر سوالی در خصوص موضوع این مقاله و یا برای حل مشکلات کامپیوتری و اینترنتی میتوانید با مجموعه رایانه کمک تماس بگیرید تا در حداقل زمان به پاسخ مناسب برسید.  راه ارتباط با ما شماره هوشمند 9099071540 از طریق تلفن های ثابت و همچنین شماره اعتباری0217129 از طریق موبایل یا تلفن ثابت می باشد.