لینک داخلی در سئو | دفتر خدمات کامپیوتری
انتشار: 1401/10/14 - بروزرسانی: 1402/04/17 توسط: : ساناز عباسی

لینک‌سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی پیوند خوبی را بین صفحات مرتبط ایجاد می کند و از آن به عنوان یک مهارت و ترفند مناسب برای بالا بردن امتیاز سایت می توانید استفاده کنید در لینک سازی داخلی درون یک سایت مشخص صفحه مورد بازدید به دیگر صفحات ارجاع داده می شوند در واقع لینک سازی مانند تابلوهای راهنما برای کاربران عمل می کنند و لینک داخلی در سئو از نکات قابل توجه می باشد. در ادامه مقاله پاسخ مناسبی برای سوال لینک‌سازی داخلی چیست؟ پیدا می کنیم. در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با لینک  سازی داخلی می توانید از خدمات  مشاوره کامپیوتری کارشناسان ما در رایانه کم ک بهره مند شوید. برای تماس با رایانه کمک میتوانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 تماس حاصل فرمایید.

 

 

فهرست

مفهوم لینک سازی داخلی

مزایای لینک سازی داخلی چیست؟

هدف از ایجاد لینک سازی داخلی چیست؟

اصلی ترین دلیل استفاده از لینک های داخلی

تأثیر لینک سازی داخلی در ربات های جستجوگر

انواع روش های  لینک سازی داخلی

 لینک سازی داخلی در داخل محتوا

لینک سازی داخلی اتوماتیک

لینک سازی داخلی در متن

لینک سازی داخلی با استفاده از تصاویر

لینک سازی داخلی در صفحه اول

لینک سازی با استفاده از افزونه ها

بهترین روش لینکسازی داخلی چیست؟

روش صحیح استفاده از انکرتکست در لینک سازی داخلی

موارد قابل توجه در لینک سازی داخلی

نکات مهم در لینک سازی داخلی

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با لینک‌سازی داخلی چیست؟

سخن آخر

 

مفهوم لینک سازی داخلی

برای درک بهتر موضوع به این مثال توجه کنید، یک شعبه بانک را تصور کنید که هر باجه فعالیت به خصوصی دارد و نیازهای مختلفی را پاسخ می دهد، بعد از بازکردن حساب جاری، پرسنل بانک اشاره می کند اگر به وام نیاز دارید می توانید به باجه تسهیلات نیز مراجعه کنید. در زبان سئو شعبه مشخص همان وبسایت می باشد ورود به بانک ، بازدید کاربر از سایت و هدایت مشتری به سمت باجه تسهیلات، در واقع همان لینک سازی داخلی می باشد.

 

بیشتر بخوانیم: میدونی سی پنل چیست و چه کاربردی داره؟ پس بزن روی لینک ومقاله آموزشی رو بخون

 

مزایای لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی برای سایت، موجب بهتر شدن ساختار و محتوای سایت می شود.

به بالا آمدن سایت در صفحات نخستین گوگل کمک می کند.

باعث بازدید مجدد صفحات قدیمی می شود.

لینک سازی داخلی کمک می کند کاربر زمان طولانی تری در سایت حضور داشته باشد.

دسترسی مناسبی برای کاربر ایجاد می شود تا سوالات و نیازهای خود را از محتوای سایت استخراج نماید.

 

📌ایستگاه مطلب: سرویس Cloudflare یک شبکه بزرگ از سرورها است که می تواند امنیت، سرعت عملکرد سایت های شما را بهبود بده. با مطالعه مقاله سرویس cloudflare چیست؟  در این رابطه اطلاعات بیشتری کسب کن و استفاده کن. 

 

 

هدف از ایجاد لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی سبب ایجاد پیوند و ارتباط مناسب با لینک های یک وبسایت می شود . لینک داخلی در سئو سبب افزایش ترافیک بازدیدکنندگان می گردد و کاربران را به بازدید از سایر محتوا یک وبسایت مشخص هدایت می کند.

اصلی ترین دلیل استفاده از لینک های داخلی

یکی از عمده ترین دلایل استفاده از لینک سازی داخلی شناسایی سایت توسط موتورهای جستجوگر می باشد در واقع لینک سازی داخلی یک سیگنال به موتورهای جستجو ارسال می کند و در الگوریتم خود صفحه را با اهمیت و ارزشمند شناسایی می نماید که این موضوع سبب افزایش امتیاز و بازدید از سایت و افزایش رتبه می شود.


تأثیر لینک سازی داخلی در ربات های جستجوگر

خزندگان گوگل لینک های موجود را دنبال می کنند اگر صفحه شما از لینک سازی داخلی مناسبی بهره مند باشد ربات ها و خزنده های گوگل با سهولت بیشتری آن را پیدا و معرفی  می کنند همانطور که اشاره کردیم اهمیت لینک سازی داخلی در تولید محتوا را نمی توان نادیده گرفت .

انواع روش های  لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود.

 لینک سازی داخلی در داخل محتوا

یکی از روش های لینک سازی داخلی لینک سازی دستی است و توسط افراد انجام می شود که استفاده از این روش تأثیرات مثبت خود را به همراه دارد ولی از معایب آن می توان به کندی کار اشاره کرد.

 

لینک سازی داخلی اتوماتیک

لینک سازی داخلی در ورد پرس از طریق کلمات کلیدی انجام می شود و زمانی که کلمات کلیدی فراخوانی گردد به صورت اتوماتیک کاربر به سمت محتوا و متن مورد نظر هدایت می شود.

لینک سازی داخلی در متن

از مرسوم ترین انواع لینک سازی داخلی انجام این کار درون متن می باشد حتماً در هنگام مطالعه یک وب سایت کلمات بولد شده را ملاحظه کرده اید که با کلیک روی آن ها به صفحه دیگری ارجاع می شود منظور از لینک سازی داخلی در متن همین ترفند است که روش رایج و خوبی محسوب می شود.

لینک سازی داخلی با استفاده از تصاویر

هر محتوا شامل تصاویر مرتبط می باشد با گذاشتن تگ Alt برای هر عکس آدرس دقیقی برای آن ایجاد می کنید و به این ترتیب این تگ سبب می‌شود تا عکس و موضوع آن برای گوگل شناسایی‌شده و در نتیجه کاربران از طریق عکس به سمت وب سایت شما هدایت شوند.

لینک سازی داخلی در صفحه اول

اهمیت لینک سازی داخلی در صفحه اول هر وبسایت قابل توجه می باشد و باید به نحوی تهیه گردد که زمان حضور بازدیدکنندگان طولانی شود و با لینک سازی داخلی مناسب به سمت سایر محتوا هدایت شوند.

لینک سازی با استفاده از افزونه ها

یکی از روش های لینک سازی داخلی استفاده از افزونه ها می باشد در این روش با ایجاد یک دسترسی مناسب با عنوانی مانند ارتباط با ما و یا سایر محصولات  و ... باعث ارجاع بازدید کنندگان به لینک های داخلی می شوید.

 

 

بهترین روش لینکسازی داخلی چیست؟

بهترین روش لینکسازی داخلی قراردادن لینک روی انکرتکست می باشد که بهتر است به صورت بولد شده در متن دیده شود و همچنین در قسمت هایی از متن استفاده شود که کاربر را به نیازهای مرتبط هدایت کند.

روش صحیح استفاده از انکرتکست در لینک سازی داخلی

 از قراردادن لینک روی عنوان های طولانی و پاراگراف بپرهیزید.

لینک مورد نظرتان را روی کلماتی نظر در ادامه ، اینجا کلیک کنید و ... قرار ندهید و انکرتکست مناسبی را در نظر بگیرید که کوتاه و مفهوم باشد و کاربر به بازدید از صفحه ترغیب نماید.

در لینک سازی برای سایت از ایجاد انکرتکست های تکراری بپرهیزید و در صورتی که قصد معرفی مجدد یک صفحه را دارید از عنواین مترادف و مرتبط استفاده نمایید.

موارد قابل توجه در لینک سازی داخلی

تعداد ارجاع به یک لینک مشخص حائز اهمیت می باشد اگر در صفحه خود محتوای با کیفیت و مهمی دارید از لینک دهی بیش از حد به آن موضوع پرهیز کنید که کاربر به علت مشاهده مطالب تکراری صفحه را ترک می کند.

لینک سازی به صفحات کم اهمیت را انجام ندهید و تلاش کنید محتوایی را در قالب لینک پیشنهاد دهید که از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

دقت کنید از لینک دهی به صفحاتی که دارای نقص هستند برای مثال کاربر با ارور 404 روبرو می شود پرهیز کنید.

به روز رسانی صفحات قدیمی یک روش موثر می باشد و علی رغم بالابردن کیفیت محتوا اگر با لینک سازی داخلی ادغام شود یک ترفند مناسب برای بازدید بیشتر از وب سایت شما می گردد.


نکات مهم در لینک سازی داخلی

  • در لینک سازی داخلی به لینک های خود تگ nofollow  ندهید و بهتر است لینک های داخلی از لینک ها ی follow انتخاب شوند.
  • به صفحات پربازدید کاربران لینک دهید.
  • بهتر است کلمات اصلی و کلید واژه را در 100 کلمه اول یعنی نخستین پاراگراف قرار دهید.
  • کلمات کلیدی را بولد کنید و رنگ آن را تغییر دهید.
  • در لینک سازی داخلی ، کاربر را به سوی جدیدترین محتوا خود هدایت کنید.

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با لینک‌سازی داخلی چیست؟

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با لینک داخلی در سئو پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

تاثیر لینک داخلی در سئو چیست؟

- لینک های داخلی کمک می کنند مخاطب در بین صفحات مدنظر گشت کند و در نتیجه  زمان بیشتری را در سایت  شما بگذراند و این به  بالا بودن امتیاز سایت شما کمک میکند. 

لینک شکسته چیست؟

- لینک  شکسته به لینکی که با کلیک بر روی آن به صفحه بدون محتوا وارد شده‌اید Broken Link یا لینک شکسته، و صفحه ای که بعد از کلیک بر روی آن مشاهده می‌ کنید صفحه 404 یا 404 page گفته می‌شود.

چه مواردی را هنگام لینک  سازی داخلی لازم است توجه کنیم؟

- مهمترین اصولی که  بهتر است شما هنگام لینک  سازی به آن توجه داشته باشید و به آن استراتژی لینک سازی داخلی می گوییم، در موارد زیر دسته بندی می شود.

1- تکنیک مرزبندی در محتوا

2- استفاده از انکر تکست مناسب

3- لینک دهی به صفحات جدید از محتوای پربازدید

4- ساخت صفحات خوشه ای و لینک سازی به دسته اصلی

 

 

سخن آخر

ضمن قدردانی از همراهی شما امیدواریم اطلاعات مفیدی در خصوص لینک  داخلی در سئو ارائه کرده باشیم اگر سوالی در این خصوص داشتید میتوانید با مجموعه رایانه کمک تماس بگیرید. رایانه کمک سالها است در زمینه حل مشکلات اینترنتی و کامپیوتری در کنار شما است، راه های تماس با ما شماره هوشمند9099071540 که از طریق تلفن های ثابت و شماره اعتباری0217129 میتوانید از طریق موبایل یا تلفن ثابت با ما در ارتباط باشید.

📌 رفع مسئولیت: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است و در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.