حل مشکل بهم ریختگی تاریخ در گوشی اندروید | رایانه کمک تلفنی
انتشار: 1399/09/09 - بروزرسانی: 1402/10/25 توسط: : سمانه مومنی

حل مشکل بهم ریختگی تاریخ در گوشی اندروید

تنظیم بودن ساعت گوشی خیلی مهمه چرا  که کاربر تماس گرفته با کارشناس که چرا ساعت روبیکا عقبه و من چطوری تنظیمش کنم؟ اولین نکته ای که لازمه  بگیم اینه که تنظیم بودن ساعت  برنامه های گوشی  کاملا منوط به  تنظیم بودن ساعت گوشیتون هست پس لازمه  شما با بروزرسانی ساعت و تاریخ گوشی این مشکل رو برطرف کنید. برای همین در این مقاله ما تصمیم داریم در رابطه با مشکل تنظیم نشدن خودکار ساعت گوشی صحبت کنیم و چگونگی انجام اون را آموزش دهیم. پس تا انتهای مقاله همراهمون باشید. راستی در صورت داشتن  سوال در رابطه با تنظیمات گوشی  میتونید با کارشناسان ما در رایانه کمک تماس بگیرید. برای تماس با رایانه کمک می توانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره 0217129 تماس حاصل فرمایید.

 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

آموزش تنظیم خودکار ساعت و تاریخ در اندروید

تنظیم خودکار ساعت و تاریخ گوشی سامسونگ

نحوه تنظیم دستی تاریخ و ساعت در گوشی های اندروید

آموزش نحوه تنظیم خودکار ساعت اندروید و حل مشکل تنظیم نشدن آن

حل مشکل time zone ساعت در گوشی اندروید

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با حل مشکل بهم ریختگی تاریخ در گوشی اندروید

سخن پایانی

 

علت بهم ریختن ساعت گوشی

آیا میدانید مشکل بهم ریختگی تاریخ در گوشی اندروید چگونه حل می شود؟ امروزه تلفن های هوشمند، نقش بسیاری از وسایل مانند ( تقویم، دفترچه تلفن، دوربین عکاسی و... ) را برای ما ایفا می‌ کنند. یکی از ویژگی های موبایل که بسیار کاربرد دارد بخش clock آن است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌ توانید ساعت و تاریخ گوشی خود را مشاهده کنید.

  • اما اگر این بخش زمان را به درستی نمایش ندهد چی می‌ شود؟
  • چگونه می‌ توان مشکل زمان و تاریخ را در گوشی اندرویدی تصحیح کرد؟
  • و چرا برخی مواقع ساعت و تاریخ گوشی ها عقب می‌ ماند؟

حالا شاید برای شما هم پیش امده باشد که چرا ساعت اینستا جلوعه و یا ببینید تنظیمات گوشیم بهم ریخته است که می توانید بگوییم در اغلب موارد این مشکل به  تنظیم نبودن ساعت گوشی برمیگردد. اینکه چرا ساعت گوشی بهم میریزد را میتوان در اختلالات نرم افزاری جستجو کرد. یا اینکه کاربر به صورت دستی تنظیمات ساعت را بهم  ریخته باشد. اکنون در این مطلب قصد داریم شما را با چندین روش برای حل مشکل بهم ریختگی تاریخ در گوشی اندروید آشنا کنیم، پس با کارشناسان رایانه کمک همراه باشید تا به رفع این مشکل بپردازیم. 

آموزش تنظیم خودکار ساعت و تاریخ در اندروید

امروزه استفاده از ساعت و تاریخ دو جز جدایی ناپذیر افراد است. و تقریبا اغلب افراد با استفاده گوشی هوشمند ساعت را دنبال می کنند. اما متاسفانه در برخی موارد گوشی های هوشمند با مشکل بهم ریختن تاریخ مواجه می شوند. اینکه ساعت گوشیم بهم ریخته است و چگونه آن را درست کنیم سوالی بوده است که کاربران زیاد پرسیده اند. بهم ریختن ساعت گوشی فقط مشکل نداشتن ساعت دقیق و درست را همراه ندارد هنگامی که ساعت و تاریخ تنظیم نباشد اختلال های زیادی در اجرای برخی برنامه های گوشی ایجاد می کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله تنظیم نشدن خودکار ساعت گوشی را بررسی کنیم و راه های حل آن را شرح دهیم.

تنظیم خودکار ساعت و تاریخ گوشی سامسونگ

در این زمانه اغلب ما برای ردیابی تاریخ و زمان به گوشی های زمان وابسته هستیم. برای همین  وجود برخی مشکلات مانند تنظیم نشدن خودکار تاریخ گوشی یا مشکل بهم ریختن تاریخ گوشی اندروید می تواند آزار دهنده  باشد. اینکه چرا برخی مواقع ساعت و تاریخ گوشی ها عقب می‌ مانند؟ یا تاریخ را به درستی نشان نمی دهد سوالی است که کاربران پرسیده اند. برای همین تنظیم ساعت گوشی سامسونگ بسیار حائز اهمیت است. تمام گوشی های امروزی با اتصال به اینترنت می‌ توانند زمان و تاریخ را بر اساس ساعت گرینویچ تنظیم کنند. اما گاهی با تنظیم خودکار گوشی ساعت و تاریخ همچنان مشکل دارد و ممکن است به دلایل مختلفی تلفن شما نتواند تایم زون ایران (GMT +3:30 ) تشخیص دهد. برای حل این مشکل بهتر است یک بار ساعت گوشی خود را به صورت دستی تنظیم کنید.

 

 

 اگه توهم با اپلیکیشن ترجمه فایل pdf سروکار داری حتما همراهم باش! اپلیکیشن ترجمه فایل pdf

 

 

پیشنهادمطلب: می خوای کار و از زندگی شخصی جدا کنی و بعد از ساعت کاری پیام های شخصیتو فقط چک کنی با قابلیت Dual messenger در گوشی سامسونگ  می تونی. 

 

نحوه تنظیم دستی تاریخ و ساعت در گوشی های اندروید

ابتدا بروزرسانی ساعت و تاریخ گوشی را غیر فعال کرده و سپس به تنظیم دستی زمان و تاریخ در موبایل اقدام کنیم. برای این کار ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید.

  • سپس سربرگ system را انتخاب کنید.
  • حال وارد گزینه date & time شوید.

 

 

 

  • اکنون برای خاموش کردن تنظیم اوتوماتیک ساعت و تاریخ در گوشی کلیک کنارprovided time Use network را غیر فعال کنید.
  • سپس صفحه را اندکی به پایین اسکرول کرده و time را انتخاب کنید و به صورت دستی زمان را وارد کنید.
  • در آخر برای ثبت شدن تنظیمات اعمال شده، OK را انتخاب کنید.

 

 

اگر میخواهید یک فولدر خاص در آیکلود گوشی آیفون خود ایجاد کنید میتوانید در این مطلب با روش انجام اینکار آشنا شوید

 

آموزش نحوه تنظیم خودکار ساعت اندروید و حل مشکل تنظیم نشدن آن

تنظیم زمان به صورت دستی ممکن است بهترین راه برای حل مشکل بهم ریختگی تاریخ در گوشی اندروید باشد، اما اگر با همان وضعیت به کشور یا استان های دیگر سفر کنید، تاریخ و ساعت گوشی تنظیم نمی‌شود. از این رو درست کردن تنظیم حالت خودکار ساعت و تاریخ راه‌ حلی است که می‌ تواند این مشکل رفع کند. برای تنظیم  ساعت اندروید کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • برای این کار ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • سپس دوباره وارد بخش system شده و گزینه date & time انتخاب کنید.

 

 

  • اکنون تیک گزینه  Use network-provided time که در مرحله قبل خاموش کرده بودیم را یک بار دیگر فعال کنید.
  • پس از آن دستگاه خود را reset کنید تا تنظمیات جدید ثبت شود.

 

 آیا میدانید چگونه مخاطبین گوشی را در اینستاگرام پیدا کنید؟

 

حل مشکل time zone ساعت در گوشی اندروید

اگر از افرادی هستید که بسیار به کشور های مختلف سفر می‌ کنید، مطمئنا گاهی با مشکل به هم ریختگی زمان و تاریخ در گوشی خود روبرو شده اید. این ایراد دقیقا زمانی اتفاق می افتد که گوشی نمی‌ تواند به درستی زمان مرتبط با آن منطقه را پردازش کند و به همین خاطر ساعتی که به شما نشان داده می‌ شود، مرتبط به زمان گذشته است. تنظیم کردن این مشکل بسیار آسان است برای حل مشکل ساعت گوشی فقط باید روش زیر را انجام دهید.

  • وارد settings گوشی خود شوید.
  • سپس صفحه را به پایین اسکرول کرده و گزینه system را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه date and time را انتخاب کنید.

 

  • دکمه کنار گزینه Use network-provided time zone را انتخاب کنید.
  • حال بر روی گزینه time zine ضربه بزنید و سپس گزینه region را انتخاب کنید.
  • در آخر برای تغییر تایم زُون در گوشی های اندرویدی، محل سکونت خود را وارد کنید.

 


 

نکته " گزینه Use network-provided time zone در گوشی شما سعی می‌کند با استفاده از اینترنت موقعیت تقریبی گوشی را مشخص کرده و زمان گوشی شما را با موقعیت جغرافیایی شما تنظیم کند. اگر علاقه نداشتید تا هر دفعه به صورت دستی زمان و تاریخ گوشی خود را تصحیح کنید، کافی است این بخش را غیر فعال کرده و دوباره آن را فعال کنید تا زمان به صورت دقیق به شما نمایش داده شود.

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با حل مشکل بهم ریختگی تاریخ در گوشی اندروید

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با حل مشکل بهم ریختگی تاریخ در گوشی اندروید در سیستم پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین  آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره 0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

چطوری با استفاده از ویجت تاریخ گوشی را تنظیم کنم؟

-شما می توانید تا اضافه کردن Widgets یا ابزارک ها در گوشی خود؛ به صفحه اصلی تاریخ را اضافه کنید. برای انجام این کار در قسمت خالی از صفحه اصلی گوشی خود تپ کنید و برای چند ثانیه انگشت خود را نگه دارید. یک منوی سه گزینه ای به صورت زیر به شما نمایش داده می شود. Widgets  یا ابزارک ها را انتخاب کنید.

سپس ساعت و تقویم مدنظر خود را اضافه می کنید. بهتر است گزینه نمایش عددی تاریخ را انتخاب کرده و بعد از ان افزودن  را بزنید.

تنظیم نشدن خودکار ساعت گوشی را چگونه برطرف کنم؟

- با توجه به مدل گوشی لازم است به بخش تنظیمات بروید و در قسمت تنظیم تاریخ و ساعت، گزینه Daylight saving را غیرفعال کنید. یا اینکه در بخش تنظیمات گوشی Settings به قسمت تاریخ و ساعت Date and time بروید و در آنجا گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان Automatic date and time را غیرفعال کنید.

برای تنظیم تاریخ گوشی برای واتساپ چه مراحلی انجام دهم؟

- برای تنظیم تاریخ گوشی برای واتساپ ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید.در قسمت SYSTEM گزینه ی Date & time را انتخاب کنید. در قسمت Set date و Set time اطمینان پیدا کنید که تنظیمات ساعت گوشی تان درست است. سپس وارد برنامه واتس اپ شوید.

 

دلایل بروز خطای Your phone date is inaccurate در واتساپ چیست؟

این خطا به دلیل تنظیم نبودن تاریخ و زمان ساعت گوشی رخ می دهد در نتیجه مشکل تاریخ و زمان گوشی در واتساپ باعث بروز مشکل در زمان بندی پیام های دریافت شده ، پیام های ارسال شده ، زمان آخرین بازدید دوستان تان و ... می شود. و امکان ارسال پیام به دوستان و تماس با ان ها نیست و این خطا نشان داده می شود.

چرا ساعت گوشی درست نمیشه؟

- این مشکل نیاز به انجام تنظیماتی در گوشی دارد. کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • تنظیمات را روی گوشی اندرویدی خود باز کنید.
  • صفحه را به سمت پایین رفته و گزینه System را انتخاب کنید.
  • حالا روی گزینه Date & time کلیک کنید.
  • حالا چراغ کناری عبارت Set time automatically را خاموش کرده تا این ویژگی را غیرفعال کنید.

چرا ساعت اینستا عقبه؟

اصلی ترین دلیل عقب و یا جلو رفتن ساعت پیام ها در اینستاگرام تغییر کردن تاریخ و وساعت گوشی می باشد . شما می توانید با تنظیم کردن ساعت و تاریخ گوشی و یکبار ری استارت کردن آن مشکل بهم ریختن ساعت اینستاگرام را برطرف کنید برای این منظور کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

بسته به مدل گوشی خود، به بخش تنظیمات برویدو در قسمت تنظیم تاریخ و ساعت، گزینه Daylight saving را غیرفعال کنید.یا اینکه در بخش تنظیمات گوشی (Settings) به قسمت مدیریت عمومی (General management) و سپس به بخش تاریخ و ساعت (Date and time) بروید و در آنجا گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان (Automatic date and time) را غیرفعال کنید. همچنین می توانید به صورت دستی ساعت وقت را وارد کنید.

چرا ساعت گوشیم عقب میمونه؟

- گوشی به صورت پیش‌فرض ساعت گوشی را وقت‌ هایی که به اینترنت همراه یا وای-فای متصل هستید، تنظیم می‌ کند. اما ممکنه به دلایل مختلف دچار اختلال شود اما جای نگرانی نیست. اگر مشکلی در خصوص تنظیم زمان به صورت خودکار از طریق اتصالات اینترنتی به وجود آمد کافیست تا روند تنظیم خودکار ساعت را غیرفعال کرده و به صورت دستی اقدام به تنظیم مجدد زمان کنید. برای انجام آن کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا منوی تنظیمات (Settings) را روی اسمارت فونتان باز کنید.
  • صفحه را به سمت پایین کشیده و روی گزینه System کلیک کنید.
  • حالا روی عبارت Date & time بروید.
  • روی چراغ کناری گزینه Set time automatically کلیک کرده و با خاموش کردن آن، این آپشن را غیرفعال کنید.
  • حالا در این بخش به سراغ قسمت Time رفته و به صورت دستی زمان دقیق ساعت را وارد کنید.
  • سپس روی گزینه OK کلیک کنید.

برای نرفتن گوشی به حالت ریکاوری سامسونگ حتما این مقاله را بخوانید.

 

 


سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به شرح مختلف  نحوه تنظیم تاریخ گوشی اندروید بپردازیم. تا بتوانید به کمک این مقاله بهم ریختن ساعت گوشی شیائومی، ساسونگ و... خود را حل کنید. اگر در هر بخش این مطلب با سوال خاصی روبرو شدید، می‌توانید با شماره 9099071540 یا 0217129 تمای گرفته و از کارشناسان ما مشاوره تلفن و اینترنتی دریافت کنید. همچنین برای یادگیری آخرین ترفند های کامپیوتری و تلفنی رایگان  اپارات رایانه کمک را فالو کنید.

📌 رفع مسئولیت: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است و در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.