انتشار: 1401/10/19 - بروزرسانی: 1401/10/19 توسط: : سید جلال حسینی

نمایش سوالات FAQ در نتایج گوگل

مشاهده سوالات متداول در نتایج گوگل شما را نیز کنجکاو کرده است ؟ که چطور میتوانید در نتایج سایت خود سوالات متداول را قرار دهید؟

همانطور که میدانید کاربران زمانی جذب محتوای وب سایت شما میشوند که متوجه شوند پاسخ سوالات خود را میتوانند در صفحات سایت شما مشاهده کنند ، بنابراین اگر سوالات متداول در نتایج گوگل نمایش داده شود احتمال اینکه بر روی لینک سایت شما کلیک کنند بیشتر میشود.

در این مقاله که از طرف پشتیبانی سایت رایانه کمک نوشته شده است قصد داریم شما را با روش های نمایش FAQ یا سوالات متداول که خلاصه عبارت Frequently asked question است آشنا کنیم، امیدواریم از خواندن این مطلب لذت ببرید.

در صورتی که در رابطه با سایت خود نیاز به مشاوره دارید کافیه از طریق تلفن های ثابت سراسر کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۵۴۰ و از طریق موبایل با شماره ۰۲۱۷۱۲۹ با ما در ارتباط باشید.

 

در این مقاله چه خواهیم خواند؟  

سوالات متداول (Frequently asked question) چیست

نحوه ساخت سوالات متداول Schema FAQ

اضافه کردن FQA یا سوالات متداول به صفحه وب

اضافه کردن لینک در پاسخ به سوالات

بررسی نمایش سوالات متداول در گوگل

سخن آخر

 

سوالات متداول (Frequently asked question) چیست؟

سوالات متداول که به اختصار به آن FAQ گفته میشود ، سوالات احتمالی است که شما فکر میکنید میتواند سوال کاربر شما باشد و پاسخ آن نزد شماست بنابراین میتوانید از طریق پاسخ به این سوالات مخاطب را جذب وب سایت و کسب و کار خود کنید

یکی از قوانین مهم در سیستم های بازاریابی که سئو نیز از آن مستثنی نیست این است که هرگز نباید مشتری خود را بدون پاسخ رها کنید یکی از راه هایی که مشتری ما متوجه میشود سوال خود را در سایت ما پاسخ خواهد گرفت همین است که از سوالات متداول گوگل استفاده کنیم.

توجه کنید که ایجاد سوالات متداول کمک مستقیم به ctr یا به عبارتی همان نرخ کلیک سایت شما میکند بنابراین این تکنیک ارتباط مستقیم با سئو سایت دارد  هر چند ما موضوعی از بازاریابی را گفتیم اما سئو نیز مستثنی نیست.

بنابرای صفحه FQAیا سوالات متدال تمامی اطلاعاتی است که مشتری و موتور های جستجو از صفحه ی مورد نظر توقع دارند دریافت کنن.و لازم است شما به این سوالات به درستی پاسخ دهید.  

معمولا زمانی که در گوگی در حال سرچ هستیم با صفحاتی از سایت ها رو به رو میشویم که در زیر لینک مورد نظر فهرستی از سوالات را میتوانیم ببینیم ، اکثر کاربران برای افزایش نرخ ctr میخواهند که این‌سوالات در پایین صفحه سایت انها نیز نمایش داده شود اما چگونه میتوانیم‌ اینکار را انجام دهیم ؟

با استفاده از تکنیک نمایش سوالات متداول FQA میتوانیم لیستی از سوالات را در زیر آدرس سایت خود قرار دهیم. که در ادامه روش انجام کار را یاد خواهیم گرفت.

 میدونی لینک سازی داخلی چیه؟ دوست داری با روند لینک سازی صحیح آشنا بشی؟ آموزش ساخت لینک سازی داخلی در سایت

 

نحوه ساخت سوالات متداول Schema FAQ

تا به اینجا با سوالات متداول در سرچ گوگل آشنا شدیم ، حالا به سراغ ساخت این سوالات میرویم ، اگر از cms وردپرس استفاده میکنید کار پیچیده ای ندارید کافیه مسیری که در ادامه به شما توضیح میدهیم را انجام دهید تا این سوالات در پایین لینک سایت شما نمایش داده شود، فقط قبل از شروع این نکته مهم را لازمه اشاره کنیم که ممکن است در برخی مواقع علی رغم ساخت این لیست سوالات متداول در وب سایت اما همچنان گوگل صلاح نداند که در پایین وب سایت شما سوالات متداول نمایش داده شود در چنین حالتی لازم است بر روی سئو صفحه کار کنید تا صفحه مورد نظر شما امتیاز بالاتری کسب کند و گوگل سوالات متداول سایت را در سرچ نمایش دهد

  • در مرحله  اول برای ساخت سوالات در پایین سرچ گوگل به سایت JSON-LD Schema Generator میرویم
  • سپس وارد صفحه FAQPage میشویم
  • حالا همانند تصویری که در پایین مشاهده میکنید لازم است سوال ها و جواب های دلخواه خود را در ستون سمت چپ وارد کنید
  • همانطور که مشاهده میکنید در ستون سمت راست کد اسکریپت را دریافت میکنید که لازم است این کد به صفحه مورد نظر شما اضافه شود

اضافه کردن FQA یا سوالات متداول به صفحه وب

تا به اینجا ما یک اسکریپت از سوالات متداول صفحه وب خود ایجاد کرده ایم حال لازم است به بخش hear and footer برگه یا نوشته ی مورد نظر در سایت خود برویم و این اسکریپت را به این بخش اضافه کنیم ، برای انجام اینکار در سایت های وردپرسی میتوانیم افزونه Header and Footer Scripts را نصب کنیم ، افزونه های مشابه دیگری نیز برای انجام اینکار وجود دارد که به دلخواه میتوانید از آنها استفاده کنید

حالا اسکریپتی که از سایت  JSON-LD Schema Generator تحویل گرفته ایم را به بخش head صفحه وب خود اضافه میکنیم.   

خیلی ها فکر میکنند با لینک سازی خارجی آشنا هستن اما با نسل جدید لینک سازی خارجی آشنا هستی؟ آموزش ساخت لینک سازی خارجی

بررسی نمایش سوالات متداول در گوگل

روند کار تا به اینجا انجام شد حال لازم است بررسی کنیم که آیا به درستی FQA به سایت ما اضافه شده است یا خیر ؟

برای اینکار لازم است به صفحه  Rich Results Test برویم ، در این صفحه لینک صفحه مورد نظر خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا آنالیز صفحه تمام شود در نهایت اگر با نتیجه زیر مواجه شدین یعنی کار را به درستی انجام داده اید، حال این تصمیم با گوگل است که آیا سوالات را در پایین آدرس وب سایت شما نمایش دهد یا خیر؟

 

فایل htaccess یک فایلی هستش که شیوه درست نمایش سایتت رو تنظیم میکنه، دوست داری بلد باشی با اون کار کنی؟ کار با فایل htaccess

سخن آخر

در این مطلب یاد گرفتیم که چطور سوالات متداول در گوگل بسازیم ، امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد، در صورتی که در زمینه وب سایت و سئو نیاز به مشاوره داشته باشید کافیه با شماره 9099071540 از طریق تلفن های ثابت سراسر کشور تماس بگیرید ، همچنین میتوانید باشماره 0217129 از طریق موبایل با ما در ارتباط باشید.