تقویت محتوا با‏ 3 تکنیک سئو داخلی قدرتمند
1400/06/31 - 17:35

تقویت محتوا با‏ 3 تکنیک سئو داخلی قدرتمند

تکنیک های زیادی جهت سئو داخلی یا سئو درون صفحه وجود دارد ما در این مطلب قصد داریم 3 تکنیک بسیار قدرتمند سئو داخلی مرتبط با تولید محتوا را به شما شرح دهیم.

تکنیک های سئو داخلی و تولید محتوا ارتباط تنگاتنگی را با یکدیگر دارند. بنابراین نمی‌توانیم از سئو On-page صحبت کنیم که بحث محتوا و تکنیک های آن نشود. ما اگر بخواهیم چگونگی ارتباط بین این دو موضوع را برای شما مطرح کنیم مطلب بسیار طولانی می شود و این که لازم است تا از همان ابتدا پیش نیازهایی را برای شما مطرح کنیم.

این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا از اهمیت این دو آگاه ‌شوید در این مطلب ما فقط سه تکنیک کاربردی و مهم بهینه سازی سئو آن پیج را برای قدرتمند تر کردن محتوا برای شما توضیح می دهیم. همراه شرکت رایانه کمک باشید.

سئو داخلی چیست؟

ابتدا لازم است بدانید که سئو داخلی چیست و دقیقاً به چه معنا می باشد؟ متخصصان فعال در حوزه سایت تا حدودی و یا حتی بیشتر با این مسئله آشنا هستند.

متخصص های سئو هم از صفر تا صد آن را می دانند البته در این مطلب سعی کردیم در این تعریف از زاویه دیگری به آن نگاه کنیم.

در واقع سئو داخلی ترکیبی از هنر نوشتن با دانش سئو برای افزایش رتبه صفحه در گوگل کروم است که آن هم در یک کلمه کلیدی می‌باشد. تکنیک های بهینه سازی صفحه On-Page شامل هر چیزی است که با درون صفحه مرتبط هستند.  از جمله: برچسب‌ها، قالب محتوا، جمله متاتگ ها، بهینه سازی کلمات کلیدی و همچنین خود محتوا می باشد. هدف از این بهینه سازی به عبارتی جهت افزایش تبدیل بازدید و رتبه صفحات سایت به ویژه محتوا در مورد نظر و آن هم مطابق با نیاز هدف جستجو کاربر می باشد.

تکنیکال On-Page به محتواهای سایت شما کمک می کند تا یک ساختار بهینه تر بر اساس الگوریتم های گوگل آنالیتیکس داشته باشیم. هر چقدر که این تطابق با یکدیگر بیشتر باشد صفحه سایت شما راحت تر و سریع تر در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود و به عبارتی سئو سایت شما قوی و در رتبه بالاتری نسبت به سایت های دیگر قرار می گیرد. بنابراین لازم است بدانید که این ارتباط خیلی قوی تر از چیزی می‌باشد که در ابتدای مطلب برای شما بازگو کردیم.

 

 

تکنیک های سئو داخلی در محتوا

در این قسمت میخوایم با هم تکنیک های محتوا نویسی رو بررسی کنیم تا  با تکنیک های مختلف آشنا بشین

قالب بندی محتوا برای خوانندگان و روبات ها

 امروزه یک استراتژی سئو لازم است بر اساس نیاز مشتریان تدوین شود تا تحت تاثیر عوامل رتبه بندی قرار بگیرد. علاوه بر آن به راحتی محتوا در دست کاربران برسد و آن ها را جذب ادامه مطالعه مطلب نماید.

در اولین نگاه یک مقدار ترکیب این دو سخت می باشد اما نه برای افرادی که به صورت حرفه ای کار می کنند و قبل از شروع اصول کار آن را رعایت می‌کنند. در اینجای باید موضوعی را مطرح کنیم که اگر اهل سئو کلاه‌ سیاه هستید، این مطلب زیاد مناسب شما نیست و قرار هم نیست در این مقاله چیزی را هک کنیم. بلکه قصد داریم با همان روش استاندارد موجود که بارها هم تأکید شده است ، یک محتوای عالی تولید کنیم. هم اکنون، بهترین راه پیروی کردن از یک قالب محتوایی و اصولی می باشد.

در محتوا نویسی تجزیه متن، استفاده کردن از بالت پوینت ها و پاراگراف های کوتاه  باعث می‌شود خواننده ها راحت‌ تر محتوا مطلب را بخوانند، علاوه بر آن در بهینه سازی سئو نقش بسیار مهم و موثری دارند.

متن و با تگ‌های H2 تجزیه کنید

یکی از ساده ترین بهترین کارها این می‌باشد که متن های خود را با استفاده از تگ‌های H2 به زیر عنوان های تجزیه نمایید. تجزیه توسط H2 و همچنین H3 علاوه بر این که خوانایی مقاله را افزایش می دهد به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید کلمات کلیدی در متن را تقسیم و اجرا نمایید. همچنین موتور جستجوی گوگل هم خیلی سریع تر و راحت تر می تواند محتوای شما را تجزیه و تحلیل نماید.

هر زیر عنوان H2 حداقل ۳۰۰ کلمه و هر زیر عنوان H3 حداقل 100 کلمه لازم است داشته باشد. هر کدام از این H2 به یک قسمت از پاسخ به نیاز کاربران اختصاص داده می شود.

لازم است با ترتیب و اهمیت پیش برویم زیر عنوان هایی که اول مهم تر هستند در ابتدا بیاورید.

پاراگراف ها را کوتاه بنویسید

برای کاربران هیچ چیزی سخت تر از این نیست که طول پاراگراف طولانی باشد از آنجایی که هر یک از پاراگراف ها به یک موضوع کوچک اختصاص داده می شود اگر بیش از حد تعیین شده طولانی باشد، رشته ذهن کاربر را از بین می برد. بعضی ها توصیه می کنند که طول هر پاراگراف حداقل باید سه خط باشد. اما واقعاً نمی‌توان چنین نظری را توصیه کرد، تا زمانی که هنوز موضوع تمام نشده لازم است جمله ادامه پیدا کند. اما بهتر است به جای آن سعی نمایید تا از جملات را کوتاه تر استفاده کنید و بنویسید.

از بالت پوینت استفاده کنید

برای نوشتن یا بیان مطلب یکی از بهترین و خلاصه ترین روش ها بالت پوینت می باشد. شما با استفاده از بالت پوینت می‌توانید در خود سئو و هم در خوانایی نقش اساسی را ایجاد کنید. ممکن است در اینجا برایتان سوال پیش آید که چرا سئو ؟

به دلیل اینکه به راحتی می تواند مقاله ها را دسته بندی کند. همچنین علاوه بر آن امکان لینک دهی راحت تر و بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و در نهایت اسکن متن را برای گوگل بهتر می کند.

بهینه سازی قابلیت Featured Snippet

گوگل کروم هر چند وقت یکبار تغییراتی را در الگوریتم های خود به وجود می آورد. با تغییراتی که در الگوریتم های خود ایجاد می کند باعث می شود که روی نمایش سای تهای برتر و همچنین روی چگونگی نمایش آن ها مرتبط باشد.

(موقعیت صفر) موقعیتی می باشد که در ابتدای صفحه و قبل از اولین لینک قرار می‌گیرد. این موقعیت را بارها در صفحه نتایج گوگل مشاهده کردید. نرخ کلیک بالا و سرعت در برندینگ از مزایای قرار گرفتن لینک در این موقعیت می باشد.

Featured Snippe دارای چندین قابلیت می باشد. حالا اینکه چگونه در هر کدام از این موقعیت ها قرار می گیرد، متفاوت است در ادامه مطلب در به این مورد می‌پردازیم.

به صورت پاراگرافی

در موقعیت به صورت پاراگرافی توضیحات بر اساس ۴۰ تا ۵۰ کلمه های یک عبارت جستجو با پیوند محتوای منبع نمایش داده می‌شود. یکی از بهترین راه حل جهت قرار گرفتن در این قسمت این می‌باشد که خلاصه‌ای از کل مطلب را بر اساس کلمات کلیدی در ابتدا بنویسید. همچنین سعی نمایید تا تعریف و خلاصه‌ای از دیگر زیر عنوان ها هم در طول مقاله به کار ببرید. در این صورت شانس نمایش سایت در این قسمت بیشتر می شود.

به صورت لیستی

به احتمال زیاد این قسمت را بارها دیده اید. در این قسمت بر اساس عبارت یا کلمه کلیدی مورد جستجو جواب به صورت فهرستی برای شما نمایش داده می شود. فکر می‌کنید چرا در بالا به این اشاره کردیم که از قابلیت بالت پوینت در طول محتوای خود استفاده کنید؟

به صورت جدولی

بعضی مواقع در ابتدای صفحه نمایش جستجو ، با جدولی 3 یا 4 ستون و ۶ تا ۷ سطر برای شما نمایان می شود. این قسمت جهت سایت هایی که مقایسه قیمت ،آب و هوا و موارد مشابه را نشان می‌دهد، گزینه بسیار مناسبی می باشد. شما با استفاده از کدهای HTML در طراحی جدول در چنین سایت هایی جهت قرار گرفتن در این قسمت کمک زیادی می کنید.

اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ

اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ داده های ساختار یافته محتوای می‌باشند که به گوگل کروم کمک می کنند تا بتوانند ساختار سایت محتوا را بیشتر و بهتر درج نمایند. اضافه کردن قسمت پرسش و پاسخ در پایین سایت که به تازگی هم باب شده به این مسئله بسیار کمک می کند.

نرخ کلیک بالا هدفمندتر و هدایت بهتر به صفحات داخلی و افزایش ترافیک و رتبه سایت از جمله مزایای این قسمت می باشد. جهت اضافه کردن این قسمت می توانید از قابلیت خود طراحی سایت همانند HTML استفاده کنید. البته اگر در خود متن هم به صورت پرسش و پاسخ به سوالات اصلی جواب دهید بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سخن آخر

ما در این مطلب از سعی کردیم تکنیک‌های بهینه سازی سئو داخلی و تولید محتوا را به صورت ابتدایی برای شما بیان کنیم و اینکه از تکنیک های سئو داخلی در محتوای خود استفاده کنید تا مطلب شما در نرخ کلیک بالا در گوگل کروم قرار بگیرید. بهینه سازی سئو داخل تکنیک های خیلی پیچیده ای ندارد، اما گاهی اوقات با رعایت کردن چند نکته در تولید محتوای خود و ترکیب آن با مواردی می‌تواند به راحتی رتبه سایت شما در گوگل کروم افزایش دهد. اگر در مورد این مطلب هرگونه سوالی داشتید می‌توانید از طریق شماره های 9099071540 و 0217129 با کارشناسان شرکت رایانه کمک تماس حاصل فرمایید و مشکلات خود را با آن ها در میان بگذارید تا حل شود. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم برای مشاهده و مطالعه آموزش بیشتر از سایت های آپارات و اینستاگرام ما دیدن فرمایید.