دکمه فراخوان به اقدام CAT
انتشار: 1401/12/22 - بروزرسانی: 1402/06/22 توسط: : مهدیه درخشانی

دکمه فراخوان به اقدام CAT

CTA یا call to action با اثر حیرت انگیز خود در مارکتینگ اگر به درستی استفاده شود میتواند رتبه صفحات سایت شما را به صورت چشمگیری افزایش دهد، چندین بار تا به حال در سایت های مختلف اکانت ساخته اید؟ ممکن است بر روی دکمه ای کلیک کرده باشید تا فایلی را دانلود کنید، یا ممکن است یک آموزش رایگان در میانه های صفحه ی سایتی چشم نوازی کرده باشد!

همه این کلیک کردن ها ، ثبت نام ها و ... برای یک فراخوان به اقدام یا CTA  است. اما دکمه CTA چیست؟ که امروز یکی از دوستان خوبمان که پشتیبانی سایتشون را انجام میدیم از ما پرسیدن، تصمیم گرفتیم این نکات مهم در رابطه با اقدام به فراخوان را به صورت یک مقاله جامع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همچنین مثال هایی برای شما آورده ایم که میتواند چشم شما را باز کند و ایده هایی را در ذهن شما ایجاد کند، امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید باشد  در صورتی که در رابطه با پشتیبانی سایت و طراحی سایت سوالی داشته باشید کافیه از طریق تلفن های ثابت سراسر کشور با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره 0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

 

 

در این مقاله چه خواهیم خواند

فراخوان به اقدام (CTA)چیست؟

فراخوان به اقدام را دست کم نگیرید!!!

اثر call to action در کسب و کار

CTA  خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مثال هایی برای ایجاد فراخوان به اقدام

عضویت (Subscribe)

شروع کنید (Get started)

ثبت‌نام کنید (Sign up)

 بیشتر بخوانید (Learn more)

به ما ملحق شوید (Join us)

دکمه تست رایگان Try for free

نمونه هایی از بهترین دکمه های call to action

فراخوان به اقدام با Countdown clock

کال تو اکشن با تخفیف زمان دار

سایت دراپ باکس با دکمه شروع کن

فراخوان به اقدام با رایگان شروع کن

عضویت رایگان

فرمول های نوشتن بهترین  CTA

✅پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با  دکمه فراخوان به اقدام CAT

سخن آخر

 

فراخوان به اقدام (CTA)چیست؟

در مقدمه کمی با call to action آشنا شدیم، حال میدانید که فراخوان به اقدام به معنی این است که کاربر را مجاب می کنیم تا بر روی لینک و یا دکمه ای که مد نظر ما است کلیک کند! آیا میدانید چطور اینکار را انجام میدهند؟ به نظر شما اگر من و شما مجذوب طراحی یک دکمه و یا نوشته روی دکمه نشده باشیم بر روی آن کلیک می کنیم؟ یا اگر توضیحاتی که داده شده است نتواند ما را مجاب به کلیک بر روی دکمه ای کند، ما به فراخوان سایت و یا اپلیکیشن مورد نظر جواب مثبت می دهیم؟

کمی فکر کنید، تا به حال چند اپلیکیشن بر روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کرده اید؟ آیا بسیاری از این اپلیکیشن ها را با خواندن محتوای تبلیغاتی و یا دیدن فیلم های مرتبط به آن دانلود نکرده اید؟ شاید اگر فراخوان به اقدام درستی نبود هرگز این اپلیکیشن بر روی گوشی شما نصب نمیشد!

 

 

☑️ایستگاه مطلب: سرویس cloudflare چیست؟ 

فراخوان به اقدام را دست کم نگیرید!!!

یکی از مهمترین موضوعاتی که میتواند منجر به  افزایش رتبه صفحات سایت شود این است که ما بتوانیم کاربرهای ورودی را مجاب کنیم که علاوه بر این صفحه ای که در حال مشاهده هستند بر روی لینک دیگری کلیک کنند که این یعنی لینک سازی داخلی ! با اینکار کاربر به لینک دومی از داخل سایت ما هدایت میشود و باعث کاهش نرخ پرش میشویم، پس این مورد را هرگز دست کم نگیرید.

نکته دوم در استفاده از فراخوان به اقدام هدایت کاربر ورودی به سایت برای خرید است، باز کمی فکر کنید چه اتفاقی افتاد که زمانی که وارد سایت دیجیکالا شدین خرید خود را نهایی کردید؟ به نظر شما اگر مسیر طولانی و سخت بود به سراغ سبد خرید میرفتید؟ و یا اگر توضیحات برای شما جذاب نبود بر روی دکمه خرید کلیک میکردید؟ چه چیز شما را برای قطعی کردن خریدتان قانع کرد؟ تک تک این موراد را بررسی کنید به این کار میگوییم Strategic CTAs یعنی استراتژی فراخوان به اقدام!

که در این مقاله با هم نکات ارزشمندی را یاد خواهیم گرفت تا بدانیم یک CTA موثر چگونه باید باشد.

 

✴️✴️کارشناسان ما در رایانه کمک آماده پاسخگویی و مشاوره  به سوالات شما درمورد  سایت های شما هستند. برای تماس با رایانه کمک میتوانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 تماس حاصل فرمایید.

 

 

اثر call to action در کسب و کار

تا به اینجا با CTA آشنا شدیم و متوجه شدیم که چه جاهایی میتوانیم از آن استفاده کنیم و یا بهتر بگوییم کجاها این فراخوان به اقدام به چشم ما خورده است، اما کل ماجرا اینجا تمام نمیشود در ادامه متوجه میشوید که این تکنیک چه اثر شگفت آوری در مارکتینگ دارد!؟

تمام تلاش ما تولید محتوای مناسب برای کاربران یک وبسایت و یا یک اپلیکیشن لید مخاطب به سمت تیم فروش است، تیمی که ممکن است خدماتی را به کاربر ارائه دهد و یا محصولی را به فروش برساند، برای رسیدن به این هدف لازم است مخاطبی خود را تشویق کنیم تا اقدامی را انجام دهند ، برای مثلا اپلیکیشنی را دانلود کنند و یا بر روی دکمه خرید محصول کلیک کنند و یا حتی فرمی را پر کنند که اطلاعات خود را برای ما ارسال کنند و ما در مواقعی که کمپین های تبلیغاتی داریم از این اطلاعات استفاده کنیم تا مخاطبین علاقه مند را آگاه کنیم.

اگر بخواهید بازاریابی کنید نمیتوانید CTA را نادیده بگیرید، همه جا با آنها در تماس  خواهید بود حتی خارج از فضای وب! چرا؟ چون تمام هدف شما حرکت مخاطبان در مسیر خرید محصول و یا خدمات است ( یعنی تبدیل مخاطب به مشتری ) ! به همین سادگی متوجه میشوید که call to action یکی از بنیادی ترین کارهایی است که ما در رسیدن به هدف خود در بازاریابی ها انجام میدهیم.

CTA  خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در ادامه مثال هایی از شرکت های معتبر خواهیم آورد تا ایده هایی در ذهن شما برای ایجاد تکنیک های CTA شکل بگیرد، اما به صورت کلی یک اقدام به فراخوان خوب چند ویژگی زیر را دارد:

  • باعث میشود نرخ تبدیل افزایش پیدا کند
  • درگیری مخاطب را با برند شما بیشتر میکند
  • مخاطبین شما را از حالت انفعال خارج میکند و به مخاطبین فعال تبدیل میشوند
  •   کاربر را در صفحات سایت شما مشغول میکند
  •   مخاطب را به درستی به سمت تیم فروش لید میکند

تصویر زیر را مشاهده کنید ، ما میتوانیم مثل ستون سمت چپ فراخوان به اقدام هایی استفاده کنیم که کاربر اصلا تمایلی برای کلیک بر روی آنها نداشته باشد، امادر عین حال هم میتوانیم همان دکمه را به نوعی طراحی کنیم که مخاطبین بیشتری بر روی آن کلیک کنند، گزارشات حاکی بر این است که اگر دکمه فراخوان به اقدام به درستی طراحی شود، اقدام مخاطبین برای کلیک بر روی دکمه تا دو برابر افزایش پیدا میکند!

مثال هایی برای ایجاد فراخوان به اقدام

نکته ی  مهمی را در پاراگراف قبل به شما گفتیم، فراموش نکنید که درسته وجود فراخوان به اقدام یک اصل بازاریابی است اما انتخاب صحیح رنگ و محتوای این دکمه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است پس به سادگی از کنار آن عبور نکنید، تمام هدف و باز هم تاکید میکنم تمام هدف شما حرکت مخاطب به سمت خرید محصول و یا خدمات شماست.حال در این بخش به نمونه های کاربردی برای call to action اشاره خواهیم کرد، تصویر زیر را با دقت نگاه کنید انواع مختلفی از فراخوان به اقدام را مشاهده خواهید کرد که در ادامه بررسی بر روی مهمترین آنها خواهیم داشت.

 

عضویت (Subscribe)

اگر سایت شما هم جزو دست بلاگ های بیزینسی باشد که قصد دارید تعداد خوانندگان خود را افزایش دهید تا در نهایت بتوانید بر روی سایت خود تبلیغاتی را انجام دهید معمولا از  چنین CTA استفاده میکنید، در این فراخوان به اقدام ما افراد را هدایت میکنیم تا در بخشی از سایت عضو شوند برای مثال عضو  خبرنامه شوند تا بتوانیم لینک های خبری را برای آنها ارسال کنیم و بازدید بیشتری را از آن خود کنیم. میدانید که دیده شدن مقاله شما در ساعات اولیه که بر روی سایت قرار میگیرد منجر به افزایش رتبه سایت در گوگل میشود، بنابراین میتوانیم بگوییم یکی از بهترین روشهای افزایش خواننده های سایت محسوب میشود که هم وروردی های دایرکت را به سمت صفحه مورد نظر هدایت میکند و هم ورودی های ارگانیک را نصیب ما خواهد کرد.

شروع کنید (Get started)

معمولا سایت هایی که مطالب آموزشی و یا corse های آموزشی برگزار میکنند، قسمتی از آموزش خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهند، گزارش ها حاکی از آن است که تا 80 درصد کاربران بر روی دکمه رایگان شروع کنید کلیک میکنند!

 ثبت‌نام کنید (Sign up)

برای استفاده کردن از خدمات بسیاری از سایت ها و اپلیکیشن ها شما دکمه Sign up و یا به عبارتی ثبت نام را مشاهده میکنید، ممکن است سایتی خدمات خود را برای مدتی رایگان در اختیار شما قرار دهد و یا ممکن است اپلیکیشنی را نیاز به دانلود و نصب داشته باشید، در هر حال برای استفاده از این خدمات لازم است در سایت و نرم افزار مورد نظر ثبت نام کنید، شما نیز میتوانید از این دکمه CTA استفاده کنید. در تصویر زیر مشاهده میکنیم که برای خرید اول پس از ثبت نام یک تخفیف قائل شده است، این تخفیف میتواند منجر به نصب اپلیکیشن شما بر روی گوشی مشتری و منجر به خرید های بعدی و اونس گرفتن با برند شما شود!!! تیزبینانه از دکمه های call to action استفاده کنید.

 

 بیشتر بخوانید (Learn more)

ممکن است بخواهید به دلایل متفاوت کاربر را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت کنید، یکی از این دلایل کاهش نرخ پرش است و دیگری دادن اطلاعات بیشتر به جهت قطعی کردن خرید و تبدیل مخاطب به مشتری، با استفاده از دکمه بیشتر بخوانید میتوانید کاربر را به صفحات دیگری از سایت خود هدایت کنید تا اطلاعات کاملتری از محصول یا خدمات خود در اختیار او قرار دهید و در نتیجه این کاربر است که تصمیم میگیرد آیا میخواهد از مشتریان شما باشد یا خیر.

به ما ملحق شوید (Join us)

به ما ملحق شوید هم به نوعی همان sign up و یا ثبت نام کردن است، اما کاربرد دیگر آن برای زمانی است که شما نیاز به جمع کردن گروهی برای همکاری با خود دارید، برای مثال شما یک سایت تولید محتوا راه اندازی کرده اید و برای تولید محتوای مناسب نیاز به تخصص های متفاوت در کنار هم دارید ، در چنین شرایطی میتوانید از دکمه CTA برای به ما ملحق شوید استفاده کنید تا افراد که در زمینه تولید محتوا تخصص دارند درون تیم شما ثبت نام کنند.

دکمه تست رایگان Try for free

دوره تست رایگان این روزها خیلی مد شده ! تقریبا تمام بیزنیس هایی که میشناسیم در سایت خود استفاده رایگان برای مدتی از محصول مورد نظر را قرار داده اند، برای مثال اپلیکیشن های آموزش زبان را دانلود میکنید و یا ممکن است یک نرم افزار تغییر آی پی را دانلود کنید، معمولا برای مدت هفت روز تا یک ماه حق استفاده رایگان دارید و پس از گذشت این تایم لازم است اکانت خریداری کنید، این کار باعث میشود مشتری حس اعتماد بیشتری به محصول شما و خود شما داشته باشد، شما محصول را ارائه میدهید مشتری اگر در مدتی که استفاده کرده بود راضی بود میتواند اکانت خریداری کند! این باعث راحتی خیال و آزادی در تصمیم گیری برای کاربر شما میشود.

نمونه هایی از بهترین دکمه های call to action

همانطور که متوجه شدین ادبیات استفاده شده در انواع CTA ها میتواند متفاوت باشد، ما به شما گفتیم که چه چیز خوب است اما خوبتر آن است که شما از رنگ و ادبیاتی استفاده کنید که هم چشم نواز است و هم باعث کلیک بیشتر میشود، لازم است نیازسنجی کنید ، و با توجه به نیاز مشتری خود ادبیاتی درست برای او استفاده کنید در صفحه خرید محصول لازم است بدانید که  چه بگویید تا کاربر شما بر روی دکمه خرید کلیک کند. این نکاتی که بیان کردیم را هرگز از یاد مبرید. در ادامه به بهترین فراخوان به اقدام های سایت های مشهور اشاره میکنیم این لیست میتواند ایده های بسیاری را در ذهن شما ایجاد کند.

فراخوان به اقدام با Countdown clock

 

آنقدر که تیک تاک معکوس ساعت برای تشویق کردن یک فرد به انجام کاری موثر است هیچ چیز دیگری نیست! یکی از سایت هایی که از این روش استفاده کرده است سایت   Blogging.org بوده، زمانی که برای مدتی در صفحه این سایت میمانیم یک ساعت معکوس را میتوانیم مشاهده کنی که در آن فراخوان به یک اقدام است، این سایت از تکنیک فومو و القای حس کمیابی محصول و در نتیجه ترس از دست دادن و هیجانی کردن کاربر استفاده کرده است، تا محصول و یا سرویس مورد نظر ارزشمند تر به نظر آید و کاربر تلاش میکنم در زمان دو دقیقه ای که در اختیارش قرار گرفته است اقدام مورد نظر را انجام دهد، در چنین حالتی برای هر کسی سوالی که پیش می آید این است که پس از گذشت این مدت چه اتفاقی خواهد افتاد! خب ما امتحان کردیم هیچ اتفاقی نیوفتاد! پس از گذشت این زمان باز هم همچنان به آفر دسترسی دارید و دیگر خبری از ساعت معکوس نیست! این هم یک تکنیک است که باعث میشود مخاطبین هیجانی شده و بر روی لینکی که میخواهیم کلیک کنند.

کال تو اکشن با تخفیف زمان دار

یکی دیگر از راه هایی که میتوانیم مخاطبین را تشویق به انجام کاری کنیم ،  برای مثال مخاطب را تشویق کنیم تا در سایت ما ثبت نام کند و یا نرم افزار ما را نصب کند کاری است که سایت Evernote انجام داده است، به محض ورود به این سایت پاپ آپی برای شما باز میشود که در تصویر زیر میتوانید این پاپ آپ را مشاهده کنید، برای شما 50 درصد تخفیف قائل شده است اما فقط تا روز دوشنبه! حالا کدام دوشنبه نمیدانیم !!! دوشنبه این هفته یا دوشنبه هفته های بعد!!!

 

 

جالب است بدانید حتی اگر این پاپ آپ را هم ببندید باز هم اولین چیزی که نظر شما را جلب میکنم دکمه ای است که با عنوان sign up for free با آن مواجه میشوید! و یا جملاتی مانند Tame your work, organize your life و یا Remember everything همه چیز را به خاطر بسپار ، طراحی این سایت در عین سادگی بیشترین هدایت کاربر را دارد ، هر لحظه از کاربر کاری را میخواهد انجام دهد و به درستی مخاطب سایت خود را به کاربر اپلیکیشن خود تبدیل میکند.

 

 

سایت دراپ باکس با دکمه شروع کن

یکی دیگر از سایت هایی که میتوان نگاهی به آن انداخت تا روش هدایت کاربر را در آن مشاهده کرد سایت دراپ باکس است ، در بالای سایت ما اعتماد سازی را مشاهده میکنیم و دقیقا در جایی که بیشترین ورودی نگاه را داریم عبارت find your plan را مشاهده میکنیم که شما را به سمت انتخاب یک پلن هدایت میکند

همچنین در بالای صفحه ما عبارت شروع کن را داریم که چندی پیش برای این دکمه از عبارت (sign up for free) یا همان رایگان ثبت نام کنید استفاده میکرد، طراحی این سایت همانطور که مشاهده میکنید بسیار ساده است و دکمه های که فراخوان را انجام میدهند به رنگ آبی هستند که این دکمه ها را کاملا از دیگر عناصر جدا کرده است، موضوع دیگر این است که هم لوگوی Dropbox و دکمه CTA هم‌رنگ هستند، بنابراین کاربر به‌سادگی متوجه می‌شود که می‌تواند در Dropbox به‌صورت رایگان ثبت‌نام کند، این نیز یکی دیگر از مواردی است که میتوانید در طراحی call to action سایت و یا اپلیکیشن خود رعایت کنید.

فراخوان به اقدام با رایگان شروع کن

اگر به دنبال یک طراحی بسیار ساده و در عین حال با یک دکمه فراخوان به اقدام عالی هستید فقط کافیه سری به سایت   OfficeVibeبزنید، در بخش بالایی سایت ما شروع کردن رایگان را مشاهده میکنیم این یکی از بهترین نوع های فراخوان به اقدام است.

عضویت رایگان

اگر سری به سایت Netflix برنید بر روی صفحه سایت Join Free for a Month به معنی عضویت رایگان یک ماهه را مشاهده میکنیم ، همه ما میدانیم که یکی از سخت ترین قسمت ها برای اینکه فردی را به مشتری تبدیل کنیم زمانی است که فرد قرار است پولی را پرداخت کند، ممکن است مخاطب به این موضوع فکر کند که ایا سرویسی که میخرید میتواند شما را راضی نگه دارد یا خیر؟

استفاده کردن از یک سرویس برای مدتی کوتاه میتواند در این رابطه مخاطب ما را متقاعد کند و به راحتی تصمیم بگیرد که آیا میخواهد که از این سرویس استفاده کند یا خیر؟ در با توجه به گزارشات بیشتر افراد پس از اتمام زمان رایگان سرویس مورد نظر را خریداری میکنند، چرا که معمولا سرویس هایی که از کار خود اطمینان دارند اشتراک رایگان در اختیار مخاطبین خود قرار میدهند.

اینها مثال هایی بود که میتواند ایده هایی را در ذهن شما ایجاد کند تا در زمانی که قصد قرار دادن یک دکمه call to action داشتید از آنها استفاده کنید.

 

فرمول های نوشتن بهترین  CTA

برای ین که دکمه های فراخوان به اقدام جذاب تری داشته باشید لازم است با کمک  فرمول محتوای خوبی بنویسید. این فرمول  ویزگی های مهم  یک مقاله را عنوان می کند.

فرمول TPSC

در این فرمول هر حروف یک خصلت  را گوشزد می کند.

T = Text

 

محتوای متن شما شاید مهم ترین بخش در تهیه یک فراخوان درجه یک می باشد. محتوای شما باید سه ویژگی مهم را دارا باشد:

P=Placement

فراخوان به عمل لازم است در جایی به کار رود که مناسب باشد و در دید کاربران  باشد

S=Size

اندازه  دکمه  فراخوان بهتر است منطقی باشد نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک

C=color

رنگ دکمه فراخوان نیز بسیار مهم است. و بهتر است جدا از رنگ زمینه باشد و با تم  سایت تناسب داشته باشد.

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با  دکمه فراخوان به اقدام CAT

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با دکمه فراخوان یا CTA) Call To Action) پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

من دکمه فراخوان به اقدام  طراحی کردم ولی زیاد کلیک نمیخوره چکار کنم؟

- اگر مخاطبین به روی دکمه Call to Action کلیک نمی کنند مشکلی در طراحی این دکمه وجود دارد که مخاطب را جذب نمیکند. بهتر است به متن، طراحی ، رنگ، و اماده سازی ذهن  مخاطب قبل از ایجاد دکمه توجه کنید.

بهترین مکان برای قرار دادن دکمه CTA کجاست؟ 

- برای قرار دادن این دکمه بهتر است در اسلایدها، انتهای پست یا صفحه اصلی، پیام های پاپ آپ، منوهای چسبان، بنرهای تبلیغاتی که در دید مخاطب باشد و جذب کند اقدام کنید.

انواع CTA چیست؟

برای دکمه فراخوان به اقدام بسته به سایت شما ومحتوای آن انواع مختلفی وجود دارد. به  طور مثال : دکمه مطالعه بیشتر، ثبت نام و ورود به سایت، دکمه اشتراک گذاری محتوا، و دیگر دکمه هایی که کاربران را  دعوت به دیدن میکند.

 

 

سخن آخر

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد، در این مقاله با CTA یا همان فراخوان به اقدام و یا تشویق کاربر برای انجام کاری آشنا شدیم، در صورتی که نیاز به مشاوره در رابطه با کامپیوتر و یا وب سایت دارید میتوانید از طریق تلفن های ثابت سراسر کشور با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره 0217129 با ما در تماس باشید.

قابل توجه شما کاربر گرامی: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.                                  .