تقویت محتوا با‏ 3 تکنیک سئو داخلی قدرتمند
انتشار: 1400/06/31 - بروزرسانی: 1401/11/05 توسط: : امیرحسین سالمی

تقویت محتوا با‏ 5 تکنیک سئو داخلی قدرتمند

تکنیک های زیادی جهت سئو داخلی یا سئو درون صفحه وجود دارد ما در این مطلب قصد داریم 3 تکنیک بسیار قدرتمند سئو داخلی مرتبط با تولید محتوا را به شما شرح دهیم.

سئو داخلی چیست؟ (On Page SEO)

تکنیک های سئو داخلی و تولید محتوا ارتباط تنگاتنگی را با یکدیگر دارند. بنابراین نمی‌توانیم از سئو On-page صحبت کنیم که بحث محتوا و تکنیک های آن نشود. ما اگر بخواهیم چگونگی ارتباط بین این دو موضوع را برای شما مطرح کنیم مطلب بسیار طولانی می شود و این که لازم است تا از همان ابتدا پیش نیازهایی را برای شما مطرح کنیم.

این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا از اهمیت این دو آگاه ‌شوید در این مطلب ما فقط سه تکنیک کاربردی و مهم بهینه سازی سئو آن پیج را برای قدرتمند تر کردن محتوا برای شما توضیح می دهیم. همراه شرکت رایانه کمک باشید.

✴️✴️ رفع مشکلات شبکه با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

آنچه در این مقاله می خوانیم:

سئو چیست؟

سئو داخلی چیست؟

تکنیک های سئو داخلی در محتوا

✅کیفیت محتوا 

نکات بهینه سازی عنوان Title 

✅متن و با تگ‌های H2 تجزیه کنید

✅پاراگراف ها را کوتاه بنویسید

✅از بالت پوینت استفاده کنید

✅بهینه سازی قابلیت Featured Snippet

✅اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ

✅تکنیک های سئو داخلی برای تصاویر

✅بهبود سئو داخلی با تکنیک های کاربردی لینک سازی داخلی

✅پاسخ  به سوالات کاربران در رابطه با تقویت محتوا با‏ 3 تکنیک سئو داخلی قدرتمند

✅سخن آخر

 

سئو چیست؟

بهتر است قبل از اینکه  به  بحث سئو داخلی بپردازیم. بدانیم سئو چیست؟ سئو در واقع  به بهینه سازی موتور جستجو گفته می شود. این یک یک اصطلاح است که شما باید با انجام آن ها سایت خود را برای موتورهای جستجو و رتبه بندی آن ها آماده کنید.

به طور کلی سئو به 2 دسته اساسی تقسیم میشود. سئو داخلی on-page SEO که شامل پیکربندی سایت است و سئو خارجی off-page seo که مجموعه اعمال خارج از محیط کدنویسی سایت است. 

پیشنهاد مطلب:  میدونستی گوگل قابلیتی رو داره تحت عنوان Featured snippet  که به  سئو سایتت کمک میکنه؟ مقاله کاربرد فیچر اسنیپت Featured Snippetsرو حتما بخون 

 

سئو داخلی چیست؟

ابتدا لازم است بدانید که سئو داخلی چیست و دقیقاً به چه معنا می باشد؟ متخصصان فعال در حوزه سایت تا حدودی و یا حتی بیشتر با این مسئله آشنا هستند.

متخصص های سئو هم از صفر تا صد آن را می دانند البته در این مطلب سعی کردیم در این تعریف از زاویه دیگری به آن نگاه کنیم.

در واقع سئو داخلی ترکیبی از هنر نوشتن با دانش سئو برای افزایش رتبه صفحه در گوگل کروم است که آن هم در یک کلمه کلیدی می‌باشد. تکنیک های بهینه سازی صفحه On-Page شامل هر چیزی است که با درون صفحه مرتبط هستند.  از جمله: برچسب‌ها، قالب محتوا، جمله متاتگ ها، بهینه سازی کلمات کلیدی و همچنین خود محتوا می باشد. هدف از این بهینه سازی به عبارتی جهت افزایش تبدیل بازدید و رتبه صفحات سایت به ویژه محتوا در مورد نظر و آن هم مطابق با نیاز هدف جستجو کاربر می باشد.

تکنیکال On-Page به محتواهای سایت شما کمک می کند تا یک ساختار بهینه تر بر اساس الگوریتم های گوگل آنالیتیکس داشته باشیم. هر چقدر که این تطابق با یکدیگر بیشتر باشد صفحه سایت شما راحت تر و سریع تر در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود و به عبارتی سئو سایت شما قوی و در رتبه بالاتری نسبت به سایت های دیگر قرار می گیرد. بنابراین لازم است بدانید که این ارتباط خیلی قوی تر از چیزی می‌باشد که در ابتدای مطلب برای شما بازگو کردیم.

 

 

 

تکنیک های سئو داخلی در محتوا

در این قسمت میخواهیم با هم تکنیک های محتوا نویسی رو بررسی کنیم تا با تکنیک های مختلف آشنا بشین

در ادامه به صورت تیتروار خلاصه ای از تمامی تکنیک ها  آمده است:

  •      کیفیت محتوا برای اولین بار
  •      عناوین صفحه و توضیحات متا
  •      محتوای جستجوگرها سئو
  •      عنوان ها و قالب بندی مطالب
  •      تصاویر و دیگر عناصر چند رسانه ای
  •      بهینه سازی URL
  •      لینک های داخلی
  •      لینک های خارجی
  •      سرعت بارگیری صفحه
  •      مناسب موبایل یا موبایل فرندلی 
  •      نظرات و صفحات جستجوگرها سئو آن
  • قالب بندی محتوا برای خوانندگان و روبات ها

میدونی زمان لینک سازی باید روی چه انکرتکست های لینک بسازی؟ دوست داری بهترین نتیجه رو بگیری؟ پیشنهاد میکنم مطلب انکر تکست Anchor Text و اهمیت انواع آن در سئو سایت از دست ندی!

 

امروزه یک استراتژی سئو لازم است بر اساس نیاز مشتریان تدوین شود تا تحت تاثیر عوامل رتبه بندی قرار بگیرد. علاوه بر آن به راحتی محتوا در دست کاربران برسد و آن ها را جذب کند

در اولین نگاه یک مقدار ترکیب این دو سخت می باشد اما نه برای افرادی که به صورت حرفه ای کار می کنند و قبل از شروع اصول کار آن را رعایت می‌کنند. در اینجا باید موضوعی را مطرح کنیم که اگر اهل سئو کلاه‌ سیاه هستید، این مطلب زیاد مناسب شما نیست و قرار هم نیست در این مقاله چیزی را هک کنیم. بلکه قصد داریم با همان روش استاندارد موجود که بارها هم تأکید شده است، یک محتوای عالی تولید کنیم. هم اکنون، بهترین راه پیروی کردن از یک قالب محتوایی و اصولی می باشد.

در محتوا نویسی تجزیه متن، استفاده کردن از بالت پوینت ها و پاراگراف های کوتاه  باعث می‌شود خواننده ها راحت‌ تر محتوا مطلب را بخوانند، علاوه بر آن در بهینه سازی سئو نقش بسیار مهم و موثری دارند.

 

 

کیفیت محتوا 

هنگام برخورد با  seo، همیشه به یاد داشته باشید یک وبسایت با محتوای درخشان میتواند با seo یا بدون آن به کار خود ادامه دهد اما وب سایت با محتوای بد با seo یا بدون آن فقط وجود دارد و هیچ پیشرفتی در آن نیست. وب سایت با محتوای خوب می تواند با SEO بهتر شود!

پیشنهاد مطلب: الکسا چیست و چگونه کار میکند

 

سوال این است چه محتوایی خوب است؟

بنابراین  محتوایی خوب است که اصلی و جدید باشد (مقالات، متن، تصاویر، فیلم ها، سخنرانی ها، فتوشاپ، نظرات و غیره). و این مسئله مهمی است که محتوایی که منتشر می کنید، جای دیگر منتشر نشده باشد. حتی اگر محتوای شماست، اگر شما قبلا آن را در وب سایت دیگری منتشر کرده اید، آن محتوا برای سایت شما مناسب نیست.

بهتر است در محتوا خود هم از متن و هم از تصاویر و ... استفاده کنید . به عنوان مثال، اگر شما ویدیوهای خود را در وب سایت خود قرار دهید، سعی کنید یک توضیح متنی نیز اضافه کنید. اگر تصاویر اضافه کنید، سعی کنید در کلمات توضیح دهید که تصویر در مورد آن چه هست. محتوایی باید مفید باشد. قبل از ضربه زدن به دکمه انتشار، اطمینان حاصل کنید چیزی که به صفحه خود اضافه می کنید، ارزش و فایده ای برای کاربران و مخاطبان شما دارد. ثابت شده که مقالات طولانی رتبه بهتری از مقالات کوتاه دارند.

دوست داری با بهترین پنل ارسال sms رو بشناسی؟ اتصال پنل اس ام اس به وردپرس

 

نکات بهینه سازی عنوان Title 

همیشه سعی کنید کلمات کلیدی را به عناوین ابتدای صفحه اضافه کنید. این کار به موتورهای جستجو کمک می کند تا از همان ابتدا کلمات کلیدی هدف را که در صفحه قرار می گیرند درک کنند.

این به این معنی نیست که شما باید بیش از حد این کار را انجام دهید و از کلمات کلیدی زیادی استفاده کنید.

از عناوین کوتاه و توصیفی استفاده کنید. عنوان صفحه لازم نیست طولانی باشد. توصیه عمومی این است که آن را کمتر از 60 کاراکتر حفظ کنید زیرا این مقدار میانگین کاراکترهای نمایش داده شده توسط گوگل در نتایج جستجو است.

بهتر است در متن از اعداد و کلمات قدرتمند استفاده کنید. داشتن عدد در عنوان و همچنین کلمات قدرتمند مانند "نهایی، قابل اجرا، شگفت انگیز، چک لیست و غیره"، باعث افزایش CTR خود و جالب تر شدن عناوین می گردد.

به این نکته توجه کنید لازم نیست دامنه خود را در عنوان بگذارید. زیرا این به طور خودکار توسط Google انجام می شود. شما می توانید از 60 کاراکتر استفاده کنید تا توضیحی دقیق از صفحه ارائه کنید.

استثنا به این قانون زمانی است که شما یک نام تجاری قوی دارید که مردم به راحتی می توانند آن را شناسایی کنند، شما می توانید دامنه خود را در عنوان داشته باشید.

 

متن و با تگ‌های H2 تجزیه کنید

یکی از ساده ترین بهترین کارها این می‌ باشد که متن های خود را با استفاده از تگ‌ های H2 به زیر عنوان های تجزیه نمایید. تجزیه توسط H2 و همچنین H3 علاوه بر این که خوانایی مقاله را افزایش می دهد به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید کلمات کلیدی در متن را تقسیم و اجرا نمایید. همچنین موتور جستجوی گوگل هم خیلی سریع تر و راحت تر می تواند محتوای شما را تجزیه و تحلیل نماید.

هر زیر عنوان H2 حداقل ۳۰۰ کلمه و هر زیر عنوان H3 حداقل 100 کلمه لازم است داشته باشد. هر کدام از این H2 به یک قسمت از پاسخ به نیاز کاربران اختصاص داده می شود.

لازم است با ترتیب و اهمیت پیش برویم زیر عنوان هایی که اول مهم تر هستند در ابتدا بیاورید.

 

پاراگراف ها را کوتاه بنویسید

برای کاربران هیچ چیزی سخت تر از این نیست که طول پاراگراف طولانی باشد از آنجایی که هر یک از پاراگراف ها به یک موضوع کوچک اختصاص داده می شود اگر بیش از حد تعیین شده طولانی باشد، رشته ذهن کاربر را از بین می برد. بعضی ها توصیه می کنند که طول هر پاراگراف حداقل باید سه خط باشد. اما واقعاً نمی‌توان چنین نظری را توصیه کرد، تا زمانی که هنوز موضوع تمام نشده لازم است جمله ادامه پیدا کند. اما بهتر است به جای آن سعی نمایید تا از جملات را کوتاه تر استفاده کنید و بنویسید.

 

باکمک لندینگ پیج ها میتونی سایت بهتری داشته باشی نكاتي براي نوشتن محتواي لندينگ پيج

 

از بالت پوینت استفاده کنید

برای نوشتن یا بیان مطلب یکی از بهترین و خلاصه ترین روش ها بالت پوینت می باشد. شما با استفاده از بالت پوینت می‌ توانید در خود سئو و هم در خوانایی نقش اساسی را ایجاد کنید.

❓ممکن است در اینجا برایتان سوال پیش آید که چرا سئو؟

به دلیل اینکه به راحتی می تواند مقاله ها را دسته بندی کند. همچنین علاوه بر آن امکان لینک دهی راحت تر و بهتری را در اختیار شما قرار می‌ دهد و در نهایت اسکن متن را برای گوگل بهتر می کند.

 

بهینه سازی قابلیت Featured Snippet

گوگل کروم هر چند وقت یکبار تغییراتی را در الگوریتم های خود به وجود می آورد. با تغییراتی که در الگوریتم های خود ایجاد می کند باعث می شود که روی نمایش سایت های برتر و همچنین روی چگونگی نمایش آن ها مرتبط باشد.

(موقعیت صفر) موقعیتی می باشد که در ابتدای صفحه و قبل از اولین لینک قرار می‌ گیرد. این موقعیت را بارها در صفحه نتایج گوگل مشاهده کردید. نرخ کلیک بالا و سرعت در برندینگ از مزایای قرار گرفتن لینک در این موقعیت می باشد.

Featured Snippe دارای چندین قابلیت می باشد. حالا اینکه چگونه در هر کدام از این موقعیت ها قرار می گیرد، متفاوت است در ادامه مطلب در به این مورد می‌پردازیم.

خیلی از افراد استرس این موضوع رو دارن که عکس های محتوا ما داخل سایت های دیگه استفاده نشه! یه راه سادش اینه که درج واترمارک خودکار روی عکسهای سایت وردپرس رو یاد بگیری.

 

به صورت پاراگرافی

در موقعیت به صورت پاراگرافی توضیحات بر اساس ۴۰ تا ۵۰ کلمه های یک عبارت جستجو با پیوند محتوای منبع نمایش داده می‌شود. یکی از بهترین راه حل جهت قرار گرفتن در این قسمت این می‌ باشد که خلاصه‌ای از کل مطلب را بر اساس کلمات کلیدی در ابتدا بنویسید. همچنین سعی نمایید تا تعریف و خلاصه‌ای از دیگر زیر عنوان ها هم در طول مقاله به کار ببرید. در این صورت شانس نمایش سایت در این قسمت بیشتر می شود.

به صورت لیستی

به احتمال زیاد این قسمت را بارها دیده اید. در این قسمت بر اساس عبارت یا کلمه کلیدی مورد جستجو جواب به صورت فهرستی برای شما نمایش داده می شود. فکر می‌کنید چرا در بالا به این اشاره کردیم که از قابلیت بالت پوینت در طول محتوای خود استفاده کنید؟

به صورت جدولی

بعضی مواقع در ابتدای صفحه نمایش جستجو ، با جدولی 3 یا 4 ستون و ۶ تا ۷ سطر برای شما نمایان می شود. این قسمت جهت سایت هایی که مقایسه قیمت ،آب و هوا و موارد مشابه را نشان می‌دهد، گزینه بسیار مناسبی می باشد. شما با استفاده از کدهای HTML در طراحی جدول در چنین سایت هایی جهت قرار گرفتن در این قسمت کمک زیادی می کنید.

اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ

اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ داده های ساختار یافته محتوای می‌ باشند که به گوگل کروم کمک می کنند تا بتوانند ساختار سایت محتوا را بیشتر و بهتر درج نمایند. اضافه کردن قسمت پرسش و پاسخ در پایین سایت که به تازگی هم باب شده به این مسئله بسیار کمک می کند.

نرخ کلیک بالا هدفمندتر و هدایت بهتر به صفحات داخلی و افزایش ترافیک و رتبه سایت از جمله مزایای این قسمت می باشد. جهت اضافه کردن این قسمت می توانید از قابلیت خود طراحی سایت همانند HTML استفاده کنید. البته اگر در خود متن هم به صورت پرسش و پاسخ به سوالات اصلی جواب دهید بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

✴️✴️ رفع مشکلات شبکه با کارشناسان فنی رایانه کمک  : ☎️از طریق تلفن ثابت 9099071540 و 📱 از طریق موبایل 0217129

تکنیک های سئو داخلی برای تصاویر

مورد بعدی که جزو  تکنیک های سئو داخلی در محتوا محسوب میشود بهینه بودن تصاویر است. بسیاری از افراد زمانی که قصد دارند برای محتوا خود تصویر انتخاب کنند وارد گوگل شده و از سایت های داخلی و خارجی تعدادی تصویر دانلود کرده و آنها را در مقاله خود بارگذاری میکنند در حالی که هوش مصنوعی گوگل به خوبی متوجه میشود که تصاویر درون مقاله شما کپی است و به آن ارزش کمتری میدهد.

 به همین دلیل کارشناسان سئو همیشه پیشنهاد میکنند که تا حد امکان از تصاویر یونیک و جدید در محتوا خود استفاده کنید تا ارزش مقاله خود را بالا ببرید.

البته گاهی ممکن است امکان تصویر برداری جدید برای یک محتوا وجود نداشته باشد به همین دلیل نیازی نیست مته به خشخاش بگذارید اما تا جایی که امکان دارد بهتر است از تصاویر با کیفیت و عکس های که در اینترنت کمتر دیده شده استفاده کنید.

مورد بعدی که لازم است برای افزایش قدرت سئو داخلی سایت مفید است استفاده از تصاویر با کیفیت با حجم فشرده است. بسیاری از افراد پس از تصویر برداری از محصول خود یا دانلود آن از اینترنت دقیقا همان تصویر را در صفحه خود بارگذاری میکنند. این موضوع علاوه بر اینکه سرعت لود شدن محتوا شما را افزایش میدهد، بلکه برای سئو داخلی ضرر دارد و تا زمانی که کاربر منتظر بماند تصویر به صورت کامل لود شود ممکن است صفحه شما را ترک کند.

سایت های آنلاین کاهش حجم تصویر زیادی در اینترنت وجود دارد که میتوانید به سادگی تصاویر خود را آپلود کرده و تصاویر باکیفیت با حجم کم دریافت کنید.

تا به حال شده رپورتاژ اگهی بری داخل سایتی اما هیچ افزایش رتبه ای به سایتت منتقل نشه! انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ

 

بهبود سئو داخلی با تکنیک های کاربردی لینک سازی داخلی

اصل پایه ای بهبود سئو داخلی سایت لینک سازی صفحات داخلی است. بی شک یکی از فاکتور های مهم اینکه گوگل باعث افزایش رتبه سایت شما شود لینک سازی بین صفحات به صورت صحیح است، اگر قصد دارید سایت خود را در کمترین زمان ممکن به نتیجه فوق العاده برسانید حتما لینک سازی داخلی خود را به بهترین روش انجام دهید. زیرا با لینک سازی علاوه بر اینکه خزنده های گوگل به خوبی میتواند بین صفحات مختلف سایت شما در گردش باشند بلکه کاربران شما در سایت میتوانند بین محتوا سایت شما به خوبی استفاده کنند به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتما بر روی لینک سازی یک حساب جداگانه باز کنید و اگر بتوانید لینک سازی بین صفحات را به خوبی انجام دهید مطمئن باشید که زمان که برای یک صفحه افزایش رتبه ایجاد شود، بقیه صفحات هم آرام آرام افزایش رتبه پیدا خواهند کرد.

 

پیشنهاد می شود: انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ

 

پاسخ  به سوالات کاربران در رابطه با تقویت محتوا با‏ 3 تکنیک سئو داخلی قدرتمند

در این قسمت به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با بهبود سئو سایت پاسخ خواهیم داد. کارشناسان مجرب و متخصص رایانه کمک برای ارائه خدمات کامپیوتری خود از طریق تماس تلفنی و پاسخگویی آنلاین به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

 

شما می توانید برای دریافت پاسخ سوال های خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره  0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.

on-page seo یا off-page seo کدام بهتر است؟

-به طورکلی برای رسیدن به حداکثر نمایش در موتورهای جستجو و حفظ کاربران خود، شما نیاز به هر دو آن ها دارید. برای وب سایت های جدید on-page seo مهمتر است

نقاط گلوله ای چی هستند و در سئو محتوا چه کاربردی دارن؟

-نقاط گلوله ای یکی از ابزار قدرتمند برای معرفی یا ارائه کلیات و دسته بندی محتوا است. چرا که به وسیله آن می توانید محتوای خود را خلاصه و دسته بندی کرده و نکات مهم و کاربردی را به شکل منظم ارائه دهید.

سئو داخلی سایت چیه؟

- سئو داخلی سایت، محتوای را به سمت نیاز های کاربر و ایجاد رابط کاربری مناسب برای مخاطبین و در نتیجه، تعامل بیشتر هدایت می کند.

برای سئو چگالی کلمات کلیدی چقدر باید باشد؟

- اینکه چگالی کلمات کلیدی چطور باشد هیچ استانداردی وجود ندارد. هیچ کس نمی تواند بگوید دقیقا چه تعداد کلیدواژه باید در یک مقاله استفاده شوند.

 

سخن آخر

ما در این مطلب از سعی کردیم تکنیک‌ های بهینه سازی سئو داخلی و تولید محتوا را به صورت ابتدایی برای شما بیان کنیم و اینکه از تکنیک های سئو داخلی در محتوای خود استفاده کنید تا مطلب شما در نرخ کلیک بالا در گوگل کروم قرار بگیرید. بهینه سازی سئو داخل تکنیک های خیلی پیچیده ای ندارد، اما گاهی اوقات با رعایت کردن چند نکته در تولید محتوای خود و ترکیب آن با مواردی می‌تواند به راحتی رتبه سایت شما در گوگل کروم افزایش دهد. اگر در مورد این مطلب هرگونه سوالی داشتید می‌توانید از طریق شماره های 9099071540 و 0217129 با کارشناسان شرکت رایانه کمک تماس حاصل فرمایید و مشکلات خود را با آن ها در میان بگذارید تا حل شود. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم برای مشاهده و مطالعه آموزش بیشتر از سایت های آپارات و اینستاگرام ما دیدن فرمایید.