ثبت مکان در گوگل مپ | تعمیر کامپیوتر
انتشار: 1400/10/14 - بروزرسانی: 1402/02/09 توسط: : سید جلال حسینی

ثبت مکان در گوگل مپ

ثبت لوکیشن در گوگل مپ یکی از مواردی است که کاربران را با چالش مواجه می کند. ثبت کسب و کار در گوگل مپ در واقع بسیار مهم است. اینکه شما چگونه آدرس شرکت و یا وب سایت خود را در گوگل مپ ثبت کنید تا زمانی که مشتریان شما  با کلید واژه سایت شما سرچ  می کنند. به محل شرکت شما دسترسی پیدا کنند.

 زمانی که کاربران کلمه کلیدی و یا نام تجاری یک شرکت را در گوگل جستجو می کنند علاوه بر اینکه گوگل لیست سایتهای برتر را در کلمه کلیدی مورد نظر را نمایش می دهد گوگل از طریق استفاده از الگوریتم کبوتر لیستی از از سایت هایی که  ثبت نام در گوگل مپ را انجام داده‌اند به مشتری نمایش می دهد. حال سوال این است که چگونه در گوگل مپ مکانی را ثبت کنیم. با خدمات کامپیوتری رایانه کمک همراه باشید تا در این مقاله  با  اینکه ثبت مکان در گوگل مپ چگونه است؟ با این موضوع آشنا شویم.

 ✴️✴️ رفع مشکلات نرم افزاری با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

آشنایی با سرویس Google Maps 

الگورتیم گوگل مپ با کبوتر 

کمک به کسب و کارهای محلی با استفاده از گوگل مپ

چکارکنیم تو گوگل مپ بالاتر نمایش داده بشیم؟ 

کارهای لازم برای نمایش سایت خود در گوگل مپ

چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

ویرایش مکان ثبت شده در گوگل مپ

اضافه کردن تصاویر کسب و کار در گوگل 

مزایای ثبت مکان در نقشه گوگل

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

سخن آخر

 

آشنایی با سرویس Google Maps 

با اموزش گوگل مپ می توانید از خدمات آن بهره مند باشید. ثبت مکان در گوگل مپ یا Add place این امکان را فراهم می کند تا بصورت رایگان و حتی بدون داشتن سایت به همراه اطلاعات مفیدی از کسب و کارتان در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داشته باشید. در این حالت آدرس جغرافیایی شما و همچنین شماره ی تماس شرکت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد تا بتوانند با شما در ارتباط باشند. علاوه بر این آدرس شما در اپلیکیشن و سایت Google Maps نیز به کاربران نمایش داده می شود.

 همین امر سبب شد که در این مقاله از سری مقالات آموزش رایانه کمک تصمیم بگیریم چگونگی ثبت مکان در گوگل مپ را برای شما عزیزان قرار دهیم تا با مزایای ثبت سایت در نقشه گوگل آشنا شوید.

 

الگورتیم گوگل مپ با کبوتر 

قبل از اینکه به سراغ ثبت سایت در گوگل مپ برویم میخوام با الگوریتمی آشنا شویم که بهترین نتایج را در اختیار کاربران قرار می دهد یعنی الگوریتم کبوتر.  گوگل تمامی بررسی های لازم را جهت نمایش شرکت شما در گوگل مپ را انجام می دهد تا کاربران به راحتی هرچه تمام تر بتوانند به سایت و شرکت شما دسترسی داشته باشند. 

 الگوریتم کبوتر یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل به شمار می رود و کار اصلی این الگوریتم  برای سئو محلی وب سایت ها است. 

 گوگل با استفاده از این الگوریتم تمام تلاش خود را دارد که محل کسب و کار و  مکان هایی که به کاربران نزدیک تر هستند را در دسترسی آنها قرار دهد  به طور مثال اگر شما در بزرگراه رسالت باشید و و خدمات کامپیوتری را سرچ کنید به صورت محلی اولین شرکتی که در گوگل مپ به شما نمایش داده می شود شرکت خدمات کامپیوتری رایانه کمک است الگوریتم کبوتر به گوگل کمک می کند تا بتواند نزدیکترین مرکز خدمات مشاوره کامپیوتری را در اختیار کاربر قرار دهد که چون شما در محدوده بزرگراه رسالت حضور دارین نزدیکترین مرکز به شما شرکت رایانه کمک می باشد که پیشنهاد داده می شود.

 اگر بخواهیم از الگوریتم کبوتر یک تعریف ساده رو ارائه بدیم این است که هر یک از عبارت هایی که توسط کاربر جستجو می شود بسیار دقیق مورد بررسی قرار میگیره و این عبارت با توجه به کسب و کار و موقعیت مکانی شرکت ثبت شده در گوگل مپ به کاربر پیشنهاد داده می شود.  اگر شما هم میخواهید از الگوریتم کبوتر برای بهینه سازی سئو سایت خود استفاده کنید لازم با این الگوریتم به خوبی آشنا باشید تا به بهترین نحو بتوانید از آن استفاده کنید

 همانطور که می دانید گوگل و هر یک از این الگوریتم های گوگل وظایف متعددی را به عهده دارند در این آموزش  علاوه بر  آشنایی با الگوریتم گوگل مپ می خواهیم به شما یاد بدیم چگونه مکان کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

 

کمک به کسب و کارهای محلی با استفاده از گوگل مپ

با آموزش استفاده از Add place در نقشه گوگل می توانید کسب وکار خود را  به همه نشان دهید. یکی از مهمترین کاربردهای الگوریتم کبوتر در این است که موقعیت محور است در واقع هدف اصلی گوگل از ایجاد این الگوریتم این است که بتواند نتایج را بر مبنای موقعیت کسب و کار شما برای کاربر سازماندهی کند این اهداف و استفاده کردن از این الگوریتم باعث شده که بسیاری از کسب و کارها بر روی سئو محلی وب سایت خود نیز کارهای بسیاری را انجام دهند تا احتمال نمایش آنها به کاربران بیشتر شود 

 

دوست داری قدرت مقالات خودت رو انقدر افزایش بدی که هیچکس نتونه باهات رقابت کنه! من چند تا راهش رو به صورت رایگان بهت میگم تنها کافیه مطلب "تقویت محتوا با‏ 3 تکنیک سئو داخلی قدرتمند" بخونی

 

چکارکنیم تو گوگل مپ بالاتر نمایش داده بشیم؟ 

جالب است که بدانید هرچه کاربران در سرچ عبارت خاص که الگوریتم کبوتر شما را به آنها پیشنهاد می دهد بیشتر بر روی وب سایت شما کلیک کنند شما در اولویت بالاتری نسبت به رقبای خود قرار می گیرید 

اما شما چه کاری می توانید انجام دهید که کاربران شما را به عنوان سایتی انتخاب کنند که در گوگل مپ بر روی نام شما کلیک کرده و وارد وبسایت شما شوند اولین موردی که می تونه به شما کمک کنه داشتن review های مناسب است . این کلمه به معنی نقد و بررسی و تحلیل یعنی کاربران که از وبسایت شما قبلاً استفاده کردند بیان و برای ما یه تحلیل قرار دادن هر چی تعداد این تحلیل ها و یا اصطلاحات نقد و بررسی ها بیشتر باشه گوگل شما را بیشتر پیشنهاد می دهد و امتیاز شما را بالا می برد و در نتیجه احتمال اینکه کاربران بر روی وب سایت شما کلیک کنند بیشتر میشه هما مرحله بعد اینکه شما وب سایت با سرعت مناسب و فضای مناسب داشته باشیم یعنی بعد از این که کاربر بر روی لینک سایت من در گوگل مپ کلیک کرد و وارد سایت ما شد سایت به سرعت برای کاربر نمایش داده بشه و محیط امنی رو برای کاربر در سایت ایجاد کرده باشید مثلاً استفاده کردن از گواهی ssl و یا اینماد میتونه به امن بودن وب سایت شما کمک کنه  و یا استفاده کردن از یک طراحی سایت مناسب میتونه به داشتن یک سرعت خوب برای لودینگ  سایتتون کمک کننده باشد . 

کافی  شما این نکات را رعایت کنید در این حالت می توانید جزو برترین افرادی باشید که در گوگل مپ به دیگران پیشنهاد داده می شوید. 

 

کارهای لازم برای نمایش سایت خود در گوگل مپ

 یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای هر کسب و کاری این است که سایت ما در جایگاه مناسب و بالاتری به کاربران نمایش داده شود تا احتمال  بالا رفتن نرخ کلیک افزایش یابد بنابراین افراد  بیشتری وارد وبسایت ما  میشوند و این متون رونقی به کسب و کار شما بده.

 مرحله اول ثبت سایت در نقشه گوگل است

 یکی از مهمترین فاکتورهایی که برای الگوریتم کبوتر بسیار مهم است این است که شما می بایستی موقعیت کسب و کار خودتون رو در نقشه گوگل ثبت کنید تا با ثبت لوکیشن در گوگل مپ، گوگل بتواند موقعیت فیزیکی شرکت شما را بررسی کند، حالا با هم ببینیم که چطور میتونیم کسب و کارمون رو داخل گوگل ثبت کنیم. 

 

 

چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

برای آموزش ثبت لوکیشن در گوگل مپ کافیست مراحل زیر را  بادقت انجام دهید:

-ابتدا وارد سایت Google.com شده و وارد اکانت Gmail خود شوید. اگر اکانتی در جیمیل ندارید، لازم است یک اکانت بسازید.

-برای ثبت محل کسب وکارتان وارد برنامه گوگل مپ (Google Map) شوید.

نکته : با توجه به تغییرات گوگل در ماه های اخیر حتما باید زبان گوگل مپ شما فارسی باشد، در زبان انگلیسی ثبت آدرس در برخی از شهرهای ایران غیرفعال است.

 

 

 -قبل از هر چیز شما نیاز دارید به صفحه گوگل مپ وارد بشیم، در اینجا لینک ورود به گوگل مپ را برای شما قرار می دهم با استفاده از این لینک می‌توانید وارد صفحه نقشه گوگل شوید در این صفحه می توانید در نقش جابجا شوید و به دنبال موقعیت محلی خود باشید تا بتوانیم این موقعیت محلی را برای وب سایتمان ثبت کنیم.

 

  

 -پس از اینکه موقعیت محلی خودتون را پیدا کردین بر روی منوی سمت چپ کلیک کنید و در پایین گزینه Add a missing place  را انتخاب کنید تا بتوانیم ثبت موقعیت محلی در نقشه گوگل را انجام دهیم.

 

  

 -زمانی که این گزینه را انتخاب می کنیم یک فرم اطلاعات برای ما باز می شود به عنوان به همراه یک مارکر که در عکس زیر مشاهده می کنید  با استفاده از این مار که نیاز است که موقعیت کسب و کار خود را انتخاب کنید و با استفاده از فرم نیاز داریم که اطلاعات تون رو وارد کنید.

 

 

 بنابراین مارکر موردنظر را در محل موقعیت فیزیکی شرکت خود قرار دهید و سپس برای آن کلیک کنید رخشا در سفرم موقعیت کسب و کار خود را وارد کنید همانطور که در عکس زیر میبینید.

 

 

به محضی که بر روی مارک کلیک می کنید به صورت اتومات کادر آدرس پر میشه اما در بسیاری مواقع این آدرس به صورت کلی در نظر گرفته شده  و ما میتونیم آدرس دقیق رو باز نویسی کنیم

 

 

حالا می خوام تمام گزینه های فرم اطلاعاتی نقشه گوگل را بررسی کنیم 

  • نام (می‌تواند نام تجاری شما همراه با شعار تبلیغاتی یا کلمه کلیدی مورد نظرتان باشد)
  • آدرس (در این بخش می‌توانید آدرس محل مورد نظر را وارد کنید)
  • دسته‌بندی (در این باکس حوزه فعالیت تجاری‌تان را در بین گزینه‌های موجود انتخاب می‌کنید)
  • شماره تلفن (شماره تلفن محل کار خود را وارد کنید)
  • آدرس وب‌سایت (آدرس وب‌سایت خود را وارد کنید)
  • ساعات کاری (در این قسمت می‌توانید ساعات کاری خود را بر اساس روز تعیین کنید)

زمانی که تمام اطلاعات بالا را پر کرد این تقریباً کار شما به پایان رسیده من به شما پیشنهاد می کنم که یکبار اطلاعات را مرور کنیم تا اشتباه تایپی نداشته باشید پس از این اطلاعات را مرور گردید با زدن بر روی دکمه ی Submit  اطلاعات خود را تایید کنید

 مرحله کار به پایان رسید شما با طی کردن این برهه توانستید  ثبت وب سایت در نقشه گوگل و انجام دهید حالا کافیه شما منتظر بمانید تا اطلاعات شما توسط اپراتورهای گوگل تایید بشه. 

 بعد از این اطلاعات ممکن حدود ۱۵ روز هم زمان ببرد بنابراین صبور باشید و منتظر بمانید تا اطلاعات شما مورد بررسی قرار بگیرد و ثبت موقعیت مکانی در نقشه گوگل برای شما انجام شود.

 

دوست داری چند تا ترفند خوب یاد بگیری که با اعمال کردن اونها داخل سایتت فروشت رو افزایش بدی؟ پس با من تا انتهای مطلب نكاتي براي نوشتن محتواي لندينگ

 

 

ویرایش مکان ثبت شده در گوگل مپ

ویرایش مکان در گوگل مپ چگونه انجام می‌شود؟ برای ویرایش مکان در گوگل نیز کافیست مراحل زیر را انجام دهید. 

Google Maps را باز کنید. با تایپ آدرس در قسمت جست و جو یا کلیک بر روی موقعیت مکانی در نقشه، مکانی که قرار است تغییر دهید را گزارش دهید.

سپس یک صفحه به شکل زیر باز می شود و در این مرحله لازم است تا بر روی پیشنهاد ویرایش کلیک نمایید.

 

 

در قسمت پیشنهاد یک ویرایش که باز می شود، یکی از دو گزینه ویرایش مکان در گوگل مپ را انتخاب کنید.

مانند: تغییر نام و سایر جزئیات یا بسته شدن یا برداشتن

اگر مکان Google Maps برای همیشه بسته است، وجود ندارد یا تکراری است، گزینه بستن یا حذف را در پنجره پیشنهاد یک ویرایش انتخاب کنید

 

سپس هنگامی که بر روی تغییر نام و سایر جزئیات کلیک می‎کنید، یک صفحه ویرایش باز می‎‌شود. این صفحه نام مکان، دسته، آدرس خیابان، ساعت کاری، شماره تلفن و URL وب سایت را نشان می‌دهد.

 

 

برای تغییر نام، دسته یا آدرس خیابان، روی اطلاعاتی که از قبل وجود دارد کلیک کنید.برای ویرایش مکان در گوگل مپ روی آدرس در نقشه کلیک کنید و در صفحه باز شده، نقشه را در زیر مکان ثابت حرکت دهید تا وقتی که به درستی قرار گیرد و در نهایت انجام شد را انتخاب کنید.

با کلیک روی فلش در بخش ساعت‌ ها، ساعت کاری خود را تغییر دهید. با تایپ کردن روی محتویات بخش وب سایت، URL وب سایت خود را وارد کنید یا تغییر دهید.وقتی همه تغییرات را انجام دادید، دکمه فرستادن را  انتخاب کنید.

 

اضافه کردن تصاویر کسب و کار در گوگل 

حتما شما هم با این مورد روبرو شدیم زمانی که یک شرکتی رو با نام شرکت سرچ می کنید مثلاً زمانی که رایانه کمک را سرچ می کنید علاوه بر اینکه نقشه شرکت در اختیار شما قرار می گیرد تصاویری از محیط شرکت نیز در کنار نقشه گوگل قرار دارد بعد از اینکه شما شرکت تون رو تو گوگل ثبت کردیم میتونید تصاویر مرتبط با شرکت تون رو بهش اضافه کنید

 برای اینکار کافیه داخل گوگل مپ نام شرکت خودتون رو جستجو کنید پس از اینکه اطلاعات را مشاهده کردیم از پایین منو گزینه اتو را انتخاب کنید و تصاویر را آپلود کنید.

البته باید این موضوع را اضافه کنم که گوگل اضافه کردن تصاویر شرکت یه مقدار سختگیرانه عمل میکنه و حتماً لازم تصاویر واقعی از خیابون و اطراف شرکتتون هم باشد بنابراین اگر قصد دارید تصویر از لوگو گرافیکی شرکت خودتون رو آپلود کنید احتمالاً اپراتورهای گوگل این اجازه را به شما نمیدن و اون تصاویر تایید نمیشه

 

مزایای ثبت مکان در نقشه گوگل

 در قسمت بالای متن با هم بررسی کردیم یکی از الگوریتم های که گوگل استفاده میکنه الگوریتم کبوتر تو که دیدی نظر به اینکه شما یک کلمه کلیدی  یکسان را در دو کشور و یا حتی در دو شهر مختلف سرچ میکنید نتایج متفاوتی به شما نمایش داده میشه در واقع گوگل داره کاری میکنه که کسب و کارهایی که به شما نزدیکتر هست رو نمایش بده استفاده کردن از همین الگوریتم و همین موضوع باعث شده که مفهومی به نام سه و محلی و یا local seo ایجاد بشه 

رعایت کردن نکات سوی محلی میتونه به ما کمک کنه تا در جستجوهای مرتبط با یه شهر خاصی و یا هیئت های منطقه خاصی ما در نتایج جستجو بهتر حضور پیدا کنیم و کاربران راحت تر بتوانند به وبسایت ما در دسترسی داشته باشند

بنابراین ما میتونیم از یکی از ابزارهای رایگان گوگل به نام سرویس Google My Business استفاده کنیم و سه و محلی بیزینس خود را انجام دهیم تا آدرس جغرافیایی سایت ما در گوگل ثبت میشه با استفاده از این ابزار زمانی که شخصی نام تجاری یا عبارت خاصی رو در گوگل سرچ میکنه محل کسب و کار من به همراه وبسایت من به کاربر نمایش داده میشه که تو حالت شماره تلفن ساعت کاری اداری آدرس جغرافیایی شما هم نمایش داده میشه. 

 همانطور که در قسمت بالا ذکر کردم با استفاده از این سرویس پس از ثبت سایت خود در گوگل مپ شما به کاربران این اجازه رو میدین که  میزان رضایت مندی شما را از محصولات و یا خدمات شما با دیگران به اشتراک بگذارند همچنین اضافه کردن تصاویر میتونه به کاربران کمک کنه تا با محیط کسب و کار شما بیشتر آشنا بشن  و احساس بهتری نسبت به شرکت شما داشته باشند. 

 البته  سرویس Google My Business  برای کاربران ایرانی فعال نیست متاسفانه کاربران ایرانی نمی توانند  به دلیل تحریم های موجود از این سرویس گوگل استفاده کنند.

حالا ممکنه برای شما سوال پیش بیاد که خوب پس ما چه کار میتونیم بکنیم و چطور میتونیم موقعیت مکانی خودمان را با کاربران به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم بازخوردی از از نظرات آنها در رابطه با محصولات و خدمات آن داشته باشیم من می خوام این نوید را بهتون بدم که اگر شما مکان جغرافیایی به دفترکاری خودتون رو تو گوگل ثبت کنیم یه سری امکانات مشابه با همان سرویس در اختیار شما قرار داده میشه و جالب اینجاست که اگر کسی نام تجاری یا عبارت مرتبط با تجارت شماره تو گوگل  سرچ کند تمامی اطلاعات اعم از مکان دفتر شماره تلفن آدرس اینترنتی شما و تصاویر محل کارتون برای کاربران نمایش داده میشه

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با ثبت کسب و کار در گوگل مپ پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید. 

چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

- برای ثبت موقعیت مکانی مدنظر خود در گوگل کافیست مراحل گفته  شده در این مقاله را انجام دهید و لوکیشن مدنظر خود را  ثبت کنید.

ثبت لوکیشن در گوگل مپ چطوری به بهبود سایت کمک میکند؟

-  با اضافه کردن مکان به گوگل مپ اعتبار شما در اینترنت افزایش خواهد یافت کاربران بیشتر و بهتر شما را میبینند و این باعث می شود به  سراغ شما بیایند و در صورت داشتن وب سایت سبب بهبود سئو و رتبه سایت نیز خواهد شد.

آیا سرویس Google My Business در ایران قابل استفاده می باشد؟

- خیر. این سرویس در ایران تحریم می باشد و برای جایگزین آن سرویس گوگل مپ قابل استفاده می باشد.

 

سخن آخر

 همانطور که در این مسئله متوجه شدیم با استفاده از گوگل مپ میتوانید تغییرات بسیار دقیقی بر روی سئو محلی کسب و کار خودتون داشته باشیم و باعث بشیم که در نتایج بیشتر دیده بشه بنابراین حتماً برای کسب و کارتان این کار را انجام بدین و سایت خود را در گوگل مپ ثبت کنید چراکه میزان دسترسی و اعتماد کاربران به وب سایت شما چند برابر میشه بنابراین اگر تا به امروز شرکت خودتون رو  در نقشه گوگل ثبت نام نکرده اید با آموزش نحوه ثبت مکان در گوگل مپ همین الان دست به کار بشین و این کار را انجام بدید

 تمامی آموزش ها توی این مطلب شما داده شد که چطور میتونید این کار رو انجام بدید اما اگر به هر دلیلی در طی مراحل ثبت شرکت در گوگل مپ با مشکل روبرو شدیم و نتوانستیم از این خدمات گوگل استفاده کنید می توانید با شماره های  9099071540 از طریق تلفن های ثابت و 0217129 از طریق موبایل  صحبت کنید.

📌 رفع مسئولیت: محتوای این صفحه صرفاً برای اطلاع رسانی است و در صورتی که تسلط کافی برای انجام موارد فنی مقاله ندارید حتما از کارشناس فنی کمک بگیرید.