( نكاتي براي نوشتن محتواي لندينگ پيج| کمک کامپیوتر تلفنی)
انتشار: 1400/08/17 - بروزرسانی: 1400/08/17 توسط: : سید جلال حسینی

نكاتي براي نوشتن محتواي لندينگ پيج

 نكاتي براي نوشتن محتواي لندينگ پيج برای فروش 100 برابر!

لندينگ پيج يا صفحه فرود صفحه اي است كه كاربران از را ه هاي مختلف مخصوص موتورهاي جستجو، وارد اين صفحه مي شوند. اغلب كسب و كار هاي اينترنتي و آنلاين براي ارائه خدمات و فروش محصولات خود يك لندينگ پيج يا صفحه فرود دارند كه اين صفحه بازده بسيار بالايي جهت فروش دارد.

 داشتن يك لندينگ پيج خوب و جذاب اصول اوليه هر كسب و كاري است كه نياز به جذب مخاطبان زيادي دارد. براي همين مهم است بر روي آن به درستي كار شود و از نظر توليد محتوا جذاب باشد و بيشترين تاثير را بر مخاطب داشته باشد.

در اين مقاله تصميم داريم نكاتي را شرح دهيم كه براي نوشتن يك محتواي خوب لندينگ پيج بايد رعايت كنيم. تا متن جذابي براي خوانندگان لندينگ پيج به ارمغان بياوريم. پس تا انتهاي مقاله خدمات کامپیوتری رایانه کمک همراه باشيد.

 

محتواي لندينگ پيج

يكي از موارد مهم براي انواع سايت ها و خدمات محتواي آن مي باشد. توليد محتوا براي صفحات اصلي سايت بسيار زياد مهم است. صفحه لندينگ پيج يا همان صفحه فرود دروازه ورد مخاطب به سايت كسب وكار ما مي باشد لذا از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. به  طور كلي محتواي لندينگ پيج بايد داراي سه ويژگي زير باشد:

1. جديد باشد.

2. براي كاربران مفيد باشد و گره هاي ذهني او را باز كند.

3. اصول سئو در آن رعايت شده باشد.

در ادامه مقاله نكاتي اصلي و مهم را شرح مي دهيم تا يك محتواي خوب براي صفحه لندينگ پيج خود داشته باشيم.

اگر سرمایه اولیه خوبی نداری که کسب و کارت رو راه اندازی میتوانی از افيليت ماركتينیگ استفاده کنی! خیلی هم به صرفه و عالیه. دوست داری بیشتر در موردش بدونی؟ افيليت ماركتينيگ Affiliate Marketing

  

1. كال تو اكشن ( CTA) براي داشتن محتواي خوب را فراموش نكنيم

كال تو اكشن چيست و چه تاثيري در محتوا دارد؟ كال تو اكشن در واقع دكمه ها يا لينك هايي هستند كه به كاربر اعلام مي كند كه فعالانه در پيج حضور داشته باشد. در واقع از كاربر مي خواهد كاري انجام دهد. به طور مثال:

  • خريد
  • اضافه كردن به سبد خريد
  • همين الان سفارش دهيد
  • در خبرنامه عضو شويد
  • شروع دوره آنلاين

اين موارد را ممكن است در سايت هاي گوناگون ديده باشيم. كال تو اكشن ( CTA ) قدرت  زيادي دارد .چرا كه تحقيقات نشان داده است 90 درصد كاربران محتواي متني كه به عنوان كال تو اكشن نوشته شده را مي خوانند. با اين CTA ها شانس تبديل مخاطب عادي به مشتري را افزايش مي دهيم و احتمال فروش محصول در پيج ما افزايش مي يابد.

 

2. به مشكلات كاربران توجه كنيم

اغلب افراد به اين دليل يك محصول را مي خرند تا نياز خود رابرطرف كند يا مشكلي را رفع كنند.يخچال مي خرند تا از مواد غذايي مراقبت كنند يا هندزفري مي خرند تا موزيك را به خوبي گوش دهند يا هر نياز ديگه اي كه براي آن ها پيش مي آيد. در علم روانشناسي اصولا دو نوع شيوه اقناع داريم كه همان درد و لذت مي باشد. كه همه فعاليت هاي انسان روي آن ها مي چرخد پس بايد به اين دو مورد بسيار توجه كنيم. براي همين لازم است مشكلات كاربران را بر روي كاغذ بياوريم و شرح دهيم كه اين محصول چگونه نياز آن ها بر طرف مي كند يا مشكلاتشان را رفع مي كند يا اينكه داشتن محصول چه لذتي براي آن ها دارد . اغلب  تصميمات انسان ها هنگام خريد احساساتي مي باشد. تجربه ها نشان داده است كه انسان ها  با احساسات شان در نهايت تصميم مي گيرند كه يك محصول را بخرند يا خير. پس توجه به احساسات مشتريان بسيار حائز اهميت مي باشد.

نکته: اکر در هر بخش با مشکل یا سوال خاصی روبرو شدید میتوانید از قسمت انتهای نظرات این پست با پشتیبانی کامپیوتری رایانه کمک در ارتباط باشید.

  

3. داستان سرايي كنيم

داستان هاي خوب را همه دوست دارند. داستان ها ارتباطات انسان ها با يكديگر را بهتر و بيشتر نشان مي دهند و اثر بخشي زيادي دارند. بنابراين يك داستان خوب براي فروش محصول  در محتواي يك لندينگ پيج مي تواند بر روي فروش محصول تاثير بسيار خوبي داشته باشد. مي توانيم از محصول و خدمات خود يك قصه بسازيم و با داستان شرح دهيم. نظرات مشتريان يا Testimonials و داستان هايي كه از خريد محصول نوشته اند مي تواند گزينه بسيار خوبي باشد تا مخاطبان به محصول توجه كنند. شخصيت ساز ياز محصول نيز كار جالبي است؛ به اين صورت كه براي محصول يا خدمات يك شخصيت بسازيم و از طريق آن شخصيت و داستان جذابي براي آن ؛ شروع به معرفي محصول به كاربران كنيم. تا محصول را به خوبي بشناسند. داستان سرايي بر روي برندينگ نيز تاثير خوبي دارد و علاوه بر اين همه افراد داستان ها را به ذهن مي سپارند. پس بهتر است از اين المان، در نوشتن محتواي لندينگ پيج غافل نشويم.

4. يك شيب لغزنده  بسازيم

ژوزف شوگرمن در كتابي كه نوشته است؛ عبارت شيب لغزنده را شرح داد و اين عبارت شيب لغزنده را به نام خودش ثبت كرد. در واقع به اين معنا مي باشد كه مشتري را وارد يك شيب لغزنده مي كنيم؛ شيبي لغزنده به سمت فروش كه مشتري را به سمت خريد سوق مي دهد و كال تو اكشن را انجام مي دهد. روشي كه شوگرمن ارائه كرده بود. شامل مراحل زير مي باشد :

1. يك هدلاين قدرتمند و جذاب بنويسم تا مخاطب به آن توجه كند. اگر هدلاين متن نتواند مشتري را جذب كند بقيه محتوا به كار نمي آيد.

2. در يك مقدمه، از مشكلات و دغدغه هاي كاربران و مشتريان بگوييم.

3. محصول يا سرويس مان را معرفي كنيم. اما قبل از معرفي از مزايا و قابليت هاي آن شفاف صحبت كنيم. در واقع كاربران محصول را نمي خرند بلكه كاري كه آن محصول قراراست براي آن ها انجام دهد را مي خرند. براي همين بسيار مهم است بر روي مزيت تمركز كنيم.

4. حتما نظرات كاربران و خريداران قبلي را در متن قرار بدهيم.( Social Proof)

5. به سوالات و ابهاماتي كه در ذهن مشتري احتمالي وجود دارد پاسخ بدهيم.

6. در نهايت با يك كال تو اكشن خوب مشتري را وارد فرآيند خريد كنيم.

اين يك رويكرد خوب و طبيعي است كه كاربر يا مخاطب را مرحله به مرحله جلو مي برد و در حقيقت او را وارد يك شيب لغزنده مي كند و فكرش را درگير مي كند و نياز هايش را  برانگيخته مي سازد.

 

5. ساده و عاميان بيان كنيم.

با يد به اين نكته نوجه كنيم كه مخاطبان محتواي ما افرادي از هر قشر و سوادي مي باشند و دكتري ادبيات ندارند. پس بهتر است به زبان نرمال و عادي روزمره با آن ها صحبت كنيم. صحبت كردن با زبان سخت، جمله بندي هاي پيچيده و كلمات نامتعارف؛ باعث مي شود تا مخاطبان صفحه لندينگ پيج ما را رها كنند و به سراغ صفحات ديگر بروند.

بهتر است همانگونه كه با دوست و اطرافيان خود صحبت مي كنيم در صفحه فرود نيز به همان گونه با مشتريان صحبت كنيم چرا كه يك زبان گرم تاثير زيادي بر ذهن خواننده دارد و باعث مي شود پيوند عاطفي با ما بر قرار كنند و هنگام خريد احساس خوب و مثبتي داشته باشند.

دوست داری با انواع انکرتکست‌ها در محتوا آشنا بشی و بتونی با لینک سازی درست بیای صفحه اول گوگل؟ پیشنهاد میکنم مطلب " انکر تکست Anchor Text و اهمیت انواع آن در سئو سایت" از دست ندی!

  

6. از مخاطبان در محتواي لندينگ پيج سوال بپرسيد

سوال پرسيدن يك تكنيك فروش است.. اگر دقت كنيم اغلب فروشنده هاي حرفه اي معمولا از ما سوالاتي مي پرسند و ما به آن ها جواب مي دهيم. و سوالات را جوري مي پرسند كه ما جواب بله بدهيم اين باعث مي شود تا ما از نظر ذهني براي بله آخر كه همان خريد مي باشد آماده شود.

پس مي توانيم در محتواي لندينگ پيج خود از همين ترفند استفاده كينم. در ميان متن  سوالاتي بپرسيم تا ذهن مخاطب درگير شود. و ثانيا از آن ها يك تاييد بگيريم. بهتر است  سوالات ما هدفمند باشند و سوالاتي باشند كه با محصول و فرآيند فروش ما در ارتباط باشند. به طور مثل: اگر مي خواهيم يك كتاب آنلاين آموزش سئو بفروشيم؛ مي توانيم بگوييم: دوست داريد سايت خود را در صفحه اول يا حتي رتبه اول گوگل ببينيد؟ و از اين نوع سوالا ت ديگر  كه جواب آن ها اغلب بله است.


 

7. يك احساس نياز ضروري در مخاطب ايجاد كنيم.

اغلب موارد به اين صورت است؛ كاربري كه به لندينگ پيج ما مراجعه كرده است اگر همان لحظه از محصول ما خريدراي نكند دو ساعت بعد فراموش مي كند. پس بايد در او احساسي ايجاد كنيم كه اگر همين الان بر روي دكمه خريد نزند و خريد نكند چيز مهمي از دست مي دهد. به طور مثال مي توانيم بگوييم تخفيف محصول نحدود به همين ساعت است يا آخرين مهلت استفاده از سرويس همين امروز است. و مواردي از اين دست كه ذهن مخاطبان را درگير مي كند و سريع اقدام به خريد مي كنند.

نکته: همچنین برای یادگیری ترفند های کامپیوتری و تلفن همراه جدید پیج اینستاگرام رایانه کمک و اپارات رایانه کمک را دنبال کنید.

 

8. با محتواي خوب ريسك هاي معامله را كاهش دهيم

اغلب سايت ها با اين هدف راه اندازي مي شوند كه از اين طريق بتوانند به كسب درآمد برسند يعني كاربر وارد سايت بشود و محصول را ببينيد و بپسندد و در آخر تصميم بگيرد آن را  بخرد. اما اين پروسه به همين سادگي نمي باشد چرا كه مخاطبان در قدم اول بايد بتوانند اعتماد كنند. چطور مي توانيم كاري كنيم كه فردي كه تاكنون ما را نديده است به ما اعتماد كند. براي اين كار مي توانيم ريسك هاي معامله را كاهش دهيم. مواردي كه ريسك معامله را از لحاظ رواني براي كاربر كاهش مي دهد شامل زير مي باشد:

  • داشتن نماد اعتبار الكترونيكي
  • ويديويي از صاحب كسب وكار و معرفي محصول و خدمات
  • پيام هاي مصرف كنندگان قبلي
  • فرم مشاوره رايگان
  • پاسخگويي مناسب به كاربران
  • طراحي حرفه اي و كاربرپسند ( با توجه  به UI و (UX
  • درگاه پرداخت اينترنتي مطمئن

 

9. امكانات ويژه براي مشتريان بالقوه

طبق مطالعاتي كه صورت گرفته است؛ 30 درصد از مشتريان در لحظه اي كه ما مي خواهيم آماده خريد كردن نيستند. حالا ممكن است دلايل مختلفي داشته باشد، مثلا كمبود زمان، مباحث مالي و ترديد و...كه ترجيح بدهند كه در زمان ديگري به ما مراجعه كنند. بهتر است در محتواي صفحه فرود امكاناتي قرار دهيم مانند گرفتن شماره تماس يا ايميل كه فرم را پركند و سپس محتواي ارزشمند را براي او ارسال كنيم وكد هاي تخفيف ويژه براي خريد محصول را براي مشتري بفرستيم تا به خريد راغب شود. 

میدونی لید فروش چیه؟ بیا تا چند تا ترفند بهت یاد بدم تا بتونی هر بازدیدکننده‌ای رو به خریدار تبدیل کنی. لید چیست و چگونه از lead  استفاده کنیم

10.  محتواي مرتبي بنويسيم

در يك صفحه لندينگ پيج خوب و كارآمد؛ به ظاهر محتوا بايد توجه كنيم. محتوا بايد يك دست باشد و بين تيتر ها و متن هماهنگي وجود داشته باشد. متن هاي مياني و تيتر ها بايد به يك موضوع واحد اشاره كنند.


 

سخن پاياني

لندينگ پيج ها در كسب وكار دروازه ورد مشتري و يا مخاطبان به سايت و دنياي كسب وكار شما مي باشد پس بايد به آن توجه كنيد كه جذاب و چشمگير باشد. اگر لندينگ پيج به خوبي طراحي شود و محتواي مناسب و جذابي داشته باشد خواننده تشويق مي شود زمان بيشتري در پيج صرف كند و ممكن است به سمت خريد كردن پيش برود و در نهايت به مشتري شما تبديل شود. طراحي لندينگ پيج نكات بسيار زيادي دارد. در اين مقاله ما نكاتي را در رابطه با نوشتن محتواي لندينگ پيج بيان كرديم كه شما بتوانيد با رعايت آن ها تا حدودي يك محتواي خوب  ارائه دهيد.

 سعي كنيد متن هاي مهم و كليدي را در محتواي لندينگ پيج در بالاي صفحه و در معرض ديد قرار دهيد و مخاطب را از ديد خود ببينيد تا نياز آن ها را بشناسيد. اميدواريم اين مقاله براي شما مفيد بوده باشد. شما مي توانيد در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل کامپیوتری روبرو شدید برای رفع آن در سریعترین زمان ممکن میتوانید با شماره های 9099071540 و 0217129 تماس بگیردی تا با کارشناسان ما در مرکز پشتیبانی و خدمات کامپیوتری آنلاین رایانه کمک در ارتباط باشید.