بهترین افزونه های ساخت نمودار در وردپرس | رایانه کمک
انتشار: 1403/01/30 - بروزرسانی: 1403/01/30 توسط: : امیرحسین سالمی

بهترین افزونه های ساخت نمودار در وردپرس

خوشبختانه اگه روی یک سایت وردپرسی کار کنی میتونی به لطف وجود افزونه یا پلاگینهای مختلف امکانات و قابلیتهای جذابی به سایتت اضافه کنی یکیش ساخت همین نمودارهای کاربردی در سایتهاست که با نصب و راه اندازی یک افزونه به راحتی میتونی هر مدل نموداری که دوست داری در سایتت داشته باشی حالا آنچه که مهمه شناخت بهترین افزونه های ساخت نمودار در وردپرس است که میخوام در این مقاله 8 تا از بهترین پلاگینهای رسم نمودار رو بهت معرفی کنم پس اگه میخوای یه سر و سامونی به سایت وردپرسی خودت بدی و نمودارهای مختلف رو بهش اضافه کنی با من تا آخر این مقاله همراه باش 😊.

📌 قبل از اینکه برم سر وقت افزونه های وردپرس واسه رسم نمودار میخوام رایانه کمک رو بهت معرفی کنم، یادت باشه هر موقع دنبال نرم افزار بودی با کمک این سایت میتونی برنامه ی مورد نظرت رو به صورت کاملا رایگان دانلود کنی؛ تازه میتونی کلیییی اطلاعات جذاب درباره ی نرم افزار دلخواهت هم به دست بیاری.

 فهرست مطالب

چرا باید از افزونه های ساخت نمودار استفاده کرد؟

معرفی محبوبترین پلاگین های ایجاد نمودار وردپرسی

و اما کلام آخر رایانه کمک...

چرا باید از افزونه های ساخت نمودار استفاده کرد؟

همونطور که میدونی درک تجسمی از درک اعداد خیلییییی ساده تره تصور کن بخوای یک مطلب یا گزارش رو به مخاطبانت توضیح بدی ترجیح میدی از یکسری اعداد پیچیده استفاده کنی یا یک نمودار قابل فهم؟؟!! 😉 فرقی نداره که میخوای این موضوع رو توضیح بدی یا در قالب یک متن، پست و بلاگ در سایت وردپرسی به اشتراک بذاری به هر حال بهترین روش برای نمایش داده های بزرگ، مقایسه ی داده ها، درک تفاوت ها، خوانایی و درک ساده تر، جذب بهتر کاربر همین نمودارهاست که با کمک Plug-in های وردپرسی میتونی به سایتت اضافه کنی و فقط کافیه با بهترینشون آشنا باشی که من کارتو راحت کردم و در ادامه بهترین افزونه های رسم نمودار وردپرسی رو واست آوردم.

معرفی محبوبترین پلاگین های ایجاد نمودار وردپرسی

تعداد این پلاگینها کم نیست و روش کار باهاشون هم خیلی ساده است میتونی آنها رو از مخزن وردپرس دانلود کرده یا با آپلود فایل فشرده از طریق پیشخوان وردپرس افزونه ی مورد نظرت رو نصب و فعال کنی؛ اگه نحوه ی نصب پلاگینها رو هم بلد نیستی اصلاااا عیبی نداره کافیه سری به مقاله ی "نصب افزونه های وردپرس" بزنی.

ویژگی های افزونه GFChart

GFChart یک افزونه نمودار وردپرس بوده که به جهت ایجاد گراف و نمودارها ازش استفاده میشه، در واقع با این افزونه میتونی خیلی سریع داده های عددی رو به شکلی قابل فهم تبدیل کنی؛ خوبی این افزونه اینه که میتونی به صورت اتوماتیک آخرین نتایج رو به کاربران خودت نشون بدی.

ویژگی های افزونه GFChart | حل مشکل گوشی تلفنی

در واقع این افزونه جزء محبوبترین هاست و رابط کاربری ساده ای داره، فرقی نمیکنه میخوای چه نموداری در سایتت ایجاد کنی با این افزونه میتونی هر نوع نموداری از دایره ای و میله ای گرفته تا سه بعدی رو در سایت وردپرسی خودت داشته باشی. مهمترین مزیت  این پلاگین قابلیت سفارشی سازی و نمایش پویا و تعاملی نمودارها است.

ووکامرس و ساخت نمودار با Data Tables Generator

اگه دنبال افزونه ای واسه ساخت جداول واکنشگرا هستی Data Tables Generator دقیقا آن چیزیه که دنبالشی، با نسخه ی رایگانش میتونی کلیییی جدول ریسپانسیو ایجاد کنی اما اگه بخوای با این پلاگین نمودار بسازی باید بری سراغ نسخه ی پریمیومش، میتونی داده های مختلف رو واسه ساخت نمودارهای خطی، دایره ای، میله ای، حباب دار و ... از فایلهای PDF، CSV، Excel و Google Sheets وارد کنی. یکی از مهمترین مزیتهای این افزونه ادغام شدنش با افزونه ی فروشگاه ساز ووکامرس است.

 

پیشنهاد مطلب: معرفی افزونه وردپرسی هوش مصنوعی AI-Power

رسم نمودار در وردپرس با Visualizer

یکی دیگه از Plugin های وردپرسی که میتونی باهاش علاوه بر نمودار جدولهای کاربردی هم ایجاد کنی Visualizer نام داره که دارای 2 نسخه ی رایگان و پولی است و با دانلود نسخه ی رایگانش میتونی 9 مدل نمودار رسم کنی؛ اگه دنبال رسم نمودارهای حرفه ای هستی بهت Visualizer رو پیشنهاد میکنم با این پلاگین میتونی به صورت زنده نمودارها رو ویرایش و شخصی سازی کنی تازه میتونی مشخص کنی که این نمودارها فقط به یکسری از کاربران نمایش داده بشه از ویژگیهای دیگه ی این افزونه میتونم به موارد زیر اشاره کنم:

واکنش گرا

دارای انیمیشن

خلق نمودارهای تعاملی

خروجی گرفتن از نمودارها

افزودن اطلاعات با فرمت CSV

امکان توسعه توسط برنامه نویس

رسم نمودار در وردپرس با Visualizer | تلفن پشتیبان کامپیوتر 

پلاگین MaxiCharts و ساخت نمودار با کد کوتاه

یکی دیگه از پلاگینهایی که میخوام بهت معرفی کنم MaxiCharts نام داره که دقیقا مثل GFChart داده ها رو از Gravity Forms میگیره اما این افزونه یک فرقی با بقیه داره و آن هم کار با کد کوتاه است، در واقع نداشتن نمودار بصری این افزونه و کار با این کد کوتاه ها شاید واسه همه خوشایند نباشه و خیلیییی ها کار باهاش رو دوست نداشته باشند اما باید بدونی که نتیجه ی کار خیلی رضایت بخشه 👌.

افزونه ی رایگان Easy Charts

یکی دیگه از افزونه های رایگان واسه ساخت نمودار که خوبه اسمش رو در این لیست بیارم Easy Charts نام داره، با این پلاگین هم میتونی کلییییی نمودار از هر مدلی که بخوای ترسیم کنی اما باید بدونی که نمودار و جدولهای ساخته شده واکنشگرا نیستند و از طرف دیگه  باید خودت تمامی داده ها رو به صورت دستی وارد کنی اما خُب اگه میخوای یک افزونه ی رایگان واسه ایجاد نمودار داشته باشی Easy Charts انتخاب خوبیه.

 پیشنهاد مطلب: پیش نیازهای وردپرس برای راه اندازی سایت

Formidable Forms بهترین فرم ساز برای وردپرس

در هر بخشی از سایت که دلت خواست با اضافه کردن یک کد کوتاه نمودار اضافه کن، در واقع Formidable Forms افزونه ی فرم ساز است و باهاش میتونی انواع نمودارهای میله ای، ستونی، دایره ای، خطی، پلکانی و ... رو رسم کنی. مهمترین ویژگیهای این پلاگین وردپرسی عبارت است از:

آپلود فایل

کاملا واکنشگرا

ویرایشگر دیداری

قالبهای مختلف

طراحی ساده ی فرم ها

سفارشی سازی فرم ها

نمایش اطلاعات ورود فرم ها

Formidable Forms بهترین فرم ساز برای وردپرس | کمک رایانه

ساخت جدول و نمودار در وردپرس با wpDataTables

واسه ساخت جدول در وردپرس و رسم نمودار میتونی بری سراغ افزونه ی wpDataTables در واقع این پلاگین محبوبیت زیادی داره و بیش از 66 هزار شرکت دارند ازش استفاده میکنند، رسم جدول و نمودارهای مختلف به صورت رسپانسیو و طراحی جدولهایی واکنش گرا با این پلاگین امکانپذیره. از مهمترین ویژگیهای wpDataTables عبارت است از:

قابلیت ویرایش

درج انواع نمودار

رسم جداول بزرگ

قابلیت سفارشی سازی

امکان فیلتر و جستجوهای پیشرفته

راستی یادت باشه که تنها عیبی که برخی از کاربران به این پلاگین وارد کرده اند رابط کاربری سخت آن است و به گفته ی یکسری از کاربران استفاده ازش کمی پیچیده است.

ساخت جدول در المنتور با WordPress Graphs & Charts

یکی دیگه از افزونه های خیلی ساده واسه ساخت نمودار در وردپرسWordPress Graphs & Charts نام داره البته این پلاگین یکسری محدودیت هم داره مثلا نمیتونی وقتی نمودار رو ساختی نوع آن رو تغییر بدی یا اینکه نمیتونی داده ها رو از فایل CSV آپلود کنی. این افزونه خیلی ساده و در عین حال کاربردیه و میتونی پیش نمایشی از نمودار رو موقع ویرایش ببینی.

خلاصه اینکه کلیییی افزونه ی وردپرسی داریم که میتونی با کمک آنها یک عالمه نمودار و جدول بسازی مثلا واسه ساخت جدول لیست قیمت میتونی از پلاگین های WP ComPEAR ، Table Maker  و Pricing Table by Supsystic  استفاده کنی.

در ادامه چند تا دیگه از پلاگینها واسه ساخت فرم، نمودار و جدول در CMS وردپرس رو بهت معرفی کردم.

·افزونه UberChart 

·افزونه Graphist

·افزونه WP Table Builder

·افزونه TablePrees

رایانه کمک

و اما کلام آخر رایانه کمک...

از همراهیت تا آخر این مقاله ممنونم و امیدوارم الان با بهترین افزونه های ساخت نمودار در وردپرس آشنا شده باشی اگه در نصب و استفاده از این پلاگین ها به مشکل خوردی میتونی از طریق شماره های 9099071540  و  0217129  با کارشناسان رایانه کمک تماس گرفته و با کمک متخصصین این مجموعه مشکلت رو حل کنی؛ به همین سادگی! 😉