کاهش load time در وردپرس | تعمیر لپ تاپ در محل
انتشار: 1402/02/04 - بروزرسانی: 1402/04/17 توسط: : ساناز عباسی

چگونه load time سایت را در وردپرس کاهش دهیم؟

یکی از فاکتور های اصلی برای توسعه سایت کاهش زمان پاسخگویی سرور در وردپرس می باشد. بر اساس آمار کاربران از مشاهده صفحاتی که بارگذاری آن ها بیش از 3 ثانیه طول بکشد صرف نظر می کنند علاوه بر این موضوع از سال 2018  گوگل از معیار کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس به عنوان یکی از ملاک های اصلی رتبه بندی سایت استفاده می کند به این معنی که علاوه بر رعایت تمامی اصول سئو و تولید محتوای مناسب، برای صدر نشین شدن در صفحات اول گوگل لازم است زمان پاسخ دهی سرورکوتاه باشد. بدیهی است که گوگل در تلاش است رتبه برتر را به سایت هایی که تجربه کاربری خوبی به مخاطب القا می کنند ببخشد و یکی از عوامل موثر در نظر مخاطب سرعت دسترسی می باشد. همچنین در مقاله Cloudflare چیست به کاربرد این سرویس در افزایش سرعت بارگذاری سایت اشاره کردیم حتما مقاله رو بخون و استفاده کن. در ادامه به روش های کاهش load time در وردپرس می پردازیم.

اگر سوالی در زمینه وردپرس داشتید می توانید با مجموعه رایانه کمک تماس بگیرید تا در حداقل زمان به پاسخ مناسب برسید.

فهرست

اصطلاح TTFB چیست؟

اهمیت کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس

استاندارد زمان مناسب پاسخگویی سرور در سایت ورد پرس

روش های کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس

سخن آخر

اصطلاح TTFB چیست؟

TTFB مخفف time to first byte می باشد و به معنی صرف زمانی است که مرورگر برای دریافت اولین داده از سرور لحاظ می کند به طبع هرچه زمان TTFB بیشتر باشد مشاهده و دسترسی به سایت برای کاربر طولانی تر خواهد بود.

 

 

اهمیت کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس

قبل از بررسی روش های کاهش سرعت پاسخ سرور در ورد پرس بهتر است به اهمیت این موضوع بپردازیم.

همانطور که اشاره شد گوگل در تلاش است رتبه های بالا را به صفحاتی اختصاص دهد که با ارزش ترین و با کیفیت ترین مطلب مرتبط با موضوع سرچ مخاطب را دارد و در کنار این موارد سرعت بارگذاری و  پاسخ دهی سرور نیز حائز اهمیت می باشد. معمولاً صفحاتی که رتبه بالایی در لیست نتایج گوگل دارند این موضوع به خوبی رعایت شده است. به طبع کند بودن سایت ورد پرس سبب می شود تا مخاطب به لینک دیگری مراجعه کند. به طور خلاصه  افزایش سرعت وردپرس هم از نظر بازدیدکنندگان مهم است و تجربه کاربری خوبی را به وجود می آورد و از طرفی برای سئو گوگل این مسئله مهم است  و باعث رشد وب سایت خواهد شد.

استاندارد زمان مناسب پاسخگویی سرور در سایت ورد پرس

رعایت مواردی مانند حفظ زمان سریع بارگذاری بدون نوسان و بدون توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر دارای اهمیت می باشد. طبق الگوریتم گوگل  بهتر است  زمان پاسخ دهی از سوی سرور را  کمتر از 200 میلی ثانیه در نظر بگیرید. 100 میلی ثانیه TTFB ایده آل است و زمان بیش از 500 میلی ثانیه  مناسب نمی باشد.

روش های کاهش زمان پاسخ سرور در وردپرس

در ادامه به برخی از راه کارهای افزایش سرعت سایت ورد پرس می پردازیم.

استفاده از قالب سبک و پرسرعت

برای افزایش سرعت وردپرس استفاده از قالب های سبک و سریع یک ضرورت محسوب می شود. قالب های رایگان وردپرس به طور معمول عملکرد مناسبی ندارند و با تأخیر لود می شوند.  قالب وردپرس را از یک منبع قابل اعتماد تهیه کنید و از قالب های نال شده و غیرقانونی برای ایجاد یک وب سایت بپرهیزید چرا که نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

حذف  افزونه های بلااستفاده برای کاهش load time در وردپرس

توجه داشته باشید افزونه های اضافی و ناکارآمد سبب کند شدن سرعت بارگذاری سایت می شود و در برخی موارد استفاده  از افزونه های نامعتبر سبب اسپم شدن سایت می گردند . اگر افزونه ای را مدت زمان زیادی است به روزرسانی نکرده اید پیشنهاد می شود از لیست حذف کنید و در صورت نیاز جایگزین های بهتری را نصب کنید.

قابل ذکر است نصب افزونه های اضافی می تواند زمان زمان پاسخ سرور را افزایش دهد.

بررسی هاست وبسایت

به طور معمول شرکت هایی که خدمات میزبان یا هاست وبسایت ارائه می دهند فضای مشخصی از سرور را بین چند شرکت و مجموعه مختلف به اشتراک می گذارند . طبیعی است که در چنین شرایطی ممکن است سایت شما کند لود شود. به عنوان راه حل می توانید از شرکت هایی خدمات دریافت کنید که پنل اختصاصی به شما می دهند، در این شرایط تمام ترافیک اشغالی مختص به سایت خودتان می باشد.

تصاویر سایت را بهینه سازی نمایید

تصاویر از اهمیت ویژه ای در تولید محتوا برخوردار هستند و بسیاری از کاربران ترجیح می دهند در حین مطالعه یک مطلب تصویر مرتبط ببینند و  یا مراحل یک آموزش را به صورت مصور مشاهده کنند. تصاویر را به صورت فشرده در سایت خود بارگذاری نمایید چرا که اگر حجم عکس های وبسایت زیاد باشد بدون شک سبب می شود تا وبسایت شما با سرعت کمی لود بشود و امتیاز منفی برایتان محسوب می گردد.

کاهش لود سایت با فعال کردن کش

 با قابلیت کش ورد پرس می توانید سرعت لود سایت را تا 80 درصد افزایش دهید. کش یک مکانیزم برای ذخیره موقت صفحات وب محسوب می شود در نتیجه وبسایت عملکرد بهتری خواهد داشت. کش کردن صفحات وب سبب می شود تا سرور مسیر کوتاه تری را برای دسترسی به اطلاعات شما طی کند در نتیجه سرعت بارگیری وبسایت بیشتر خواهد شد. برای استفاده از کش در وردپرس می توانید از افزونه هایی مانند W3 Total Cache  و یا LiteSpeed Cache استفاده کنید . کافی است بعد از دانلود و نصب افزونه کش به تب تنطیمات عمومی وارد شوید و از قسمت cache page این حالت را فعال کنید.

استفاده از  CDN برای کاهش load timeسایت ورد پرس

CDNیکی از ابزارهای اساسی و بسیار مهم برای کنترل و مدیریت محتوا در سایت است  قبلاً  در مقاله شبکه توزیع محتوا یا CDN چیست؟ به تشریح این موضوع پرداخته ایم.

در مقاله توجه داشته باشید زمانی که میزان بازدید از سایت زیاد باشد ممکن است بارگذاری سایت کند شود چرا که درخواست و ترافیک همزمان بر روی یک سرور مشخص ایجاد می گردد علاوه بر این اصل دیگری وجود دارد که از نظر جرافیایی هرچه کاربر از سرور میزبان دورتر باشد کاهش سرعت بارگیری را تجربه خواهد کرد.  شبکه توزیع محتوا یه همان CDN با قرار دادن وب سایت شما در شبکه جهانی سرورها می تواند راه حل مناسبی در این زمینه باشد

استفاده از Lazy Load در بارگزاری تصاویر در وبسایت

بیشترین زمان بارگذاری وبسایت در خصوص تصاویر می باشد هرچند که به کمک فشرده سازها حجم عکس را کاهش دهیم بازم هم تصاویر بخصوص اگر تعداد آن ها زیاد باشد باعث بارگیری کند صفحات ورد پرس می باشند.  در این شرایط می توانید از ابزار Lazy Load استفاده کنید این ابزار کمک می کند ابتدا محتوای اصلی سایت دردسترس کاربر قرار بگیرد و لود تصاویر با تأخیر انجام می شود این تعویق در بارگذاری عکس ها سبب کاهش load time در وردپرس می شود.

کم کردن زمان لود سایت با فشرده سازی css و جاوا اسکریپت

از راه هایی تاثیرگذار در بالا بردن سرعت سایت ورد پرس بهینه نمودن کد ها می باشد. بدیهی است با نوشتن کدهای مختلف حجم فایل نیز افزایش پیدا می کند علاوه براین با نصب هر افزونه یک فایل JS یا CSS که قرار است بارگذاری شود اضافه می گردد، در این شرایط می توانید با استفاده از روش های فشرده سازی فایل های JS یا CSS از کند شدن سایت ورد پرس جلوگیری نمایید.

برای فشرده سازی جاوا اسکریپت از روش های زیر می توانید استفاده کنید:

_ فشرده سازی از طریق کد

_فشرده سازی از طریق افزونه هایی مانند wp roket

فشرده سازی با استفاده از ابزارهایی مانند Minification  و Microsoft Ajax Minifier

سخن آخر

در این مقاله سعی داشتیم پاسخ مناسبی برای چگونه load time سایت را در وردپرس کاهش دهیم؟پیدا کنیم.  اگر سوالی در این خصوص داشتید میتوانید با مجموعه رایانه کمک تماس بگیرید. رایانه کمک سالهاست در زمینه حل مشکلات اینترنتی و کامپیوتری درراه های تماس با ما شماره هوشمند9099071540 که از طریق تلفن های ثابت و همچنین شماره اعتباری0217129 از طریق موبایل یا تلفن ثابت با ما در ارتباط باشید.

قابل توجه شما کاربر گرامی: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.