افيليت ماركتينيگ  Affiliate Marketing  چيست؟ و چگونه در آن موفق شويم؟| کمک کامپیوتر تلفنی
انتشار: 1400/08/04 - بروزرسانی: 1402/08/09 توسط: : سید جلال حسینی

افيليت ماركتينيگ Affiliate Marketing چيست؟

اگه شما صاحب یک کسب و کار باشید که محصول و خدمات خودتون را  به بازار عرضه می کنید قطعا تمایل دارید فروشتون هر روز بیشتر از دیروز بشه و محصولات شما توسط آدم های بیشتری دیده بشه. در زمان های قدیم که هنوز فروش مجازی و دنیای آنلاین نبود افراد با تبلیغ حضوری (دهان به دهان)  یک مخصوص را از یک فروشنده معرفی می کردند. که البته امروز همچنان این تبلیغ وجود داره اما راههای دیگری کنارش بوجود آمده که انتخاب بهتری هست یکی از این تبلیغات همکاری در فروش هست.  یعنی هرکدام از ما میتونیم یک فروشنده  باشیم و محصولات یک کسب و کار رو معرفی کنیم و در ازای هر فروش پورسانت خودمون را دریافت کنیم. پس رسیدیم به واژه افیلیت مارکتینگ که نوعی بازاریابی وابسته هست.

همكاري در فروش یا فروش رابطه ای ( فروش واسطه اي يا بازاريابي وابسته ) يكي از روش های پرطرفدار درآمدزايی و كسب درآمد از طريق اينترنتیه. همچنين يك راه بسيار موثر براي براي افزايش فروش و درآمد هستش در اين مقاله تصميم داريم به شرح مفصل تري از سيستم همكاري فروش يا همان افيليت ماركتينگ بپردازيم. تا انتهاي مقاله همراه خدمات کامپیوتری رایانه کمک  همراهمون باشید.

✴️✴️اگه در حین مطالعه به هرسوالی در رابطه  با این عنوان یا مشکل کامپیوتری رسیدید؛ با کارشناسان ما در رایانه کمک تماس بگیرید تا به شما بهترین پاسخ را بدهند.. برای تماس با رایانه کمک میتوانید از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 تماس حاصل فرمایید.

 

 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

افیلیت مارکتینگ

همكاری در فروش يا افليت ماركتينگ ( Affiliate Marketing) چيست؟

افیلیت مارکتر کیست؟

افيليت ماركتينگ چگونه كار می كند؟

چه گروه هايی در افيليت ماركتينگ شركت دارند؟

انواع  برنامه هاي افيليت ماركتينگ

مزيت بازاريابي معرف ( افيليت ماركتينگ ) براي تبليغ دهندگان

مزيت بازاريابي افيليت ماركتينگ براي ناشران تبليغات

معايبي كه سيستم افيليت ماركتينگ با خود  به همراه دارد

براي موفقيت بيشتر در افيليت ماركتينگ  چه مواردي را  رعايت كنيم

مخاطب خود را در سايت بشناسيم

از محتواي با كيفيت در سايت غافل نشويم.

لينك های افيليت را در پست های محبوب قرار دهيم

صداقت در افيليت ماركتينگ حرف اول را مي زند

انتشار ويدئو درباره محصول

با افيليت هاي مختلف همكاري كنيم

از مدل لينك هاي مختلف استفاده كنيم

تخفيف براي مشتريان محصول

پاسخ  به سوالات پرتكرار كاربران در رابطه با افيليت ماركتينيگ Affiliate Marketing

سخن پاياني

 

افلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ در لغت به معنای بازاریابی وابسته است .بازاریابی وابسته فرآیندی است که از طریق آن یک شرکت وابسته برای بازاریابی محصولات شخص یا شرکت دیگری کمیسیون دریافت می کند . شرکت وابسته به سادگی محصولی را که از آن لذت می برد جستجو می کند، سپس آن محصول را تبلیغ می کند و از هر فروش که انجام می دهد، بخشی از سود را به دست می آورد.

افيليت ماركتينيگ (Affiliate Marketing ) مدلي از كسب درآمد اينترنتیه كه به معناي بازاريابي پورسانتي يا سيستم همكاري فروش هست شايد شما هم جز افرادي هستيد كه بار ها با آن برخورده ايد و از خود پرسيده ايد چگونه سيستمي است و چگونه می توان از آن كسب درآمد كرد. صنعت افليت ماركتينگ از سال 2015 به طور متوسط هر سال  10/1 درصد رشد داشته است.

این سیستم با نام هایی مانند همکاری در فروش  و بازاریابی پور سانتی نیز معروف است. افیلیت مارکتینگ آمازون اولین سایتی بود که این شیوه  فروش را در دنیای آنلاین راه اندازی کرد. و هم اکنون این سیستم ادامه دارد. به پیرو ان در سایت های داخلی افیلیت مارکتینگ دیجی کالا در این نوع سیستم فروش فرصت همکاری ایجاد کرد.

اکنون اگر برای شما سوال باشد شغل افیلیت مارکتینگ چیست  در جواب به همین سادگی که شرح دادیم فردی که افیلیت مارکتینگ می کند پیشنهاد خرید محصولی را در وب سایت یا وبلاگ خود می دهد اگر این تبلیغات منجر به  فروش  شود به ناشر افیلیت همان فردی که  بازاریابی وابسته را انجام می دهد پورسانتی پرداخت می شود.

 

 افيليت ماركتينيگ ( Affiliate Marketing ) چيست؟ و چگونه در آن موفق شويم  با ما همراه باشید تا روش های موفقیت در افیلیت مارکتینگ بپردازیم

 

همكاری در فروش يا افليت ماركتينگ ( Affiliate Marketing) چيست؟

افيليت ماركتينيگ همان گونه كه در مقدمه اشاره كرديم نوعي كسب در آمد اينترنتي مي باشد. در واقع نوعي فروش پور سانتي است كه در قالب آنلاين و بر اساس تكنولوژي هاي جديد عمل مي كند. اولين بار سيستم همكاري فروش اولين بار توسط كمپاني آمازون در سال 1996 به كار برده شد. و توانست هزاران تبليغ كننده براي محصولات خود پيدا كند. و پس از آن تبديل به يك روش كسب و كارآنلاين پرطرفدار در سرتاسر جهان شد. افيليت ماركتينگ يك روش بازاريابي است كه تاثير مستقيم بر روي فروش محصولات دارد.

 در سيستم همكاري فروش يا بازاريابي پور سانتي؛ صاحب يك بيزينس از يك تاكتيك استفاده مي كند تا محصولاتش را بيشتر به فروش برساند؛ به اين صورت كه پيشنهاد خريد محصولاتش به افراد و ديگر وب سايت ها مي سپارد و به ازاي هر محصول كه از طريق لينك فرد واسطه خريد شود پورسانت يا كمسيوني توسط صاحب بيزينس به فرد تعلق مي گيرد.

شايد شما هم با سايت هايي روبرو شده ايد كه گزينه "با ما همكاري كنيد" داشته اند و دقيقا از همين تاكتيك استفاده كرده اند؛ اين نوع روش بازاريابي را نبايد با تبليغ كردن اشتباه گرفت تبليغات هزينه دارد ولي در اين شيوه فقط بر اساس تعداد مشتري هايي كه توسط ديگر افراد و وب سايت ها جذب شده هزينه پرداخت مي شود. اين مدل كسب و كار محدوديتي از نظر نوع كالا وجود ندارد در واقع در تمام زمينه هاي ارائه خدمات و محصولات كاربردي است.

 

 

افیلیت مارکتر کیست؟

به کسی که در زمینه افیلیت مارکتینگ فعالیت میکند را افیلیت مارکتر می گویند. افیلیت مارکتر، در واقع یک بازاریاب اینترنتی است که برای محصولات فروشندگان و یا تولیدکنندگان تبلیغ انجام می دهد و در ازای به فروش رفتن کالاها مبلغی از سود فروش، به عنوان کمیسیون به او پرداخت می شود. 

افیلیت مارکترها اکثرا صاحب یک رسانه یا بستر برای تبلیغ هستند و مخاطبین خاص خودشان را دارند. در واقع یک شخص با استفاده از اعتماد سازی و ارتباط موثری که قبلا با دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی و یا وبسایت خود به دست آورده است، شروع به کسب درآمد می کند.

افيليت ماركتينگ چگونه كار می كند؟

براي شرح اين قسمت بهتر است از يك مثال شروع كنيم. يك فروشگاه اينترنتي را در نظر مي گيريم ( به اصطلاح به اين فروشگاه ها merchant گفته مي شود) نام اين فروشگاه اينترنتي مثلا "ديجي بوك" مي باشد. اين نوع فروشگاه تصميم دارد فروش كتاب هاي خود را بالا ببرد. ديجي بوك ابتدا با سايت هايي كه قصد كسب درآمد از طريق معرفي محصول دارند ارتباط برقرار مي كند. به اين سايت ها ناشران افيليت ماركتينگ مي گوييم. سپس ناشران افيليت ماركتينگ تبليغات بنري يا متني فروشگاه ديجي بوك را در سايت خود قرار مي دهند و لينك سايت ديجي بوك را اعلام مي كنند

درنهايت پيشنهاد خريد كتاب از فروشگاه اينترنتي ديجي بوك را به بازديدكنندگان خود اعلام مي كنند. در صورتي كه بازديد كنندگان ناشران افيليت بر روي لينك كليك كنند و از سايت ديجي بوك كتاب بخرند؛ ديجي بوك مبلغي جهت پاداش به ناشران پرداخت مي كند. اين مبلغ قراردادي است كه ميتواند درصدي از فروش محصول باشد.

حتي ممكن است به اين صورت باشد كه اگر بازديد كننده اي بر روي لينك افيليت كليك كند و به سايت ديجي كالا رجوع كند اما تصميم به خريد نگيرد و بعدا  براي خريد مراجعه كند با توجه به اطلاعات ثبت شده توسط كوكي هاي سايت ديجي بوك و ناشر افيليت، خريد از طريق ناشر افيليت ثبت بشود و مبلغي از فروش همچنان به ناشر افيليت تعلق بگيرد. به طور كلي ناشران افيليت در اينجا نقش موثري در فروش محصولات ديجي بوك دارند. و در سيستم همكاري فروش فروشگاه اينترنتي ديجي بوك باعث افزايش درآمدشان شده اند. انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ کدام است؟

 

 

چه گروه هايی در افيليت ماركتينگ شركت دارند؟

به طور معمول 4 گروه در افيليت ماركتينگ شركت دارند كه به شرح ذيل مي باشند:

افيليت ها ( Affiliates ) يا ناشران تبليغ: افيليت يا ناشر همان طور كه در مثال شرح داديم مي تواند يك كمپاني و يا حتي يك فرد مستقل باشد. افيليت ها بلاگر ها يا توليدكنندگان محتوا نيز ممكن است باشند كه در زمينه محصول مورد نظر توليد محتوا نجام مي دهند. و صاحبان محصول به واسطه آن ها محصولات شان را تبليغ كنند. كمسيوني كه به افيليت ها تعلق مي گيرد ممكن است به ازاي فروش محصول، عضويت كاربر در خبرنامه يا حتي افزايش ترافيك وب باشد.

صاحبان محصول ( Merchants) يا صاحب بيزينس تبليغ شونده : صاحبان يك محصول يا merchant ها در واقع همان تبليغ شوندگاني مي باشند كه معمولا صاحب محصول يا خدماتي مي باشند كه به ازاي هر خريد موفق به افليت ها پورسانت پرداخت مي كنند.

شبكه ها ( Networks ) : شبكه هايي كه افليت ها را مديريت مي كنند. شبكه ها يا Networks در نقش يك واسطه ميان صاحبان بيزينس و ناشران عمل مي كننند و با انتخاب بهترين ناشر احتمال موفقيت تبليغ را زياد مي كنند. چرا كه بر بازار تبليغ وكمپاني ها بيشتر شناخت دارند و براي صاحب محصول بهترين گزينه را انتخاب مي كنند. اين شبكه ها همان  سرويس هاي ارائه دهنده تبليغات آنلاين مي باشند.

مشتريان ( Customers) : كاربراني هستند كه از محصول خريد مي كنند. مشتريان از طريق لينك ناشر وارد وب سايت محصول مي شوند و كمسيون ها را رقم مي زنند. آمار كاربران توسط سايت ناشر يا همام افيليت ثبت خواهد شد و در نهايت مشخص مي شود چه تعداد مشتري از طريق لينك ناشر وارد وب سايت اصلي شده اند وخريد كرده اند.

 

 

انواع  برنامه های افيليت ماركتينگ

پرداخت به ازاي كليك ppc : اين مدل به اين صورت مي باشد كه ناشر به ازاي تمام كليك هايي كه از طرف او انجام شده است حتي اگر به خريد منجر نشده باشد هزينه دريافت مي كند ( اين نوع پرداخت در افيليت ماركتينگ بسيار نادر است).

پرداخت به ازاي جذب ليد ppl : در اين مدل ناشر به ازاي هر مشتري بالقوه كه جذب كرده هزينه دريافت مي كند ( مثل ثبت نام در سايت و عضويت).

پرداخت به ازاي فروش pps : در اين مدل پرداخت ناشر به ازاي هر فروشي كه براي صاحب محصول انجام مي دهد هزينه دريافت مي كند ( اين مدل پرداخت بسيار در افيليت ماركتينگ راج است).

دوست داری چند تا ترفند خوب یاد بگیری که با اعمال کردن اونها داخل سایتت فروشت رو افزایش بدی؟ پس با من تا انتهای مطلب نكاتي براي نوشتن محتواي لندينگ

 

 

 

مزيت بازاريابي معرف ( افيليت ماركتينگ ) براي تبليغ دهندگان

بعضي از كسب و كار هاي كوچك افيليت ماركتينگ يا سيستم همكاري در فروش را مناسب براي تبليغات و فروش خود نمي دانند. اما افيليت ماركتينگ يكي از بهترين و بهينه ترين روش هاي براي رسيدن به هدف بازاريابي مي باشد. و روشي است كه بازگشت سرمايه در ماركتينگ را با خود همراه دارد چرا كه ما فقط زماني هزينه را پرداخت مي كنيم كه نتيجه دلخواه را به دست آورده باشيم. براي همين ريسك آن بسيار كم است و براي همين به آن  بازاريابي بدون ريسك نيز گفته مي شود. و از طرفي براي شروع اين مدل بازاريابي نياز به  سرمايه اوليه نداريم به همين دليل براي كسب و كارهاي كوچك نيز مناسب است.

 

 

مزيت بازاريابي افيليت ماركتينگ براي ناشران تبليغات

ناشران، به اين نوع بازاريابي بسيار اهميت مي دهند چرا كه فرصت خوبي براي فروش محصولات بدون نياز به توليد و يا انبارداري محصولات است. ميزان در آمد ناشران يا صاحبان بيزينس از مدل فروش افيليت ماكتينگ يا همكاري در سيستم فروش به عوامل زير بستگي دارد. اگر جز ناشران باشيم موارد زير را بايد دقت كنيم:

1. ميزان بازدهي و مورد اطمينان بودن شبكه هاي تبليغاتي كه با آن همكاري مي كنيم.

2.  مقدار مبلغي كه براي رسيدن به هدف تبليغات در يافت مي كنيم و همچنين conversion rate لينك هايي كه در سايت هاي خود قرار مي دهيم.

3. اينكه تاچه حد با مخاطبان خود در سايت آشنا باشيم و شناخت داشته باشيم اينكه چه محصولاتي را بيشتر مي پسندند و احتمال خريد محصول توسط آن ها چقدر است.

 

 

معايبي كه سيستم افيليت ماركتينگ با خود  به همراه دارد

اين سيستم فروش درست مثل هر سيستمي همراه با خود هم مزيت هايي دارد و هم معايبي كه  بهتر است هر دو آن را بشناسيم. در ادامه دو مورد از معايب را ذكر مي كنيم.

1. صاحبان بيزينس و محصول ابتداي كار ممكن است با درصد كمسيون بالا با ما به عنوان ناشر توافق كنند و ترغيب به همكاري كنند و بعد از همكاري كمسيون را كاهش دهند. بايد در اين مورد دقت كرد و براي فروشگاه هاي بزرگ افيليت ماركتينگ انجام داد.

2. سرقت اينترنتي موردي است كه در اين موارد پيش مي آيد هرگز لينك هاي افيليت ما را بدزدند و كمسيون را براي خود بردارند.

 

 

براي موفقيت بيشتر در افيليت ماركتينگ  چه مواردي را  رعايت كنيم

اگر مي خواهيم از افيليت ماركتينگ يا سيستم همكاري در فروش به عنوان يك بازارياب اينترنتي كسب درآمد كنيم و موفق شويم لازم است مواردي را رعايت كنيم.

يك وب سايت خوب بسازيم

ابتدا يك وب سايت مختص اين كار بسازيم. توجه شود كه قبل از ساخت وبلاگ بهتر است زمينه مورد علاقه مان را تعيين كنيم. بهتر است از پلتفرم هاي رايگان ساخت وب سايت مانند ابزار هاي WordPress یا IM creator  استفاده كنيم تا در صورت پشيماني در اين فعاليت هزينه زيادي نكرده باشيم.

 

 

قسمت وبلاگ سايت يكي از مهم ترين قسمت ها براي افيليت ماركتينگ مي باشد اما علاوه بر اين قسمت بايد به قسمت هاي ديگر سايت توجه كرد مانند:

قسمت About درباره ما : اين قسمت را كمي شرح دهيم و درباره خودمان بنويسيم اينكه هدف مان چيست و چه فعاليت هايي داشتيم تا كاربران با ديدن اطلاعات بيشتر اعتماد كنند.

قسمت Contact تماس با ما: اين قسمت در سايت بايد شامل تمام اطلاعاتي باشد كه دسترسي كاربران به ما را آسان مي كند شماره تلفن و آدرس تا صاحبان تبليغ كننده و يا همكاران احتمالي افيليت براي ارتباط با ما دچار مشكل نشوند.

قسمت Disclaimer رفع مسئولیت: اين قسمت آگاهي دهي به مشتري مي باشد. بايد مشتري را از ريسك هاي احتمالي در پروسه كار آگاه كنيم و هشدار دهيم كه فقط به عنوان واسطه فعاليت مي كنيم و مسئول خريد نيستيم.

قسمت Privacy Policy قوانین و مقررات: اگر اطلاعات از مشتري كسب مي كنيم بايد او را در جريان بگذاريم.

قسمت Advertise تبلیغات: بهتر است حتما صفحه اي جداگانه براي قوانين تبليغات طراحي كنيم و قسمت هايي از صفحه كه مي خواهيم به لينك افيليت يا تبليغ اختصاص دهيم مشخص كنيم. بسيار مهم است قوانين و مقررات افيليت را شفاف بيان كنيم تا اگر بعد مشكلي پيش آمد از طرف مشتري شكايتي نباشد.

 

 

مخاطب خود را در سايت بشناسيم

اگر خواهان اين هستيم كه در افيليت ماركتينگ موفق شويم مهم ترين نكته اين است كه مخاطبيم را بشناسيم تا بتوانيم يك محصول خوب به آن ها معرفي كنيم. اغلب افرادي كه در افيليت ماركتينگ تازه وارد هستند هر نوع محصول محبوب و پرفروش را در سايت و وبلاگ خود قرار مي دهند. بايد بدانيم گذاشتن محصولات متنوع بدون هدف و موضوع علاقه مخاطبين را كاهش مي دهد و موجب كاهش بازدهي افيليت ماركتينگ وكاهش ترافيك وب سايت مي شود. بهتر است محصولاتي كه قبل از ساخت سايت هدف زمينه كاري را تعيين كرده ايم قرار دهيم. مثلا در سايتي با موضوع فروش كتاب كه قبلن هم مثال زديم قرار دادن تبليغات فروش لباس اصلا جالب نيست چرا كه ذهن خواننده و كاربر معطوف به كتاب مي باشد و همين موجب بي توجهي به تبليغ ( ad blindness) مي شود. بنابراين بهترين راهكار اين است مخاطبين را بشناسيم و متناسب با علايق و نياز هاي آنان محصولات ديگر را پيشنهاد دهيم.

 

 

 

از محتواي با كيفيت در سايت غافل نشويم.

هرچه قدر ترافيك وب سايت ما يعني تعداد بازديد ها از سايت ما افزايش پيدا كند در سيستم همكاري فروش يا همان افيليت ماركتينگ موفق هستيم. و براي اين كار بايد محتواي باكيفيت و جذابي را در سايت ارائه دهيم. توليد محتوا بايد با موضوع وب سايت مرتبط باشد و مورد علاقه مخاطبان باشد تا مخاطبيني ثابت پيدا كنيم. در واقع ما مي توانيم با بهبود سئو بازديدكنندگان را از سايت افزايش دهيم و با ارائه محتواي با ارزش آن ها مخاطب هميشگي سايت خود كنيم.

 

 

لينك های افيليت را در پست های محبوب قرار دهيم

هنگامي كه محتوا توليد مي كنيم مي دانيم كه محبوبيت محتوا ها براي مخاطبان يكسان نيست و برخي پست ها در سايت بيشتر مورد توجه قرار ميگيرند. در اين مرحله دو حالت وجود دارد:

1. محصول پيشنهادي مرتبط با محتواي وب مي باشد.

2. محصول پيشنهادي به محتواي محبوب ربطي ندارد و غير مرتبط مي باشد.

در حالت اول مي توانيم لينك انتقال به سايت فروشنده را ميان محتوا قرار دهيم يا در انتهاي متن و مشكلي وجود ندارد. و در حالت دوم بايد سعي كنيم در پست محبوب؛ مخاطب را به پست هايي كه در آن لينك افيليت قرار دارد ارجاع دهيم.

 

صداقت در افيليت ماركتينگ حرف اول را مي زند

بسيار مهم است محصولاتي را در سايت خود قرار دهيم كه از مرغوب بودن آن اطمينان داريم. در معرفي محصول صداقت داشته باشيم و تعاريف اغراق آميز نداشته باشيم. اگر اين گونه عمل نكنيم هرگز بازديدكننده هاي وفادار نخواهيم داشت تا ترافيك سايت را براي ما حفظ كنند.

 

 

انتشار ويدئو درباره محصول

اغلب مخاطبان سايت دوست دارند قبل از خريد محصول آن را مشاهده كنند. انتشار ويدئو مناسب ترين راه براي جلب اطمينان مخاطبان براي خريد مطمئن مي باشد. اين كار باعث مي شود مخاطبان سريع تر محصول را بررسي كنند و تصميم بگيرند. توجه كنيم اغلب افراد از خواندن متن هاي طولاني دوري مي كنند و خسته كننده مي باشد. بهتر است در انتهاي فيلم  يك جمله خوب ذكر كنيم كه فراخواني يا CTA را صورت دهد تا مخاطب تشويق به خريد از طريق لينك افيليت شود.

 

با افيليت هاي مختلف همكاري كنيم

سيستم همكاري در فروش نياز به صبوري دارد چرا كه زمان زيادي را بايد صرف آن كنيم. و اگر حتي بعد از تلاش براي يك صاحب بيزينس موفق به فروش و افيليت نشديم نگران نشويم چرا كه از لحاظ پايبندي به يك سيستم همكاري در فروش تعهدي وجود ندارد و اين سيستم  يك سيستم معادله اي برد برد است و از لحاظ قانوني و اخلاقي براي لغو همكاري مشكلي به وجود نمي آيد. مي توانيم براي اينكه اعتبار خود را زياد كنيم با افيليت هاي مختلفي همكاري كنيم.

 

 

از مدل لينك هاي مختلف استفاده كنيم

لينك هاي افيليت در مدل هاي مختلفي مانند بنر، عكس محصولات، كد تخفيف، و يا حتي در قالب لينك ساده ساخته مي شوند. بسته به تبليغي كه انجام مي دهيم مي توانيم از هركدام استفاده كنيم. پيشنهاد مي كنيم براي محصولاتي كه از نظر بصري جذاب هستند از عكس و ويديو استفاده شود و يا  براي تبليغ دوره هاي آموزشي از بنر استفاده كنيم.

 

 

تخفيف براي مشتريان محصول

پس از اينكه مدتي از همكاري ما با صاحبان بيزينس گذشت و توسط لينك محصولاتشان را  فروختيم و اعتمادشان را جلب كرديم بهتر است براي مشترياني كه از طرف ما معرفي شدند تخفيف هاي خاص و ويژه در نظر بگيريم و براي اينكه از صاحبان كسب وكار درخواست كنيم براي مشتريان تخفيف بيشتري قائل شوند و يا با قرار دادن آن روي محصول افراد بيشتري را جذب كنيم.

 

 

پاسخ  به سوالات پرتكرار كاربران در رابطه با افيليت ماركتينيگ Affiliate Marketing 

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

مزاياي افيليت ماركتينگ چيه؟

- ورود آسان و بدون محدودیت، شروع به سرمایه اولیه، بدون دانش تخصصی، بدون محدودیت سنی و تحصیلی، بدون درگیری با مشتریان و … از جمله مزایای اصلی روش همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ به حساب می آیند. 

براي اجرای افیلیت مارکتینگ چه اقداماتي لازمه؟

- براي شروع افيليت ماركتينگ ايجاد بستری برای تبلیغ محصولات، تنها نیازمندی کسب درآمد از همکاری در فروش است. شما می توانید در بسترهایی مانند: وبسایت، وبلاگ شخصی، اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، آپارات و … تبلیغ کالاها را انجام بدهید و از فروش هر محصول کمیسیون دریافت کنید.

ميخوام یک افیلیت مارکتر موفق باشم چه نكاتي را پيشنهاد ميكنيد؟

- توجه به نکات زیر کمک می کند تا یک افیلیت مارکتر موفق باشید: استراتژی های تبلیغ در فضای دیجیتال را بشناسید، با مخاطبین خود صادق باشید، محتواهای مفید تولید کنید، محتواهای خود را به روز نگه دارید، مخاطبین و نیازمندی های آن ها را شناسایی کنید و در نهایت برای رسیدن به درآمد صبور باشید.  

شغل افیلیت مارکتینگ چیست؟

- نوعی سیستم همکاری در فروش است که به ان بازاریابی وابسته می گویند در  این نوع سیستم افراد دیگر در فروش محصول و خدمات همکاری کرده و به ازاری معرفی و فروش پروسانت دریافت می کنند به این کار افیلیت مارکتینگ گفته می شود وبه کسی که این کار را می کند افیلیت مارکتر می گویند.

آیا افیلیت مارکتینگ در ایران نیز جایگاه دارد؟

- بله. در ایران این نوع همکاری در فروش توسط سایت ها و فروشگاه های بسیاری در جریان است به  طور مثال سایت دیجی کالا مانند آمازون از این نوع  سیستم استفاده می کنند. که با آموزش افیلیت مارکتینگ دیجی کالا می توانید یک افیلیت باشید.

دراپ شیپینگ چیست؟

- دراپ شیپینگ نوعی تجارت خرده فروشی است که در آن فروشنده سفارشات مشتری را می‌پذیرد، اما انباری برای نگهداری از کالاهای فروخته شده، ندارد، در این روش، فروشنده، کالا را از انبار خود به فروش نمی‌رساند، بلکه کالا را از شخص یا فروشگاه دیگری خریداری کرده و به دست مشتری می‌رساند.

سخن پاياني

سيستم همكاري در فروش يا همان افيليت ماركتينگ ( Affiliate Marketing ) نوعي از بازاريابي اينترنتي است كه خوشبختانه بازاريابي برد برد است و در آن هر دو طرف معامله  سود مي كنند. هيچ گونه تعهد قانوني در كار نيست و اگر شما براي فعاليت در اين زمينه اقدام كرده ايد مي توانيد وقت بگذاريد و پس از همكاري با صاحبان بيزينس براي كسب درآمد تلاش كنيد در اين مقاله ما به شرح مفصل از افيليت ماركتينگ پرداختيم نكات مهم براي همكاري در اين زمينه را بيان كرديم

اميدواريم استفاده از اين مقاله بتواند در زمينه افيليت ماركتينگ به شما كمك كند كارشناسان ما در رايانه كمك پاسخگوي سوالات شما در زمينه افيليت ماركتينگ و چگونگي كسب در آمد از اين طريق مي باشند. پس اگر در هر بخش با مشکل یا سوال خاصی روبروشدید کافی است با شماره 9099071540 یا 0217129 تماس حاصل فرمایید.

📌 رفع مسئولیت: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است و در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.