نحوه گذاشتن گیف در ورد
انتشار: 1401/12/01 - بروزرسانی: 1403/03/26 توسط: : مهدیه درخشانی

نحوه گذاشتن گیف در ورد

                         گیف ها (GIF) تصاویر کوتاه متحرکی هستند که می‌توانند معنای مشخصی را در متن منتقل کنند یا اندکی سرگرمی و شوخ طبعی به آن اضافه کنند. امروزه در اغلب پیام‌ها و چت‌های فضای مجازی می‌توانید گیف‌های متنوع و جالبی را مشاهده کنید.

جدا از فضای مجازی بسیاری دوست دارند در متن‌های طولانی‌تر مانند فایل ورد نیز از گیف استفاده کنند تا جذابیت بیشتری به مقاله خود بدهند. در مطلب تب layout در ورد شما را  با کاربرد و قسمت های این تب آشنا کردیم.  امروز می‌خواهیم نحوه گذاشتن گیف در ورد را به شما آموزش دهیم. بنابراین اگر دوست دارید از گیف در متن‌های خود استفاده کنید اما نحوه گذاشتن گیف در ورد را نمی‌دانید مطلب امروز را دنبال کنید. ما مرحله به مرحله به شما این امر را آموزش می‌دهیم.

✴️✴️ تماس با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099070192 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

گذاشتن گیف در ورد چه ملزوماتی دارد؟

آموزش سریع نحوه گذاشتن گیف در ورد

سخن آخر

 

گذاشتن گیف در ورد چه ملزوماتی دارد؟

قبل از آموزش روش‌های گذاشتن گیف در ورد باید بدانید تنها در نسخه ویندوز 10 یا بالاتر می‌توانید یک فایل گیف را به ورد اضافه کنید. همچنین اگر از کامپیوترهای مک استفاده می‌کنید همچنان می‌توانید فایل گیف را در ورد قرار دهید اما گیف شما متحرک نخواهد بود.

 

پیشنهاد مطلب: تصاویری را داریم که بنا به دلایلی می خواهیم آن را کراپ کنیم. مقاله آموزش کراپ تصاویر در ورد را از دست نده

آموزش سریع نحوه گذاشتن گیف در ورد

1.در روش اول ابتدا یک فایل ورد را باز کنید. در منوی بالا ورد روی گزینه Insert کلیک کنید. 

 

 

2.در منو Insert از بخش Illustration گزینه Pictures را انتخاب کنید.

 

 

3.بعد از کلیک روی Pictures گزینه This device را فشار دهید تا گیف مورد نظرتان را از سیستم انتخاب کنید.

 

 

4.  بعد از انتخاب گیف، دکمه Insert را فشار دهید تا گیف به فایل ورد اضافه شود. همچنین برای راحتی کار میتوانید با درگ کردن فایل گیف به پنجره ورد آن را به صفحات ورد خود اضافه کنید .

 

 

  5.بعد از قرار گرفتن گیف در ورد می‌توانید از گوشه سمت چپ آن دکمه توقف یا Pause را با علامت  ببینید

 

 

6.همچین ورد به شما این امکان را می‌دهد تا متنی را به گیف اضافه کنید. اغلب به صورت خودکار گزینه نوشتاری متن برای عکس در ورد نمایش داده می‌شود.

 

 

7. در صورتی که این گزینه نمایان نشد، روی گیف کلیک راست کنید و گزینه View alt text را بزنید و متن تکمیلی خود را اضافه کنید.

 

 

گذاشتن گیف در نوشته‌ها یکی از مهمترین ابزارهای شما برای افزایش جذابیت نوشته و متن است. همچنین به خواننده نیز انگیزه بیشتری برای خواندن مطالب شما می‌دهد. اگر برای قشر نوجوان و جوان می‌نویسید بهتر است ابزارها و امکاناتی که برای آنها جذاب است را نیز بشناسید.

یکی از مهمترین این امکانات معنایی که به شما کمک می‌کند، گذاشتن گیف در ورد است. در کنار بارگذاری عکس‌های متنوع و مرتبطت بهتر است از گذاشتن گیف در ورد نیز غافل نشوید. امروزه تقریبا برای هر موضوعی گیف وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید گیف‌های جالب و جذاب را از سایت‌های مختلف دانلود کنید. گذاشتن گیف در ورد خلاقیت و نوآوری متن شما را نیز افزایش می‌دهد .

 سخن آخر

در این مقاله به بررسی نحوه گذاشتن گیف در نرم افزار ورد  پرداختیم. امیدواریم این مطلب برای شما کاربران رایانه کمک مفید بوده باشد، همانطور که می دانید شرکت رایانه کمک یک شرکت حل مشکلات کامپیوتری و نرم افزارهای موبایل است که می‌توانید با تماس با شماره 9099070192 با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات کامپیوتری خود را بپرسید همچنین در صورتی که قصد تماس با رایانه کمک از طریق موبایل را داشته باشید بهتر است شماره 0217129 را شماره گیری کنید.

در صورتی که در رابطه با این مطلب سوالی داشته باشید می توانید در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید در کمترین زمان کارشناسان ما پاسخ شما را خواهند داد.

رفع مسئولیت: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است و در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.